Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jakub Herrmann je 26letý PPC konzultant se specializací na AdWords, Sklik a reklamu na Facebooku. Bydlí v Hlučíně nedaleko Ostravy a na volné noze podniká už 4 roky. Sám o sobě říká, že je workhokolik. Jak nad svým podnikáním přemýšlí a co mu přináší nové klienty?
Ty máš na LinkedInu citát Steva Jobse, že lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážeme. Platí to i o PPC reklamě?
Když jsem si před léty tento citát dával na LinkedIn, tak jsem sám netušil, jak často se s tím budu setkávat i u PPC reklamy. (smích) Navíc bych to rozdělil do dvou úrovní. Jedna věc jsou samotné PPC reklamy, kde primárně u propagace nových produktů, služeb apod. je potřeba vymyslet jak, kde a co lidem ukázat, aby je to zaujalo a zároveň to vedlo k požadovanému cíli inzerenta.
A druhá je spolupráce s klienty, kdy sami klienti často neví, co přesně a jak chtějí propagovat přes PPC reklamy. Proto musíme společně hledat cesty mezi tím, co je možné v PPC reklamě a co klient potřebuje nebo co si může dovolit.
Inzerce | Chci tu být také
Nechtějí firmy prostě jenom více přístupů na svůj web a následných objednávek?
Ano, toto je primární cíl velkého množství PPC kampaní. Ale dá se na to dívat z několika pohledů. U vyhledávacích kampaní je to ve většině případů pravý opak. Snažíme se lidem zobrazit to, co hledají. Ale jsme zde omezeni hledaností a v některých segmentech se stává, že je cena za proklik tak vysoká, že se inzerenti snaží najít také jiné („levnější“) cesty.
Můžou to být nejrůznější strategie – od klasického oslovení v obsahové síti např. bannerem, až po Youtube reklamu, kdy oslovujeme návštěvníky webů, kteří zrovna čtou článek a nabízený produkt / služba je v tu chvíli nemusí zajímat a aktivně ji nevyhledávají.
Nehledě na to, že zde můžou být naprosto rozdílné cíle než u vyhledávací sítě. Nemusí jít jenom o proklik na web a objednávku, ale třeba o získání emailu apod.
Je něco, v čem se od Steva Jobse inspiruješ ve své práci?
Nejde říct, že by to byl jen Steve Jobs, kdo mě inspiruje, ale je to rozhodně touha hledat pořád lepší a jednodušší řešení. To mě na něm nejvíce fascinuje. Pro někoho to možná může připadat jako moc velká a zbytečná posedlost, ale pro mě je to něco, co mě pořád nutí se dál posouvat a pracovat na sobě.
Steve Jobs se snažil změnit svět. Přinášel na něj produkty, které změnily náš způsob práce a vlastně i náš život. Ty jsi PPC specialista. Neměl si někdy chuť také změnit svět?
Měl a pořád mám. Už na vysoké škole jsem se snažil hledat a rozbíhat různé vlastní projekty, od affiliate webů přes vlastní e-shop apod. Nikdy jsem ale nenašel projekt, který by mě naprosto chytil a uživil mě. Jako PPC specialista můžu být součástí firem, které ve svém oboru mění trh a dělají pěkné věci a něco navíc. To mě na tom nejvíce baví, tedy že to není jen o „klikání“, ale jsem součástí celé strategie a chodu firmy.
Takže u některých klientů cítím, že jsem součástí toho projektu a můžu říct, že to beru, jako by to byl projekt vlastní.
Také to ale zní tak, že jakmile dostaneš nápad na nový projekt, tak nebudeš váhat a s PPC reklamou praštíš…
To určitě ne. Pokud by se objevil nějaký nápad, který by mě nadchl, tak by pořád zůstávali prioritou číslo jedna moji klienti a PPC reklama. Za prvé, nemůžu a nechci ze dne na den přijít s tím, že jdu dělat něco jiného a s PPC končím. Za druhé jsem se už v minulosti rozhodl, že se budu primárně věnovat PPC reklamě a případný vedlejší projekt bude mít prioritu číslo dvě.
Taky se ale klidně může stát, že se objeví nápad, který bude součástí PPC reklamy nebo by dokonce měl ambice zjednodušit práci PPCčkařům. Nejspíše by to nezměnilo svět, ale má touha po vlastním projektu by byla uspokojena.
Proč ses začal věnovat zrovna PPC reklamě?
Asi před cca 7 – 8 lety jsem v jedné ostravské agentuře dostal šanci nahlédnou pod pokličku online marketingu. Plán byl takový, že budu postupně procházet jednotlivá oddělení – SEO, Srovnávače zboží, Copywriting a PPC. Jako první jsem dostal za úkol naučit se PPC reklamu. Ta mě chytla natolik, že jsem už ani nic dalšího nezkoušel a zůstal u ní.
A co tě na ní tak strašně moc začalo bavit? Tehdy si ještě klienty, jejichž ses cítil součástí, neměl.
Nejvíce mě nadchly možnosti, které PPC reklama nabízí. A to nejen, co vše je přes PPC reklamu možné a do budoucna možné nejspíše bude, ale také to, co lze s PPC reklamou dokázat. Už jen samotné zjištění, že vytvořím reklamu a za pár minut můžu být viděn na internetu po celém světě, mě fascinovalo.
Hned jsem začal studovat a snažil jsem se ji co nejvíce pochopit. Chtěl jsem umět klientům co nejlépe navrhnout správnou strategii, formát reklamy apod. Doslova mě to vtáhlo a tenkrát jsem nic jiného neřešil, ani nechtěl řešit. A nejkrásnější na tom je, že se PPC reklama neustále vyvíjí a je potřeba se pořád učit. To mě udržuje v pozoru a nenechá mě to jen tak zakrnět.
Co tě dneska nejvíce motivuje – za čím se ženeš?
Jednoznačně touha hledat nové cesty, jak se v PPC ještě více zlepšit. A to nejen v PPC, ale celkově v podnikání. Protože to není jen o tom „klikání“, ale je tu hromada další úkolů, které musí podnikatelé / lidé na volné noze řešit (účetnictví, obchod, řízení projektů aj.). Když už si myslím, že jsem na něco přišel a dělám to nejlépe, jak to jen jde, tak se vždy objeví něco nebo někdo, kdo tu pomyslnou laťku posune ještě dále.
V neposlední řadě jsou to klienti, protože růstem klienta rostu i já. Mám např. jednoho klienta, kterého znám už od malička, postupně jsme prošli školkou, základní školou, pubertou, zvládli jsme maturitu a nyní se chystáme do světa. Neustále hledáme nové možností růstu a zkoušíme vše, co si jen vymyslím. To tě prostě žene pořád vpřed.
Jaké byly před těmi 7 lety tvoje první kroky do světa online marketingu?
Na vysoké škole jsem se začal zajímat o online marketing, naprosto mě to nadchlo a v podstatě jsem jen studoval a zkoušel. Začínal jsem tvořit blogy, affiliate, po nějaké době e-shop. Na těchto projektech jsem se snažil testovat různé marketingové techniky (SEO, srovnávače zboží, apod.). Jako student jsem si ale moc PPC reklamu nemohl dovolit, takže jsem hledal „levnější“ varianty. Pak přišla ta agentura…
Proč si nakonec skončil jako freelancer a nenechal se někde zaměstnat?
Když jsem našel na vysoké škole konečně něco, co mě bude bavit – PPC reklama (online marketing), tak jsem si řekl, že to zkusím na vlastní pěst, že chci něco dokázat, a pokud by to náhodou nevyšlo, tak se nechám zaměstnat. Ale už od mala jsem tajně snil, že budu jednou podnikat!
Nejdříve jsem ale byl brigádně v agentuře a po nějaké době jsem si našel vlastní klienty a založil živnost. Ale s agenturou jsem dále spolupracoval. Po cca 2 – 3 letech se agentura prodala a pro mě to byl definitivní impuls jít úplně na volnou nohu. Od založení živnosti mě nenapadlo se nechat zaměstnat.
Proč ne? Dávalo by to u tebe smysl. Měl by si jistější přísun peněz, možná bys musel pracovat i méně hodin denně, protože by ti odpadla veškerá ta administrativa a další práce kolem. A ve volném čase bys mohl zkoušet nějaký ten svůj projekt…
Jednou z věcí byl fakt, že jsem si v té době jako freelancer vydělal více peněž než prací pro agenturu a věděl jsem, že když půjdu na volnou nohu, tak mám šanci si vydělat ještě více. Druhou věcí byl samotný přesun pod „novou“ agenturu. Najednou se marketingový tým v podstatě rozpadl a jen malá část lidí zůstala. Tím pádem jsem v „nové“ agentuře byl na PPC reklamu v podstatě sám a neměl se, od koho učit a s kým vše okolo PPC řešit. A poslední věcí bylo zjištění, že si s novým vedením úplně nerozumíme. Jednoduše řečeno, chápali jsme PPC reklamu a samotnou práci pro klienty odlišně.
A to byly v tu dobu pro mě dost silné důvody to zkusit na vlastní pěst i s vědomím, že nejspíše nebude čas na možný vlastní projekt.
Moravskoslezský kraj trápí jedna z nejvyšších nezaměstnaností v Česku. Povedlo by se ti tam najít dobrou práci s tvojí specializací?
To je strašně těžká otázka. V Ostravě je několik velkých firem, které se zabývají e-commerce. Ať už to jsou větší e-shopy nebo vývojářské firmy. Některé jsou dokonce lídry na trhu v celé ČR. Takže si myslím, že je reálné najít si dobré zaměstnání s mou specifikací v Moravskoslezském kraji. Tím ale neříkám, že je to jednoduché. Pokud bych chtěl ale agenturní zaměstnání, tak bych se asi díval po větších brněnských a nebo pražských agenturách.
Já ale Moravskoslezský kraj mám moc rád a nechtěl bych se stěhovat i přes všechny neduhy tohoto kraje. Proto bych volil místní firmy.
Jaké byly tvoje první měsíce na volné noze?
Plné nejistoty a očekávání, jestli to vůbec zvládnu a jestli na to mám. Jestli najdu další klienty a jestli se dlouhodobě uživím. Jsem typ člověka, který do ničeho nejde po hlavě. Snažím se počítat i se špatným scénářem a být připraven. Proto někdy mám až zbytečné obavy a nejistotu.
Po pár měsících jsem zjistil, že se uživím, a to tak, jak jsem si naplánoval. A začal jsem řešit, jak to posouvat dále.
Jak vypadá tvůj špatný scénář?
Nebudu mít klienty, neuživím se a budu si muset hledat zaměstnání. S odstupem času vidím, že jsem to viděl až moc černě a hlavně jsem neviděl souvislosti. Dnes už vím, že je důležité udržet kvalitu a plnit sliby, popřípadě neslibovat nemožné. Pokud se to podaří udržet, tak je velká šance, že se i do budoucna uživím.
Co ti pomohlo získat první zakázky?
Bylo to více věcí, ale asi nejvíce webová stránka a blog. Nepsal jsem jen vlastní blog, ale také jsem získával možnosti psát na různé marketingové weby (např. radit affilákům jak na PPC). Byl to také např. Webtrh a podobné weby, kde se objevují poptávky. Také to byly různé marketingové akce (např. IMsraz.cz v Ostravě). Jako student jsem měl nižší hodinovou sazbu než agentury, takže to byla do určité doby dost nízká cena.
A poté už velkou roli začaly hrát reference, které mi dnes klientů přivádí nejvíce.
Jaký moment byl ve tvém podnikání nejtěžší?
Bylo jich asi více. Jedna byla určitě začátek, nejen získat zkušenosti a sebevědomí, začít správně pracovat s penězi klientů v PPC reklamě a také se učit podnikat (účetnictví, obchod, řízení projektů aj.).
Další věcí bylo naučit se říkat ne. To byla moje velká chyba na začátku, kdy jsem se snažil pomáhat všem, měl jsem strach odmítnou poptávku, popřípadě se v některých případech nechat ukecat do něčeho, co jsem nechtěl. To se mi také po delší době pěkně vymstilo a je to pro mě neskutečná škola do budoucna.
Tím nechci říct, že má člověk chodit a říkat ne, ale dnes už vím, že pokud si nerozumíme a jsem třeba tlačen někam, kam nechci, tak mám raději říct ne. Protože jinak se mi to v budoucnu vrátí ve zlém a nebude to ani pro jednu stranu dobré.
A v neposlední řadě je to řešení situace, kdy jsem se dostal do stavu plné kapacity. Jednoduše řečeno jsem si toho nabral moc a musel jsem pracovat o hodně více, než je možná až únosné a zdravé. V tu chvíli jsem musel začít řešit pro mě celkem novou věc, a to zlepšení plánování času nejen krátkodobě, ale také dlouhodobě. A s tím souvisí také ještě přísnější říkání ne.
Do této doby jsem nechápal, jak můžou být někteří freelanceři nespolehliví a proč neplní své závazky včas a v určité kvalitě. Když jsem ale poznal i tuto tvrdou realitu, tak jsem rychle pochopil, jak se to může vymknout kontrole. Pokud člověk dělá něco ve spěchu, tak hrozí spousty chyb. V placené reklamě jsou to velmi drahé chyby.
Co tě dneska trápí nejvíc?
Dlouhodobě jsem kapacitně dost vytížen a je složité najít čas pro nové a zajímavé projekty. Proto jsme se spojili s kolegou Lukášem Králem a plánujeme založení společné značky PLACEMENT.cz. Zatím neumím říct, zda se z freelancera transformuji do agentury. Ale jde o to, že ve dvou máme lepší zastupitelnost a můžeme se doplňovat. K sobě chceme postupně vzít několik PPCčkařů. Nyní nám pomáhají dva.
Jelikož již to nejsem sám, tak ti neodpovím přesně na otázku. Každopádně nyní přicházejí starosti řízení lidí a uhlídání kvality, kterou máme nastavenou a chceme si ji udržet. Každá PPCčkař pracuje trošku jinak, takže je dost složité najít společnou cestu s druhým volnonožcem.
Vysvětli mi jednu věc. Ty máš osobní facebookovou stránku a na ní kolem 250 fanoušků. Jaký to má smysl?
Kovářova kobyla… Ale vážně, když jsem začínal na volné noze, tak jsem měl plán, že budu psát blog, kde jsem chtěl psát návody, případové studie, apod. Prostě přínosné a zajímavé články, které PPCčkařům pomůžou. Postupně ale čas na tuto aktivitu ubýval a musel jsem změnit dlouhodobé plány a priority. Takže jsem se psaní a následné propagaci přestal věnovat.
Co ti dneska ve tvém osobním marketingu funguje nejvíce?
Jsou to jednoznačně reference. Ale přicházejí také poptávky přes web, sociální sítě a popřípadě marketingové akce. Právě přes web mě často oslovují lidé s dotazy ohledně PPC.
Často z toho není zakázka a nic z toho finančně nemám, ale o to více mě to baví a mám radost, když můžu někomu pomoct. Sám vím, jak jsem kolikrát proseděl dlouhé hodiny nad řešením nějakého problému v PPC systémech. Přitom se stačilo někoho zeptat a odpověď mi problém vyřešila během pár minut.
Tím chci ale říct, že i tyto drobné rady často nevedou k přímé spolupráci. Ale často se mi to vrátí v podobě doporučení jiného projektu apod.
Hodně freelancerů stejně jako ty získává nové klienty především díky doporučení. Neomezuje tě to ale ve tvém růstu a nebojíš se, že doporučení také mohou přestat?
Mě osobně to neomezuje a často poptávka přes doporučení se častěji překlopí ke spolupráci. Respektive dlouhodobé spolupráci. Primárním cílem ale je udržet kvalitu, kterou mám nyní nastavenou a hlavně uspokojit klienta. Pokud je klient spokojen a PPC reklamy plní cíle, tak si osobně myslím, že doporučení jen tak nepřestanou.
Budovat jméno je běh na dlouhou trať a nestane se to přes noc. Jakmile ale něco pokazíš (neudržíš kvalitu, nedodržíš sliby apod.), tak můžeš velmi rychle dostat špatnou nálepku před jméno. A tato nálepka se pak hodně dlouho odstraňuje. Viděl jsem to už několikrát u freelancerů z různých oborů, a to je pro mě velké ponaučení a vykřičník si na to dávat pozor. Nejen, že přestanou chodit doporučení, ale i když tě někdo najde třeba na webu nebo na sociální sítích, tak tě raději nepoptá.
Co je tvůj hlavní cíl do budoucna?
Hlavní prioritou je nastartování PLACEMENT.cz a vytvoření udržitelného konceptu. Rád bych touto cestou získal nějaký čas navíc, abych si mohl konečně splnit jeden z dalších snů a přejít od individuálních, popřípadě firemních školení na veřejné školení. Plánuji to již delší dobu, ale nemůžu se svou povahou vypustit školení, dokud s kvalitou a přidanou hodnotou spokojen. Což nyní rozhodně nejsem a budu potřebovat hodně času na to, abych to dotáhl do potřebného bodu.
Tím ale nechci začít jen školit, moc se mi líbí koncept Honzy Kvasničky, kdy jednou za čas udělá školení, respektive tour školení, ale pořád se aktivně věnuje své práci. Jsem toho názoru, že bez praxe nemůže mít nikdy školení potřebnou kvalitu. Takže můj cíl pro následujících cca 5 let je nezbláznit se z množství práce, udržet kvalitu, hledat nástroje které mi ulehčí a urychlí „klikání“ a vyjít ven s veřejným školením.
Čtěte dál: Jak jako freelancer najít první klienty?
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 měsíců
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |