Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Guestpost: Ano, stále ještě kolem nás vidíme staré dobré pošťáky, popeláře nebo policajty, ale každým rokem je stále jasnější, že se doba mění, a s ní i trh práce. Některá zaměstnání ztrácí svou relevantnost, například s postupným vymizením psacích strojů již nejsou tolik potřeba povolání spjata s jeho výrobou nebo obsluhou. Na druhou stranu se otevírají příležitosti v podobě jiných povolání, v úplně odlišných sférách a vykonávaných zcela jiným způsobem. Velice často za to může fakt, že se mnoho aspektů života přesouvá na internet, a tedy díky němu můžeme pracovat úplně jinak, než před lety.
Následujících 7 zaměstnání není ze sci-fi filmu, i když před 10 lety byste na ně zřejmě nenarazili. Které si vyberete vy?
S blogováním se v posledních letech doslova roztrhl pytel. Na světě je více než 152 milionů blogů a nový blog někdo vytvoří každých 30 vteřin. To vás ale deprimovat nemusí! Některé blogy mohou být tak populární, že se stanou hlavní pracovní náplní svého autora. Výhodou blogování je, že může být úplně o čemkoli, takže takové zaměstnání je většinou i velmi zábavné. Ačkoli je tu blogování s námi již od 90. let, v začátcích se používalo spíše jako online deníček. To se ovšem nedá srovnat například s blogem The Huffington Post, který se rozrostl tak, že se v roce 2011 prodal za více než 300 milionů dolarů!
Úspěšní bloggeři si mohou přijít na více než 10 000 dolarů měsíčně a většinou k tomu nepotřebují žádné zvláštní vzdělání, autor by ale měl mít dobrý psaný projev a přinášet zajímavé podněty. Vytvořit úspěsný blog tedy není jednoduché. Blog mimo jiné vydělává díky placené inzerci, ať už třeba AdSense, čímž blogger dostává zaplaceno za poskytování inzertního prostoru na své stránce, nebo AdWords, čímž naopak na jiných stránkách lákáte návštěvníky na svůj blog. Běžný výdělek z těchto reklam není ale nijak závratný, pohybuje se v řádu desítek dolarů za měsíc a abyste dosáhli vyšších zisků, muselo by se jednat o aspoň trochu populární blog.
Inzerce | Chci tu být také
Každý jistě znáte YouTube, internetového krále videí a spolu se sociálními sítěmi jednoho z nejpopulárnějších serverů. O tom svědčí i skutečnost, že není zas tak těžké, aby se z videa stal „virál“, což znamená, že do 7 dnů musí získat aspoň 5 milionů shlédnutí. Netrvalo dlouho a zjistilo se, že prostřednictvím takto populární video platformy si lze i docela dobře vydělat. Na YouTube skrze svůj kanál podniká již mnoho lidí a ti nejúspěsnější z nich mají až 11 milionů odběratelů a výdělek přes 100 000 dolarů za rok.
YouTube podnikatelé většinou točí videa, která nám něco přináší, například rady, jak se nalíčit, ukázky, jak správně posilovat, nebo také videa zaměřená na zábavu. Mnozí lidé si přes YouTube vydělávají i jen tím, že se nějak zajímavě tváří (nebo třeba tančí twerk), ale i zde holt platí, pokud je zájem, roste popularita. Možná vám pomůže Creator Academy, kde naleznete užitečné tipy, jak udělat, aby vám vaše YouTube videa začala sypat nějaký příjem.
Velký boom v posledním desetiletí zažívá také online gaming, tedy hra přes internet. Za zmínku stojí zejména MMORPG (zkratka anglického „massively multiplayer online role-playing game“), což jsou hry, které spolu přes internet hraje miliony lidí. Vytváří se tím jakýsi virtuální svět, kde se hráči (nebo spíš jejich „avataři“) mohou vzájemně potkat, komunikovat spolu a samozřejmě spolu hrát. Možná jste již slyšeli o World of Warcraft, Dungeons & Dragons nebo Second Life?
V herním sektoru tedy vzniká zajímavá pracovní pozice, kterou by zřejmě chtěli zaujímat všichni hráči, a to je placené herní testování. Tito lidé hry testují před prvním spuštěním, ale také třeba před každou novou aktualizací, a z pozice hráče hledají různé chyby a jiné problémy. Chcete být jedním z nich? Můžete oslovit společnosti jako GameTesters, kde na herní testování zaměstnávají skutečné uživatele. Pro věčné hračičky doslova ideální povolání!
Hernu máme na každém rohu, ale novinkou je její přítomnost na internetu. Οnline kasinových her je velmi populární, což dokazuje i fakt, že se jeho celosvětová tržní hodnota pohybuje v řádu desítek miliard eur a očekávaný růst činí až 10% ročně. Trh mobilních kasinových her má růst ještě svižnějším tempem, v roce 2018 by totiž měl tvořit až 40% celkového trhu online kasinových her, kdy má být počet hráčů o neuvěřitelných sto milionů vyšší.
Toho využil populární internetové stránky online pokeru PokerStars, kde nedávno přišli s unikátní možností: hrát s takzvaným live, tedy skutečným, dealerem. Jedinečnost spočívá v tom, že je tento dealer v úzkém kontaktu s hráči prostřednictvím živého videa, takže spolu mohou v reálném čase mluvit a hráč například vidí, jak dealer rozdává karty. Herní prožitek je tak pro hráče mnohem interaktivnější, a tedy i realističtější a dynamičtější. PokerStars Live dealeři s hráči mohou hrát ruletu, blackjack a další kasinové hry. Takováto novinka stírá předěl mezi virtuálním a reálným světem a radikálně posouvá hranice online zaměstnání – jaká jiná povolání by se dala přes internet provozovat?
Hacker není jen někdo, kdo vám nabourá síť, nebo se vám dostane do e-mailu, či ještě hůř do bankovního účtu. Existují i tzv. etičtí hackeři („white hats“), kteří jsou najímáni společnostmi, aby vyhledali síťové a systémové slabiny a zvýšili tak jejich bezpečnost. U vynikajícího hackera platí, že pokud se do sítě nenabourá on, tak už nikdo. Etičtí hackeři s certifikací si v Americe průměrně vydělají kolem 72 tisíc dolarů ročně, což není vůbec špatné, i když je to méně, než dostávají jiní ve stejném oboru. Být hackerem ovšem není jednoduché – musíte mít dobré znalosti a většinou i bakalářské vzdělání, a dle ankety se 81% IT specialistů domnívalo, že svou práci získali převážně díky různým certifikacím.
Čím populárnější se stávají „chytré telefony“, tím více také stoupá prodejnost mobilních aplikací. To dokazuje i fakt, že očekávaný celosvětový zisk ze sektoru mobilních telefonů byl v roce 2014 až 25 miliard dolarů, což představuje nárůst o 42% oproti předchozímu roku. Lidé jsou ochotni připlatit si za kvalitní a spolehlivou aplikaci, mnohdy ty placené sami vyhledávají. Spektrum produktů je však široké, protože lidé mají zájem jak o hry, tak o různé vychytávky, monitorování, či dokonce komplikované analytické nástroje.
Software mobilů je ale relativně nová záležitost, i když znalosti, jak s nimi pracovat, v populaci stoupají. Na internetu, třeba na stránce Code Conquest, jsou totiž k sehnání různé příručky pro začátečníky zdarma, takže kódovat se může naučit opravdu každý. Poptávka je nicméně stále natolik vysoká, že si vývojáři mobilních aplikací mohou přijít až na 20 000 dolarů měsíčně, těch je však velmi málo a jsou spíše z velkých firem. Většina vývojářů si vydělá méně než 500 dolarů za měsíc a z jedné transakce si jako zisk odnese mnohdy i méně než 50%.
Analýza webu se stává čím dál důležitějším zaměstnáním, s tím, jak stoupá využití internetu. Dnes už je pro podnikatele samozřejmostí mít svůj web, ale jen jeho existence nezaručí jeho úspěch. Analyzovat návštěvnost webu, jeho zobrazení ve vyhledávačích a zároveň statistiky, podle kterých lze tato data zvýšit, je alfou a omegou, kterou bychom neměli podceňovat, zejména u výhradně internetového podnikání.
Ne každý tuto práci ale může odvést, weboví analysté musí například rozumět optimalizaci webu nebo umět používat analytické nástroje jako Google Analytics. Díky těmto znalostem může být i 70 000 dolarů běžným ročním výdělkem. I tak je možné zkusit se v tomto směru vzdělávat. Mrkněte na Analytics Academy, kde zdarma získáte přístup k užitečným online vzdělávacím kurzům webové analytiky.
Jak je vidět, spektrum zaměstnání se stále mění a je dost možné, že za pět, deset let již tento výčet nebude platit. Ale stejně, kolik z vás se již rozhodlo být herním testerem?
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |