Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Affiliate marketing roste a na CZ a SK trhu dokonce více než jiné marketingové kanály. V affiliate síti DOGNET vidíme, co se děje a jaké jsou trendy. Co bych proto doporučil hlavně affiliate partnerům – publisherům pro rok 2017?
Pojďme se bavit jen o „našich“ trzích, které známe. Samozřejmě, v zahraničí jsou trendy možná někde jinde, ale důležité je to, co se děje u nás. A děje se toho požehnaně. Na co tedy nezapomínat?
Existuje mnoho slovenských affiláků, kteří řeší český trh. Ale velmi málo lidí to dělá naopak. Proč? Ano, jsme menší trh a máme samotný affiliate marketing trošku v „jiných číslech“, ale potenciál je tu obrovský. A stěžovat si na nedostatek kampaní již není na místě. Jen u nás v síti je jich více než 90 a další stovky jsou v jiných sítích nebo samostatných programech.
Na Slovensku neexistuje mnoho projektů, které byly postaveny primárně na affiliate monetizaci. Někdy stačí udělat slovenskou mutaci toho, co už máte v Česku. A traffic? Toho je dostatek jak v PPC, tak v organiku. Jak jsem již psal, je tu malá konkurence a i středně dobrý projekt se může postavit čistě na organiku. V posledních měsících jsem viděl 2 slovenské projekty postavené na organiku, které z nuly vyběhly na tisíce € měsíčně.
Inzerce | Chci tu být také
Aféra s „půjčkovým zákonem“ ukázala, jak dokáže být affil zrádný. Proto je důležité nedělat jen jeden segment. Často se říká, že člověk „musí mít focus“, ale podle mě to v affiliate byznysu až tak neplatí. Pokud máte projekt, který funguje pro nějaký segment, tak je ho třeba co nejdříve replikovat na další.
Funguje vám například XML katalog na módu? Tak ho co nejdříve adaptujte i pro segment bydlení, elektroniky nebo nábytku. A to mluvím o celých segmentech, kde je dostatek inzerentů. Pokud je někdo závislý dokonce jen na jedné specifické kampani, tak je diverzifikace ještě důležitější.
TIP: Petr Baloun a jeho výběr oborů, do kterých se vyplatí vstoupit
„Slevové weby“ mají menší potenciál, než obsahové projekty. Trend v USA je aktuálně takový, že se affiliate pomalu mění na „kupónový“ marketing. A to inzerentům radost nedělá a dělat nikdy nebude.
Samotné kupóny na slevy smysl mají, ale konverze z nich jsou méně hodnotné, než klasické konverze. Proč? Neboť ve většině případů je konverze již „hotová“ a „kupónový publisher“ ji jen doklepává. A to nemá takovou hodnotu jako traffic, který přináší nové lidi. Pokud máte jiný názor, těším se na komentáře :)
Zaměřte se tedy na něco, co inzerenta zaujme a dá mu více. Například projekt postavený na organiku. Publisher je chytrý, umí dělat SEO a získat k sobě traffic, který pak pošle inzerentovi. To je férové, protože inzerent získá traffic, který by jinak získala konkurence. A rád za něj zaplatí. Pak je snazší vyjednat přímo nebo společně se sítí lepší podmínky.
Stačí se zamyslet a představit si, že jste inzerentem vy. Byli byste raději za nový traffic, který přináší nové klienty, nebo takový, který se jen „vsune““ do nákupního procesu již na 95% získaného klienta?
I já osobně jsem se naučil, že je lepší dělat projekty v segmentech, kterým rozumíte. Je snadné říct si, že „jdeme dělat fashion“. Ale dát tomu přidanou hodnotu není tak jednoduché. I affiliate projektům je dobré dát „duši“. Jinak jsou to přinejlepším jen generátory konverzí.
Pokud již nemáte přímý vztah k segmentu, dá se vybudovat. Studujte, čtěte, povídejte si a žijte jím. Dostanete se do toho a dokážete potom projekt řídit úplně jinak.
Pár let to byly finance, nyní všichni fičí na módě. Podle mého názoru je featured segment pro 2017 nábytek. Místo v long-tail je velké a dostupnost stoupá. Stejně už máme jak pro CZ, tak pro SK dostatek kampaní. Je čas udělat pořádné projekty o nábytku :)
Jaký bude tedy rok 2017? To asi aktuálně nikdo neví, ale věřím, že těchto 5 tipů vás posune tam, kde byste se nejraději viděli. Přeji hodně affiliate úspěchů do nového roku. Ať je minimálně 5x takový, jako rok 2016.
O affiliate tu toho najdete více:
- Jak dělá affiliate marketing Alza.cz?
- 5 praktických tipů, jak vytvořit dlouhodobě vydělávající affiliate podnikání
- Vladimír Rejholec: Je podnikání na internetu i pro lidi se závazky?
- Affiliate katalogy: Co to je a jak na tom vydělat peníze?
- 14 mýtů, když chcete podnikat v affiliate
- A další najdete zde
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Štefan je managing director affiliate sítě DOGNET, která má aktuálně přes 120 #skaffil a #czaffil kampaní. Síť rozbíhal od začátku a má zkušenosti i s pozicí affiliate partnera (publishera). V affilu je tedy víc než doma.
Před 5 roky