Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Teambuilding je celosvětovým fenoménem, který dokáže stmelit partu neznámých i již spolupracujících lidí. Otázkou ovšem zůstává, jestli je to ve všech případech přínosné pro podnik.
Teambuilding je založený na rozvoji, tvorbě a následném stmelování týmů (nejlépe menších skupin). Je to užitečný nástroj pro zvýšení výkonu podřízených či spolupracovníků díky budování týmové spolupráce a schopnosti vžít se do situace druhých.
Účastníci teambuildingových aktivit si sami vyzkouší v rámci různých her či překonávání překážek a plnění úkolů, jak co nejlépe dosáhnout cíle za použití dovedností všech členů týmu. Jedná se tedy o zážitkové vzdělávání. Dále snáz poznají nejen své (nové) kolegy, ale i sami sebe. Objeví své slabiny a naopak i své silné stránky, které dále dopomohou k tvorbě funkčnosti týmu, neboť si uvědomí důležitost své role. Nemalou výhodou teambuildingu je i zlepšení komunikace celého týmu a budování vyšší důvěry.
Důležitým faktorem úspěchu teambuildingu je zpětná vazba po ukončení aktivit. Účastníci si společně se zkušeným lektorem projdou proběhnuvší aktivity a blíže rozeberou úskalí aktivit a jejich účel. Tím se dá účastníkům podnět ke zjištění funkčnosti, silných stránek i rezerv týmu.
Inzerce | Chci tu být také
Teambuilding lze pojmout z mnoha pohledů a záleží, v jaké situaci se tým nachází. Zdali je tým teprve na počátku svého fungování, anebo je zkušenostmi nabytý a hledá nové impulsy ke spolupráci. V rámci toho je potřeba vybrat správné teambuildingové aktivity, kterými jsou například:
Pořízení kvalitního lektora se zkušenostmi a s vynikajícím programem není levná záležitost, a proto si ji nemůže dovolit každý podnikatel. Nicméně lze říci, že je to investice, kterou vám vaši spolupracovníci vrátí v podobě příjemnějšího prostředí a kvalitnější práce.
Nesmíme ovšem zapomenout, že ne vždy se tyto zkušenosti mohou setkat s úspěchem. Účastníci mohou cítit antipatii mezi sebou (střetávají se jejich osobnosti), kterou nedokážou překonat. Navíc, pokud účast na podobné akci je povinně stanovená zaměstnavatelem, může vyvolat neochotu zaměstnanců a zbytečně vynaložené náklady s ještě negativnějším výsledkem.
I přes některá úskalí teambuildingu je v posledních letech velice oblíben (např. lanová centra). Zkušení manažeři a zaměstnavatelé by měli znát své spolupracovníky a společně se zkušeným lektorem dokážou připravit přínosný program pro všechny zúčastněné.
Jde především o zábavu, na kterou budou všichni rádi vzpomínat. Není nic zajímavějšího, než poznat sám sebe, ale i nové lidi, užít si společný čas a naučit se lepší spolupráce v týmu!
Tento článek/rozhovor vyšel před 13 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Správce financí neziskové organizace United Games of Nations – Czech Republic. Jinak student ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity s básnickým střevem.
Před 4 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem