Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V affiliate oboru podnikám už několik let a potkal jsem vyšší desítky propagujících partnerů na různých srazech, akcích a konferencích. Některé z nich jsem mohl i sledovat při práci jako affiliate manažer. Ale těch opravdu úspěšných, kteří dlouhodobě podnikají v affiliate oboru je pomálu. Ostatní to nezvládli. Proč?
Čím se ti úspěšní liší od těch, kteří skončili? Někteří začátečníci měli solidní výdělky, ale na velký úspěch a dlouhodobé „affiliate“ podnikání mnohdy nedošlo. Dnešní rady a postupy jsem posbíral od těch úspěšných a postavil jsem na nich i moje podnikání. Rady nejsou aplikovatelné jen na výkonnostní on-line marketing, ale v zobecnělé podobě i na jakékoliv jiné on-line podnikání.
„Neustrňte na místě – hledejte nové cesty, kombinujte, vylepšujte… a znovu a znovu a znovu.
Inovování vaší služby, obchodu či webu je klíčové pro konkurenceschopnost nejenom v affliate oboru, ale v celém podnikání. 100x stejná služba či web nikoho neoslní. Musíte posouvat hranice a, pokud nechcete zrovna vymýšlet něco nového či přebírat zahraniční koncept (např. Slevomat.cz), nebo přenášet koncept z off-linu do on-linu (např. Dámejídlo.cz), můžete kombinovat prvky byznysu od stávající konkurence.
Inzerce | Chci tu být také
Jak jsem sám začínal? V affiliatu platí, že s textovým obsahem (články) umí pracovat každý – koupit stovky článků za pár korun za NS není problém. Takže i vytvořit obsahový magazín zvládne každý. Takového balastu můžete vytvářet xxx kusů v každém oboru = ničím se neodlišíte.
Ale když do takového magazínu přidáte recenze produktů a služeb, máte plusový bodík. Reálné recenze s fotkami / videem, uživatelským hodnocením a autorským nádechem konkrétnho pistele = to je „majstrštyk“ a těžko se vytváří a tedy i kopíruje.
Když ještě přidáte do magazínu produktovou část například pomocí xml feedu od inzerenta, jste najednou o míli daleko. Zkloubit produktový katalog provázaný s tematickými články a recenzemi už není jednoduchá záležitost a jako celek je to užitečný projekt v daném segmentu zboží.
Znáte Glami.cz nebo Biano.cz? To jsou perfektně zvládnuté zkombinované koncepty, které alespoň z části na začátku fungovaly na bázi affiliate. Další dobrý příklad? Porovnávač cen, recenze, diskuze, žebříčky = nepřijde vám to povědomé? Však je to stará „dobrá“ Heureka.cz. Zase kombinace x různých (i samy o sobě skvělých) částí, které dohromady tvoří užitečný kousek.
Nestačí vám to na odlišení (přestože v tomto momentu máte pravděpodobně o 100 % užitečnější web než konkurence)? Můžete přidat například poradnu, kde budete odpovídat na dotazy, tematické fórum (uživatelé si budou vytvářet vlastní obsah), porovnávač cen produktů, … .
Kombinovat se dají jednotlivé koncepty, které mohou fungovat samy o sobě, ale mohou existovat i úzce provázané a pod jednou střechou a brandem. Trumfne to někdo z ospalé konkurence? Těžko.
„Když 1 + 1 není 2, ale 3…“
Synergií skvěle využívají velké značky i agentury a nejenom díky nim mají nižší ceny za marketing i provoz. Jak se toho dá využít v on-linu a affiliate? Když potřebujete více článků pro množství svých affiliate webů, můžete od dodavatele textů dostat lepší cenu = množstevní sleva. Funguje to jak u malých textařů z Webtrhu, tak i u větších agentur. Stejná logika platí u kupování reklamních článků, bannerů či odkazů = větší nákup a větší sleva.
Díky velikosti vašeho podnikání a vaší šíři dokážete dosahovat na takovéto slevy častěji a častěji. Stejnou úsporu můžete získat i při nakupování domén (ač se toho dá využít spíše v zahraničí – třeba Godaddy.com nabízí zvýhodněné ceny pro xx domén), případně hostingu. Místo jednotlivých hostingů můžete mít za výhodnější cenu pronajatý vlastní server… Přesně takhle jsem ušetřil desetitisíce na nákladech. Takovýchto synergií, vznikajících z velikosti vašeho podnikání, se dá najít více.
„Ulehčete si čas budováním a kupujte konkurenci – vylepšete její koncept a propojte ho se svým.“
Nejspíše si říkáte, že vybudovat obsahový magazín, katalog, fórum, blogy, … stojí neskutečně moc času. Trvá dlouho než vyberete vhodné technické řešení, domluvíte grafika, kodéra (s WordPressem máte o hodně jednodušší začátek), textaře, promyslíte základní marketing (SEO, PPC, reklamní články/linkbuilding, …). A pak někdy za x měsíců či let máte funkční a navštěvovaný web.
Můžete jít touto cestou a vše budouvat z 0, ale… bude vám to trvat neskutečně dlouho. Mezitím se může změnit situace na trhu, klesne zájem o dané produkty/služby, objeví se konkurence, která měla lepší koncepci…
Není lepší si ušetřit čas a mnohdy i peníze a raději rovnou koupit vaši konkurenci? Když si spočítáte, kolik vás bude stát stavba a provozování podobných webů, které už pod křídly konkurence běží, mnohdy vás vyjde levněji ji rovnou koupit.
Ano, je to nárazově finančně horší, než časově rozložené investování do vlastních webů, ale z mých zkušeností se vám takové nakopnutí vyplatí. Rychleji obsáhnete větší část návštěvnosti v daném segmentu a o to rychleji můžete nakopnout výdělky z affiliate a tlačit inzerenta na individuální podmínky = znovu jako v synergii je tu klíčový objem.
„SEO, PPC, RTB, PR, FB, G+, … = OK, ale to dělají všichni.“
Tyto zkratky názvů marketingových metod a sociálních sítí zná nejspíše každý = e-shopář i affiliate partner. Ale v každém konkurenčním oboru je problémem, že je nejenom každý zná, ale každý i využívá. Takže cena za cíleného návštěvníka (a tedy potenciálního zákazníka) neustále stoupá. V některých segmentech (např. finance, zdraví, bydlení = velké segmenty) jsou ceny za PPC tak vysoké, že si je mnohdy mohou dovolit jen samotní inzerenti a affiláci zde mají smůlu díky menší provizi.
Naučte se lépe pracovat s vaší dosavadní návštěvností – jestliže v základu projde vaším webem 100 lidí za den a zkonvertují do objednávky/leadu 2, máte tedy 2% konverzní poměr. Ale díky úpravám v oblasti UX a copywritingu konverzní poměr můžete xnásobně zvětšit. A/B testování grafických či textových variant denně používají nejlepší affiliate partneři. Inspirujte se u těch nejlepších a také na tom pracujte.
Alternativou k zlepšování UX (kterému se stejně dříve nebo později nevyhnete) je vytěžení návštěvnosti díky e-mailingu. Z 100 návštěvníků denně dokážete posbírat e-maily/kontakty i na 20 % z nich. A ty vám už konkurence nevezme. Můžete je automatizovaně segmentovat (před sběrem e-mailů či po něm formou dotazníku) a lépe je připravit na to, co od nich čekáte = vyplnění formuláře/lead, nebo vytvoření objednávky/konverze. Dokážete je pomocí e-mailingu lépe vzdělat, připravit na nákup a tím zvýšit svůj finální objem konverzí z daného webu.
Používá to vaše konkurence? Těžko. V affiliate marketingu (stejně jako v celém on-line prostředí) je e-mailing velkou výhodou. Dokáže znásobit výdělky z mnoha typů webů. Chce se to jen naučit s e-mailingovým nástrojem (a nevymýšlet si „že má být zadarmo“), vytvořit si komunikační mapu, jak návštěvníky vzdělávat/motivovat a jak jim na „podnosu“ ve správný čas naservírovat proklik na e-shop, nebo váš objednávkový formulář.
„Zkoušel jsem to – měl jsem e-shop, vysokou marži, vysokou konverznost, ale… nebavilo mě to.“
Jak nejvíce zatopit konkurenci a rovnou jí utéct o třídu výše? Staňte se samotným inzerentem v oboru. Mějte vlastní e-shop, službu či cokoliv koncepčně jiného, než je pouhopouhý „dodavatel objednávek a marketingová prodloužená ruka = affiliate partner“.
Pokud se vám podařilo vybudovat velký web, který je živý z affiliate výdělků, dříve nebo později to budete řešit.
„Nemám za hromadu své práce málo peněz? Neměl bych více, kdybych své zkušenosti, návštěvnost, synergie a data o oboru využil pro sebe a ne pro samotné inzerenty?“
Pokud je to vaše cesta a chcete se starat o celý nákupní proces, udržování skladu, distribuci zboží k zákazníkům a řešení reklamací, … může to tak fungovat. Vyzkoušel jsem si to sám a fungovalo to skvěle. Ale moje cesta to nebyla, protože se nejlépe cítím v marketingové pozici a ne „skladníkové“.
Nemusíte ve svém oboru být e-shopářem, ale například tvůrcem SAAS aplikace, která přímo řeší potřeby vašich návštěvníkům. Můžete vytvořit různé nástroje, kalkulačky, jídelníčky, správce informací, datové spojníky, personalizované návody … cokoliv, co může vaší cílovce pomoci a bude ochotná za to platit.
Tato poslední část je v určitém ohledu vágnější a méně konkrétní, než ty předchozí. Je to z toho důvodu, že každý obor (retailový i lead-genový) je unikátní a lidé v něm řeší jiné potřeby.
Jste zde omezeni jen svou fantazií a mantinely svého segmentu – najděte si svou cestu, která bude unikátní a bude využívat vašich stávajících zkušeností, vybudovaných webů a synergií a těžko prohloupíte.
Jak tedy uspět v pár slovech? Buďte užiteční pro svou komunitu a buďte jejím středobodem…
Poslechněte si příběh affiláka, který vydělává přes 130 tisíc měsíčně
Chtěli byste vlastní affiliate program, nebo přejít pod lepší affiliate síť? Vyzkoušejte affiliate síť eHUB.cz s více než 10 letou tradicí na trhu.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Affiliate partner a manažer, kterého výkonnostní online marketing baví už roky, stejně jako popíjení skvělých sypaných čajů. Jeho heslem je affiliate marketing s čajovým klidem.
Před 4 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |