Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
19. července se v Dobřejovicích u Prahy uspořádal druhý E-shop Klub MladýPodnikatel.cz. Proběhl uprostřed skladu TisknuLevně.cz.
Stály proti nám všechny okolnosti. Mnozí mi říkali, že přes prázdniny nemá smysl konference pořádat, protože jsou všichni na dovolené a nikdo nepřijde. Také mi říkali, že uspořádat ji v Dobřejovicích, které jsou pár kilometrů za Prahou, rovněž nedává smysl, protože nikdo na takové místo nepřijede.
Nevěřili i dalším věcem. Prý se mi nepodaří na jedno místo přivést samotné šéfy a zakladatele e-shopů a že moje konference dopadne stejně jako většina – bude plná především zaměstnanců marketingových agentur, freelancerů a dalších lidí, kteří sami e-shop neprovozují. A pokud nějaký e-shopař přeci jen přijde, bude mít nejspíš jen velmi malý a začínající e-shop.
No a samozřejmě nevěřili tomu, že se povede akci uspořádat bez marketingu a bez vlastního webu. Navíc v jednom člověku a bez opory v týmu, který mi akci pomůže přichystat.
Inzerce | Chci tu být také
Jenomže… Neměli pravdu.
Když jsem E-shop Klub pořádal před několika týdny poprvé, sklidil velký úspěch. Sešlo se na něm kolem 15 zakladatelů e-shopů s obratem v desítkách či stovkách milionů korun. Po akci za mnou přišel zakladatel TisknuLevně.cz Martin Pěnička s tím, že se mu program moc líbil, akce pro něj byla přínosná a rád by se příště zúčastnil jako host.
Na každém E-shop Klubu totiž pro účastníky připravuji živý dvě nebo tři hodiny dlouhý rozhovor s některým z e-shopařů. Díky tomu, že jej nenatáčíme, může být host mnohem otevřenější a upřímnější než na kameru. Posluchači mají velký prostor pro diskuzi a zasahují přímo do samotného rozhovoru. A Martin se nabídl, že příště budu moci vyzpovídat právě jeho.
Sešli jsme se a napadlo nás akci uskutečnit přímo uprostřed skladu TisknuLevně.cz v Dobřejovicích. Byl to odvážný nápad, protože lidé mají raději snáze dostupná místa v centru města a ne v nějaké vesnici u Prahy.
Moc jsem si přál, aby na akci dorazilo alespoň 15 účastníků. Když se jich zaregistrovalo 20, začal jsem mít obavy, zda nakonec přijdou všichni a zda se jich půlka neomluví. Nakonec jich přišlo 30, neomluvil se nikdo (ani jeden člověk nenapsal, že nepřijede!) a já musel ještě večer před akcí doobjednávat další občerstvení.
Drtivá většina účastníků byli zakladatelé nebo šéfové internetových obchodů a firem, jako je Le Premier, Onio.cz (provozující např. Pneumatiky.cz), VeseléZvíře.cz, Korálky.cz, UrbanStore.cz, Počítače24.cz, Different.cz, Trenýrkárna.cz, Barvarna.cz, RCprofi.cz, Ovečkárna.cz a z řady dalších.
Na akci dorazili i dva speciální hosté „mimo obor“. Přišel ředitel strategie a rozvoje ČTK Jaroslav Kábele a Pavel Burša, který pracuje v BM Managementu (společnost spravující majetek Zdeňka Bakaly).
Zapomenout samozřejmě nemohu na partnery akce, z nichž na místo dorazil třeba Martin Henych z AW Devu, Martin Lonský z ApuTime a Tomáš Fiala ze Stable.cz.
S přípravou prostoru ve skladu mi pomohla Katka Wich z Radosti dětem. A skvělé fotky, které vidíte i v tomto článku, nám pořídil podnikatel změn a marketér Jirka Chomát.
Akce začala v tři hodiny odpoledne. Celou hodinu si všichni účastníci jenom povídali. Stejně jako minule se hned od začátku samovolně utvořily skupinky, které mezi sebou sdílely svoje zkušenosti a informace z podnikání. Někteří probírali marketing, jiní logistiku e-shopu, další produktovou expanzi, expanzi do zahraničí a řadu dalších témat.
Po hodině začala první část rozhovoru, ve kterém jsem vedle ředitele TisknuLevně.cz Martina Pěničky zpovídal i šéfa logistiky a spolumajitele firmy Michala Pěničku. Povídali jsme si o začátku firmy, o logistice e-shopu a o skladu, ve kterém jsme seděli.
Poté následovala dlouhá a velmi podrobná exkurze samotného skladu. Účastníci se tak mohli projít mezi regály a jak samotní majitelé firmy, tak jejich zaměstnanci jim ukázali, jak celý sklad funguje, jak vypadá jejich logistický systém, jak se expedují nové objednávky a mnoho dalšího.
Přiznám se, že mi dalo velkou práci posbírat mezi regály všechny e-shopaře :-) a přivést je zpět do přední části skladu, kde měla brzy začít druhá část rozhovoru. Nemohl jsem je od těch regálů vůbec odtrhnout a začali jsme s velkým zpožděním.
Všichni nakonec souhlasili s tím, že můžeme pokračovat bez ohledu na to, v kolik hodin skončíme. Tak jsme si s oběma pány Pěničky povídali o marketingu, budování firemní kultury (což byla debata, do které se zapojili i sami zaměstnanci TisknuLevně.cz), o boji s konkurencí a o tom, díky čemu firma vyrosla do obratu přes 110 milionů korun ročně.
„Překvapilo mě, jak aktivní bylo publikum E-shop Klubu a kolik pokládalo dotazů. Jirka Rostecký jim dával velký prostor, sám se jich dokonce při rozhovoru ptal na názor a působil tak jako člověk, který celou diskuzi usměrňuje, a ne jen jako někdo, koho ostatní musí bez přerušení poslouchat.“ – Tomáš Fiala (Stable.cz)
Moderovat podobnou akci je velmi náročné. Značnou část rozhovorů jsem totiž neměl vůbec pod kontrolou. Otázky za mě pokládali sami posluchači a s ostatními sdíleli i svoje vlastní zkušenosti. Několikrát se tak stalo, že spolu navzájem nesouhlasili a diskuze tak zajímavě vygradovala. Největší radost jsem měl ale z toho, jak věcně a přátelsky spolu všichni diskutovali, a to i když spolu nesouhlasili. Do diskuze se zapojil snad úplně každý z účastníků.
Často se to otočilo i proti samotným hostům. Martin Pěnička v průběhu rozhovoru přede všemi přiznal, že nečekal, že ho budeme takto grilovat a že se při rozhovoru tak zapotí. Na konci mi ale řekl, že to pro něj mělo velký přínos a donutilo ho to se nad mnohými svými postoji zamyslet.
A to je právě největší hodnotou E-shop Klubu. Můžete na něm potkat lidi, kteří mají podobné firmy jako vy, řeší podobné problémy a zvládají podobné výzvy. Můžete si s nimi vyměnit zkušenosti, vzájemně si pomoct a předat si důležité informace. Jen málokde najdete příležitost diskutovat nad byznysovými a marketingovými tématy tak věcně a prakticky s podobně naladěnými lidmi jako na E-shop Klubu. A to je přesně ten důvod, proč to dělám. Luděk Pilař z Barvárna.cz E-shop Klub pojmenoval skvěle – je to podle něj Konference pro dospělé.
„Skvělá diskuze s lidmi, kteří řeší podobné problémy jako my. Navíc ve velmi příjemné atmosféře, kde můžete čerpat inspiraci a zároveň přispět svými zkušenostmi. Nikdo vám nic neprodává, jen každý sdílí své best practices a přispívá do diskuze.“ – Michal Finta
„Na E-shop Klubu mě baví uvolněná atmosféra a plno inspirativních lidí, kteří se rádi podělí o své nápady, zkušenosti a rady. Není to žádná strnulá konference, ale spíše příjemné odpoledne s fajn lidmi z e-commerce.“ – Milan Polák, spoluzakladatel Different.cz
„Na E-shop Klubu oceňuji zejména uvolněnou neformální atmosféru a plno tvrdých dat, o kterých hned na místě můžete dále diskutovat a diskusi košatit. Mix pozvaných hostů je natolik vyvážený, že si své odnese e-shop s obratem 10 mio i 300 mio. Už teď se těším na další setkání.“ – David Štěpánek, zakladatel UrbanStore.cz
„Na E-shop Klubu nejvíce oceňuji možnost setkat se s podnikateli, kteří mají stejné problémy jako já, a společně si můžeme předat informace o tom, jak je zdárně vyřešit. Člověku to ušetří velké množství času, starostí a chyb, kterým se při individuálních pokusech řešení problémů nelze vyhnout.“ – Lukáš Koreček, spolumajitel RCprofi.cz
V Česku najdete spoustu konferencí a dalších akcí zaměřených na on-line byznys a marketing. Drtivou většinu z nich pořádají firmy proto, aby podpořily vlastní brand a zpropagovaly svoje služby. Jiní to dělají především pro zisk ze vstupenek a partnertství.
V takovém případě je jim ale většinou jedno, kdo bude na akci mluvit a jak kvalitní informace tam posluchačům předá. Přístup velké části konferencí spočívá většinou ve snaze přivést co nejzvučnější jména a přilákat co nejvíce lidí, kteří jim buď zaplatí vstupné, nebo potěší jejich partnery.
A tak můžete navštívit řadu konferencí, na kterých se skoro nic nedozvíte, a většina jejich účastníků vám přizná, že na ně chodí především kvůli rádoby networkingu.
E-shop Klub je jiný.
Od začátku jej nestavím s primárním zájmem na něm vydělat peníze (ačkoliv je sám o sobě ziskový), ale stavím doprostřed samotného účastníka. Chci pro něj připravit takový obsah, který mu skutečně pomůže v jeho podnikání a podpoří jeho růst.
Zkrátka chci, aby se těm chlapům a ženskejm v byznysu dařilo co nejvíce a aby odjížděli se seznamem úkolů, které druhý den začnou zpracovávat a promýšlet. A také s novými kontakty na lidi, se kterými mohou sdílet svoje know-how a které jen tak někde nepotkají. Protože to je skutečný networking.
A když postavíte doprostřed vašeho zájmu člověka, pro kterého to děláte, zvládnete všechno. Třeba uspořádat konferenci, které nikdo nevěří a kterou do dne jejího konání nikde nepropagujete, uspořádáte ji uprostřed té největší okurky v roce, na dost blbém místě a přivedete na ni zkušené lidi, kteří zase tolik konference nenavštěvují a kteří společně vytvoří atmosféru, kterou jinde nezažijete.
Další E-shop Klub bude už brzy! Pokud se chcete zúčastnit, napište mi na jiri@rostecky.cz a řekněte mi, proč bychom vás mezi sebou měli přivítat, jaký e-shop provozujete a jaké zkušenosti můžete předat ostatním členům.
Děkujeme i partnerům akce!
- AW-DEV – společnost Martina Henycha, která pro své klienty tvoří webové stránky. Osobně na ní mám rád především velmi příjemné pracovní prostředí, které mimochodem sdílí např. se SEO konzultantem Pavlem Ungrem. Sám jsem AW Dev doporučoval jako možné zaměstnavatele nejednomu programátorovi a jako možného dodavatele webových stránek několika firmám. AW Dev nám také pomáhá s přípravou nových webových stránek neziskovky Radost dětem.
- ApuTime – nástroj na řízení projektů, který je ale neobyčejný zejména tím, že pracuje s umělou inteligencí, gamifikací a s emocemi a nejen, že pomáhá řídit projekty, ale pomáhá i tomu, aby vaši zaměstnanci byli šťastní a aby je práce bavila.
Děkujeme i stálým partnerům MladýPodnikatel.cz, jako je Stable.cz, Shoptet.cz, počítače24.cz, OFFICE to go, eVisions.cz a mnoha dalším.
19. července proběhl druhý E-shop Klub MladýPodnikatel.cz! Tentokrát se zakladatelé a šéfové internetových obchodů sešli…
Zveřejnil(a) MladýPodnikatel.cz dne Sobota 28. červenec 2018
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |