Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Na Facebooku se lajkuje a sdílí. Na Twitteru favorituje a retweetuje. Najít česká pojmenování není příliš jednoduché, když i sám Twitter nabízí jen „Oblíbit“ jako překlad toho prvního. Je však docela jedno, jak tomu budeme říkat. Pro úspěch na Twitteru toho potřebujeme co nejvíc. Jak na to? Jak získat co nejvíce retweetů?
Málokdo má to štěstí, že se hned po registraci na Twitter stane v tamní komunitě známým a počet followerů (ty Twitter překládá jako sledující) mu samovolně začne růst. Může se to stát jak firmě se známou značkou, tak i jednotlivci, který je třeba celebritou.
Tamní publikum prahne po pravidelných přispěvatelích, kteří je budou zásobovat kvalitním obsahem. Většina z nás se jim ale musí první ukázat. Toho můžeme docílit třeba placenou reklamou a mnoha dalšími způsoby, z nichž tím nejvíce přirozeným je právě vkládání kvalitního obsahu, který získá co největší odezvu v podobě retweetů, díky kterým oslovíte i ty, co vás přímo nesledují.
Co je ovšem kvalitní obsah? Zeptat se na to musíme někoho, koho sleduje hodně lidí a jehož tweety jsou hojně sdíleny. Mezi takové patří například Marie Grafová, která pracuje jako Head of Community Management (dohlíží na klientské socmedia projekty) ve společnosti Follow Bubble a jejíž profil sleduje už téměř 7 tisíc lidí.
Inzerce | Chci tu být také
Měla trochu štěstí, protože na Twitteru byla v podstatě od jeho počátku v Česku. Zároveň se ale snažila být hodně vidět i mimo Twitter – publikovala a pohybovala se v online komunitě. Svůj úspěch ovšem sama trochu přičítá i tomu, že je žena. „Když vedle sebe na Twitteru postavíte stejně zajímavou dívku a muže, kteří tweetují to samé, bude mít dívka nejspíš více odběratelů. Zejména pokud tweetuje věci, které zajímají spíše muže.“
Zároveň ale Marie dodává, že toto pravidlo nemusí platit vždy a že se sama řídí něčím zcela jiným: „Cokoliv, co za mě jde ven, by mělo být zajímavé / vtipné / užitečné pro ty, kdo mě odebírají nebo chci, aby mě začali odebírat.“
Pokud chcete být retweetovaní, radí postavit tweet do posledního písmenka tak, aby mohl viset bez výčitek i na cizím účtu: „Obsah, který followeři retweetují, si v přesném znění vlastně vyvěsí na svůj vlastní profil. Musí se jim tedy líbit, a to jak po stránce obsahu, tak formy. V takových tweetech tedy není nic, co by na cizím, zpravidla osobním profilu překáželo.“
Čtenáře obecně zajímají následující typy tweetů:
Určitě to ale není o tom, že začnete psát vtipy a hledat odborná klišé. Obsah, který na svůj Twitter vkládáte, by měl být konzistentní s tím, co chcete ve skutečnosti publikovat a hlavně jak se chcete prezentovat.
Pokuste se místo hledání omšelých historek napsat to, co chcete říct, nějak originálně. Můžete být vtipní.
Lapit programátora je něco jako chytit leprikóna. Někomu se to prý párkrát povedlo a prý přinesou kotel zlaťáků. Možná je to jen povídačka.
— Jiří Rostecký (@atsor) 4. Červen 2015
Ne, že bychom byli fatalisti, ale získat 11 111 followerů v den našich narozenin je přinejmenším symbolické! Děkujeme vám za přízeň. — Seznam.cz (@seznam_cz) 29. květen 2015
Můžete najít něco, co se ve vašem oboru často opomíjí, lidé to podceňují, neuvědomují si to apod.
Zásadní UX trik se jmenuje User Research.
— Jan Řezáč (@janrezac) 26. květen 2015
Informujte o tom, co chystáte a co jste třeba právě udělali. Udělejte to ale nějak originálně – třeba se zeptejte publika na názor.
Chystáme novou mapu pokrytí – ukáže i jednotlivé technologie nebo jen ty, které zvládne váš mobil. Co na ni říkáte? https://t.co/adQ0ok0oZ6 — Vodafone ČR (@Vodafone_CZ) 31. Březen 2015
Sdílejte hodnotný obsah, a to klidně i ze zahraničních zdrojů. Zajímá vaše followery? Řeší nějaký jejich problém?
9 základních strategií pro eshopy, jak zvýšit příjmy http://t.co/uJiLg8ZXzy by @CrazyEgg #ecommerce #sales #cro
— Jan Kvasnička (@Jan_Kvasnicka) 31. květen 2015
Pomoci může i nějaký ten evergreen – stará pravda, kterou je nutné připomenout. Viditelnost vašich tweetů zásadně ovlivní třeba fotografie nebo video.
Tuto otázku si klade mnoho lidí a firem. Kolik je hodně a kolik je málo? Nikdo neví. Můžete se ale řídit nejcennější radou, která existuje. Pište jen tehdy, kdy skutečně máte to říct. „Twitter zatím netrpí facebookovým zobrazováním toho ,nejdůležitějšího’ (pak je moje viditelnost ovlivněná mj. i správnou frekvencí publikování nových příspěvků), ale běží chronologicky. Pokud tedy máte co říct jen jednou za měsíc, nemusíte se na rozdíl od Facebooku bát, že už se do lajny svých čtenářů nedostanete. Takže i tato frekvence může být v pořádku,“ říká Grafová.
Svoje tvrzení dokládá i na tom, jak uživatelé Twitter používají. Díky tomu, že ve svém feedu vidí tweety seřazené chronologicky, prochází jeden tweet za druhým – obvykle od nejnovějšího po nejstarší (rolují dolů). Nabízí se tedy hledat takovou intenzitu, abyste se dostali do lajny svých followerů, a to je hodně individuální.
Má to ale i opačný efekt – „twitterovou slepotu“. „Pokud vydáte hodně tweetů během krátkého intervalu, vytvoříte tím na zdi odběratele velkou plochu. Tu potom dost možná přeskočí, aniž by si cokoliv přečetl,” popisuje Grafová s tím, že vhodná frekvence publikování by měla odpovídat jak vlastní agendě, tak efektu, kterého chceme dosáhnout.
Řada uživatelů proto využívá nástroje, které jim usnadní práci. Já mám zkušenosti s Tweriodem, který vám na základě vašich followerů zjistí, kdy jsou nejčastěji online. Tato data poté zanesu do Bufferu, díky němuž mohu snadno plánovat tweety dopředu, a ony se automaticky publikují. Díky kombinaci obou nástrojů vydáváme připravené a „vymazlené“ tweety tehdy, kdy je může vidět co nejvíce lidí.
Koho na Twitteru sledujete nejraději? A proč?
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 dny
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |