Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V Česku je aktuálně přes 1 milion aktivních OSVČ (2 miliony celkem) a vedle nich kolem půl milionu společností s ručením omezeným, tedy s.r.o. Obě podnikatelské varianty samozřejmě mají svá pro a proti. Kdy tedy zvolit pro start podnikání OSVČ a kdy se nabízí zvážit založení s.r.o.? Více v článku.
Ve zkratce se živnost se hodí spíše pro začínající a menší podnikatele, kteří nečekají v účetnictví žádné velké složitosti, zároveň chtějí využít výdajové paušály, nebudou mít hned obrovské obraty a vyplatí se jim u daňového přiznání využít slevy na poplatníka (lze si spočítat v online kalkulačce).
Dobré je u této formy podnikání vědět, že výplata zisku je jednodušší a jeho zdanění pouze jedno, vedení účetnictví není náročné, při nižších ziscích výhodnější než s.r.o. Ovšem člověk jako OSVČ podniká na vlastní jméno a za případné chyby ručí svým majetkem (u s.r.o. jen majetkem firmy).
V Česku je zahájení podnikání jako OSVČ otázkou pár formalit a komunikace s několika málo úřady. Konkrétně to bude chtít zastavit se na živnostenském úřadu a vyřídit si nezbytné oprávnění. A dále se přihlásit k sociálnímu a zdravotnímu pojištění. A nesmíme opomenout registraci k dani z příjmu.
Inzerce | Chci tu být také
A kdo v ČR vůbec může začít podnikat? Každý, kdo splňuje potřebné podmínky. Tedy svéprávnost (plnou), bezúhonnost a požadavek na odbornou způsobilost, pokud ji zákon u živnosti vyžaduje. Případně je nutné si sehnat odpovědného zástupce. A kromě těchto podmínek ještě pár dalších…
OSVČ si většinou zvládne založit každý sám (ač existují výjimky) a cena se pohybuje kolem 1.000 Kč. Pokud víte, že to ve vašem případě bude zapeklité, nebo s vyřizováním nechcete ztrácet čas a nervy, můžete založení OSVČ nechat na odbornících a mezitím řešit pro své podnikání přínosnější věci.
Oproti OSVČ společnost s ručením omezeným často vzbuzuje větší důvěru a zdání profesionality, bývá vhodnější pro širší záběr podnikání a lépe chrání před mnohými nástrahami podnikání díky omezenému ručení za závazky. Výhodnější ohledně daní pak bývá v případě zisků v řádech milionů.
U této formy podnikáte nikoli na své jméno, ale pod názvem své společnosti. Do budoucna tak není závislá jen na vaší osobě a můžete zvážit i předání jejího vedení. A díky specifikům s.r.o. můžete také zaměstnatpotřebné zaměstnance na ty profese, které neovládáte, zatímco firma zdárně poroste.
Před založením této formy podnikání je vhodné zvážit, že výplata zisku je zde náročnější, zdanění de facto dvojí, vedení účetnictví bývá složitější a založení na vlastní pěst je často administrativně, časově i finančně o něco náročnější než u OSVČ. Zvlášť se může zkomplikovat u složitějších případů.
Pokud zvolíte založení s.r.o. po své ose, počítejte, že si budete muset načíst aktuální informace, absolvovat až 10 návštěv (úřady, banka, soud a notář) a probrat se cca 13 dokumenty. Mj. budete muset vymyslet i název firmy a vyřešit smlouvu. Cenově založení vychází na cca 10.000 Kč (kolem 5,5 tisíce Kč za notářský zápis a dále poplatek za živnost a za případný pronájem virtuálního sídla).
V případě komplikovanějších typů podnikání rozhodně stojí za uvážení delegovat starost o založení s.r.o. na odborníky, čímž se můžete vyvarovat velmi drahým chybám. A také ušetřit spoustu času!
Pokud se chystáte zařadit mezi OSVČ, pak ze zákona musíte mít určené tzv. místo podnikání. To je adresa, která se uvádí na fakturách, smlouvách, korespondenci atd. Kde sídlo budete mít, je na vás. Máte-li firmu, tak i ta někde musí sídlit, v jejím případě se obdobná adresa nazývá sídlo firmy. Navíc ani s.r.o. bez ní ani nemůže vzniknout a existovat, jelikož je třeba ji uvést už do společenské smlouvy.
V případě, že na začátku podnikání nebudete potřebovat kancelář (budete pracovat třeba z domova, kavárny nebo auta), můžete jako místo podnikání či sídlo firmy zvolit adresu svého trvalého bydliště.
Ovšem pak si může každý zjistit ze seznamu datovek, faktury či smlouvy, kde bydlíte. Chcete-li se tomu vyvarovat, pak se nabízí sjednat si tzv.virtuální sídlo. Jedná se o zcela legální možnost, která vám kromě anonymity může nabídnout i prestižnější adresu. A často i správu pošty a další výhody.
Bohužel vrhnout se do podnikání s sebou často nese spoustu administrativy a začínající podnikatel může narazit, ještě než prodá první výrobky či služby. Naštěstí dnes existuje již několik firem, které se na poradenství specializují, a tak si můžete sjednat založení s.r.o. či pomoc se složitější živností.
Například tak můžete učinit u firmy SidloFirmyPraha5.cz, která nabízí nejen pomoc se založením všech možných subjektů, ale také nabízí zmíněná virtuální sídla a pod jednou střechou u ní na webu najdete i účetní a právní služby, tvorbu webu či pomoc s online marketingem. A spoustu dalšího.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |