Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tuto epizodu jsem připravil exkluzivně pro mé předplatitele. Mezi nimi jsou majitelé firem, freelanceři, manažeři a spousta dalších. Vzdělávejte se s nimi. Stojí to pár stovek a Vy získáte spoustu cenné insipirace.
nebo se přihlaste
Tomáš Braverman je dnes CEO Slevomatu, předtím vedl deset let Heureku a letos vydal svou první knihu s názvem Heuréka. V podcastu sdílel svůj profesní příběh, zkušenosti z vedení firem i detaily z nedávné transakce, kdy se stal spoluinvestorem Slevomatu.
Inzerce | Chci tu být také
Svou kariéru začínal ve společnosti Internet Retail, kde spoluvytvářel e-shop Kasa.cz. Později vedl Heureku, kde strávil přes deset let. Tyto zkušenosti byly podle něj zásadní jak pro řízení Slevomatu, tak pro napsání knihy. Příchod do Slevomatu nebyl náhodný – šlo o headhunterskou nabídku, kterou zvažoval i během svého sabatiklu.
Při nástupu mu bylo jasné, že britský vlastník Secret Escapes hledá nového investora. Prodej Slevomatu byl rozdělen na dvě části, aby československá větev mohla najít vhodnějšího kupce. Braverman a jeho tým do transakce vstoupili jako investoři s podporou fondu Genesis Capital a Family Office Jitky Cechlové Komárkové.
Tomáš do akvizice investoval vlastní peníze a vtipně zmiňuje, že kvůli tomu rozprodává velké části svého investičního portfolia včetně bitcoinu.
Psání knihy Heuréka trvalo dva roky a bylo podle Bravermana náročné nejen z hlediska času, ale i emocí. Po napsání přes 500 stran přišla tvrdá část – krácení. S pomocí editora Marka Dobrého a dalších čtenářů došlo k redukci obsahu tak, aby kniha nebyla „vomáčková“ a byla přínosná.
Důležitou součástí knihy jsou i fuckupy a slepé uličky, které si Braverman zpětně analyzoval. Sebereflexe mu pomohla i v jeho aktuální manažerské praxi.
Některé informace se v knize nakonec neobjevily kvůli citlivosti dat nebo z respektu k bývalým kolegům.
Po nástupu do Slevomatu zahájil Braverman reorganizaci firmy, sjednocení české, slovenské a zahraniční struktury a vytvoření společné vize, mise a strategie. Využil zkušenosti z Heureky a implementoval framework OKR (Objectives and Key Results), který pomáhá celé firmě soustředit se na prioritní cíle.
Podle Bravermana musí být strategie konkrétní, měřitelná a podložená daty i potřebami zákazníků. U Slevomatu staví na silné značce, loajalitě zákazníků, vyladěném UX, dárkovosti a exkluzivitě nabídek. Důraz klade i na gamifikaci, která přitahuje uživatele.
Zásadní roli hraje pro Slevomat i AI. Cílem je podle něj vytvořit AI & App first travel and experience portál. Nová nativní aplikace a implementace AI do vyhledávání i personalizace obsahu jsou klíčové změny. Slevomat chce AI využít jako konkurenční výhodu, nikoliv se jí obávat, i když se v rozhovoru bavíme i o tom, jaká s sebou nese rizika pro Slevomat i Heureku.
Braverman po svém nástupu změnil strukturu managementu. Vytvořil užší exekutivní tým, ve kterém je podle něj přibližně polovina lidí nových a polovina původních. Složení týmu považuje za klíčové pro efektivitu celé firmy. Proces změn nebyl dramatický, v mnoha případech šlo o vzájemnou dohodu.
Při výběru nových lidí klade důraz na kombinaci technických dovedností a souladu s firemní kulturou. Důležitou roli hrají pocity a osobní sympatie. Významné jsou i tzv. case studies, které kandidáti zpracovávají jako součást výběrového řízení.
Z Heureky si prý přivedl jen minimum lidí. S externími spolupracovníky pracuje jen minimálně a preferuje in-house řešení. Galupovu metodiku talentů, kterou zavedl v Heurece a zmiňuje se o ní i ve své knize, zatím ve Slevomatu nezavedl, ale nevylučuje to do budoucna.
Tomáš Braverman plánuje napsat druhou knihu, kterou už v hlavě tvoří pod pracovním názvem „Sleváč“. Chce v ní shrnout nové know-how z oblasti Revenue Operations, atribučních modelů nebo tvorby aplikací. Slevomat vede s cílem dlouhodobě růst, být ziskový a atraktivní pro budoucí investory. Prodej do budoucna nevylučuje.
Společně s fondem Genesis má pěti až desetiletý horizont a Braverman věří, že za tu dobu vznikne silný, moderní a digitálně vyspělý portál.
Celý rozhovor s Tomášem Bravermanem si můžete poslechnout v podcastu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 měsíce
Před 4 měsíce