Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Vytvořit si vlastní reklamní banner se zdá být velmi snadné. Stačí zapnout grafický editor nebo poslat obecné zadání grafikovi a je hotovo. Máme co použít. Jenomže ono to tak snadné není a i banner si zaslouží naši pozornost. Jak tedy vytvořit efektivní reklamní banner?
Každý reklamní banner může mít několik cílů – mezi ty hlavní patří:
Základem tvorby efektivního banneru by mělo být jasné definování vlastních cílů. Některé firmy se do jednoho banneru, který je navíc relativně malý, snaží vtěsnat co nejvíce informací najednou.
Banner je prostředkem, který má divákovi předat určité sdělení a motivovat ho k akci. Není přehlídkou umění vašeho grafika. Tvořte proto jednoduché bannery, které nebudou obsahovat příliš textu a které budou dobře čitelné. Držte svého grafika na uzdě a lpějte na tom, aby vám odevzdal práci, z níž bude na první pohled jasné, co v ní sdělujete a proč to má diváka zajímat.
Inzerce | Chci tu být také
Tvůrci bannerů se dopouštějí i další chyby, která souvisí s čitelností. Je jí malé nebo nečitelné písmo. Bannery by měly mít takové písmo, které se snadno čte a které nemusí čtenář luštit. Máte jen malou chvíli na to, abyste mu předali sdělení. Pokud nebudete srozumitelní, v boji o pozornost neuspějete.
Zmínit musím i obrázky. Řada bannerů obsahuje ilustrace, které s promovaným produktem či službou vůbec nijak nesouvisí. Diváka následně může zaujmout více spoře oděná modelka než samotný produkt. Ji si možná pamatovat bude, vás ale nikoliv. Používejte proto obrázky s rozvahou. Nevkládejte text do nich, ale vedle, ať je lze dobře přečíst.
Položili jste si někdy otázku, co vlastně na vašem reklamním banneru má být? Určitě ano. A nejspíš jste si odpověděli tím, že tam musí být vaše logo (chcete přece zpropagovat vaši firmu) a hlavní sdělení (třeba informace o produktu či vaše konkurenční výhody). To je pravda, ale často se zapomíná na ještě jednu věc – tlačítko.
Není důležité, že bude odkazovat celý banner. Lidé jsou na tlačítka zvyklí a rádi na ně klikají. Tlačítko by navíc mělo obsahovat nějakou výzvu (např. „Koupit”, „Zaregistrovat”, „Přečíst” apod.). Podobný call-to-action prvek může efektivitu banneru značně zvýšit.
Častou chybou je vytvoření stejné série bannerů pro všechny webové stránky. V konečném důsledku jsou tak totožné bannery na odlišných webových stránkách, což ve výsledku může znamenat jejich nízkou viditelnost. Říká se sice, že nejlepší reklama je ta, která jako reklama vůbec nevypadá, v případě bannerů buďte ale velmi obezřetní.
Banner musí upoutat divákovu pozornost, a proto nesmí být přehlédnut. Nebojte se tedy zkoušet různé varianty vašich bannerů a zkoušejte je obměňovat. Vyhodnocujte jejich výsledky a zjišťujte, které jsou nejefektivnější.
Pokuste se také přizpůsobit stránkám, na kterých budete inzerovat. V minulosti se mi několikrát osvědčilo vyzkoušet nějakou netradiční velikost banneru, která přesně zapadala do určité části webu. Pozitivně se projevily i výsledky reklamy, která měla takřka totožný design jako celý web, ale přesto o sobě dávala vědět, že je reklamou a že se na ni dá kliknout. Podobnost s webem však budila v divácích větší důvěru a snáze na ni potom klikli.
Existuje spousta doporučení, proč je vhodné používat obrázky. To nejdůležitější zní – používejte je s rozvahou. Možná je ani nepotřebujete. Třeba vám stačí jednoduchá ilustrace, na níž rychle a jasně odprezentujete přínosy vašich služeb či produktů pro zákazníky. Možná si vystačíte jen s textem.
Bannery předávají určité sdělení, podobně je tomu třeba i v popiscích vašich produktů, v předmětech vašich e-mailů apod. Proto lze i zde uplatnit velmi podobná pravidla. Například můžete zkusit zatlačit na diváky omezenou nabídkou, mimořádnou slevou, něčím unikátním apod.
Nejspíš tím jdu sám proti sobě, ale často inzerentům říkám, že moje čtenáře nezajímají. Nechci totiž, aby na našem magazínu inzeroval někdo, kdo nemůže čtenářům nic nabídnout. Třeba taková autoškola by zde asi moc nepochodila a mým čtenářům by vadila. Ale třeba na Žena.cz může mít velký smysl a navíc je i vtipná.
To je trochu extrém, přesto se ale zamyslete nad tím, zda váš banner umisťujete tam, kde skutečně jsou vaši zákazníci. Zároveň přemýšlejte nad sdělením, kterém jim v tom banneru předložíte. S jakými potřebami na daný web chodí? Co zrovna řeší? Jak na to vy můžete reagovat? To vše reflektujte při tvorbě svého banneru i výběru míst, kam jej umístíte.
Spousta bannerů dělá chybu v tom, že neláká ke kliknutí. Nemyslím tím jen absenci jakékoliv výzvy k akci, ale i nějaké prodejní argumenty. Nepřemýšlejte nad bannerem jako nad obrázkem, ale jako nad vaším prodavačem. Co může potenciálním zákazníkům nabídnout a jakými argumenty to může podpořit? Můžete nabídnout třeba dopravu zdarma? Máte dodání do 90 minut jako Rohlík.cz apod.?
Co číst dál:
Štvou vás reklamní bannery? Jak na ně reagujete a co vás motivuje k tomu, abyste na banner klikli?
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |