Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Podnikání na internetu si chce vyzkoušet mnoho lidí. Kromě spousty dalších otázek řeší i to, jaké vlastnosti by měli mít, případně jaké rozvíjet.
Zeptal jsem se proto na tuto otázku šesti úspěšných online podnikatelů. Zde jsou jejich odpovědi.
Martin Stibor (zakladatel Korálky.cz): Pracujte s profesionály a učte se od nich, jak jen to bude možné. Pokusíte-li se ušetřit na lidech, jistě se vám to vymstí. Pokud nemáte zdroje na in-house profi tým, outsourcujte profesionální práci. Jedině tak můžete postupovat rychle a kvalitně s poměrně menšími náklady. A samozřejmě, buďte otevření všem novým informacím a technologiím, ale naučte se je operativně filtrovat a rychle se rozhodovat, čemu svůj čas věnovat a čemu ne. A pracujte s daty, které máte, pomůže vám to k rychlejšímu a kvalitnějšímu rozhodování.
Mário Roženský (internetový podnikatel): Je to stejné jako u “offline” podnikatelů. Myslím si, že toto rozdělení dnes už padá a bez jakési prezence online podnikat nelze. Určitě je nutná výdrž. Podnikat on-line vypadá jednoduše a lákavě. Ale je potřeba myslet na to, že to do čeho se pustíte budete dělat dalších aspoň 5 let. Pokud hledáte rychlé zbohatnutí, tak to online nenaleznete. Nebude to namáhavé jako skládání palet ve skladu, ale času to zabere stejně.
Inzerce | Chci tu být také
Potřebujete určitě sebemotivaci a zvídavost. Pokud se nedokážete sami motivovat, tak nebudete motivovat ani lidi okolo sebe a celé to havaruje. Pokud si raději pustíte televizi, než abyste pracovali na svém projektu, tak se nechejte zaměstnat. Ušetříte si spoustu starostí.
V online světě se vše strašně rychle mění. Takže je potřeba neustále sledovat trendy. Obzvláště sociální sítě a marketingové kanály se mění co měsíc. Je tedy potřeba neustále využívat toho, co je efektivní v danou chvíli, protože za rok bude pozdě. Například nyní je doslova zlatý důl Facebook a placená reklama na něm. Za rok už bude pozdě, protože se na něj hrne více a více firem. Už o Vánocích bylo znát, že ceny reklamy stouply asi na dvojnásobek proti zbytku roku.
Peter Chodelka (internetový podnikatel): Online podnikateľ by mal byť predovšetkým cieľavedomý. Stanoviť si reálne ciele a ísť za nimi. Každý deň pracovať na ich dosiahnutí a nenechať sa ničim odradiť.
Druhú vlastnosť, ktorú považujem za dôležitú, je nebáť sa rizika. Ak v niečom vidí potenciál, tak by mal investovať svoj čas aj peniaze a ísť si za tým. Ak to nevýjde, tak to aspoň skúsil a naučil sa niečo nové. Viac ako polovica mojích projektov skončila fiaskom a aj tak ma to neodradilo stále vymýšľať nové veci. Vždy sa opýtajte sami seba: čo najhoršie sa môže stať?
Poslednú vlastnosť, ktorú by som rád zdôraznil, je sebarozvoj. Nespokojiť sa so súčasným stavom, ale neustále napredovať dopredu. Čítať knihy, chodiť na konferecie, absolvovať kurzy. Tieto teoretické znalosti by následne mal aplikovať do svojho podnikania.
Jarek Mikeš: Nehonit se za finančními výsledky a brát peníze jako vedlejší produkt. Určitě je potřeba trpělivost, vytrvalost, učenlivost. Být trošku extrovert pomáhá. Dá se to naučit tím, že se obklopíte typem lidí, co takto smýšlí. Dokud budete v jinak smýšlejícím prostředí, nikdy se neposunete dál, i kdybyste přečetli celou knihovnu světa a shlédli tisíce videí.
Vojtěch Krapítek (zakladatel Sportex.cz): Nejdůležitější je při online podnikání vytrvalost a chuť podnikat a posouvat se dopředu. Každý podnikatel by si měl nejdříve uvědomit svoje silné a slabé stránky, a na silných pracovat a ty slabé nejlépe delegovat.
Michalis Katapodis (3IT úspěšný eshop):Člověk by měl vědět co dělá, proč to dělá a pro koho to dělá. Musí se svému podnikání věnovat naplno, pochopit potřeby zákazníka, nabídnout nadstandardní služby i servis. Když bude opravdu dobře rozumět své komoditě/službě, pak může za pomoci tvrdé práce a časových a finančních obětí uspět. To jsou podle mě absolutní základy jakéhokoliv podnikání. Z těchto základů vyplývají obecné vlastnosti. Nadšení a zapálení pro věc, což je vnitřní motor – motivace. Neustálá inovace a vylepšování všech oblastí, to si žádá kreativitu a neustálé vzdělávání se. Mezi další vlastnosti, bych ještě zařadil cílevědomost v souladu s osobní vizí, pokoru a strategické myšlení s uměním využit příležitosti.
Jak si tyto vlastnosti osvojit, asi není otázka úplně na mě, přesto jsem vypozoroval následující. Vnitřní motivaci člověk mít musí, buď chce něčeho dosáhnout, nebo ne. Když motivaci má, hravěji překonává překážky, protože ví proč a kam jde. Například já jsem chtěl začít cvičit. Odpoledne a navečer mám málokdy volný čas. Zbývala tedy jediná možnost, začít cvičit ráno. Problémem však bylo mé ranní vstávání. Přesto jsem se hecnul, začal vstávat v 5:50 a ráno před prací mě najdete ve fitku. Je to o silné vůli, kterou si můžete vypěstovat například právě sportem. Kreativitu lze vylepšit tak, že budete hlouběji přemýšlet nad vylepšením věcí kolem vás. Štve vás čekání u lékaře? Navrhněte rezervační systém. Štve vás v zimě škrábání ledu z oken auta? Vymyslete dodatečné nezávislé topení. Takto lze vymyslet hromadu blbostí, které rozvíjí vaši kreativitu. Shrnul bych to takto – obecně posiluj své silné stránky. Posiluj se v oblastech, ve kterých si tě ostatní Váží a chodí za tebou pro radu. Oblasti, ve kterých jsi slabý, deleguj.
Podnikáte na internetu i vy? Napište nám do komentářů, jaké vlastnosti by každý podnikatel měl mít podle vás. Děkujeme!
Zdroj náhledového obrázku: Fotolia.com | Autor obrázku: Daniel Ernst
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 7 hodin
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |