Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Podnikání na internetu si chce vyzkoušet mnoho lidí. Kromě spousty dalších otázek řeší i to, jaké vlastnosti by měli mít, případně jaké rozvíjet.
Zeptal jsem se proto na tuto otázku šesti úspěšných online podnikatelů. Zde jsou jejich odpovědi.
Martin Stibor (zakladatel Korálky.cz): Pracujte s profesionály a učte se od nich, jak jen to bude možné. Pokusíte-li se ušetřit na lidech, jistě se vám to vymstí. Pokud nemáte zdroje na in-house profi tým, outsourcujte profesionální práci. Jedině tak můžete postupovat rychle a kvalitně s poměrně menšími náklady. A samozřejmě, buďte otevření všem novým informacím a technologiím, ale naučte se je operativně filtrovat a rychle se rozhodovat, čemu svůj čas věnovat a čemu ne. A pracujte s daty, které máte, pomůže vám to k rychlejšímu a kvalitnějšímu rozhodování.
Mário Roženský (internetový podnikatel): Je to stejné jako u “offline” podnikatelů. Myslím si, že toto rozdělení dnes už padá a bez jakési prezence online podnikat nelze. Určitě je nutná výdrž. Podnikat on-line vypadá jednoduše a lákavě. Ale je potřeba myslet na to, že to do čeho se pustíte budete dělat dalších aspoň 5 let. Pokud hledáte rychlé zbohatnutí, tak to online nenaleznete. Nebude to namáhavé jako skládání palet ve skladu, ale času to zabere stejně.
Inzerce | Chci tu být také
Potřebujete určitě sebemotivaci a zvídavost. Pokud se nedokážete sami motivovat, tak nebudete motivovat ani lidi okolo sebe a celé to havaruje. Pokud si raději pustíte televizi, než abyste pracovali na svém projektu, tak se nechejte zaměstnat. Ušetříte si spoustu starostí.
V online světě se vše strašně rychle mění. Takže je potřeba neustále sledovat trendy. Obzvláště sociální sítě a marketingové kanály se mění co měsíc. Je tedy potřeba neustále využívat toho, co je efektivní v danou chvíli, protože za rok bude pozdě. Například nyní je doslova zlatý důl Facebook a placená reklama na něm. Za rok už bude pozdě, protože se na něj hrne více a více firem. Už o Vánocích bylo znát, že ceny reklamy stouply asi na dvojnásobek proti zbytku roku.
Peter Chodelka (internetový podnikatel): Online podnikateľ by mal byť predovšetkým cieľavedomý. Stanoviť si reálne ciele a ísť za nimi. Každý deň pracovať na ich dosiahnutí a nenechať sa ničim odradiť.
Druhú vlastnosť, ktorú považujem za dôležitú, je nebáť sa rizika. Ak v niečom vidí potenciál, tak by mal investovať svoj čas aj peniaze a ísť si za tým. Ak to nevýjde, tak to aspoň skúsil a naučil sa niečo nové. Viac ako polovica mojích projektov skončila fiaskom a aj tak ma to neodradilo stále vymýšľať nové veci. Vždy sa opýtajte sami seba: čo najhoršie sa môže stať?
Poslednú vlastnosť, ktorú by som rád zdôraznil, je sebarozvoj. Nespokojiť sa so súčasným stavom, ale neustále napredovať dopredu. Čítať knihy, chodiť na konferecie, absolvovať kurzy. Tieto teoretické znalosti by následne mal aplikovať do svojho podnikania.
Jarek Mikeš: Nehonit se za finančními výsledky a brát peníze jako vedlejší produkt. Určitě je potřeba trpělivost, vytrvalost, učenlivost. Být trošku extrovert pomáhá. Dá se to naučit tím, že se obklopíte typem lidí, co takto smýšlí. Dokud budete v jinak smýšlejícím prostředí, nikdy se neposunete dál, i kdybyste přečetli celou knihovnu světa a shlédli tisíce videí.
Vojtěch Krapítek (zakladatel Sportex.cz): Nejdůležitější je při online podnikání vytrvalost a chuť podnikat a posouvat se dopředu. Každý podnikatel by si měl nejdříve uvědomit svoje silné a slabé stránky, a na silných pracovat a ty slabé nejlépe delegovat.
Michalis Katapodis (3IT úspěšný eshop):Člověk by měl vědět co dělá, proč to dělá a pro koho to dělá. Musí se svému podnikání věnovat naplno, pochopit potřeby zákazníka, nabídnout nadstandardní služby i servis. Když bude opravdu dobře rozumět své komoditě/službě, pak může za pomoci tvrdé práce a časových a finančních obětí uspět. To jsou podle mě absolutní základy jakéhokoliv podnikání. Z těchto základů vyplývají obecné vlastnosti. Nadšení a zapálení pro věc, což je vnitřní motor – motivace. Neustálá inovace a vylepšování všech oblastí, to si žádá kreativitu a neustálé vzdělávání se. Mezi další vlastnosti, bych ještě zařadil cílevědomost v souladu s osobní vizí, pokoru a strategické myšlení s uměním využit příležitosti.
Jak si tyto vlastnosti osvojit, asi není otázka úplně na mě, přesto jsem vypozoroval následující. Vnitřní motivaci člověk mít musí, buď chce něčeho dosáhnout, nebo ne. Když motivaci má, hravěji překonává překážky, protože ví proč a kam jde. Například já jsem chtěl začít cvičit. Odpoledne a navečer mám málokdy volný čas. Zbývala tedy jediná možnost, začít cvičit ráno. Problémem však bylo mé ranní vstávání. Přesto jsem se hecnul, začal vstávat v 5:50 a ráno před prací mě najdete ve fitku. Je to o silné vůli, kterou si můžete vypěstovat například právě sportem. Kreativitu lze vylepšit tak, že budete hlouběji přemýšlet nad vylepšením věcí kolem vás. Štve vás čekání u lékaře? Navrhněte rezervační systém. Štve vás v zimě škrábání ledu z oken auta? Vymyslete dodatečné nezávislé topení. Takto lze vymyslet hromadu blbostí, které rozvíjí vaši kreativitu. Shrnul bych to takto – obecně posiluj své silné stránky. Posiluj se v oblastech, ve kterých si tě ostatní Váží a chodí za tebou pro radu. Oblasti, ve kterých jsi slabý, deleguj.
Podnikáte na internetu i vy? Napište nám do komentářů, jaké vlastnosti by každý podnikatel měl mít podle vás. Děkujeme!
Zdroj náhledového obrázku: Fotolia.com | Autor obrázku: Daniel Ernst
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Před 2 týdny