Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
S podnikáním začínal před 10 lety, když mu bylo 23. Na účtě měl 10 tisíc a jeho rodiče ho moc nepodporovali. Dnes je majitelem podle svých slov největšího českého velkoobchodu s outletovým oblečením Eurostock a jiným podnikatelům prostřednictvím kurzu BusinessMasters.cz radí, jak rovněž dosáhnout úspěchu. Pokusil jsem se ho zeptat na co nejvíce otázek, abych toto tajemství odkryl i vám.
Zdeňku, proč 95 % podnikatelů nikdy nedosáhne úspěchu?
Jakkoliv zvláštně to bude znít, tak většina podnikatelů není úspěšná, protože svůj úspěch sama bojkotuje. Přijde šance na změnu života a 95 % podnikatelů si začne říkat: „Na to nemám.“ nebo „To nevyjde.“ Pokud se do něčeho pustíte s tím, že nemáte šanci uspět, tak také neuspějete.
O jakých šancích mluvíte?
Může to být kniha, film, článek, zážitek z dovolené nebo nějaký inspirující člověk, kterého potkáte. Něco z vnějšku vám dá impuls a nápad na rozběhnutí byznysu nebo nového projektu. Nadšení ale velmi rychle vyprchá, protože si lidé už dopředu zdůvodní, proč to nevyjde a co všechno špatného se může stát.
Jak ale máme rozeznat, kterou šanci skutečně využít? Všechny?
Kdybych se musel vrátit zpátky v čase a začínat úplně od znovu, tak bych využil první šance, kterou jsem v životě dostal. Hned v 19 letech jsem dostal nápad na založení modelingové agentury. Sám jsem se v této branži pohyboval. Dnes, s tím co vím, bych dal dohromady tým lidí a tento byznys rozjel.
Inzerce | Chci tu být také
Jak jste na těch 95 % přišel?
Vychází to ze statistik americké Small Business Administration (SBA), což je něco jako Hospodářská komora u nás. Tato statistika je založená na zkoumání několika desítek tisíc reálných firem a reálných lidech. Není to tedy žádný odhad.
Co podnikatelé tedy mají udělat, aby uspěli?
Zaprvé – změnit svoje myšlení. Přestat se omezovat a krmit se věcmi, které k úspěchu nevedou. Přestat tedy sledovat televizi a většinu (95 %) průměrných lidí, kteří jsou kolem nás. Každý den si číst příběhy o úspěchu, poslouchat vzdělávací programy, sledovat takové lidi, kteří je budou inspirovat a vést k tomu, aby dosáhli úspěchu, a stýkat se s nimi.
Co tedy například každý den čtete a děláte vy?
Čtu knížky, které mi pomáhají v podnikání. Mám rád nakladatelství Jan Melvil nebo People Comm. V autě poslouchám audio programy od Anthony Robbinse. Jeho Personal Power jsem slyšel asi stokrát. Inspirují mě lidé ze světového byznysu, jako Donald Trump, nebo celebrity zdánlivě mimo obor, jako je Gordon Ramsay. Rád čtu blog Leo Babauty Zen Habits nebo sleduji videa na TED.com. Dělám pak věci, které najdu v těchto produktech.
Jaké podle vás dělají podnikatelé nejčastější chyby?
Začnou podnikat ze špatného důvodu. Nemají jasný cíl v podnikání. Neumí strategicky plánovat. Nejsou schopni zajistit financování byznysu a neumí hospodařit s penězi. Vyhýbají se také moderním technologiím a všeobecně podceňují jak sebe, tak své produkty. Podnikání jinak není o jedné chybě, která vede k neúspěchu. Často je to kombinace hned několika současně.
Kdy jste vy sám začal podnikat a v čem?
Začal jsem podnikat ve 23 letech úplně z ničeho. Příští rok to tedy bude 10 let, co jsem v byznysu. Na účtu jsem měl 10 tis. Kč. Žádné kontakty, známosti, zkušenosti. Byl jsem jeden z prvních lidí u nás, kteří začali dělat tzv. outletové oblečení. Dělám to dodnes. Dnes jsem majitelem největšího velkoobchodu s tímto zbožím u nás – firmy Eurostock.
Co jste dělal předtím?
Hledal jsem svou parketu. Bavilo mě všechno, ale u ničeho jsem nezůstal. Dělal jsem třeba pomocnou sílu na stavbě, barmana nebo jsem se také živil modelingem. Dva roky jsem pracoval ve firmě, která se zabývala průzkumem trhu.
Jak vás tyto zkušenosti obohatily v podnikání?
Rozhodl jsem se, že nikdy nebudu pracovat rukama, nebudu pracovat v zakouřeném prostředí, během noci, jednat s opilci, že nechci být známý jen díky tomu, jak vypadám, ale i díky tomu, co mám v hlavě, a taky že už nikdy nechci chodit do zaměstnání všeobecně. Ne všem mě ale něco bavilo a z každé práce jsem si něco vzal.
Proč jste se rozhodl vydat na dráhu podnikatele?
Největší hnací silou v té době pro mě byli rodiče, kteří mi říkali, že nemám na to mít vlastní podnikání, že si mám radši najít dobře placenou práci. Chtěl jsem jim ukázat, že mám na víc.
Proč vám to říkali? Jak to odůvodnili?
Neodůvodnili. Jsou přesvědčení o tom, že udělali to, co považovali za nejlepší pro mě. Každý rodič chce pro dítě to nejlepší.
Takže jste začal podnikat jen proto, abyste dokázal rodičům, že na to máte?
Nebylo to jen pro tento důvod, ale jasně převažoval. Menší důvody byly, že jsem chtěl dosáhnout finanční svobody a moct si koupit a dovolit všechno, co jsem chtěl, a ne jen to, na co jsem měl peníze. Chtěl jsem také tvořit věci podle sebe a ne podle zadání.
Uznali někdy vaši rodiče, že se mýlili?
Neuznali to dodnes a ani to po nich nechci. Stále se ptají, jak se mi v podnikání daří, a necítím, že by chápali, co vlastně dělám. O podnikání se s nimi radši nebavím. Nemá to smysl. Jednoduše je to mimo jejich realitu.
Jaký pro vás byl přechod ze zaměstnance na podnikatele?
Nejtěžší byl ten první krok. První roky v podnikání jsem se pak učil a postupně začal zjišťovat, že v podstatě všechno, co jsem si o podnikání myslel, vůbec není pravda. Největší rozdíl je asi v tom, že peníze nejsou za práci. Pokud chcete v byznysu vydělat, tak musíte vytvořit systém, který vám ty peníze vygeneruje.
Co jste si například o podnikání myslel?
Že to bude jednodušší. Překvapilo mě, že rozjetí byznysu vyžaduje tak extrémní množství úsilí, času a energie. Čekal jsem taky méně neúspěchů, hlavně v pozdější době. Myslel jsem si taky, že je to levnější, že není třeba vložit takové množství peněz. Myslel jsem si taky, že podnikatelé jsou větší svině, než ve skutečnosti jsou. Přijde mi, že úspěšní podnikatelé a celkově bohatí lidé jsou čestnější a lepší lidé než většina naší populace. Myslel jsem si také, že až dosáhnu finanční svobody, tak že se něco stane a taky že už nebudu chtít něco dělat.
Podnikáte už 10 let. Změnila se za ty roky nějak doba?
Doba se změnila neskutečně. Žijeme v úplně jiném světě. Však si vzpomeňte, jaké telefony nebo počítače jsme tehdy používali. Technologie jde neskutečně kupředu a stejně tak podnikání.
Kdo dnes v podnikání nevyužívá síly internetu, tak v podstatě nemá šanci. Dnes je taky mnohem větší konkurence než dřív. Současně ale máme kolem sebe nejvíc příležitostí, jak uspět.
Takže je to lepší nebo horší doba?
Každý den je nejlepší doba pro podnikání. Pokud jste nezačali včera, tak nejlepší možný den, kdy to můžete udělat, je dnes. Je to prostě jiné a rozhodují jiná pravidla.
Jak podle vás vůbec aktuální doba ovlivňuje náš možný úspěch v podnikání?
Dnes je mnohem větší konkurence než dřív. Dříve stačilo být nadprůměrný a uspěli jste. Dnes jste na stejné úrovni jako váš soused milionář, ale neuspějete. Je to jako ve sportu. Dřív stačilo na rekord ve skoku do dálky 813 cm, dnes už je to 895 cm. Dřív jste byl s osmi metry bůh. Dnes jste s osmi průměr, musíte skočit devět. Máte ale lepší podmínky, jak toho dosáhnout. Lepší tréninková centra, kvalitnější výživu, oblečení, lepší možnosti regenerace, vzdělanější kouče.
Co vás za tu dobu změnilo nejvíc?
Před deseti lety jsem vůbec nevěděl, kde začít. Informace o tom, jak podnikat a dosáhnout úspěchu, jednoduše dostupné nebyly. Dnes máme YouTube a můžeme tam najít videa od těch největších podnikatelů naší planety. Pro mě to je denní dávka inspirace. Není jediný den, kdy bych si nenašel chvilku pro svůj rozvoj.
Jak byste vůbec podnikání definoval? Co pro vás představuje?
Podnikání je systém, který vám vydělává peníze, aniž byste byli přítomni. Pokud tedy podnikání bez vás nefunguje, tak nejste podnikatel. Máte práci.
Takže podle vás pasivní příjem existuje? Někteří říkají, že ne…
Nemám ve slovníku pasivní příjem, ale podnikání definuji jako systém, který funguje bez vás. Jsou tři fáze podnikatele. Nejdřív si člověk dělá všechno sám, pak si kolem sebe postaví tým lidí a ve třetí fázi z toho vystoupí a nechá to pracovat bez sebe. Je to aktivní příjem, jen u toho nemusíte být. Donald Trump vlastní nemovitosti po celém světě, a i když není součástí chodu samotných hotelů, kasín nebo kanceláří, tak bych neřekl, že je to pasivní příjem. Je to jeho život, vášeň a pohon.
Myslíte si, že jste úspěšný?
Ano. Jsem úspěšný, protože jsem našel způsob, jak se živit tím, co mě v životě baví nejvíc, a to je předávání hodnoty ostatním podnikatelům.
Jak dlouho podle vás trvá, než se člověk stane expertem na svůj obor?
Většinu času svého byznysu pomáhám začínajícím podnikatelům uspět. Na tomto sdílení know-how jsem postavil svůj velkoobchod. Nyní cítím, že jsem mezi 1 % expertů na rozjezd podnikání u nás. Trvalo to deset roků.
Co vše se pro to musí udělat?
Expertem se stanete díky třem věcem. První je sbírat informace. Učit se od zkušenějších lidí. Číst si knihy, chodit na semináře, poslouchat audio a video programy. Druhá je dělat vše v praxi. Zkoušet, co funguje a co ne. Třetí věc je předat toto know-how dál. Nejdříve tedy něco pochopíte, pak si to vyzkoušíte, ale jen když to předáte dál, tak se stanete opravdovým mistrem.
Jak z nás předání know-how přemění v mistra?
Pochopíte věci na úplně jiné, vyšší úrovni. Je to ještě větší skok, než když si o něčem čtete a pak to uděláte. Tam každý cítí, že je rozdíl mezi tím si jenom číst o řízení auta a pak opravdu sednout a jet v provozu. Je to úplně jiný level. V momentě, kdy to naučíte někoho jiného, tak je to ještě větší rozdíl. Dosáhnete životního naplnění. Budete mít pocit, že nemůžete být v životě šťastnější.
Hodně lidí se ale předávat své know-how bojí. Neztratí tím jakousi konkurenční výhodu?
Gordon Ramsay se učil řemeslu u několika top kuchařů na naší planetě a taky několik top kuchařů na naší planetě se vyškolilo u něj. Nikdo z těchto lidí jeho recepty nekopíruje. Lidé si jdou vlastní cestou. On je jen inspiruje a ukazuje jim, jak při vaření přemýšlí. Můžou uvařit stejné jídlo podle jeho receptu, ale úspěchu nedosáhnou… protože nejsou Gordon Ramsay. Troufnu si říct, že dokážu uvařit stejné jídlo jako on. Stejný recept, stejné suroviny, stejná chuť. Získám tím ale jeho zákazníky? Ani omylem.
Dnes začátečníkům radíte. Proč?
Protože ostatní podnikatelé pomohli mně. Nebýt pomoci jiných lidí, tak bych tu dnes nebyl. Předávám dál, co jsem dostal sám. Pokud si někdo myslí, že si vše v životě a podnikání vybojuje sám, tak je na omylu.
Jak to?
Stejně jako v přírodě existují určité zákony, tak také v byznysu platí určitá pravidla. Kdo tvrdí, že si všechno v životě dokázal sám, tak kecá. Můžete se dostat na určitou úroveň úplně sami, ale to se bavíme jenom o průměru. Pokud chcete zažít opravdový úspěch, tak sami už šanci nemáte. Jeden z největších podnikatelů historie Henry Ford také svůj spalovací motor nesestrojil sám. Měl tým těch největších odborníků, kteří byli v té době k dispozici. Sám se také radil v mastermind skupině s dalšími velkými podnikateli té doby.
Co tedy začínajícím podnikatelům radíte?
80 % úspěchu je v myšlení. 20 % jsou pak strategie, které lidé použijí. Nejdříve se tedy bavíme o tom, jak si přenastavit mysl a vyhnat všechny omezující faktory. Pak se bavíme o tom, jak si vybrat svou pozici na trhu, jak vytvořit nabídku, dělat marketing, nastartovat prodej, sestavit vítězný tým lidí, a nakonec, jak zajistit nikdy nekončící růst a rozvoj podnikání.
Počkejte, to ale musíte vysvětlit. Co to jsou omezující faktory?
Mám třeba v plánu rozjet nový byznys a nemá smysl si říkat, že všechno už bylo vymyšleno, že s tímto nemá význam začínat. Nebo že nejsem tak zkušený a schopný jako desítky tisíc lidí, kteří už dnes podnikají. Lidé si také říkají, proč by se to mělo podařit zrovna mně? Proč když je to tak skvělý nápad, tak už to neudělal někdo jiný? Na podnikání přeci potřebuji velké peníze, které nemám! Kéž by mě to napadlo před deseti lety, dnes už s tímto nemám šanci uspět!
A jak si tedy přenastavit svou mysl?
Neříkat si negativní věci. Ničemu to nepomůže. Podporovat se. Říkat si: Jestli se to má někomu podařit, tak jedině tobě! Jsi ten nejschopnější člověk na světě! Máš talent a zvláštní nadání, které nikdo jiný na naší planetě nemá! Říkat si, že nic není nemožné a že je úplně jedno, jak jsem na tom byl poslední roky. Fakt, že jsem za posledních třicet let nic nedokázal, neznamená, že nezažiju masivní průlom právě v příštím roce. Lidé až příliš určují svou budoucnost podle své minulosti.
Zaujalo mne i to, jak zajistit nikdy nekončící růst a rozvoj podnikání. Jak?
Za prvé neustále zvyšujte svou laťku. Dělejte kvalitnější práci, trénujte víc, odvádějte vyšší výkony, dávejte si vyšší cíle. Za druhé zbavujte se věcí, které vás brzdí. Každý má něco, co ho limituje – přesvědčení, že něco nejde. Překonejte to. Jste jedničkou v ČR? Fajn, tak se staňte jedničkou v Evropě. Za třetí používejte lepší plán, jak toho dosáhnout. Sledujte nové trendy o tom, jak třeba v tomto případě dominovat na evropském trhu. Jsou experti, kteří sdílí to, co chcete vy. Tento plán si prostudujte a uveďte do praxe.
Jak by si lidé měli vybrat obor, ve kterém mohou podnikat?
Důležité je začít a je celkem jedno, v čem to bude. Je fajn, když k tomu lidé mají blízko a něco o tom vědí, ale není to potřeba. Tu správnou pozici na trhu stejně najdou až časem, to nepřijde hned.
Takže když začnou v určitém oboru, tak je zcela normální, když jej do budoucna opustí a vrhnou se do jiného?
Nemusí to být hned do jiného oboru. Mně maloobchod – kamenný a internetový obchod nevyhovoval. Tak jsem šel dělat velkoobchod. Je to jiný svět, ale mám pořád ten stejný produkt a sdílím zkušenosti, které jsem získal dříve. Jsem pořád ve stejném oboru – outletové oblečení. Pokud by někdo chtěl změnit obor, tak proč ne. Můžete dělat všechno správně, ale pokud jdete špatnou cestou, tak máte smůlu. Základ je být na správné silnici.
Změna oboru ale nesmí být z toho důvodu, že je to těžké, protože těžké to je všude. Změnu z toho důvodu, že najdu to, co mě baví, chápu a schvaluji.
Nebudou ale tito lidé působit trochu jako všeználkové? Nejdřív dělají to, pak něco jiného…
Pokud najdu to, co mě baví, naplňuje, a objevím v sobě vnitřní vášeň, tak si za tím jdu celým svým srdcem a je mi jedno, jak u toho vypadám nebo působím na ostatní lidi.
Jak jste si svůj obor vybíral vy?
Prostě to přišlo a byla to náhoda. Nevymyslel jsem to sám. Koupil jsem nevhodný dárek, který jsem prodal přes internet. Vydělal jsem na tom, tak jsem si řekl, že by to mohl být dobrý byznys. Začalo to jednou peněženkou, měsíc na to už jsme vozili zboží po krabicích, pak paletách atd.
To zní tak, že jste začínal na Aukru… ☺
Začínal. Neměl jsem peníze na otevření obchodu ani na vlastní e-shop. Mohl jsem si vybrat buď nedělat nic, čekat, až vyhraju ve sportce, nebo až mi někdo pomůže, nebo začít s tím, co mám. Na Aukru si můžete otevřít účet s minimem prostředků a začít hned. Čtyři měsíce na to jsem rozjel vlastní internetový obchod. Do roka jsem otevřel první kamenný obchod.
Jaké to tehdy na začátku bylo?
Bylo to těžké. Pracoval jsem dlouhé hodiny, každý jediný den. První dva roky jsem neměl jediný den volna. Tenkrát jsem si udělal týden volno a pak další dva roky nic. Každý začínající podnikatel si tímto obdobím zřejmě musí projít.
A trvá to opravdu „jen“ dva roky?
Těžko říct, co myslíte tím „to“. Každý podnikatel bez zkušeností začíná tím, že si všechno dělá sám a pracuje dlouhé hodiny. Časem zjistí, že to takto dál nejde a začne tvořit tým lidí. Někdy to zjistí po roce, někdy na to nepřijde nikdy.
Na svých stránkách píšete: „Pokud budete spolupracovat se mnou, pak Vás nakazím svým nadšením a chutí do života.“ Co tím myslíte a kde to nadšení a chuť berete?
Energii mi vrací úspěchy mých klientů. Tohle nikdy neomrzí a čím víc dostanete, tím víc to chcete dělat. Je to stejné jako s čokoládou. Jednou si kousnete, je to fajn, tak chcete víc. Brzy se na tom stanete závislí. Jsem pozitivně závislý na dosahování úspěchu a překonávání hranic, a to jak u sebe, tak u ostatních lidí.
Také tam píšete: „Proto ve svých programech dávám důraz na všechny aspekty života, kterým je třeba věnovat pozornost.“ Co to je za aspekty?
Je to šest částí života. Kariéra, přátelé, rodina, zdraví, odpočinek, osobní rozvoj. Můžete mít všechny peníze světa, ale pokud budete nemocní, tak je vám to k ničemu. Všechny tyto části musí být v rovnováze, jinak člověk nikdy nebude opravdu šťastný.
Teď to ale vypadá, že jste první dva roky moc vyrovnaný nebyl. Takže se začátky nepočítají?
Trvalo to dokonce déle. V podnikání jsem udělal mnoho chyb. Několikanásobně víc než ostatní. Proto jsem tak úspěšný. Kdybych dnes začínal znovu, tak vyrovnaný budu. Bohužel jsem vedle sebe neměl nikoho, od koho bych se mohl učit. Zkušenosti nezískáte, aniž byste dělal chyby.
Myslíte si, že tyto aspekty jiní podnikatelé opomíjí?
Ano. Většina podnikatelů je orientovaná pouze na svou kariéru – podnikání. Kašlou na své zdraví, nevěnují se dostatečně své rodině ani neumí správně relaxovat. Nikdo dnes taky nemá čas, ale ne jakýkoliv čas. Lidem hlavně chybí čas pro sebe.
Kolik hodin dnes pracujete?
Neříkám, že pracuji. Když děláte to, co vás baví, tak to není práce. Během dne je to v průměru 8 hodin. Není to ale v kuse. V těchto dnech, kdy probíhá kampaň na můj aktuální kurz Business Masters, je to ale více.
A kolik má vaše firma zaměstnanců?
Kromě velkoobchodu Eurostock jsem ještě spolumajitelem firmy, která se zabývá vzděláváním a internetovým marketingem, Steiner Media. Obě podnikání jsou propojená a je zde tým 15 lidí.
Jak se vám povedlo skloubit osobní život s tím pracovním?
Kdysi jsem si řekl, že buď do podnikání dám věci, které mě baví, nebo to nebudu dělat. Většinu dne tedy mám schůzky s klienty nebo připravuji vzdělávací produkty a neberu to jako vyloženě práci. Během dne jsem také se svou manželkou, která je členem týmu.
Co chystáte do budoucna?
Do budoucna vytvořím další produkty, které budou inspirovat podnikatele, aby žili spokojenější a smysluplnější život. Chci jim ukázat, že se jde živit tím, co vás baví, a vydělávat peníze díky tomu, že děláte něco, co dělat chcete. Ne to, co dělat musíte.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |