Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Na našem diskuzním fóru jeden z uživatelů založil zajímavou diskuzi. Táže se v ní, jak a kam má uložit vybrané peníze na maturitní ples. Nedalo mi to a našel jsem si o tom více informací a zpracoval tento článek, v němž se budu zabývat maturitním plesem celkově…
Maturitní plesy jsou jednou velkou party pro středoškoláky. Pořádají se většinou na přelomu roku a trvají i celou noc. Zúčastňuje se jich hlavně čtvrtý ročník, který ples pořádá, rodiče těchto studentů, učitelé dané školy, studenti dalších ročníků a mnoho dalších. Na podobném plese se může setkat i pár stovek či tisíc lidí. Plesy jsou charakteristické mnoha věcmi, předně se na nich lidé baví, takže jsou k tomu připraveny prostředky, pijí a jedí, takže je připraveno hodně jídla a pití, a tak dále…
Maturitní ples může být pro mnoho studentů prvním nahlédnutím do světa obchodu. Každá třída si to sice udělá jinak, ale organizaci plesu přebírá buďto celá třída nebo její zástupce. Tak i tak by se všichni studenti měli na organizaci podílet. Už jenom z toho důvodů, že více hlav víc ví, což si vysvětlíme později.
Peníze se vybírají většinou už od prvního ročníku. Měl by být zvolen pokladní třídy nebo by tuto funkci měla převzít třídní učitelka. Za čtyři roky je vybráno několik desítek tisíc korun, většinou se ta částka překlene až nad sto tisíc korun (třída se třiceti studenty vybírající 1000 Kč každý rok vybere nakonec 120 000 Kč). Takže se nebavíme o malých penězích…
Inzerce | Chci tu být také
Co je ale dalším příjmem? Sponzorské dary. Při hledání podkladů pro tento článek jsem našel mnoho diskuzí o sponzorských darech ve formě peněz. Myslím si, že by nemusel být problém si maturitní ples zaplatit z vlastních vybraných peněz, ale pokud se to nepovede, jsou tu dvě možnosti: sehnat sponzory nebo to zaplatit po maturitním plese z peněz vydělaných na vstupném a podobně.
Předem začneme jednou věcí – nikdy nevkládejte peníze na již využívaný bankovní účet. Proč? Jednak nepoznáte, jaké úroky třídou vybrané peníze vygenerovaly, a také to může dopadnout takto.
Nejlepší možností je založení vlastního bankovního účtu. Tato problematika se stále mění. Osobně doporučuji obejít několik poboček bank a tam to probrat. Určitě vám nabídnout zajímavé možnosti, úroky vám za čtyři roky mohou vydělat hezké peníze. Ty jsou navíc v bezpečí a nikdo s nimi nemůže manipulovat. Zřízen může být i maturitní fond a o ten se může starat třídní učitelka.
Toto téma je nejlepší probrat přímo s bankami. Studentské účty mohou být výhodné. Chce si to udělat rozhled, informovat se, pobavit se o tom se správnými lidmi, zeptat se. Informace mohou poskytnout i vyšší ročníky.
Nejdříve si shrneme, co vlastně všechno je nutné zajistit:
Plesy se většinou konají ve městě, kde daná škola sídlí. Nemusí to být podmínkou a věřte, že konkurence je veliká. Největší problémy mají maloměstské školy, které většinou disponují pouze jednou možností a monopolní hala si může nastavit ceny jakkoliv vysoké. V takovém případě se doporučuje zapřemýšlet nad jinými možnostmi – jiné město, jiná hala atd. Cena pronájmu prostorů se pohybuje v řádech desítek tisíc (je to individuální) a je nutno myslet i na prostory pro převlékání a podobně.
Občerstvení je jednou z dominant maturitního plesu. No, kdo neslyšel čtvrťáka vykřikovat, jak se na maturáku pořádně vožere? A nebude sám. Je nutno zajistit dobré jídlo i dobré pití. Alkohol je většinou hodně drahý. V obchodech se zboží prodává za ceny s přirážkou. Menší obchody (nemluvíme tedy o supermarketech) by mohly nabídnout při nákupu většího množství jídla a pití ceny výrobní nebo alespoň množstevní cenu. Obchodů je hodně, doporučujeme vybrat nějaký, v němž budete moci nakoupit co nejvíce požadovaného zboží (tedy jak chlebíčky, dorty, tak i pivo) a dožadovat se co největší slevy. Nebojte, podobné kšefty prodejci vítají a vím z vlastní zkušenosti, že se s nimi dá mluvit, musíte ale začít…
Na začátku jsem psal o více hlavách, což se hodí teď. Zajistit zábavu nemusí být těžké. Kolem se určitě potuluje mnoho muzikantů, bavičů a podobně. Někdo ze třídy určitě bude mít na někoho kontakt, spojte se s nimi. Na maturáku vám nemusí hrát Shakira, ale jenom někdo, kdo nebude nudit. Pokud známý nebude moci, určitě bude mít další kontakty. A pokud ani to nepomůže, hledejte na internetu, v okolí bude nespočet možností. Seznam hraných písní na CD byste měli poslat do OSA a na Integram.
Výdajů je samozřejmě více – výroba vstupenek a pozvánek, ochranka, barmani, uklízečka, šerpy, převleky pro půlnoční vystoupení a další. Někdo si zaplatí i fotografa, kameramana…
Nesmíme zapomenout ani na tombolu, ta může být nejjednodušší záležitostí celého plesu. Jak do ní získat ceny? Na internetových podnikatelských fórech se čas od času objevují inzeráty hledající nebo nabízející sponzorské dary pro maturitní plesy. Většinou chtějí logo nad podiem nebo rovnou dají propisky a na nich logo bude. V okolí máte určitě nespočet obchodů a společností. Do tomboly stačí úplné maličkosti a radost udělají. Nebojte se, obejděte je a ptejte se. Za to nic nedáte, maximálně ušetříte pěkné peníze!
Od všeho skladujte faktury, vytvořte si podrobný plán financí, udělejte si tabulku rozpočtu a zahrňte v ní příjmy a výdaje (skvělé je to vést v Excelu, který určitě někdo má), sponzory získat písemně, mít co nejvíce papírů a tak jistotu (tedy i o pronájmu prostorů, o jejich klidu, šatnách a podobně).
Investované peníze se většinou vrátí ve vstupném, občerstvení nebo v tombole. Je samozřejmě na šikovnosti a schopnostech studentů, jak cashflow zajistí. Zdali budou zbytečně moc investovat, zdali musí utratit všechny peníze, zdali není jiné cesty a zdali chtějí občerstvení zdarma a zdali zajistí, aby všichni platili. Pro návštěvníky nebude vstupné drahé, pro studenty je cena maturitního plesu možná první větší částka, s níž se osobně setkali…
Jelikož je častá neomalenost studentů a jejich neprofesionalita právě skvělým lákadlem zlodějů (a teď neteoretizuji, ale mluvím z praxe), doporučuji zvolit někoho (klidně rodiče), aby se o vybrané peníze postaral. Vzal je, odvezl je, druhý den vrátil. Nebylo by to poprvé, co by se peníze ztratily a nikdo je nenašel. Chcete si zkazit vzpomínku na střední školu nebo tomu věnujete pozornost?
Tento článek/rozhovor vyšel před 13 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Dnes
Předevčírem
Před 4 dny
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |