Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Znáte své zákazníky? Víte, proč navštěvují vaše stránky, nebo proč z nich hned prchají? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalších vám poskytnou nástroje, jako je Google Analytics. Jedná se o nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti stránek, přičemž analýza návštěvnosti probíhá externím způsobem. Google Analytics patří mezi nejkvalitnější nástroje svého druhu.
Pokud ještě nepoužíváte Google Analytics nebo jiný kvalitní nástroj pro analýzu návštěvnosti, určitě nebude trvat dlouho než zjistíte, jak vám může takový nástroj pomoci při správě stránky. Uvedeme jen několik příkladů, jak vám může Google Analytics pomoci při správě vaší webové stránky:
To je jen zlomek toho, co můžete pomocí Google Analytics zjistit. Naučme se tedy, jak se do této služby přihlásit, jak ji zprovoznit. Pak budete moci bez problémů začít analyzovat své návštěvníky.
Pokud již máte vytvořený účet v Google, připojení na Google Analytics je jednoduché. S účtem Google totiž máte přístup k mnoha dalším nástrojům, mezi které patří i Google Analytics. Pokud ještě v Google nemáte účet, nejprve se zaregistrujte.
Inzerce | Chci tu být také
1. Jděte na stránku https://www.google.com/analytics
2. Vytvořte si účet kliknutím na „Registrace“
3. V případě, že máte zcela nový účet, přidejte svoji první stránku vyplněním registračního formuláře tak, jak vidíte na obrázku.
4. Později, po přihlášení do Analytics, se vždy dostanete na domovskou stránku, kde budete mít všechny účty, které jste prostřednictvím služby Google Analytics vytvořili. Po stisknutí tlačítka „Správce“ můžete přidat novou stránku, a to buď vytvořením nového účtu, nebo přidáním stránky do již existujícího účtu.
5. Proces spuštění služby však ještě nekončí. Je třeba přidat na vaši stránku sledovací kód, díky kterému budete získávat informace o návštěvnících.
Jakmile si vytvoříte účet pro novou webovou stránku, budete přesměrováni do sekce, kde je měřící kód. Při vytvoření účtu získáte číslo pro měření ve tvaru UA-35257452-1. Pokud používáte nějaký CMS systém, přidání sledovacího kódu bude úplně jednoduché. Přidáte jej pomocí pluginu nebo modulu, do kterého bude stačit vložit toto číslo pro měření.
Existují ale i weby, kde nemáte možnost vložit sledovací kód pomocí pluginu nebo modulu. Tam budete muset vložit kód ručně. Nastavte si, co potřebujete sledovat, a vygenerovaný kód vložte před uzavírací značku </ head>.
Pokud jste úspěšně vložili sledovací kód, ať už ručně nebo automaticky, za několik hodin už budete moci sledovat přehledy o návštěvnících. Abyste však měli kvalitnější výsledky, můžete si sledování nakonfigurovat.
První profil máte automaticky vytvořen k účtu. Pro podrobnější analýzu je však potřeba si vytvořit i další profily, ve kterých můžete určit rozdílné cíle. Pro jeden profil lze nastavit 5 cílů pro jednu sadu. K dispozici máte 4 sady. To znamená, že si můžete nastavit až 20 cílů pro jeden profil.
Pro náš příklad jsme si vytvořili dva profily. Vy si ovšem klidně můžete vytvořit i tři nebo nechat jen jeden. Seznam budete vidět tak, jako na obrázku. Po kliknutí na profil si můžete kromě jiných nastavení nastavit i cíle.
Pro každý profil si můžete dohromady nastavit 20 cílů. Výsledky pak můžete sledovat na základě typu cíle:
Nyní máte nastaveno vše podstatné k tomu, abyste mohli bez problémů používat službu Google Analytics. Pro upřesnění – nastavení cílů není vůbec nutným krokem. Díky nim ale získáte lepší analýzu. Pokud ji však nepotřebujete, můžete zůstat při standardní analýze.
Pro lepší vysvětlení hierarchie v Google Analytics nám poslouží tento náčrt:
Když jste se registrovali do Google Analytics, vytvořili jste si „Účet“. Do něj můžete přidat ke sledování více webů nebo si můžete vytvořit pro každým web nový účet. Rozhodnutí je jen na vás. V službě Google Analytics máte jeden základní účet, kde máte jeden základní web, ve kterém je jeden základní profil.
Každý web může mít více profilů a každý profil může mít různé nastavení. Když si vytvoříte více profilů, můžete sledovat podrobněji více cílů, a tím získáte kvalitnější výsledky měření návštěvnosti.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.
Před 5 dny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |