Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Roste váš to-do seznam do výšek, ze kterých se vám točí hlava? Máte pocit, že dřete jako kůň, ale s malým nebo žádným výsledkem? Problém může být v tom, že veškeré úsilí, které vynakládáte, není příliš efektivní.
Pokud se v prvním odstavci poznáváte, nevěšte hlavu. Máme pro vás dobrou zprávu: Za neefektivním úsilím se vždy skrývá konkrétní důvod. Odhalte jej a můžete na něm začít pracovat a odstranit jej. Zde je 33 nejčastějších důvodů, proč se vám nedaří nic dotáhnout do konce.
A malé varování na závěr: Některé z těchto důvodů vám mohou připadat velmi nepříjemné a osobně se vás dotknout. Není to ale další důvod, proč se nad nimi zamyslet a pak na nich i zapracovat?
Nedostatek dovedností nebo vědomostí. Důvod někdy může být přímo ve vaší hlavě. Možná toužíte nějakého úkolu dosáhnout nebo je pro vás tento úkol velmi důležitý – osobně či pracovně – ale vaše mysl zkrátka nemá patřičnou úroveň dovedností či vědomostí, abyste úkol splnili. A tak veškerý pokrok stagnuje. Svou vlastní mysl nepřeperete – dejte si tedy „dvacet“ a v mezičase zapracujte na získávání potřebných kompetencí.
Inzerce | Chci tu být také
Nemáte potřebné vybavení. Pokud vám chybí základní vybavení, je to problém. Ještě větší problém ale je odlišit vybavení skutečně nezbytné od toho, které byste si spíše přáli než potřebovali. Opravdu nepotřebujete nejmodernější počítač, smartphone nebo fotoaparát a nejvymazlenější program. Snažte se pracovat s tím, co máte – tak se pozná skutečně schopný člověk.
Nemáte pracovní místo. Místo určené pouze a jedině pro práci může významným způsobem zlepšit efektivitu vaší práce. Pokud se musíte neustále stěhovat z jedné místnosti do jiné, prakticky nemáte šanci se do činnosti ponořit a poctivě se jí věnovat.
Chaos. Pokud je vaše pracovní místo plné nejrůznějšího nepořádku a pohled na něj připomíná spíše kapesní verzi skládky papírů a hrnků od kafe, nedivte se, že se váš mozek bude vzpírat na tomto místě dělat cokoliv smysluplného.
Nemáte jasný cíl. Jste si jisti, že víte, co po vás klienti skutečně chtějí? Překvapivě mnoho profesionálů na volné noze ve svém úsilí ztroskotává na tom, že vlastně pořádně nevědí, co mají dělat.
Přijali jste více zakázek nebo úkolů, než můžete zvládnout, a jste přepracovaní. Přijímat více práce, než můžete reálně zvládnout (a vy víte, kolik toho můžete zvládnout) není všeobecně vzato dobrý nápad. Stres, který takto vzniká, vaši výkonnost naopak snižuje, takže nakonec toho zvládnete mnohem méně, než kdybyste pracovali na menším množství úkolů, ale v klidu.
Vyrušování. Jste neustále vyrušováni vnějšími podněty? Dávejte si na to pozor a snažte se míru těchto vyrušení snížit na minimum. Po každém takovém vyrušení to mozku trvá až čtvrt hodiny, než se opět vrátí na úroveň koncentrace, v níž byl předtím. Pokud je vyrušování skutečně časté, vlastně se do této hladiny ani nedostane. Vaše produktivita může kvůli vyrušování klesnout až o neuvěřitelných 500 %.
Nemoc. Pokud se necítíte dobře, je jasné, že nemůžete podávat nejlepší výkon. Co v takovém případě poradit? Udělejte jen to skutečně nejnutnější a pak se běžte kurýrovat. Intenzivní a poctivá léčba vás z běžné virózy dostane za tři dny, kdežto přecházením nemoci budete „mimo“ třeba i několik týdnů a nic pořádného stejně neuděláte.
Nedostatek soustředění. Pokud vaše mysl poletuje od jedné věci k druhé, je jasné, že vaše práce nebude příliš efektivní. Co s tím? Nechte práce, posaďte se a sepište si jasný plán toho, co potřebujete zvládnout a jak toho dosáhnete. Vyvěste si plán na viditelném místě (třeba si pověste list papíru se seznamem na nástěnku nebo si z elektronického souboru udělejte wallpaper) a držte se ho.
Nemáte vůbec rádi to, co děláte. Mnoho freelancerů podvědomě sabotuje svou vlastní práci tím, že odkládají činnosti, které je nebaví. Je to i váš případ? Nudné, nezáživné nebo přímo otravné činnosti jsou součástí snad každého zaměstnání na světě, i Indiana Jones si musel před dalekou cestou vyřídit aspoň vízum. Zamyslete se nad tím, zda skutečně nevědomě nepoškozujete sami sebe, a pak si třeba vyhraďte jednu konkrétní hodinu denně, kdy se budete věnovat pouze těm činnostem, které vás absolutně nebaví.
Nemáte jasně danou pracovní dobu. Mnoho profesionálů na volné noze na své volbě povolání oceňuje právě fakt, že nemají stereotypní pracovní dobu. Určitá část z nich po jisté době zase zjistí, že pevná pracovní doba je něco, co významně zvyšuje jejich produktivitu. Náš organismus totiž potřebuje, či přímo vyžaduje stereotypy – čas pro práci, čas pro zábavu, čas pro spánek. Využijte toho a stanovte si aspoň rámcově dobu, kterou budete věnovat pouze své práci a ničemu jinému.
Nedostatek spánku. Platí totéž, co u stresu a přepracování. Když si naordinujete pětihodinový spánek místo sedmihodinového, možná máte pocit, že je váš den o dvě hodiny delší a vy stihnete o dvě hodiny více práce, ale váš unavený mozek začne brzy stávkovat a vy nakonec budete tyto dlouhé dny jen přežívat s elánem oživlé mrtvoly.
Deprese. Pokud ráno vyvíjíte nesmírné úsilí, abyste vůbec vstali z postele, nedokážete v sobě najít chuť a zápal pro cokoliv, vše kolem je beznadějné a lidé nesnesitelní a pokud tento stav trvá již delší dobu, možná se u vás projevují příznaky deprese. Neotálejte a vyhledejte odbornou pomoc.
Špatný přístup. Znáte ty chvilky prozření, kdy se jakoby podíváte sami na sebe během obchodního jednání či jiné situace a s hrůzou si uvědomíte, jak strašně se zrovna chováte? Pokud se v této situaci poznáváte, zamyslete se nad svým přístupem k lidem, úkolům a práci všeobecně. Pokud se vám podaří změnit svůj přístup, i vaše produktivita stoupne.
Nemusíte se nikomu zodpovídat. Další důvod, proč mnoho freelancerů volí práci na volné noze. Nestojí nad vámi žádný šéf, který by vám uděloval rozkazy a kontroloval vaši práci. Jste zodpovědní pouze sami sobě. A to bývá často ten největší problém – když se nemusíte nikomu zodpovídat ze své práce, nemáte takovou motivaci ji udělat. Zde se naplňuje ono známé rčení, že člověk je sám sobě nejhorším šéfem. Buďte sami sobě tím nejnáročnějším a nejtvrdším.
Žádné cíle. Mít naplánované jasné cíle v konkrétním časovém období je skvělý způsob, jak sami sebe motivovat k jejich dokončení. Pomáhá, když si cíle co nejpodrobněji a nejkonkrétněji sepíšete a vyvěsíte na viditelném místě – nejlépe na vašem pracovišti tak, abyste je měli dennodenně na očích.
Strach. Strach je nesmírně silná emoce. Také vznikl proto, aby zachraňoval naše křehké životy. Někdy nás ale naopak může sám potichu, nenápadně zabíjet tím, že nám znemožní žít takový život, jaký bychom si přáli. Identifikujte svůj strach a překonejte ho. Jak se říká: „Pokud máš z něčeho strach, jdi a udělej to.“ Zkuste si to.
Další důvody Vám přinese v následujícím článku již brzy! :-)
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 3 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |