Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Hodinu a 47 minut dlouhé video? Zbláznili jste se? Nezbláznili! Jenom jsem nevěděl, kdy Mária v jeho inspirativním povídání useknout, kterou část z rozhovoru odstranit a o jaký obsah vás tak připravit. Nakonec jsem se na to vykašlal a vy se teď můžete podívat na celý rozhovor bez jediného střihu. Proč?
Protože moje pozvání přijal právě Mário Roženský. Jeden z nejpopulárnějších českých internetových podnikatelů. Když jsem na Twitteru oznámil, že se chystám s Máriem natáčet, podnikatel a investor Martin Kysela reagoval slovy, že právě Mário je jedním z nejkvalitnějších českých zdrojů o podnikání.
Mário aktivně píše svůj blog, kde se otevřeně dělí o svoje úspěchy i neúspěchy při budování projektů. Mezi ty patří zejména AffilBox, nástroj, díky kterému můžete otevřít vlastní affiliate program. Druhým nástrojem je SupportBox, prostřednictvím kterého zase můžete zefektivnit svou zákaznickou podporu.
A mnoho dalšího. Podrobně jsme probrali několik témat. Poslech rozhovoru doporučuji zejména začínajícím podnikatelům a těm, kteří chtějí svoje podnikání posunout na vyšší úroveň. Věřím, že vám naše povídání pomůže trochu lépe nastavit váš mindset a třeba i změnit váš přístup.
Inzerce | Chci tu být také
@sushiqueencz @KyselaMartin @mariorozensky Díky. Možná to bude nejdelší rozhovor v historii MP. Moje příprava má 40+ stran A4. :-)
— Jiří Rostecký (@atsor) 26. února 2016
Mário Roženský: Držím palce každému, kdo chce začít podnikat. Nikdy to nebylo jednodušší a dostupnější. Současně ale ani složitější a náročnější. Když jsem začínal podnikat já, připojoval jsem se na internet přes modem a na českém internetu se velmi těžko hledaly užitečné informace. Dnes je jich dostatek, stačí jen vyfiltrovat ty relevantní.
Před 10 lety jsem měl PC s Windows, musel jsem koupit MS office asi za 7.000 Kč a spoustu dalšího krabicového software. Dnes jsou tyto aplikace dostupné zdarma, a to i na cestách v tabletu. Stejně tak jde řídit podnikání z mobilního zařízení. Kdekoliv na světě. Na dvě kliknutí se člověk připojí do svého účetnictví, do e-mailu, do kanceláře a je jedno, kde se nachází. Zda doma v posteli, nebo na pláži v Karibiku. A vše je zdarma, nebo maximálně stojí pár stovek za měsíc. Žádné obrovské investice nejsou potřeba.
Kdybych dnes znovu začínal a nevěděl, jak na to, snažil bych se co nejrychleji naučit se přistupovat kriticky k informacím, které jsou dostupné. Učil bych se je filtrovat a uvádět do praxe. Během pár dalších let se exponenciálně zvýší množství informací, které se na nás bude valit. Ale pouze pár procent z nich je relevantních. Je důležité je rozpoznat.
K tomu mohou posloužit lidé, kteří jsou kousek před vámi. Tito lidé si již prošli tím, co nyní řešíte vy, a výrazně vám tedy urychlí váš růst. Doporučí vám pouze relevantní knihy ke čtení, články na internetu, firmy a jednotlivce, se kterými spolupracovat, apod. Je jedno, zda je nazvete mentory či kamarády. Najděte si je.
Druhým skvělým nástrojem, který mi ohromně pomáhá růst, je mastermind skupina. Je to setkání (online či offline) 4 až 5 lidí, kteří řeší obdobné věci a jsou na podobné úrovni ve svém podnikání. Během 1 až 1.5hodinového setkání (týdně) každý řekne, co řeší, co se mu podařilo, co mu nefungovalo, jakou knihu přečetl, co si z ní vzal. Případně lze sdílet také různé výukové materiály, softwarové nástroje apod. A tím si snížit náklady. Při hledání lidí do skupiny doporučuji najít si takovou skupinu, aby ostatní byli lehce před vámi a pomohli vám vyrůst.
Byť jsem nikdy nebyl zaměstnaný, tak dnes vidím, že to není až tak špatná cesta. Pokud si vyberete společnost, která dělá to, co chcete v budoucnu dělat vy, můžete se přiučit, jak to dělat či nedělat, a ještě za to budete placeni. Samozřejmě musíte být pro firmu přínosem. Je zde velmi důležité vybrat si tu správnou firmu. Pokud chcete dělat softwarový startup, tak práce na pokladně v bance vám v tom moc nepomůže.
No a jednou z nejdůležitějších věcí je výdrž. Nehledejte pasivní příjem. Budujte firmu minimálně na 3 až 5 let, spíše na 10. Uvidíte, že ta firma bude mnohem lepší a hezčí, než když chcete jen rychle vydělat nyní. Já jsem kdysi uvažoval, jak rychle dostat peníze teď hned. Když se mi nějaký miniprojekt rozjel, hned jsem ho prodával a těšil jsem se z pár tisíc na účtu. Dnes to směřuji přesně opačně. Prodávat nechci, líbí se mi, jak to celé funguje a jak se drobnými úpravami dá docílit obrovské změny. Ten pasivní příjem se dostaví právě po čase formou lidí a systémů ve firmě, které budou skvěle fungovat a rozvíjet podnikání za vás.
A myslete také na to, že nikdo není neporazitelný. Podnikání lítá nahoru a dolů. Jeden měsíc se těšíte z rekordních zisků a druhý měsíc vám odejde největší klient. Buďte na to připraveni. Já jsem takto přecenil své síly na přelomu let 2014 a 2015 a celý rok mi trvalo dát vše do pořádku. Více jsem se o tom rozepsal u mě na blogu – Jak jsem téměř zkrachoval.
Na svém blogu píšu o podnikání a o tom, co zrovna řeším:
- Podcasty – nyní je sice už nenatáčím tak často, ale stále je v nich mnoho zajímavých informací
- #ptejtesemaria – krátké odpovědi na dotazy od čtenářů
- 9 důvodů, proč nikdy nebudete bohatí
- Zdroje informací o affiliate marketingu
Dost často dostávám dotazy na aplikace, které využívám pro řízení firmy. Tady jsou:
- Slack
Protože mám remote firmu a nemáme společné kanceláře, tato aplikace je naší kanceláří. Každý den ráno se připojíme a když něco potřebujeme vyřešit nebo se jen pobavit, máme kde. Mám zde napojené také všechny ostatní aplikace a služby, co používáme. Takže na jednom místě vidím, když mi napíše zákazník na podporu, když někdo uhradí fakturu, když kolegové nastadí novou verzi aplikace apod.- Trello
Skvělá jednoduchá aplikace, kterou využíváme pro řízení projektů.- SupportBox
Aplikace z naší vlastní tvorby, kterou využíváme pro e-mailovou podporu zákazníků. Denně nám přijde přes 100 e-mailů. Máme spoustu věcí automatizovaných a propojených, takže odpovídání zabere jen zlomek času.- Intercom
Aplikace, kterou využíváme pro chat se zákazníky a zasílání chytrých e-mailů dle akcí uživatelů přímo v aplikaci.- SmartEmailing
Používáme pro komunikaci s e-mailovou databází. Máme nastaven automatický systém, který přezdíváme Mašinka a který se stará automaticky o zákazníky, prodává jim produkty apod.Tyto aplikace jsou naprosto klíčové. Bez nich by se mé podnikání rozpadlo. Všechny ty aplikace jsou v Cloudu, takže není problém je obsluhovat z tabletu kdekoliv na cestě.
Natáčení super. Děkuji @atsor za super přípravu a parádní otázky pro @mladypodnikatel :) pic.twitter.com/FvwDvrsNFZ
— Mário Roženský (@mariorozensky) 27. února 2016
<
Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 5 měsíců
Před 10 měsíců
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |