Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Pokud i vy pravidelně čtete blogy nejen internetových podnikatelů, určitě jste se už setkali s řadou rad, které byly postaveny na vlastní zkušenosti, kdy se autor něčeho bál a později usoudil, že to byla chyba. V tomto článku se podíváme na několik věcí, kterých se řada začínajících podnikatelů bojí, nepřidává jim potřebnou důležitost, a dopouští se tak obrovských chyb.
Obecně se lidé velmi bojí vlastních chyb. Proto někteří raději ani nic nedělají. Přitom si ale neuvědomují, že právě chybování je jedním z nejlepších způsobů seberealizace a získávání zkušeností. Každá chyba vám do budoucna může posloužit jako velmi cenný návod k tomu, jak danou věc již znovu neudělat, jak se zachovat správně a dosáhnout vytyčeného cíle.
Chyby se navíc dají i skvěle prodat, a to například napsáním zajímavého článku na svůj blog, kde můžete chybu zhodnotit. Podobné články jsou velmi často vyhledávané a lidé je rádi čtou, neboť poukazují na autentickou zkušenost člověka a jsou jakýmsi varováním pro ostatní. Článek si sami můžete přečíst i po několika letech a třeba se i zasmát tomu, jakých chyb jste se v minulosti dopouštěli. Sami uznáte, že i to je motivující a ohlédnutí se za sebe vás může posílit.
Být sám sobě králem je určitě skvělý nápad, ale bez lidí v našem okolí by to nebylo ono. Lidé jsou totiž velmi důležití a čím více lidí poznáte, tím zvýšíte pravděpodobnost seznámení se s někým, kdo vám může opravdu pomoci posunout vaše podnikání dál a třeba i vydělat nemalé peníze. Nebojte se poznávat nové lidi, maximálně tím získáte.
Inzerce | Chci tu být také
Můžete navštěvovat různé srazy. V Čechách je například známý IMsraz, který vede Jakub Čižmar, NETsraz a samozřejmě třeba Barcamp. Srazů se pořádá opravdu mnoho. Jak se na ně připravit sepsal skvěle Tomáš Poner.
„Jakmile ti řeknu, co mě právě napadlo, můžeš mi to rychle vyfouknout.“ Právě tak zní častá věta lidí, kteří si myslí, že právě přišli na svůj životní nápad a určitě s ním změní svět. Nemůžeme říci, že na tom není něco pravdy, ale rozhodně je chyba se tím řídit. Sdílením svých nápadů můžete získat nové poznatky, nápad vylepšit a třeba získat i nového parťáka.
Kromě toho všeho se můžete dostat i k penězům. Pokud svůj nápad prozradíte někomu, koho opravdu zaujme, třeba vám poskytne svoji investici, zkušenosti a další prostředky. Svoje nápady můžete sdílet prostřednictvím diskuzních fór, sociálních sítí, ale třeba i specificky zaměřených projektů, jako je IdeasWatch.com, LoveMyIdea.com, Entrepreneur.com a dalších. V Čechách funguje i server NápadyNaPodnikání.cz.
Pokud stále váháte, zda se o svůj nápad s někým podělit, zvažte i skutečnost, že kopírování nápadů je zcela běžnou činností, a to i po jeho zrealizování. Vezměte si například Facebook, který se sám inspiroval u své konkurence…
Peníze jsou na začátku podnikání možná problém, ale pod pojmem „investice“ nemusíme vidět jen je. Podnikatelé by se neměli bát investovat hlavně sami do sebe, a to předně pomocí studia. Čtěte blogy, sledujte videopřednášky, diskutujte na fórech, poslouchejte podcasty a dělejte vše pro to, abyste získali nové vědomosti, jež můžete uplatit ve svém podnikání. Knihy si nemusíte kupovat, stačí zajít do knihovny, jejíž členská karta vás vyjde na pár korun ročně.
Pokud peníze máte a nebojíte se je investovat, zvažte, zda je reklama tím pravým, na čem je chcete utratit. Sám jsem na začátku podnikání kupoval mnoho reklamních bannerů, ale největší návštěvnost mi vždy přinesl kvalitní obsah, jež návštěvníci stránek sami sdíleli, a přivedli mi tak nové návštěvníky. Možná i pro vás bude investice do kvalitního obsahu daleko přínosnější než nákup desítek bannerových ploch.
Učit se, učit se, učit se. V podnikání zkoušet, zkoušet, zkoušet. Čím víc věcí zkusíte, tím budete mít víc zkušeností a třeba přijdete na víc způsobů, jak dosáhnout stanovených cílů. Vyzkoušejte například nové způsoby propagace webových stránek, zvyšování návštěvnosti, optimalizace pro vyhledávače. Zkuste novou marketingovou kampaň, pokuste se vylepšit obsah webových stránek, změňte pozice reklamních ploch, které vám možná začnou vydělávat víc. Možností, jak zkoušet nové věci, a získávat tak nové zkušenosti, je opravdu mnoho!
Nepracujte 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Odpočinek je velmi důležitou součástí plánu každého podnikatele. Pokud se nechcete zničit, dopřejte si i notnou dávku relaxu, kterou můžete propojit třeba s bodem 4. Sedněte si do křesla, začtěte se do hezké knihy, případně si pusťte nějaký film a zkuste na chvíli „vypustit“. Získáte nové síly a budete daleko výkonnější.
Píšete blog a bojíte se, že napíšete něco, za co se vám ostatní budou smát? Nebojte se! Vždyť právě to je to nejlepší, co se vám může stát. Pokud chcete, aby s vámi každý souhlasil, bavte se o svém podnikání s lidmi, kteří mu nerozumí. Pokud se ale chcete posunout dále, buďte otevření rozdílným názorům a přijměte je. Zkušenější podnikatelé nemusí mít zákonitě pravdu, ale třeba ji mít budou. A když ne, získáte aspoň nový názor, podle něhož se můžete i nemusíte příště řídit.
Kritika samotná je velmi nepříjemná věc. Osobně ji rozděluji na dva druhy:
Buďte otevření té přínosné a ignorujte tu nepřínosnou. Kritika je skvělým způsobem, jak si stanovit novou cestu za zlepšováním svého podnikání.
Dříve jsem ignoroval smlouvy a nevyhledával jsem právníky. Jsou drazí a moc jsem tomu ani nerozuměl. Jak jsem se ale vyvíjel, začalo je moje podnikání stále více a více vyžadovat. Nebojte se do smluv investovat, zklidní vám spánek a uberou na starostech. Investice do smluv jsou mnohdy vysoké, ale za to velmi výhodné. Vždy se vám vrátí.
Kdo se neptá, nic se nedozví. Oslovte zkušenější podnikatele, zeptejte se na jejich názor, nebojte se s nimi diskutovat. Dejte ego stranou a poslouchejte. Brzy se dostaví první výsledky. Já se tak naučil uvažovat reálněji a bylo mi to jen k dobru. Buďte vděční za každou radu a nebojte se požádat o další. Maximálně vám ji nedají…
A čeho jste se na začátku podnikání báli vy?
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |