Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V mých podcastech často rozebírám, jak nabídnout své služby, pokud jste podnikatel na volné noze, majitel menší firmy nebo prostě jen hledáte způsob, jak získat nové klienty. Pravidelně to řeším s podnikateli i na mentoringu, kde jim pomáhá rozjet jejich podnikání, najít klienty a nabídnout své služby tak, aby vydělávali peníze a jejich podnikání mohlo dál růst.
Pokud se i vy nacházíte v situaci, kdy nabízíte nějakou službu, ale hledáte cesty, jak ji nabídnout potenciálním klientům a zákazníkům, tak jsem pro vás připravil několik epizod podcastu, kde se dozvíte reálné příklady, jak můžete postupovat, co vám může fungovat a co se osvědčilo mně a mým klientům.
Pokud chcete nabídnout své služby a hledáte inspiraci, jak to udělat, tak si doporučuji tyto rozhovory:
Pokud vám s podnikáním mohu pomoci, neváhejte využít mého poradenství pro podnikatele.
Začít podnikat na volné noze a získat první klienty je výzva, která prověří vaše schopnosti nejen v oboru, ale i v marketingu a sebeprezentaci. Klíč k úspěchu spočívá v aktivním přístupu, jasné nabídce a ochotě se učit. Pokud nevíte, jak nabídnout své služby a kde začít, tady je několik tipů, které se mi osvědčily ve vlastním podnikání i v práci s mými klienty.
Začněte tím, že si přesně definujete, co umíte a komu tím můžete pomoci. Široký záběr se na začátku nemusí vyplatit, protože můžete přijít na trh, kde budete snadno zaměnitelní a nahraditelní. Odlišit vás může specializace.
Dále si vytvořte prezentaci na internetu, kde se o vás potenciální klienti dozví více. Nemusíte hned na začátku investovat do profesionálního webu, ale i jednoduchý profil na sociálních sítích, v nějakém katalogu nebo stručný jednostránkový web s jasně popsanými službami a několika ukázkami práce vám umožní začít a svou prezentaci dále rozvíjet. Když se ukážete jako expert, bude snazší klientům vysvětlit, jak nabídnout své služby tak, aby vnímali vaši hodnotu.
Další krok je aktivní hledání. Spousta mých klientů na začátku čeká, že se jim klienti pohrnou sami. Vy nečekejte, protože byste se také nemuseli dočkat, trvalo by to dlouho a kdoví, jací klienti by nakonec přišli.
Místo toho si identifikujte ideální klienty, kterým můžete pomoci, a oslovte je přímo. Zaměřte se na to, jak jim vaše služby vyřeší problém nebo zjednoduší práci. A pokud nemáte žádné reference, zvažte třeba spolupráci s neziskovkou nebo pomoc někomu z vašeho okolí. Díky tomu získáte první zkušenosti a důvěryhodné ukázky práce.
Nakonec si budujte vztahy a dejte o sobě vědět. Networking není jen o přátelských rozhovorech, ale i o tom, že lidé ve vašem okolí budou vědět, čím se zabýváte. Připojte se k oborovým skupinám, podělte se o své know-how, pište články nebo krátké příspěvky na sociálních sítích. A nezapomeňte: nejdůležitější je vytrvat. Naučte se, jak nabídnout své služby nejen jednorázově, ale jako dlouhodobé řešení. Učte se prodávat.
Najít nové klienty je často výzva, která vyžaduje nejen kreativitu, ale i disciplínu. Klíčovým pravidlem je jasně vědět, koho hledáte (tedy znát svoji cílovou skupinu), a mít připravenou konkrétní nabídku.
Definujte si tedy svou cílovou skupinu a pochopte, jak vaše služby řeší její problémy a kde je pro ni tedy vaše přidaná hodnota. Definice cílovky vám pomůže také zjistit, kde se nachází, když hledá někoho, jako jste vy. Hledá ho na Googlu? Na sociálních sítích? Kam jde, jak konkrétně vás hledá a jak se rozhoduje? To jsou všechny otázky, které s klienty řešíme i na mentoringu.
Možným zdrojem nových klientů jsou sociální sítě. Buďte aktivní tam, kde je vaše publikum – na LinkedInu, Facebooku nebo třeba Instagramu. Nejde jen o to sdílet svůj obsah, ale doporučuji také reagovat na příspěvky, předávat publiku cennou hodnotu a budovat si pověst odborníka. Zkuste také jednoduchou placenou reklamu, která vám pomůže dostat se před oči těch správných lidí.
Nezapomeňte na networking, ať už on-line nebo off-line. Eventy, workshopy nebo profesní skupiny mohou být místem, kde navážete nové kontakty a spolupráce. Soustřeďte na potřeby lidí, které tam potkáte, a přemýšlejte, jak jim vaše služby mohou pomoci. Nebojte se oslovit kolegy z oboru – místo konkurence je vnímejte jako partnery. Dobré vztahy mohou přinést nejen doporučení, ale i společné projekty.
V neposlední řadě využijte svůj web. Ten by měl být vaší vizitkou a odpovědí na otázku, proč si klienti mají vybrat právě vás a jak jim dokážete pomoci. Zaměřte se na jasný, srozumitelný obsah, který ukazuje vaše zkušenosti a řešení problémů.
Pokud vám mohu s podnikáním pomoci, neváhejte si mě objednat jako business mentora.
Mezi nejčastějšími chybami, se kterými se setkávám u podnikatelů i u mých klientů, jsou hlavně tyto:
Dalších chyb bychom našli celou řadu. S těmito se setkávám nejčastěji.
Před 3 týdny
Před 2 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |