Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Být překladatelem není jen o tom, jakou máte kvalifikaci nebo kolik znáte slov ve dvou, třech jazycích. Pokud si vyděláváte jako překladatel, budete vědět, že nahrazení jednoho slova jiným není překlad. Každý překladatel by měl mít několik dovedností, včetně schopnosti porozumět širšímu kontextu a vytváření smysluplného textu v cílovém jazyce.
Překladatelská profese je náročná a vyžaduje dávku talentu, samostudia a tvrdé práce. Jak se náš svět vyvíjí, vyvíjí se i jazyky. Překladatel musí neustále rozvíjet své dovednosti a zůstat ve spojení alespoň dvou různých kultur. Jenže které dovednosti, kterými by měl oplývat každý, kdo se překladům věnuje, jsou ty nejdůležitější? Čtěte dál!
Může to znít zvláštně, ale kvalitní překladatel musí být zároveň i pečlivým posluchačem. Naslouchání patří v této profesi mezi nezbytné a nejdůležitější vlastnosti. Před zahájením práce si text vždy celý přečtěte, abyste správně porozuměli celému kontextu. Máte-li jakékoliv pochybnosti, ptejte se sami sebe na relevantní otázky a pokuste se vizualizovat myšlenku, kterou chtěl autor do světa poslat. Nezapomeňte, že nejde o vás a o to, jak byste se vyjádřili vy. Naučte se proto naslouchat a řiďte se myšlenkami autora.
Své naslouchací dovednosti můžete procvičovat pravidelně během pracovní doby a v každodenním životě. Snažte se skutečně poslouchat lidi kolem vás, zkuste jim porozumět. Nevracejte jim jen diplomatické odpovědi, které si myslíte, že chtějí slyšet. V dlouhodobém hledisku vám tento trénink pomůže rozvinout lepší pracovní a osobní vztahy.
Inzerce | Chci tu být také
Psaní ve vašem rodném i cizím jazyce je velmi důležité. Mnoho lidí říká, že být dobrým spisovatelem je talent, nikoli dovednost. To ale není úplně pravda. Můžete se naučit být spisovatelem stejně tak, jako se můžete naučit jakoukoli jinou profesi. A pokud přeci jen máte ten přirozený talent, budete muset i tak studovat, abyste zdokonalili svou gramatiku a použití syntaxe.
Navštivte nějaký kurz, čtěte technické knihy a držte krok se změnami ve slovní zásobě a pravopisu. Moderní jazyky se neustále vyvíjejí a rozšiřují svou slovní zásobu, takže je nutné se vždy ujistit, že máte aktuální znalosti. Schopnost přizpůsobit se těmto změnám je nezbytná při vytváření vysoce kvalitních překladů.
Jako překladatel se často dostanete do křížku s kulturní bariérou mezi dvěma různými zeměmi. Téměř určitě se k této problematice dostanete během studia cizího jazyka. Kulturní znalost nejen zlepší vaše dovednosti překladatele, ale také vám pomůže pracovat s lidmi ze všech různých prostředí. Budete schopni posoudit motivy člověka a naučíte se chovat se ke každému určitým způsobem. Získáte také zajímavé přátelé ze všech koutů světa!
Abyste byli schopni poskytnout překlad všem, zejména tam, kde jsou vyžadovány techniky lokalizace, musíte být kulturně vzdělaní. Zároveň byste měli být schopni sympatizovat s publikem, které bude číst váš přeložený text. Lépe se jim tak přiblížíte.
Jelikož stále více klientů vyžaduje překlady přímo na svých webových stránkách nebo prostřednictvím svých vlastních aplikací, budete muset neustále zlepšovat své počítačové dovednosti. Investujte do slušného počítače s nejnovějšími verzemi často používaných programů jakou jsou Word a Excel. Při práci oceníte také nejlepší možné připojení k internetu, zejména pokud potřebujete s klienty provozovat online hovory. Než se pustíte do překladu, je také nutné detailně prozkoumat dané téma. K tomu vám dopomůže nespočet online zdrojů.
Většina překladatelů pracuje z domova nebo přijímá jednotlivé projekty jako nezávislí. Proto je nutné se naučit efektivně organizovat svůj čas. Jak se říká, čas jsou peníze, takže se musíte naučit udržovat jednotný pracovní rozvrh. Zkuste zorganizovat pracovní prostor uvnitř svého domu a omezit jakékoliv rozptýlení, když pracujete – typicky 10 minutové přestávky na Facebooku. Vše zavřete a věnujte se jen práci
Abyste se stali opravdu kvalitními překladateli, potřebujete hodně času a praxe. Pokud se ale naučíte perfektně ovládat výše zmíněných 5 dovedností, velmi se svému cíli přiblížíte. Naučte se objektivně hodnotit sami sebe a nikdy nepředpokládejte, že se nemáte už co víc učit. Je to náročná práce, kde musíte měnit styl téměř pokaždé, když začnete s překladem nového projektu. Zároveň ale přináší obrovskou dávku spokojenosti, když nakonec od svého klienta obdržíte pozitivní zpětnou vazbu a nemalé finanční ohodnocení.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |