Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Přinášíme druhý díl našeho článku „33 důvodů, proč nic nedotáhnete do konce„. Nenašli jste se v předchozích sedmnácti důvodech? Možná ten „váš“ důvod čeká na své odhalení právě zde…
Nevhodný projekt. Jako freelanceři si vybíráme, jakou práci chceme dělat. Ale ruku na srdce, kdo o sobě může říct, že vždycky udělá správné rozhodnutí? Každý si někdy vybere projekt, který mu zkrátka nevyhovuje.
Negativní sebehodnocení. Je sklenice napůl plná nebo napůl prázdná? Pokud ve vašem smýšlení převažuje negativní náhled na všechno a všechny kolem vás, nemůžete se divit, když tento přístup – samozřejmě také negativně – ovlivní i vaši produktivitu.
Prokrastinace. Velmi populární a aktuální téma poslední doby. Není překvapivé, že odkládání činností vede k tomu, že je nedokončíte včas. Jak prokrastinaci překonat? Prostě vstaňte a pusťte se do prvního úkolu! Pokud je to pro vás pořád ještě příliš abstraktní, zvolte si dílčí cíl – třeba „Teď si přečtu a vyřídím deset e-mailů.“ Buď vás tato činnost pohltí a vy najednou zjistíte, že máte schránku prázdnou, nebo ji nějak překousnete a pak zkusíte něco jiného, ale s dobrým pocitem, že jste ten čas nepromrhali.
Inzerce | Chci tu být také
Dělání chyb. Chyby k životu patří. Nikdo z nás se jim nemůže vyhnout, nejsme stroje. Naučte se užitečnému zvyku: svou práci po sobě vždy pečlivě a důsledně překontrolovat. Může se zdát, že vás tato činnost jen zpomaluje, ale pozdější opravování chyb a jednání s nespokojenými klienty, kterým jste dodali šmejd, se vám z časového hlediska „prodraží“ mnohem víc.
Chybějící rutina. Ano, čtete správně. Jak už bylo napsáno v jednom z předchozích bodů, náš organismus vyžaduje jistý stereotyp. Dobré pracovní návyky vaši produktivitu zvýší, protože řadu nezáživných činností budete zvládat jaksi automaticky a tím i rychleji a s menším duševním i tělesným vypětím.
Jste příliš společenští. Sociální sítě nabízejí skvělou příležitost, jak být v kontaktu se svými přáteli, obchodními partnery i zákazníky. Zároveň se ale jedná o jednoho z největších žroutů času. Podle výzkumů průměrný Američan tráví na sociálních sítích 23 hodin týdně, to je více než tři hodiny denně. Je situace v Čechách výrazně odlišná? Patrně ne. Hlídejte si, kolik času na sociálních sítích trávíte, a snažte se tento čas omezit na minimum nebo využijte některý z nástrojů, který umí vybrané stránky ve vybraném čase zablokovat.
Multi-tasking. Po boomu multi-taskingu jako způsobu, jak ve stejném čase zvládnout více, se zjistilo, že je tomu vlastně úplně naopak. Když se na žádnou z činností kvalitně nesoustředíte, nemůžete ji ani kvalitně zvládnout.
Nikdo vám nepomáhá. Profesionálové na volné noze jsou obvykle individualisté, kteří věří, že vše zvládnou sami, a v některých případech by si radši utrhli nohu, než aby požádali o pomoc. Někdy ale pomocná ruka může být právě to, co vám pomůže se hnout kupředu.
Vzdáváte se. Máte tendenci se vzdávat příliš brzy? Snažte se vytrvat! Připomeňte si, proč je pro vás daný úkol důležitý a co jeho zvládnutím získáte. Uvědomte si, že neprohrává ten, kdo chybuje a neuspěje, ale ten, který se ani nepokusí.
Odfláknutá práce. Snažíte se takzvaně „ošulit“ co se dá, šetříte časem i materiálem? Neděláte dobře. V dlouhodobějším horizontu čas ani peníze neušetříte. Vaším cílem by měla být zvládnutá práce, udělaná především dobře.
Nestanovujete si priority. S dlouhým to-do seznamem je občas složité se rozhodnout, kde začít. Využijte některý ze systémů, pomocí něhož si stanovíte důležitost jednotlivých úkolů, a začněte od toho nejpalčivějšího. Jednoduchým vodítkem jsou tyto dvě otázky: Bude mít splnění nebo nesplnění tohoto úkolu podstatný vliv na můj život? Je nutné úkol vyřešit okamžitě? Pokud odpověď na obě otázky zní ano, pusťte se do práce.
Perfekcionismus. Na jednu stranu se vyvarujte odbyté práce a chyb, které byste museli později složitě opravovat, na druhou stranu i přehnaný perfekcionismus škodí, protože vám nedovoluje se od projektu patřičně odpoutat.
Stres. Stres nás zpomaluje a nedovolí nám se dostatečně soustředit – naše myšlenky neustále bloudí kolem zdroje stresu a my se jimi chtě nechtě zaobíráme. Stres tak významným způsobem zpomaluje naši práci a v případě jeho delšího trvání může dokonce způsobit i vážné fyzické poškození a nemoc. Jednoduchá otázka zní: Stojí vám to za to?
Chybí vám zápal. Zápal, vášeň, zaujetí – termín si zvolte sami. Ať už se živíte čímkoliv, vaše práce vyžaduje jistou míru kreativity a ta je spojena právě se zápalem pro to, co děláte. Mnoho nezávislých profesionálů svůj zápal ztrácí a jejich produktivita tím pochopitelně trpí.
Neumíte efektivně zacházet s časem. Nezvládnutý time management je problém, se kterým se pravděpodobně potýká většina nezávislých profesionálů. Také se jedná o téma celé řady knih a o námět spousty nástrojů, které vám pomohou se s tímto problémem poprat.
Nevydržíte u projektu do konce. Je vaše pracovní plocha či diář plný nedokončených úkolů? Nedokážete žádnou činnost dotáhnout do konce? Nedivte se pak, že vaše činnost vykazuje nízkou produktivitu. Jak na to? Zkrátka běžte a dokončete aspoň jeden nebo dva rozdělané úkoly. Jiná rada zde asi nepomůže.
Jeden důvod navíc: Prosby a požadavky okolí. Možná to také znáte. Stáváte se profesionálem ve své oblasti a lidé kolem vás to vědí. Každou chvíli za vámi přijde váš kamarád nebo rodinný příslušník, zda byste pro ně „ze známosti“ neudělali to či ono. Obvykle se jedná o práci nezáživnou, která vám víceméně jen ubírá čas. Nešťastní jste z ní i proto, že se jaksi počítá s tím, že ji odvedete zcela zdarma nebo za mizivou částku, která nepokryje ani vaši spotřebu kávy během práce.
Našli jste se v našich 33 (a jednom) důvodech, proč nemáte nic hotovo? Nebo jste sami u sebe odhalili ještě jinou příčinu? Náš seznam důvodů, proč nemáte vše hotovo, může přinejmenším sloužit jako podnět k zamyšlení, zda umíte hospodařit s nejcennějším kapitálem, jaký máte: vaším časem a schopnostmi.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |