Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Udržovat blog aktivní je velmi náročné. Časem může dojít inspirace na nové články a čtenáři tak brzy začnou být zklamaní z prodlev při čekání na nový obsah. Naštěstí ale existuje spousta tipů, jak se při psaní inspirovat. Které to jsou a jaké by vás možná nenapadly?
V tomto článku se podíváme na netradiční tipy na nové články pro firemní, ale klidně i osobní blog. Ať reprezentujete celou firmu, či jen sami sebe, můžete čtenáře překvapit několika nestandardními tématy. V Česku je příliš blogerů nevyužívá, ale postupně už můžeme nalézt první vlaštovky.
Populárním formátem jsou rozhovory. Často totiž přinesou spoustu zajímavých informací, které čtenáře poučí a třeba i pobaví. Rozhovory ale většina blogů a magazínů chápe jako prostředek, jak vyzpovídat někoho významného v oboru. Není nestandardní, když i freelanceři na svých blozích zveřejňují rozhovory s jinými profesionály. Co k tomu ale přistoupit jinak?
Rozhovory můžete udělat se spoustou jiných lidí:
Inzerce | Chci tu být také
U rozhovorů nebuďte obecní. Zkuste jít více do hloubky. Lidé už mají dost povrchních rozhovorů, které jste vytvořili ve dvou e-mailech. Položte doplňující otázky, doplňte reálná data a zkuste čtenáře překvapit a nadchnout.
Internet je plný všemožných aplikací. Každý využívá nějaké, ale všichni hledáme něco lepšího. Chceme si totiž usnadnit práci, zefektivnit organizaci svého času, komunikaci s kolegy a mnoho dalšího. Všechny nás také odlišuje jedna věc – to, jak dané aplikace využíváme. Třeba Daniel Gamrot (videorozhovor s ním najdete zde) představuje několik způsobů, jak lze využít Evernote. A podobně je tomu i u jiných aplikací.
Zkuste vzít ty, které každý den při své práci využíváte vy, a zrecenzujte je. Napište vaše zkušenosti s jejich používáním a odkryjte, jak s nimi pracujete. Třeba své čtenáře inspirujete a kdoví, možná i oni poradí vám.
Mimochodem, je vcelku zajímavé sledovat, jak různí lidé používají odlišným způsobem klasické nástroje jako Gmail (a jeho štítky), Google Drive (a práci s dokumenty), Evernote (a třídění poznámek – někteří v něm mají i vizitky, doklady atd.), WorkFlowy (a stovky odrážek) a mnoho dalších. Jak je používáte vy?
Kromě recenzí oblíbených aplikací se nebojte ani srovnávat. Před nedávnem vydal Michal Kubíček na svém blogu srovnání chatovacích nástrojů pro e-shopy. Pamatuji si, že ještě několik dní po vydání článku jsem na něj narážel na Twitteru (podle ikonek pod článkem jej sdílelo přes 250 lidí na Twitter a 190 na Facebook).
Zajímavé články sdílím na svém Twitteru, sledujte mě: Follow @atsor
Podobných článků vzniká více. Lidé rádi srovnávají a sledují rozdíly mezi dvěma podobnými aplikacemi. Třeba právě oni používají tu horší nebo jsou v situaci, kdy o některé z nich přemýšlí a tento článek jim může rozhodování usnadnit.
Zkoušeli jste nějaké aplikace i vy? Napište o tom, podělte se o výsledky svého testování a doporučte čtenářům vhodné řešení. V kombinaci s předchozím tipem máte hned téma pro dva články na svůj blog!
Informace se nejlépe konzumují najednou. Mně, když hledám tip na nějakou zajímavou knihu, neudělá nic větší radost než seznam někoho jiného. Třeba Michal Hardyn na svém blogu rád vytváří seznamy oblíbených aplikací, audioknih a různé recenze. Jeho články jsou praktické a pro čtenáře představují velký zdroj nové inspirace.
Seznamů můžete vytvářet spoustu, napadají mne třeba následující:
A určitě vás toho napadne více. Stačí zjistit, co může vaše čtenáře zajímat.
Víte, proč na sociálních sítích slaví takový úspěch obrázky „Now & Before“? Protože lidé opět rádi srovnávají. Když se před časem Miroslav Uďan dostal zázračně do formy, běhal po sociálních sítích jeho rozhovor. Lidé si mohli prohlédnout, jak vypadal dříve a jak vypadá teď.
Nemusíte hubnout ani posilovat, ale co podobný článek napsat o vašem byznysu? Na mém blogu slavil úspěch článek o tom, z čeho se začínající podnikatel může zcvoknout. Podobně jako ten Miroslavův narážel na to, co bylo a co teď už není. Napište i vy, jak vypadala vaše firma třeba před dvěma lety, co jste tehdy nevěděli a na co dnes už jen s úsměvem vzpomínáte. Ukažte svůj růst, poučte své čtenáře a motivujte je sami sebou.
Úspěch ale není to jediné, co máte. Určitě se vám i spousta věcí nepovedla. Třeba jste proinvestovali tisíce korun špatně nastavenou kampaní na Facebooku. V čem jste udělali chybu a jak se z toho mohou vaši čtenáři poučit?
Kouzlem publikování vlastního neúspěchu je budování vztahu se čtenáři. Ti totiž rázem pochopí, že se je nesnažíte jen uchvátit svou dokonalostí, ale že se nebojíte ukázat ani chyby. Podobné články se navíc i dobře sdílejí, protože jsou praktické a upřímné.
Jedním z mých nejčtenějších článků na osobním blogu je co se mi v roce 2012 nepovedlo. Vydal jsem ho na Silvestra a přesto si získal tisíce přečtení. Velmi mne potěšily i komentáře, podle kterých si můžete sami domyslet, jak asi článek na čtenáře působil.
Způsobů, jak hledat inspiraci na nové články, je mnoho. Jedním z nich je třeba ten, že se zeptáte svých čtenářů (sociální sítě k tomu přímo vybízejí) nebo že budete psát o tom, na co se vás nejčastěji ptají vaši zákazníci. Nezapomínejte ale na základní pravidla, kterými byste se měli řídit ve všech případech:
Jaké další tipy pro psaní nových článků máte vy? Podělte se s námi o to, co vám nejvíce fungovalo a kde jste se naopak spálili.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |