Inzerce | Chci tu být také

Strategie vstupu na zahraniční trh

Strategie vstupu na zahraniční trh se liší firma od firmy a je závislá na mnoha faktorech, například na oboru, ve kterém se firma pohybuje, zemi, do které vstupuje, ale třeba i na jejích zkušenostech se zahraniční expanzí a rozpočtu, kterým disponuje.

V našich rozhovorech a článcích své zkušenosti sdílí majitelé firem, které do zahraniční expandovaly, a odborníci, kteří jim v tom pomáhali.

Vstup české firmy na zahraniční trh

České firmy jsou v mnoha oborech v porovnání s těmi zahraničními velmi pokročilé. Například české e-shopy se v mnoha zemích setkávají s mnohem méně rozvinutou e-commerce, a tudíž získávají výraznou konkurenční výhodu nad tamními firmami. Ani to jim ale samozřejmě úspěch v dané zemi nezaručuje.

Česká firma se při vstupu na zahraniční trh musí naučit zvykům a mentalitě tamních zákazníků. Musí pochopit jejich odlišnosti oproti zákazníkům v Čechách. Je také nutné, aby se detailně seznámila s tamním právním řádem a s předpisy, kterými se při svém podnikání bude muset řídit.

V Česku existuje mnoho firem, které firmám se vstupem na zahraniční trh pomáhají. Se zástupci mnoha z nich najdete rozhovory na našich stránkách.

Expanze do zahraničí

Expanze do zahraničí je jednou z nejčastějších forem růstu firmy. České firmy nejčastěji expandují primárně na evropské trhy. Všímáme si, že se většinou jedná o trhy na východ od Česka, jelikož západní země jsou v mnoha oblastech často rozvinutější, a tudíž i mnohem méně dostupné.

Poslechněte si naše nejnovější rozhovory o tom, jak expandovat do zahraničí: