Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Nedávno jsem se účastnil prvního Internet marketing srazu v Ostravě, kde se sešlo spoustu zajímavých lidí. Lákadlem na tuto akci byla také informace o tom, že zde bude zveřejněna informace o prodeji webu vytvořeném za 2 dny za 100.000 Kč.
Samotný sraz začal představením účastníků, kterých se sešlo třicet pět, což je krásný počet. Poté si vzal slovo Michal Kubíček a začal povídat o tom, co se mu stalo a jak se vlastně uskutečnil prodej webu za 100.000 Kč. Aby byl projekt úspěšný a pro investora zajímavý, měl by dle Michala splňovat následující tři faktory.
„Většina kvalitních webů vznikla z určité potřeby. Všichni určitě znáte příběhy o tom, jak vznikl Facebook, eBay nebo Google. Vždy se vycházelo z nějaké potřeby autora projektu. Tuto potřebu ale neměl jen on sám, ale daleko větší skupina lidí, která pro samotný projekt znamená cílovou skupinu uživatelů, kteří možná budou mít zájem projekt využívat.“
Potřeba u Michala vznikla ve chvíli, kdy mu někdo ukradl prsten s diamantem. Jelikož na policii nezjistili nic, co by s případem nějak hnulo, rozhodl se Michal vytvořit web kradene.cz, na kterém by lidé mohli popsat své odcizené věci. A právě tento web se stal předmětem prodeje.
Inzerce | Chci tu být také
Potřebu dát veřejně znát, že vám někdo odcizil nějaký předmět, má mnohem více lidí než sám Michal. Cílová skupina je tedy jasně stanovená: jsou to všichni lidé, kteří byli okradeni. „Podle statistik z města Ostravy se za loňský rok objasnilo pouze 2,7 % případů krádeže, což je žalostně málo. Tato skutečnost zvyšuje možnost využití právě pro takový web,“ dodává Michal.
Dalším důležitým faktorem je způsob oslovení cílové skupiny. Měli byste si připravit, kde a jakým způsobem oslovíte cílovou skupinu. Možností oslovení je několik a přípravu oslovení byste neměli nikdy podcenit. „Pokud někdo řekne, že jeho projekt je pro všechny, znamená to ve výsledku, že určen pro nikoho,“ vysvětluje Michal.
Michal pro oslovení cílové skupiny použil především sociální síť Twitter, kde má vybudovanou velkou základnu followerů. Zpráva o krádeži a novém projektu se zde šířila velkou rychlostí. Dále Michal využil publikaci tiskové zprávy na serveru Lupa.cz. V této chvíli měl dle Michalových slov tento web 1400 návštěv v den spuštění, což je velké množství oslovených lidí.
Aby byl projekt úspěšný, měl by jeho autor mít pro tento projekt vášeň. Tato vášeň nutí autora na projektu stále více a více pracovat, posouvat projekt dále a nezanedbávat jej. Pokud nemá autor vášeň pro projekt, tak se většinou stává, že je projekt neudržovaný, zanedbaný a „žije si svým vlastním životem“. V tomto momentě z tohoto projektu nikdy nebude úspěšný projekt.
„Do tohoto projektu bych nevložil tolik vášně, jako do něj vloží nový majitel, jelikož do něj musel investovat a už se na tento projekt dívá úplně jinak,“ popisuje situaci Michal. „Touto fází se již bude muset zaobírat nový majitel,“ dodává s úsměvem.
Abych vás déle nenapínal, kupujícím je Jakub Čižmař, který vidí v projektu velký potenciál. Chce pomáhat lidem v jejich těžkých životních situacích, kdy byli okradeni. Dále chce spojit tento projekt se svou dosavadní činností bazarymesec.cz a zvednout mínění o bazarech, které obecně panuje. Spousta lidí si totiž myslí, že jsou zde jen kradené věci, a právě toto myšlení chce Jakub změnit.
Jsem zvědav, jak moc se tento projekt vyvine a přeji mnoho úspěchů.
Tento článek/rozhovor vyšel před 13 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Dnes
Předevčírem