Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Honza Kulda (JK), Karel Borkovec (KB) a Karel Dytrych (KD). Tři kamarádi z Pardubic vytvořili Freelo – aplikaci na řízení projektů, která řeší celý koloběh práce od zadávání úkolů přes kontrolu až po fakturaci například pomocí Fakturoidu. V rozhovoru se dozvíte, jak aplikace vznikala a co pro to museli kluci všechno udělat.
Kluci, popište mi, co vlastně Freelo je?
KD: Představ si, že máš e-shop, o který se staráš se třemi dalšími lidmi. Jedna kolegyně píše články, druhý kolega řeší komunikaci se zákazníky a třetí je externí grafik. Potřebuješ mít přehled nad tím, co tvůj malý tým dělá.
Řešit to po mailech je porod pro všechny zúčastněné, a tak si zaregistruješ Freelo. Rozdáš všem úkoly, které bude tvůj tým řešit a postupně nad nimi vykazovat odpracovaný čas. Všichni ví, co mají dělat, a žádný úkol nezapadne. Ty máš přehled o aktivitách svých kolegů a taky vidíš, kolik tě jejich práce stojí peněz.
Což je ale něco, co řeší už spousta aplikací, ne?
JK: Samozřejmě, aplikací na řízení projektů je hodně. Ale těch opravdu dobře použitelných a navíc českých, je velmi málo. Freelo řeší i finanční stránku projektu. Vykazuješ čas a peníze u jednotlivých úkolů, a částky se ukrajují z celkového rozpočtu. Potom si můžeš odpracované úkoly a peníze rovnou odeslat na fakturu díky napojenému Fakturoidu (brzy přibude iDoklad). Navíc jako šéf projektu vidíš, jestli se ještě vyplácí a kolik tě reálně stojí peněz. Podobné řešení jako máme my, jsem u jiných aplikací zatím neviděl.
Kdy a jak vznikl nápad aplikaci vytvořit?
JK: Byli jsme čerstvě po failu s iOS aplikací Promishare.com (více v článku) a řešili jsme, co budeme dělat dál. Měli jsme jasno v tom, že to musí být užitečné i pro nás. V době, kdy jsme o tom všem přemýšleli, nám chyběl jednoduchý český nástroj na správu projektů, do kterého bychom se nebáli přizvat své klienty a kolegy. Někde v tomhle bodě se zrodila myšlenka na Freelo.
Proč jste se rozhodli Freelo vytvořit?
KB: Promishare nás stálo hodně času i peněz, ale podvědomě cítíte, že to po jedné chybě nemůžete zabalit. Nejsem nastavený tak, že bych něco vzdával. Každou chybu beru jako zkušenost a poučení pro příště. Freelo bylo to příště, kde už stejné chyby nechci opakovat.
JK: Baví mě, když moje grafika pomůže klientovy lépe vypadat a více prodávat – mám z toho vždy upřímnou radost. Když to ale člověk dělá 8 let, vyprchají z toho ty momenty překvapení a objevování. Jsem tvor zvídavý a lákalo mě vyzkoušet, jaké to je, stát na té druhé straně. Opřít se o svoje zkušenosti, dát vlastní peníze do banku a hrát o něco velkého.
Jak jste se dali dohromady?
JK: Já, Karel Borkovec a František Szabó jsme společně studovali na pardubické univerzitě obor IT, takže jsme věděli, co od sebe můžeme očekávat. Naše hodnoty se prolínaly, proto jsme se dali dohromady pod dnes už neexistující LemonyApps.
Já jsem například nikdy nebyl zaměstnaný a asi ani nikdy nebudu – nějak mi to k sobě nepasuje. Živnosťák mám od prváku na vejšce a po dokončení školy jsem byl šťastný, že se už konečně můžu soustředit jen na podnikání.
Karel Dytrych je můj kolega z Webového servisu, se kterým spolupracuji už sedmý rok. Když nám Franta Szabó oznámil, že se hodlá naplno věnovat projektu Pestrýjídelníček.cz, Karel ho vlastně synergicky nahradil a jeli jsme s Freelem plynule dál.
KD: V létě na Kanárech jsme s Honzou o Freelu hodně debatovali. Už tehdy mi bylo jasné, že vyřešit serverovou část, škálovatelnost nebo i účetnictví nebude jednoduché. Když za mnou pak kluci přišli, jestli se chci na Freelu podílet, nebylo o čem přemýšlet. Ihned po mém příchodu se ukázalo, jak moc se nám zkušenosti se správou stovek serverů, které naše firma vlastní, budou hodit.
Proč?
KD: Když jsem se do projektu vložil, tak měli kluci hotovu většinu aplikace. To ale zdaleka nestačí. Pro dlouhodobý vývoj to chtělo udělat dost podstatných věcí. Oddělit vývojové a produkční prostředí. Vytvořit deploy mechanismus, který bude bez výpadku aktualizovat aplikaci, dělat automatické testy kódu atd. Dalším krokem bylo rozdělení aplikace na aplikační a databázové servery pro budoucí škálovatelnost. Dost času jsme věnovali i zabezpečení – např. šifrování záloh databází, šifrování uživatelských souborů, VPN, atd.
Ve finále dala zabrat i fakturace, která se propisuje automaticky až na server naší účetní firmy. Domluvit platební bránu, která povolí opakované platby, trvalo měsíc a půl a několik osobních schůzek. Když už jsme měli skoro hotovo, tak se ještě vyklubal problém s transakčními emaily, které nám především na gmailu padali neustále do spamu. To jsou prostě věci, které si dopředu představujete jako jednoduché a na pár kliknutí :-)
Jak složité bylo Freelo uvést v život?
JK: Z mého pohledu bylo nejtěžší vymyslet způsob, jak to celé financovat. Přeci jen Karel Borkovec má už prcka a na startupu se těžko dělá bez minimální investice. Věděli jsme ale, že do toho nechceme tahat někoho, kdo dá jen peníze – všechno by bylo asi komplikovanější. Vzali jsme proto vlastní úspory, stovky hodin vlastního času a po 10 měsících Freelo uvítalo první uživatele.
Prozradíte, jak vysoká nakonec investice byla?
JK: Odhadujeme to k dnešnímu dni kolem 1,5 milionu Kč. Nedá se to říct úplně přesně. Člověk v tom má svůj vlastní čas, víkendy, večery a pak samozřejmě to, co se reálně musí zaplatit.
A vrátila se?
JK: Nevrátila, ale do půlnoci měla být doma :-D Samozřejmě jsme zatím na začátku a máme na tohle střízlivý pohled. Učíme naše klienty používat Freelo a když vidíme, jak to usnadňuje celý proces komunikace, žene nás to dopředu. Nečekáme v dohledné době pohádkové zbohatnutí. Spíš chceme poskytovat kvalitní službu a zajistit její rozvoj do budoucna.
Kdo je vlastně vaším typickým uživatelem?
JK: Je to volnonožec / podnikatel, který chce mít přehled nad svými projekty a chce svého klienta nebo své kolegy opravdu zapojit do procesu tvorby. Zjišťujeme, že to vůbec nemusí být jen sorta IT lidí. Freelo používají finanční poradci, organizátoři svateb nebo třeba majitel autoservisu :-).
KD: Osobně si myslím, že to vlastně vůbec nemusí být nutně o klasických projektech. Takovým „projektem“ může být klidně pořádání konference nebo přestavba bytového jádra. Freelo se hodí všude tam, kde je potřeba komunikovat nad více úkoly, dodržovat termíny a priority.
Proč chcete změnit způsob práce podnikatelů?
JK: Nedá se říct, že ho chceme úplně změnit. Potřeba komunikovat nad úkoly tady byla už dávno před internetem. Jenom se to řešilo jinak – e-maily, telefony, papírky. Dnešní možnosti jsou jiné. Každý je online. Všichni máme málo času. Podobných nástrojů je hodně, ale ty jednoduché, chytré a navíc české, by se daly spočítat na prstech jedné ruky.
KB: Určitě každý zná takové to: „Tohle mi kolega posílal mailem, ale kde ten mail může být… Nemůžu ho najít… A kde je ta příloha“. Tohle je častý problém a rozhodli jsme se ho řešit.
Jaký má Freelo pricing?
Chceme, aby bylo Freelo dostupné pro každého volnonožce. Cena 399 Kč / měsíc je zhruba průměrná hodinovka českého freelancera. To se nám zdá jako férová cena. Máme tarif zdarma, ve kterém může pracovat tříčlenný tým na dvou projektech. Skoro každý nástroj chce peníze za počet uživatelů nebo projektů. V tomhle ohledu jdeme jinou cestou. Nechceme naše uživatele omezovat. Dělejte si tolik projektů, kolik potřebujete, a spolupracujte s kým chcete.
V čem se nejčastěji chybuje při organizaci práce?
JK: Podle mě je častou chybou nezapojení všech stran do procesu tvorby. Jako grafik jsem postupem času zjistil, že klíčem k úspěchu je komunikace. Pokud na začátku spolupráce nastavím správně očekávání a průběžně s klientem nad grafikou diskutujeme, projekt se dokončí překvapivě hladce a ke spokojenosti všech.
KD: I proto jsme třeba u nás ve firmě opustili Trello – nedá se v něm rozumně a přehledně diskutovat nad úkoly. Už jsem viděl i pár týmů, které všechno řeší jen tím, že si věci přepošlou, řeknou, a dá-li bůh, tak i nezapomenou. Přitom je to škoda. Obírají se následně sami o čas zjišťováním, jestli je to či ono hotové.
Jak se Freelo liší od ostatních nástrojů pro organizaci práce a v čem je lepší?
JK: Freelo působí jednoduše, ale umí toho hodně. Řeší úkoly, vykazování práce i následnou fakturaci. Dost jsme propracovali fulltextové hledání, nahrávání souborů, přehledy s exportem dat, možnosti notifikací a řadu dalších vychytávek. Freelo funguje bez instalace v prohlížeči, v mobilu i na tabletu.
KD: Ještě doplním, že budeme chtít udržet Freelo i dál maximálně jednoduché. Většina nástrojů na organizaci práce se bez manuálu skoro nedá používat.
KB: A hlavně Freelo je a vždycky bude česky!
Máte plány na expanzi do zahraničí?
JK: Plány do budoucna jsou velké, ale v současné době chceme všechny síly napnout na český trh a vylepšit všem podnikatelům jejich komunikaci nad projekty a úkoly. Freelo je ale připravené na další jazyky a jsme schopní ho přeložit poměrně rychle.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |