Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Znáte své zákazníky? Víte, proč navštěvují vaše stránky, nebo proč z nich hned prchají? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalších vám poskytnou nástroje, jako je Google Analytics. Jedná se o nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti stránek, přičemž analýza návštěvnosti probíhá externím způsobem. Google Analytics patří mezi nejkvalitnější nástroje svého druhu.
Pokud ještě nepoužíváte Google Analytics nebo jiný kvalitní nástroj pro analýzu návštěvnosti, určitě nebude trvat dlouho než zjistíte, jak vám může takový nástroj pomoci při správě stránky. Uvedeme jen několik příkladů, jak vám může Google Analytics pomoci při správě vaší webové stránky:
To je jen zlomek toho, co můžete pomocí Google Analytics zjistit. Naučme se tedy, jak se do této služby přihlásit, jak ji zprovoznit. Pak budete moci bez problémů začít analyzovat své návštěvníky.
Pokud již máte vytvořený účet v Google, připojení na Google Analytics je jednoduché. S účtem Google totiž máte přístup k mnoha dalším nástrojům, mezi které patří i Google Analytics. Pokud ještě v Google nemáte účet, nejprve se zaregistrujte.
Inzerce | Chci tu být také
1. Jděte na stránku https://www.google.com/analytics
2. Vytvořte si účet kliknutím na „Registrace“
3. V případě, že máte zcela nový účet, přidejte svoji první stránku vyplněním registračního formuláře tak, jak vidíte na obrázku.
4. Později, po přihlášení do Analytics, se vždy dostanete na domovskou stránku, kde budete mít všechny účty, které jste prostřednictvím služby Google Analytics vytvořili. Po stisknutí tlačítka „Správce“ můžete přidat novou stránku, a to buď vytvořením nového účtu, nebo přidáním stránky do již existujícího účtu.
5. Proces spuštění služby však ještě nekončí. Je třeba přidat na vaši stránku sledovací kód, díky kterému budete získávat informace o návštěvnících.
Jakmile si vytvoříte účet pro novou webovou stránku, budete přesměrováni do sekce, kde je měřící kód. Při vytvoření účtu získáte číslo pro měření ve tvaru UA-35257452-1. Pokud používáte nějaký CMS systém, přidání sledovacího kódu bude úplně jednoduché. Přidáte jej pomocí pluginu nebo modulu, do kterého bude stačit vložit toto číslo pro měření.
Existují ale i weby, kde nemáte možnost vložit sledovací kód pomocí pluginu nebo modulu. Tam budete muset vložit kód ručně. Nastavte si, co potřebujete sledovat, a vygenerovaný kód vložte před uzavírací značku </ head>.
Pokud jste úspěšně vložili sledovací kód, ať už ručně nebo automaticky, za několik hodin už budete moci sledovat přehledy o návštěvnících. Abyste však měli kvalitnější výsledky, můžete si sledování nakonfigurovat.
První profil máte automaticky vytvořen k účtu. Pro podrobnější analýzu je však potřeba si vytvořit i další profily, ve kterých můžete určit rozdílné cíle. Pro jeden profil lze nastavit 5 cílů pro jednu sadu. K dispozici máte 4 sady. To znamená, že si můžete nastavit až 20 cílů pro jeden profil.
Pro náš příklad jsme si vytvořili dva profily. Vy si ovšem klidně můžete vytvořit i tři nebo nechat jen jeden. Seznam budete vidět tak, jako na obrázku. Po kliknutí na profil si můžete kromě jiných nastavení nastavit i cíle.
Pro každý profil si můžete dohromady nastavit 20 cílů. Výsledky pak můžete sledovat na základě typu cíle:
Nyní máte nastaveno vše podstatné k tomu, abyste mohli bez problémů používat službu Google Analytics. Pro upřesnění – nastavení cílů není vůbec nutným krokem. Díky nim ale získáte lepší analýzu. Pokud ji však nepotřebujete, můžete zůstat při standardní analýze.
Pro lepší vysvětlení hierarchie v Google Analytics nám poslouží tento náčrt:
Když jste se registrovali do Google Analytics, vytvořili jste si „Účet“. Do něj můžete přidat ke sledování více webů nebo si můžete vytvořit pro každým web nový účet. Rozhodnutí je jen na vás. V službě Google Analytics máte jeden základní účet, kde máte jeden základní web, ve kterém je jeden základní profil.
Každý web může mít více profilů a každý profil může mít různé nastavení. Když si vytvoříte více profilů, můžete sledovat podrobněji více cílů, a tím získáte kvalitnější výsledky měření návštěvnosti.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.
Před 1 týdnem