Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
23. srpna proběhl v pořadí 3. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, na kterém se sešla třicítka zakladatelů, šéfů a dalších osobností českých e-shopů. Přečtěte si, jak celá akce probíhala očima jejího zakladatele a moderátora Jirky Rosteckého.
Pokaždé, když se pozdě v noci vracím z E-shop Klubu – komorního setkání pro zakladatele a šéfy e-shopů – mám v sobě ten samý pocit. Povedlo se to. Dokázali jsme to. A dokázali jsme to znovu.
Tentokrát to bylo extrémně těžké. Tři dny před akcí jsme ztratili prostory, kde se setkání mělo pořádat, a ještě pár minut před začátkem akce stěhovali nábytek z jednoho sálu do druhého, protože nám ten první nevyhovoval.
Když se tedy před třetí hodinou odpolední začali sjíždět první hosté, byl jsem dost nervózní a bál se, aby vše proběhlo v pořádku a aby se nic nepokazilo. Nevýhodou E-shop Klubu jsou jeho vysoké standardy. Jelikož jej navštěvují zkušení podnikatelé a akce se opakuje takřka každý měsíc, musíme jim doručit stoprocentní výsledek v podobě příjemně stráveného odpoledne, na kterém potkají další zakladatele a šéfy internetových obchodů, s nimiž si mohou vyměnit cenné zkušenosti a podpořit tak růst svého podnikání na internetu.
Inzerce | Chci tu být také
Vše musí klapnout, protože i samotné prostory a ty největší detaily definují atmosféru celé akce, a tudíž i ochotu účastníků navzájem sdílet know-how a povídat si. V tom je totiž E-shop Klub jiný než ostatní konference – nemáme stanovený přesný harmonogram akce, ale sami účastníci ovlivňují, o čem si budeme povídat a jakým směrem se naše diskuze bude vyvíjet.
Už když jsem pořádal první E-shop Klub, chtěl jsem, aby celou akci tvořili sami její účastníci. Základem programu je rozhovor s konkrétním hostem z řad zakladatelů a šéfů e-shopů, ale jeho vývoj určují přímo posluchači svými otázkami. Když jsem tedy zakladateli korálky.cz Martinu Stiborovi položil první otázku, rychle po jeho odpovědi začaly zaznívat první dotazy posluchačů a rozhovor se začal vyvíjet směrem, který jsem sám nečekal.
V první části posluchače nejvíce zajímalo finanční řízení e-shopů. Martin Stibor velmi otevřeně vyprávěl o tom, jak jeho byznys změnilo zaměstnání finančního ředitele a co všechno mu tato změna přinesla. Padaly dotazy na to, jak jej ze začátku motivoval do práce, jak jej vybíral a jak konkrétně zapracovával největší podněty, které od něj získal.
Značnou pozornost si získala i specifika byznysu s korálky. S obratem mezi 35 a 38 miliony ročně (s kladným a rostoucím čistým ziskem), 25 zaměstnanci a 4 kamennými prodejnami e-shopu zvládají Korálky.cz 2,5 až 3 tisíce objednávek měsíčně s průměrnou hodnotou 550 Kč při průměrných 11 položkách na objednávku. Dlužno podotknout, že korálky jsou velmi „malé“ a na logistiku náročné zboží, kdy samotné vyexpedování korálku stojí více než korálek samotný.
Ve druhé části jsme detailně nahlédly pod pokličku expanze do zahraničí e-shopu Korálky.cz. „Pokud neumíte dobře prodávat v Česku, nebudete to umět ani v zahraničí,“ zněla jedna z rad Martina Stibora, která si získala velmi pozitivní reakce.
Korálky.cz v minulosti expandovaly například do Velké Británie, ale velmi rychle svoje aktivity na tamním trhu utlumily. Nebyly pro ně totiž ziskové, a tak vypnuly všechny reklamní kampaně a nechávají svůj e-shop růst organicky. Podrobně jsme rozebrali, co se pokazilo, jaké zkušenosti tím získali a jak na pozadí připravují expanze do dalších trhů.
Samostatnou debatu si zasloužilo Slovensko. Na něj totiž Korálky.cz vstoupily akvizicí tamní jedničky na trhu, což se ukázalo jako ekonomicky i strategicky mnohem výhodnější než vytváření e-shopu od nuly. Martin Stibor odkryl karty a vyprávěl, jak celá akvizice probíhala, jak se na ni připravoval a co firmě přinesla.
V poslední části jsme rozebrali více dílčích témat, která posluchače zajímala. Kromě logistiky e-shopu a pickování nových objednávek padla řeč i na e-shopové řešení (problémy s dodavateli a s marketingovými agenturami), ale třeba i na work-life balance e-shopařů. Při výběru témat jsem čerpal z podnětů účastníků předchozích setkání.
Většina rozhovoru nebyla o mých dotazech, ale o tom, na co se zeptali sami posluchači. Já pouze korigoval celou diskuzi tak, aby se dostalo na všechny a aby mělo naše povídání pevnou strukturu a nevznikl chaos. Je to pro mě jako moderátora cenná zkušenost, která vyžaduje upozadit vlastní ego a zaměřit se v diskuzi na zcela jiné cíle. Výsledkem celé akce je ale třeba hodnocení jednoho z účastníků – ředitele strategie a rozvoje ČTK Jaroslava Kábeleho: „Fascinuje mě, jak ti lidé byli otevření.“
Chtěl bych poděkovat všem účastníkům za jejich účast a za skvělé odpoledne. Jsem opravdu nadšený z toho, jak byli aktivní a jak produktivní a zajímavá diskuze na akci vznikla. Značná část účastníků navíc přijela do Prahy z velké dálky. Někteří z Ostravy, jiní z Čáslavy, z Plzně a z dalších měst.
Velké poděkování patří také hotelu Iris Eden, který nám na poslední chvíli poskytl volný sál. Po našem příjezdu jsme ale zjistili, že sál je příliš malý, a tak jsme vše narychlo přestěhovali do většího sálu. Zaměstnanci hotelu (včetně managementu) tak ihned začali stěhovat nábytek a připravovat nové prostory, které se nakonec ukázaly jako naprosto skvělé a vyhovující. Kéž by všechny hotely a další poskytovalé prostor měli podobný přístup.
Zapomenout samozřejmě nemůžeme na Martina Stibora, který se dobrovolně nechal takto vyzpovídat a většinu dne musel vysvětlovat svoje podnikatelská rozhodnutí.
Děkujeme i partnerům akce, kterými bylo web-developerské studio AW-Dev.cz, nástroj na řízení projektů s umělou inteligencí ApuTime a naši stálí partneři jako Shoptet.cz, Stable.cz, počítače24.cz a další.
Třetího E-shop Klubu se zúčastnil i ředitel Pilulky.cz Michal Hanáček. Ten bude hlavním hostem příštího klubu, který proběhne v říjnu přímo v centrále firmy. Rád bych vždy střídal místa konání akce – jednou v nějakých neutrálních prostorech (např. v hotelu), poté (bude-li to možné) v prostorech hostovy firmy (např. ve skladu jako minule v TisknuLevně.cz).
Chcete-li se klubu zúčastnit, napište mi na jiri@rostecky.cz informace o vás, o vašem e-shopu (co prodáváte, jakou máte historii a jakého dosahujete obratu) a o tom, jaké zkušenosti můžete předat ostatním účastníkům. Akce je určena pouze pro zakladatele a šéfy (ředitele) e-shopů a vzhledem k jejímu komornímu formátu účastníky pečlivě vybíráme.
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |