Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Motivace je téma, kterým se zabývá spousta odborníků po celém světě. Zaměstnavatelé mezi ně ale většinou nepatří a mnozí nemají vůbec potuchy o tom, jak své zaměstnance vést k lepším výkonům a zlepšovat jejich přístup k práci.
Mít vlastní zaměstnance je obrovskou zodpovědností. Jsou základem každé firmy a mohou na ni mít pozitivní, ale i velmi negativní účinky. Zaměstnanci jsou také pěkně drazí. Když pomineme jejich plat, staví se nám do cesty povinnost odvodů, které tvoří velké procento celkového nákladu na zaměstnance. Je tedy nutné zaměstnance dostatečně motivovat k co největším výkonům a naplno využívat jejich potenciál.
Řada lidí argumentuje penězi. Chtějí přidat a nízkému platu dávají za vinu výsledky své práce. Někteří zaměstnavatelé z nouze platy i zvyšují, ale ke zlepšení to nevede. Peníze jsou samozřejmě důležité a hrají velkou roli v přístupu zaměstnance, ale nejsou tím jediným. Lidé potřebují podstatně více.
Podle průzkumu agentury Online People táhne české specialisty e-commerce zejména proto, že v ní vidí budoucnost nebo že je zkrátka baví online marketing. „Pouze“ 3 z 10 online specialistů motivuje vysoká mzda. Co zjistili dále a jaká doporučení pro začínající firmy mají, můžete vidět v našem videorozhovoru.
Inzerce | Chci tu být také
Americký psycholog Abraham Maslow sestavil hierarchii lidských potřeb, kterou dnes známe jako Maslowovu pyramidu. Velmi jednoduše znázorňuje a rozděluje provázanost jednotlivých potřeb lidí, které pociťuje každý z nás.
Na úplném dně pyramidy leží fyziologické potřeby, které obsahují vše, co člověk potřebuje k samotnému přežití. Jde o nejzákladnější potřeby, jako je dýchání, potřeba jídla, pití apod. Druhý stupeň znázorňuje potřebu bezpečí, kvůli níž se například bojíme neznámých věcí, a třetí stupeň potřebu lásky, která nás zase vede k touze k někomu a někam patřit.
Předposlední stupeň znázorňuje potřebu úcty. Její nedostatek se řadí mezi časté důvody rozpadu partnerských vztahů a své místo má i ve firemní kultuře. Každý člověk totiž touží po tom být respektován. Chceme být pozitivně přijímáni svým okolím a záleží nám na tom, aby i náš názor měl svou váhu.
Stejně tak všichni potřebujeme růst, což znázorňuje poslední stupeň pyramidy. Další den nesmí být stejný jako tento a všichni se potřebujeme někam posouvat. Chceme naplňovat své schopnosti, své záměry a svůj potenciál. Krásně to znázorňuje zmíněný průzkum Online People – podle něj se 94 % snaží samo vzdělávat, k čemuž využívají zejména české a zahraniční blogy.
Maslowova pyramida nemluví jen o zaměstnancích, ale o lidech obecně. Na internetu najdete spoustu článků, které její význam a jednotlivé potřeby rozepisují podstatně podrobněji. Pro nás je ale důležité si uvědomit pouze to, že výkon a přístup zaměstnanců není ovlivněn jen penězi, ale i spoustou dalších faktorů, které se dotýkají některého ze stupňů Maslowovy pyramidy.
Zamyslete se sami. Jak by se vám líbilo v zaměstnání, kde vás ostatní nebudou respektovat a nenechají vás ani domluvit? Co by s vámi udělal pocit zbytečnosti? Vadilo by vám, kdybyste svou kariéru neviděli perspektivně a nemohli jste růst? Jsou to relativně jednoduché otázky, i tak na ně ale spousta zaměstnavatelů zapomíná. Apelovat na jednotlivé potřeby lidí přitom jde mnoha poměrně jednoduchými způsoby.
Jedním z nich může být pouhé příjemné pracovní prostředí a příjemná atmosféra. Jelikož v něm zaměstnanci tráví velkou část svého času, je nutné, aby se cítili dobře, což si uvědomují i v e-shopu SportObchod.cz. Její marketingový ředitel Adam Jurák mi potvrdil, že se s tím nepářou: „Teď je nás v kanceláři hodně, takže musíme být trochu tolerantní, ale už chystáme stěhování do dvora u řeky, abychom mohli pracovat v klidu a na vzduchu.“
Specialista na branding a CEO společnosti Hrivnak Vít Miština rozděluje firmy na 3 druhy: „Máte čtverec nebo krabici, kde je to hodně o jistotě, procesech, jasně definované práci. Tam spadají zejména velké firmy v ustanovených oborech,“ popisuje a jako příklad dává pojišťovnu.
„Pak je tu trojúhelníková firma, kde je silný kapitán, který má jasnou vizi, kam chce dojít. Aby se to stalo, je potřeba dát všechnu energii do motorů, jindy zase posilnit štíty. Mezi takové firmy patří hodně mladých technologických firem. Třeba Social Bakers nebo Facebook,“ pokračuje Miština.
Jeho společnost je posledním druhem – firmou kruhovou. V ní nikam neletí, nestaví ani krabice. „V kruhu sedíme kolem ohně a je nám dobře. Někdo přiloží polínko nebo třeba zazpívá. Nebo se jde vyspat, když je unavený. Naše kultura není založená na tabulkách, ale na vzájemné dohodě, svobodě a samostatnosti svých členů,“ popisuje prostředí firmy, kterou vede, a srovnává s jinými: „Oproti těm jiným firmám nám to dává ohromnou schopnost vzájemně si pomoct na projektech a být flexibilní vůči trhu. Navíc je u nás dobře valné většině klientů, protože často jsou už z korporací unavení a kreativní prostředí vítají.“
Sám Miština na zaměstnancích nejvíce oceňuje podnikatelský přístup – ochotu hledat příležitosti, plně je využít a nebát se pracovat nebo dělat rozhodnutí. „Takoví lidé se nehledají zrovna jednoduše, protože často mají své vlastní podnikání. Ale když se to povede, tak jsou okamžitým přínosem,“ dodává.
Velký důraz klade i na to, aby zaměstnanci viděli smysl v tom, co dělají. „Vytyčíme jim prostor a v něm si mohou najít práci sami.“
Maslowova pyramida mluvila i o úctě a seberealizaci. Řada firem proto maximálně podporuje sebevzdělávání. Těží z toho nejen kvalitnějšími, ale i spokojenějšími zaměstnanci. Podle Adama Juráka mají ve SportObchod.cz nadstandardní podmínky pro vzdělávání. „Jezdíme na konference, školení, učíme se navzájem. Kolegové, co se starají o popisky a zákazníky, jezdí na předváděčky produktů, kde sbírají informace apod.“
Řada firem se ale setkává s nedostatkem kvalitních školení a dalších příležitostí pro vzdělávání v Česku. V agentuře Hrivnak to řeší tím, že zaměstnance posílají na konference do Ameriky. „Český trh nám v tomto moc nepomáhá, takže musíme volit jiné metody. Kromě toho samozřejmě hodně čteme, ale to je základ,“ dodává Miština.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |