Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Po vydání videorozhovoru s Peterem Chodelkou o tom, jak dosáhl měsíčního příjmu přes 130 000 Kč měsíčně, nám napsalo několik začínajících podnikatelů, kteří by rovněž chtěli vydělávat přes affiliate. Nejčastější mýty, které ve svých e-mailech zmiňovali, jsme rozebrali v tomto článku.
Peterovi jsem předložil několik mýtů a on mi na ně prozradil svůj názor. Uvidíme, které z mýtů jsou pravdivé a které jsou nesmysl.
Affiliate weby jsou novodobé MFA. Weby, které mají za cíl jen vydělávat. Sotva přinášejí nějakou hodnotu, vytváří něco nového. Jsou v podstatě zbytečné a vydělávat přes affiliate znamená jen tvořit weby, které nikomu chybět nebudou.
Peter Chodelka: Mňa nikdy MFA weby nezaujímali, takže to neviem porovnať. Ja som bral od začiatku affiliate marketing ako typ podnikania. Pokiaľ v podnikaní dlhodobo nevytvárate pridanú hodnotu, tak rýchlo skončíte. Vedia to majitelia reštaurácií, e-shopári a mali by si to uvedomiť aj affiláci.
Inzerce | Chci tu být také
Tvorba affiliate projektov s pridanou hodnotou je jediná dlhodobo udržateľná cesta, ktorá vás odlíši od konkurencie, privedie nové konverzie a zaistí vám stabilný príjem.
Stejně, jako tvoří zbytečné projekty, zkouší i různé black-hat SEO techniky, spamují, vykrádají obsah jiných webů, parazitují na nich apod. Jejich práce rozhodně není příkladem toho, jak by se to mělo dělat.
Peter Chodelka: To už dávno neplatí. Black-hat SEO techniky vám budú fungovať pár týždňov, maximálne mesiacov. Spamerov odhalia affiliate siete takmer vždy. Vykrádanie obsahu je cesta do pekla.
Ak chcete, aby bol pre vás affiliate marketing dlhodobým zdrojom príjmu, tak na to musíte ísť úplne inou cestou. Robiť veci poctivo, pomaly a postupne. Nečakať výsledky hneď a pomaly budovať svoje projekty. Toto si už uvedomuje väčšina affilákov, ktorých poznám.
Když ale nevytváří nic nového, potřebují oni vůbec být kreativní? Vždyť vytvořit web, napsat na něj pár textů a protkat jej affiliate odkazy je vcelku jednoduchá a zcela nekreativní činnost. Nebo ne?
Peter Chodelka: Affiláci ale vytvárajú niečo nové. Robia si vlastné projekty s vlastným brandom. Je to rovnaké ako tvrdiť, že e-shop s Apple produktami nemusí byť kreatívny, pretože predáva Apple ako X ďaľších e-shopov. Každý e-shop sa ale musí niečím odlíšiť, vytvoriť pridanú hodnotu pre zákazníka. Inak o zákazníka veľmi rýchlo prídu.
Ja som napríklad na mojom magazíne o pôžičkách spustil sekciu, kde sa ľudia môžu podeliť o negatívne skúsenosti s pôžičkovými podvodníkmi. Za pár týždňov tam ľudia vložili desiatky zlých skúseností a dokonca tam ľudia vedú skupinové diskusie a dohadujú sa na spoločných žalobách. Dovolím si tvrdiť, že nič podobné na slovenskom Internete nenájdete a ľuďom to prináša veľkú hodnotu, pretože spoznajú praktiky podvodníkov a nedajú sa nachytať. Dokonca sme dostali pár e-mailov, v ktorých nám ľudia ďakovali, pretože na našom webe našli podvodníka skôr, než mu poslali peniaze za vybavenie pôžičky (čo je najčastejšia praktika podvodníkov).
Znalosti v online marketingu nejsou tak moc důležité. Affilákům stačí, když umí nainstalovat WordPress, nasadit šablonu, napsat texty a je to hotové. Co musí umět dál?
Peter Chodelka: Tak toto môže povedať iba niekto, kto si affiliate marketing nikdy nevyskúšal. Nainštalovať WordPress a napísať pár textov zvládne každý a keby to bolo skutočne tak jednoduché, asi by nikto nemusel ani pracovať. Affilák musí mať práveže veľmi široký záber, od základného nastavenia webu cez copywriting, SEO, PPC reklamu až po pochopenie psychológie zákazníka.
Ja sa venujem affiliate marketingu niekoľko rokov a každý deň sa učím niečo nové, napríklad tento rok som začal experimentovať s reklamou na Facebooku, ktorú som pred tým nikdy poriadne nerobil.
Affilák raději vytvoří sto malých webů k ničemu než jeden velký web, který bude stát za to. Jeho weby většinou denně navštíví jen pár lidí a on je ziskový jenom díky tomu, že podobných webů má spoustu.
Peter Chodelka: Na toto sú 2 odlišné názory, niekto robí skutočne weby ako na bežiacom páse a má ich desiatky, iný sa zase zameria na jeden veľký web a tomu sa venuje každý jeden deň. Obidva postupy majú svoje výhody a nevýhody, ale povedať, že “affilák nikdy nevytvorí žiadny veľký web” je, samozrejme, nezmysel.
Ako príkladom môže byť affilák František Szabó, ktorý z affiliate webu PestrýJídelníček.cz vytvoril platenú službu pre ľudí, ktorú pozná celé “Československo” a chalani sa chystajú expandovať aj do zahraničia. Druhým príkladom je David Eiselt a jeho cestovateľský portál Cestujlevne.com, ktorý sa neustále objavuje v médiach a ide o najväčší portál pre cestovateľov v Čechách.
Pri affiliate marketingu sa určite nemusíte báť, že nikdy nevytvoríte veľký projekt. Je iba na vás, aký veľký projekt nakoniec z vášho webu spravíte….
Když jsem v minulosti vydal několik rozhovorů s affiláky, strhla se na sociálních sítích doslova mela. Vypadalo to tak, že proti sobě stojí affiláci a konzultanti. Navzájem se obviňovali, kritizovali si svou práci a projevovali si evidentní neúctu. Není proto divu, že laik může nabýt dojmu, že affiláci dělají vše špatně. Říkají to přeci zkušený konzultanti. Jak to je ve skutečnosti (odpoví affilák)?
Peter Chodelka: Je to tak ako hovoríš, medzi affilákmi a konzultantmi je dlhodobý boj. Ja sa nebudem vyjadrovať na nikoho adresu. Každý má svoju pravdu.
Affilák začína od nuly, všetko si musí vydrieť a iba na ňom závisí, koľko peňazí mu to nakoniec zarobí. Konzultant je na druhej strane oveľa skúsenejší v svojom odbore, pretože pracuje na rozbehnutých projektoch a zameriava sa na úzku oblasť (affilák musí vedieť z každej oblasti niečo). Takže ani jeden ani druhý nerobí všetko zle, proste to každý robí po svojom.
V poslednej dobe však vidím trend, kedy sa aj konzultanti začínajú o affiliate zaujímať kvôli diverzifikácií príjmov. To je iba dobre, aspoň budú vznikať zaujímavé projekty a nové spolupráce.
Vytvořit vlastní affiliate web stačí jednou. Pak už na něj sahat nemusíte. Peníze generuje sám a vám je program vyplácí. Je to v podstatě pasivní příjem.
Peter Chodelka: Ja definujem pasívny príjem trochu odlišne ako ostatní. Pre mňa je to príjem, ktorý nie je úmerný aktívnej práci. Ak sa na to pozriete z tohto hľadiska, affiliate je skutočne do veľkej miery pasívny, pretože ja nemusím pracovať presne X hodín aby som zarobil Y peňazí, ako to je napríklad pri práci konzultantov.
Ak však niekto čaká príjem bez práce, tak ho sklamem, tým affiliate príjem nie je, aspoň nie dlhodobo. Minulý rok som na pár týždňov povolil a bolo to skutočne poznať.
Musí affilák řešit investovat do online marketingu? Platit si reklamu? Nebo třeba zainvestovat vlastní uživatelské testování?
Peter Chodelka: Do môjho nového projektu Výživovo.sk som ešte pred spustením investoval viac ako 100 000 Kč! Momentálne ma projekt stojí ďalších X tisíc mesačne, ktoré investujem predovšetkým do reklamy. Affilák by mal investovať neustále, iba tak dokáže vyrásť.
Na affiliate marketingu je super, že počiatočná investícia nemusí byť vysoká. Vy skutočne viete spraviť web aj s reklamou za pár tisíc. To sa vám napríklad pri offline podnikaní nepodarí, iba prenájom priestorov vás výjde dosť veľa. Akonáhle ale zistíte, že vaše investovanie do projektov dáva zmysel, snažte sa investovať čo najviac.
Ja investujem najradšej do šikovných ľudí a do reklamy, ktorá mi prináša zisk, čo znamená, že výnosy sú vyššie, ako náklad. Tiež mám rád dlhodobé investície do kvalitných textov, ktoré mi síce neprinesú peniaze ihneď, ale budú generovať zisk dlhodobo.
Trh je v dnešní době tak přesycený, že už nemá smysl zakládat cokoliv nového. Všechny obory, kde jsou rozumné provize, jsou zároveň vysoce konkurenční. Zakládat nový projekt je tak značně rizikové.
Peter Chodelka: Áno, tento mýtus mám najradšej. Najväčšia sranda je, že keď som s affiliate marketingom začínal v roku 2012 (uff, to letí), tak som počúval úplne to isté. Zarobiť na internete sa už nedá, Google už neoblbneš, klikačky ti tiež nič nezarobia. Toto som počúval z každej strany.. Alle ja som si to spravil po svojom (vlastne ako vždy), pustil som sa bezhlavo do toho a o pár mesiacov som si vedel zarobiť viac ako väčšina z tých, ktorí sa nechali odradiť blbými rečami.
Nikdy nebolo tak jednoduché začať, ako práve teraz. Všetky free nástroje a CMS systémy ako WordPress umožnili to, že začať s affiliate marketingom vie každý, kto má počítač a pripojenie k internetu.
Možno to nebude mať na začiatku také jednoduché, ako kedysi, keď ste si iba zaregistrovali doménu s kľúčovým slovom, nahodili text a hneď ste sa zobrazovali na Google na prvej stránke… Ale nikdo netvrdí, že podnikanie bude jednoduché!
Vyjde někdy affilák ven? Nejspíš ano, ale ne pracovně. Jeho byznys se odehrává jen v online světě. Své zákazníky nikdy nepotká, nemusí řešit sklad, prodejnu, vůbec nic.
Peter Chodelka:Ja sa považujem za introverta, takže pre mňa je toto jedna z najväčších výhod :)
Affiliate marketing je typ Internetového podnikania, takže affiláci trávia dosť veľa času doma alebo v kaviarni za počítačom.
Na druhej strane vám však ponúkne takú voľnosť, o ktorej ste ani nesnívali. Odpovede na tento článok píšem z Bali, z Indonézie, vychutnávam si vodu z kokosu a za chvíľu sa pôjdem okúpať do mora. V Indonézií strávim 2 mesiace a ďaľší mesiac budem pravdepodobne na Filipínach. Nejde však o žiadnu dovolenku, svoj biznis rieším každý deň tak, ako doma.
Je to otázka priorít, chcete sa stretávať doma so zákazníkmi alebo sedieť za počítačom a pracovať po celom svete? Je to vás…
Podnikání v affiliate je pro introverty. Affilák nepotřebuje žádné kolegy, zaměstnance, partnery. Každý web si dělá zcela sám, nepouští se ani do spoluprací s jinými affiláky. Proč by to dělal?
Peter Chodelka: Ak chce affilák rásť, musí si budovať svoj tím. Ja som začínal sám, teraz spolupracujem s desiatkami freelancerov, študentov a špecialistov pre daný odbor. Každú chvíľu nadviažem spoluprácu s niekým novým, kto posunie moje projekty dopredu.
Od minulého mesiaca mám napríklad šéfredaktora, ktorý sa stará o redaktorov a vymýšľa obsah pre môj web. Tiež som začal konzultovať e-mailový marketing so špecialistom Jakubom Čižmárom.
Investícia do ľudí je podľa môjho názoru tou najlepšou investíciou, ktorú môžete spraviť.
Na túto tému som napísal aj článok na svojom blogu.
Jak je moc je byznys postavený na affiliate stabilní a dlouhodobý? Jak může affilák vědět, že mu za rok program nevypoví spolupráci? Že mu nevyplatí peníze? Jakou má affilák jistotu do budoucna?
Peter Chodelka: Kto má 100%-nú istotu v dnešnej dobe? :) Keď som pracoval ako marketingový konzultant, klienti mi nepreplácali faktúry. Pri prevádzkovaní e-shopu nám vypovedal spoluprácu strategický partner. Pri affiliate projektoch sa mi stalo, že sa kampaň zrušila a ja som tak prišiel o časť spôsobu monetizácie.
V podnikaní nemáte nič isté, takže môžete iba spraviť všetko preto, aby ste predišli katastrofe.
Novým affilákom vždy radím:
- nájdite si odbor, kde sú minimalne 2 konkurenčné affiliate siete alebo programy. Ak sa jeden zruší, tak ho nahradíte druhým.
- uprednostňujte zabehnuté affiliate siete, ktoré majú svojho manažera a sú na trhu aspoň niekoľko mesiacov
- propagujte služby alebo produkty so silným brandom. Pravdepodobnoť, že Alza.cz do roka skončí je o dosť menšia, ako že skončí e-shop Superelektronikaprenajlepsich.com (to som si teraz vymyslel)
- aj keď sa čokoľvek stane, nezúfajte. Správajte sa ako podnikatelia a snažte sa danú situáciu vyriešiť a neprepadať panike
V affiliate se točí neustále ty samé obory – půjčky, dovolené apod. Je šance uspět i v něčem jiném? Existují i velké projekty v jiných oborech?
Peter Chodelka: Toto je ovplyvnené veľmi veľa faktormi.
V prvom rade to je možnosť výberu kampaní. Napríklad na Slovensku, pred tým ako tam bola sieť dognet, neexistovalo vlastne nič iné, iba affiliate na pôžičky. Človek si nemohol vybrať, čo by chcel propagovať, pretože affiliate marketing riešili iba finančné inštitúcie.
V druhom rade to je výška provízií. Niektoré firmy berú stále affilákov ako “parazitov”, ktorí im ukrajujú zo zisku. Preto nastavia províziu na 3% a čakajú, že sa budú diať zázraky. Tak je jasné, že affilák radšej propaguje pôžičku, kde dostane 500 Kč za predaj.
Myslím si, že ak by bola v Čechách alebo na Slovensku ideálna situácia, kedy by v každom odbore mali affiláci na výber z niekoľkých kampaní so super províziami, tak by ten trh nebol tak pokazený.
Už sa to ale zlepšuje. Veľa affilákov sa začína orientovať napríklad na módu, zdravie a nábytok. Na Slovensku je jedna z najvýkonnejších kampaní 4home.sk od dognetu, ktorá predáva bytové doplnky a príslušenstvo. Affiliate marketing sa dostáva do všetkých oblastí a za pár rokov bude určite súčasťou marketingovej stratégie väčšiny firiem, podobne ako je tomu v USA.
V době, kdy si zákazník vybere produkt na mobilu a koupí si jej na počítači, nemůže affiliate fungovat. Vždyť affiliate odkaz funguje jen v jednom prohlížeči a cookies se na jiné zařízení nepřenesou. Kolik zákazníků affilákům takto uteče?
Peter Chodelka: Affiliate je technicky zvládnutý do tej miery, do ktorej sú zvládnuté aj ostatné nástroje v Internetovom marketingu. Nikto nebol pripravený na to, že ľudia za pár rokov začnú chodiť na web z telefónov a nie z počítačov. Ani Google Analytics vám nedá presné dáta o vašich uživateľoch webstránky.
Neviem odhadnúť, koľko zákazníkom affiliate partnerom takto utečie, ale nemyslím si, že je to veľa. Predovšetkým to však nie je niečo, na čo by sa affilák mal sústrediť. Doba ide dopredu a za pár rokov už cookies (prípadne iná technológia) budú vedieť zmerať konverzie aj z iných zariadení, to je iba otázka času. Nie je to totižto problém iba affilákov, je to problém pre celý on-line marketing. Ak budú affiláci riešiť takéto kraviny, tak sa zbytočne oberajú o čas, ktorý by mohli makať na svojích projektoch!
Neváhejte a podívejte se na videorozhovor s Peterem o tom, jak uspět v affiliate.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 4 měsíce
Před 5 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |