Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Vlastní blog a jeho pravidelné udržování může být pro mnohé zábavou, pro jiné milovanou vášní a pro některé tím nejlepším způsobem propagování sebe, svých služeb a budování značky. To vše je jedním z mnoha důvodů, proč je škoda blogování podceňovat a nepřikládat mu dostatečnou váhu ve vašem podnikání.
Já se blogování začal věnovat už někdy před čtyřmi lety. Tehdy byl můj pohled na podobnou činnost vcelku omezený. Viděl jsem pouze autory, kteří vytvářeli svoje internetové místečko a vítali všechny čtenáře, nejvíce ty, co zanechali nějaký komentář. Blog byl pro ně prostor k „vypsání“ a svým způsobem i cesta, jak „oslovit svět“.
Za tu dobu se ale mnohé změnilo. Řada skvělých blogů již neexistuje, ale na druhou stranu zase řada zajímavých a přínosných blogů vznikla. Změnil se i můj pohled a přístup k psaní článků a jejich zveřejňování na webu nesoucím moje jméno již ve své doméně. Blog se pro mne nestal internetovým místečkem pro odpolední písmenkování, ale skvělým způsobem selfbrandingu a podpory jiných lidí.
Proto, abychom pochopili, jak může blog pomoci vašemu podnikání, si musíme říci, jak bychom to pochopit neměli. To, že psaní o činnosti, kterou vykonáváte, vyvolává pocit, že tomu rozumíte, je už takové zažité klišé. Nicméně řada podnikatelů buduje blog, který lze přirovnat k nestrannému PR katalogu, zaplněnému vychvalujícími články jeho služby. Blog je škoda využít ke svému prospěchu, ale rovněž je škoda si jím spíše uškodit.
Inzerce | Chci tu být také
Jednou ze základních charakteristik blogu by měla být osobitost, autentičnost a otevřenost. V ČR jsou velmi oblíbené blogy Johna Vanhary a Petra Jeníka. Oba se shodují v jednom, splňují všechny tři podmínky. Jejich autoři zveřejňují svoje názory, zkušenosti, problémy, ale i nápady a mnoho dalšího. Jsou otevření, upřímní a čtenář si pod hlavičkou blogu může vybavit konkrétního člověka, k němuž si vybuduje vztah a příště bude tušit, co může čekat.
Podobných blogů je daleko více, ale pouze několik z nich dokázalo svoje autory proslavit. Co se vám jako první vybaví, když se řekne jméno John Vanhara, Petr Jeník, Ivan „Drago“ Sarközi a další? Jsou to jejich blogy, nebo jejich byznys? Věřím, že většina z vás si jako první vybaví hlavně blog.
Blogování je zodpovědnost, a to velká zodpovědnost. Každý řádek vašich článků může ovlivnit názor čtenářů na vaši osobu. Stejně tak ale může každý pomoci vašemu podnikání. Jediným způsobem, jak toho docílit, není publikování článků o zažitých informacích, kterých je všude hora. Lidé už vědí, že SEO není jen o vyplnění hlavičky webu, že spustit webové stránky neznamená začít vydělávat a že linkbuilding není záležitostí jednoho dne. To vše jsou pravdivé informace, klidně se o nich zmiňte, ale neudělejte ze svého blogu jedno velké zažité klišé.
Daleko více vám mohou pomoci články, které mají trochu hlubší myšlenku. Články, jaké může čtenář najít jen u vás. Jsou to vaše názory, zkušenosti, praxe. Dejte čtenářům k přečtení to, co jste opravu zažili. Sdělte jim, s čím nesouhlasíte a jak byste to zlepšili. Nebojte se psát trochu kontroverzně, ne vždy to musí být na škodu.
Na svém blogu jsem publikoval několik článků o jedné z našich služeb – copywritingu. Byl jsem velmi překvapen, když se mi ozvalo několik klientů s tím, že četli můj blog a získali ve mně a v mých lidech důvěru. Dokonce jsem byl zaskočen, kolik z nich mi napsalo na osobní email, protože nechtěli komunikovat s někým jiným, ale přímo se mnou. Bylo to zajímavé, poprvé jsem viděl nějaký hmatatelný výsledek, který mi blog přinesl.
Posledním a tím nejvíce ubohým způsobem, jak zmonetizovat svůj blog, je prodej reklamy. Proč? Protože prodejem jednoho banneru vyděláte možná pár stovek či tisíc, ale díky spokojeným klientům, které jste získali prostřednictvím vašeho blogu, můžete vydělat daleko více. Zkuste se tedy zamyslet, zdali vašemu podnikání nemůže blog pomoci, případně zdali jste vyčerpali všechny možnosti, jak jej využít ke svému užitku.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 týdnem