Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Důvodů, proč nezačít podnikat, si každý najde spoustu. Jedním z těch nejčastějších je konkurence. Podobný projekt už trh zná, naše služby už někdo nabízí, s naším nápadem už kdosi přišel. A všichni jsou úspěšní, mají spoustu klientů, prosperují a naše maličkost se jim vůbec nemůže rovnat. Jak to změnit a jak to dělají ostatní?
Dnes žijeme v době, kdy je velmi složité přijít s něčím úplně novým. Nejspíš nikdo z nás nevymyslí nový Facebook a už vůbec ne kolo. Dosáhnout obrovského úspěchu je stále těžší a většina trhů už je přesycená. Přesto ale nebuďme pesimističtí. „Na první pohled se zdá, že na trhu už je úplně všechno. Ale není to pravda. Vždy se dají najít příležitosti – tržní niky, kam zatím nikdo nedodává,“ říká Jiří Herinek, ředitel VTP UP.
Uspět se dá v jakémkoliv oboru. Vždyť i ten Facebook nebyl první sociální sítí na světě (u kola si nejsem jistý) a znáte přece film The Social Network, kde Mark vyznívá takřka jako zloděj. Vraťme se ale na zem a bavme se o našich podmínkách. Co když chceme začít podnikat v něčem, co už někdo jiný dělá? Co když jsme dostali nápad, ale už ho někdo zrealizoval? Vyvíjíme systém, který už někdo prodává? A naši službu už zná celý svět?
Paradoxní na tom všem je, že většina oborů nemá jenom jednoho hráče. Má jich podstatně více. Můžeme diskutovat o tom, který z nich je nejlepší, ale úspěch nelze většinou upřít ani jednomu. Tak například, kolik firem dělá webové stránky? Kolik z nich nabízí e-shopová řešení? Kolik lidí se dnes věnuje marketingu?
Inzerce | Chci tu být také
Každý má nějakou konkurenci a pravděpodobně se ji snaží předběhnout. Nebo se snaží prostě jen být lepší, uspokojovat své zákazníky a stavět stále lepší produkty a služby. Co tedy dělají, když dokážou konkurenci snášet?
Česká republika má ve světě největší poměr e-shopů na obyvatele. Zvládat konkurenci je pro mnohé velmi náročné. Podle ředitele společnosti Maternia, která provozuje e-shop VašeČočky.cz, Jiřího Urbana už nestačí jen nabízet kvalitní služby: „Je potřeba mít ty nejlepší služby a správně je komunikovat. V řadě oborů je ale i to málo. Dokonalé služby má totiž i konkurence. Je potřeba zaujmout, překvapit a potěšit. Dělat netradiční marketing, udělat víc, než se očekává, působit na emoce,“ popisuje a dodává, že je nutné důkladně poznat zákazníky, predikovat jejich potřeby a správně je uspokojovat.
Urban si na prozákaznickém přístupu velmi zakládá. Před několika týdny svým českým zákazníkům rozesílali dotazník s 10% slevou za vyplnění. Jeho součástí byla i možnost vepsání jakékoliv připomínky ke službám VašeČočky.cz či jejich webovým stránkám. Postěžovalo si přes 600 lidí a všichni také dostali odpověď. „Když někdo s nadsázkou napsal, že by si už snad jen přál, aby byla zdarma doprava, tak ji na další objednávku dostal. Když si přál akci na nějaký produkt, tak jsme jen pro něj akci udělali. Když chtěl otevřít výdejní místo tam, kde bydlí, napsali jsme mu o tipy na výdejní místa a nové výdejní místo se tam pokusíme otevřít,“ vzpomíná Urban.
Nezůstávejme ale jen u e-shopů. Jiří Komár, spoluzakladatel marketingové agentury AdVisio, si z konkurence moc velkou hlavu nedělá. „Lepší je se věnovat vlastní práci a nerozptylovat se. V dnešní době je velmi těžké se něčím odlišit, protože co řekneme nebo napíšeme klientovi my, zkusí konkurence také. Většina agentur a zejména obchodníků naslibuje klientovi vše, jen aby jej získali,“ tvrdí Komár s tím, že velký důraz klade na osobní přístup a samozřejmě pozitivní výsledky vlastní práce.
Jinak tomu není ani v případě freelancerů. V našem videorozhovoru copywriter Jan Ambrož mluvil o tom, jak se mohou odlišit začínající copywriteři a textaři. Doporučil jim udělat v podstatě cokoliv, díky čemu vyniknou. Mohou začít tvořit vlastní projekt, psát blog nebo prostě jen zapracovat na své vizitce či životopisu, který posílají do firem. Celý rozhovor najdete zde.
Miroslav Uďan zase spoluvlastní firmu, která vyvíjí vlastní produkt. Shoptet klientům nabízí e-shopové řešení, kterých je jen na českém internetu několik. Podle něj každá začínající IT firma ze začátku řeší nedostatek zakázek, což je nutí dělat ústupky a vyhovět každému. „To je ale z dlouhodobého hlediska nereálné, není totiž možné uspokojit potřeby každého. My to ale dělali také, až jsme si uvědomili, jak nás to brzdí, a přestali s tím,“ popisuje Uďan nejtěžší rozhodnutí, jaké doposud v podnikání udělal a které popsal i ve svém článku.
Tento přístup ovšem neznamená přání a potřeby klientů ignorovat. V Shoptetu například mají Knihu přání, kam klienti píší své požadavky na různá rozšíření systému, díky čemuž může Shoptet i sledovat, jaké problémy klienti řeší. K tomu jim pomáhají i osobní schůzky s klienty, jelikož je pravidelně obcházejí a baví se s nimi o jejich práci. „Snažíme se ale přemýšlet i sami a hledat to, co zákazníci opravdu ocení. Do diskuzí o dalším směřování firmy přibírám i své kolegy ze všech oddělení, aby každý mohl říct svůj názor a přidat případně důraz na určitou část vývoje,“ dodává Uďan.
Už z jeho slov je patrné, že se od konkurence příliš neinspiruje. „Vždy hrozí to, že nebudeme vědět, co ji přimělo tu konkrétní věc udělat. Pokud bychom tedy jen okopírovali finální produkt, ale existovala by zde šance, že nám něco uniklo, mohla by naše snaha přijít vniveč.“
Uďan sám přiznává, že jeho produkt obsahuje funkce, které zná i řada jiných řešení. Odlišit se snaží zejména jednoduchým ovládáním, jež však nelimituje počet funkcí, které Shoptet ve svém systému nabízí. Důležitá je pro ně i kvalitní a rychlá zákaznická podpora, aktivní péče o klienty a maximální odstranění bariér pro vyzkoušení jejich služeb.
Chcete nabídnout služby nebo produkty, které už někdo nabízí? Buďte pozitivní a nenechte se zabrzdit. Místo toho se zamyslete nad následujícími otázkami:
Zároveň se ale nenechte konkurencí strhnout. Jak jsme se dozvěděli v tomto videorozhovoru, může vás dostat někam, kde ve skutečnosti nechcete být. Jaké to může mít důsledky, sledujte zde.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 7 dny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |