Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Často nám píšou začínající internetoví podnikatelé, kteří chtějí vyzkoušet vydělávání přes affiliate. Nejčastější otázka: Do jakých oborů se pustit? Odpovědi jsem se věnoval v tomto článku.
Affiliate je stále populárnějším způsobem, jak rozjet svoje podnikání na internetu. Podle Petra Balouna, zakladatele affiliate sítě AFFILO.cz, je podnikatelů, kteří se věnují primárně affiliate, stále více. Jedním z největších problémů, se kterým se ale na svých začátcích setkávají, je právě výběr vhodných programů a oborů, které chtějí propagovat.
„Každý, kdo s affiliate začíná, by si jako první měl projít, co je momentálně na trhu zajímavého, případně si prohlédnout informace o affiliate programech v oblasti, kterou si vybral,“ radí a doplňuje, že pokud někdo narazí na program, o který jeho provozovatel aktivně pečuje a je schopný svým partnerům i poradit, může to být pro affiláka zlatý důl. „Ani některé affiliate sítě donedávna neměly přehledně ukázáno, jaké programy se schovávají za jejich zdmi, a tak nezbývalo než to zjistit registrací.“
TIP: Michal Hardyn: Dobré affiliate sítě nemyslí na nic jiného než na spokojenost affiláků i klienta
Inzerce | Chci tu být také
Že je spolupráce s partnery pro affiliate programy důležitá, dokládá i pohled z druhé strany. Na konci června radil Zdeněk Dvořák v tomto rozhovoru e-shopařům následující: „Podporujte partnery v jejich aktivitách, nebojte se jim poradit v SEO nebo PPC, pokud o to projeví zájem. Oni budou hrát s vámi a pokud ne, mohou začít hrát za jiný tým. Navíc v Česku je affiliate komunita malá a pokud šlápnete vedle, hned se to rozkřikne.“
„Žijeme v době, kdy zkratky neexistují anebo je jich čím dál méně, a vytvořit úspěšný web je stále těžší. O to více je důležité se soustředit na oblasti, které jsou v rozkvětu a mají do budoucna potenciál růst,“ říká Petr.
Když jsem se Petra zeptal, jaké obory jsou podle něj momentálně zajímavé, začal mi chrlit jeden za druhým. Zajímalo mě proto i to, jak je vlastně posuzuje a podle jakých kritérií hodnotí, ve kterém z nich se skrývá nová příležitost. Zmínil zejména následující:
Vyhnout byste se měli zejména oborům s příliš levným zbožím a nízkou průměrnou objednávkou, která by měla činit alespoň kolem 1 000 Kč. „Velmi nasycenou oblastí je třeba elektro, knihy a hračky a pomalu, ale jistě i sportovní potřeby,“ dodává Petr, podle něhož lze nasycené oblasti poznat například podle drahého zboží s nízkými provizemi, na které e-shopy nemají v maržích příliš velký prostor.
Ve službách se doporučuje vyhnout půjčkám a finančním produktům, kde je affiláků opravdu hodně, ale úspěšných jen velmi málo.
Jako příklady oblastí, které mohou být pro začínající affiláky zajímavé, Petr zmínil následující:
TIP: Pokud se chcete podívat na celý průzkum Heuréky, ze kterého jsem data čerpal, můžete jej najít v PDF zde.
„Zajímavých oblastí je samozřejmě více, ale to už bychom je museli posuzovat podle jednotlivých affiliate programů. Snažil jsem se vystihnout spíše celá odvětví, která mohou dlouhodobě fungovat,“ dodává Petr s tím, že mnohdy fungují i odvětví, u kterých by to nečekal.
Příležitost vidí zejména v oblastech, kde nakupují převážně ženy. Rozhodují se více spontánně než muži, což je pro affiláky poměrně důležité. „Potřebujeme, aby zákazník nakoupil u inzerenta, kterého propagujeme, a neutekl jinam,“ vysvětluje Petr.
Dobrou radu ohledně výběru oboru, do kterého se nakonec pustíte, přihodil v našem rozhovoru i Michal Majgot: „Měl by to být obor, který dokážete poslouchat hodinu, aniž byste usnuli, a který dává v násobku hledanosti, konverzního poměru a provize nějaké slušné číslo.“
Držíme vám palce!
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 měsíce
Před 4 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |