Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Již v několika článcích jsme se věnovali studentům. Psali jsme o přípravách na maturitní ples, rozhodovali se mezi studiem a podnikáním a posuzovali naše očekávání od vysokých škol. Všechny tyto články od vás sklidily kladné ovace, ale teď přichází na řadu téma, jež je velmi aktuální. Co dělat po maturitní zkoušce?
Přes sto tisíc studentů má za sebou již třetí novelizovanou státní maturitní zkoušku. Většina z nich se určitě bude hlásit na vysoké školy, které ale nemohou vzít všechny uchazeče. Důvodem k nepřijetí mohou být jak důvody znalostní, tak důvody kapacitní. Mnoho studentů tedy pohoří a koncem srpna oficiálně ztratí status studenta, což je vyžene třeba na pracovní úřady.
Maturita je zkouškou, která patří mezi základní položky v našich životopisech. V dnešní společnosti je považována takřka za minimum, čeho můžete (resp. musíte) dosáhnout. Zda je to správné či nikoliv, nechme diskuzi jiné. Důležité je i po jejím úspěšném či neúspěšném absolvování pracovat na svém životopise a i nadále se vzdělávat.
Jakákoliv další zkouška, kterou si do životopisu začleníte, vám může usnadnit hledání nového pracovního uplatnění. To platí i o všemožných kurzech, praxích a dalších. Napadá-li vás tedy něco, co můžete začít dělat, a posunout se tak dál, dělejte to. Možností je mnoho:
Inzerce | Chci tu být také
Existuje mnoho možností pomaturitního studia. Jednou z mnoha je studium jazyků. Jazyk je na trhu velmi vítán, a pokud budete v některém z nich dosahovat vyšší úrovně, určitě získáte výhodu, která se počítá. Zároveň ale můžete studovat třeba ekonomii, žurnalistiku, právo a další. Všechny tyto kurzy vám mohou pomoci při dalších pokusech o přijetí na vysokou školu, i když jsou zpoplatněny.
Mnoho kurzů nabízí například Tutor.cz a další. Výhodou je i možnost udržení si statusu studenta (nečeká vás tedy odvádění zdravotního a sociálního pojištění). Jazykové školy stojí kolem 20-30.000 Kč, nicméně mohou vám velmi pomoci rozvinout vaše schopnosti v daném jazyce.
Kurzy a pomaturitní studia jsou skoro to samé. Snad v každém městě najdete nějaké kurzy, některé nabízí i sám pracovní úřad. Přemýšlejte i o rekvalifikaci, pokud vám pomůže získat více možností uplatnění. Mnoho rekvalifikačních kurzů nabízí i Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Mezi studenty je oblíbená i praxe ve firmách. Nebudeme si nic nalhávat. Musíte mít obrovské štěstí, abyste získali opravdu zajímavou stáž v některé z firem v oboru, do něhož byste chtěli vstoupit. Často tuto možnost vyplňují samy vysoké školy, které svým studentům stáže ve firmách nabízejí. Nic z toho vám ale nebrání to zkusit.
Nebojte se hledat a ptát se. Procházejte inzertní servery. Možná najdete brigádu, možná i zaměstnání. Napište si životopis a posílejte jej do firem, kde hledají nové zaměstnance. Můžete být i kreativní. Sice nemusíte získat práci svých snů, ale můžete nabýt nové zkušenosti, které se v budoucnu neztratí.
Skvělou možností je i uplatnění se v zahraničí. Můžete se tak snadno zdokonalit v jazycích, což vám opět pomůže u dalších zkoušek. Znám ve svém okolí několik případů mladých lidí, kteří se vydali do zahraničí, našli si tam brigádu, přijeli se skvělou angličtinou či němčinou, udělali si státnice a měli výhodu při dalším přijímacím řízení na vysokou školu, kde jim jazyk už nedělal takový problém.
Možností, co dělat po maturitě, je opravdu hodně. V každém případě byste se ale měli vzdělávat, neboť učení se novým věcem maturitou nekončí. Podnikatelé se učí celý život. Čtěte knihy, zkoušejte nové věci a seznamujte se s novými lidmi. Najděte si to, co vás skutečně baví, a v tom se pokuste uplatnit. Maturitní vysvědčení vám neubírá možnost dosažení úspěchu v něčem, v čem se stanete profesionály.
Studovat jazyky nemusíte jen na jazykové škole. Cokoliv můžete studovat sami. Přečtěte si třeba zajímavý článek Michala Kurečky o tom, jak si vypiloval svoji angličtinu.
[poll id=“14″]
Pokud máte finančním prostředky nebo jakoukoliv možnost k objevování nových zemí, využijte toho. Cestování vám pomůže poznat jiné kultury, nové lidi a získat jiný pohled na svět. Je to zároveň motivace k tomu, abyste začali pracovat a finančních prostředky si udrželi. Pokud nemusíte pracovat z domova, pracujte na cestách.
Cestování je jednou z nejlepších možností, jak vyplnit dlouhý volný čas. Kromě zdokonalení se v jazycích můžete zapracovat na své osobnosti a ještě si užít super zábavu.
Pokud ještě nepodnikáte, zauvažujte nad tím. Trh stále postrádá kvalitní podnikatele, kteří nabídnou svoje služby. Můžete psát texty, provádět korektury, překládat, pomáhat s mnoha dalšími věcmi. Uplatnit se může každý, kdo bude svou práci odvádět svědomitě a kvalitně. Mezi nimi můžete být i vy.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |