Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Potřeba migrovat e-shop na jiný systém je zcela běžná záležitost. Mnoho e-shopů je postaveno na různých řešeních. Některé na jiných krabicových, jiné na Open Source systémech jako na např. PrestaShop.
Velkou skupinu e-shopů však jedno spojuje: omezení ze strany systému, na kterém je e-shop vytvořen. Dostat se do takové situace je velice snadné a denně se s ní potýká tisíce provozovatelů.
Poznámka z praxe:
Mnoho provozovatelů bazíruje na systému, kde e-shop původně postavili, jelikož jsou na něj zvyklí a bojí se jej migrovat na jiný systém z obavy o pokles tržeb. Takový přístup je mnohdy nákladnější a současně méně efektivní, než přistoupit na migraci a převést e-shop na lepší a výkonnější systém.
Inzerce | Chci tu být také
Migraci e-shopu nechcete dělat dvakrát, proto je potřeba vědět, že systém, na který budete e-shop migrovat vyhovuje všem Vašim potřebám. Ideální je sepsat si veškeré potřeby od práce s produktem, případně jeho variantou, po importy, exporty, fakturaci, expedici a účetnictví. Pokud má Váš sortiment specifické požadavky, tak je také zahrnout.
S takto sepsanými informacemi můžete začít zjišťovat, jaký systém je pro Váš projekt vhodný.
Poznámka z praxe:
Pokud migrujete e-shop na nový systém, tak nejste ještě plně seznámeni se všemi jeho funkcemi a možnostmi. Některé požadavky, které na první pohled systém neumí řešit se nakonec mohou ukázat jako snadno nastavitelné a tedy možné. Toto se mi velice často stává na systému UPgates, kde jednotlivé moduly mají mnoho možností nastavení nebo využití a je tak možné docílit požadované funkčnosti pouhým nastavením nebo kombinací různých nastavení v několika modulech.
Migrace e-shopu na jiné řešení v podstatě znamená postavit nový e-shop a naplnit jej daty z původního e-shopu. Jelikož se na migrace specializuji, je pro mne denní chléb řešení migrací nebo zaobírání se poptávkou po migraci.
K migraci e-shopu nejčastěji přistupují tři typy projektů:
Ať přemýšlíte nad migrací z jakéhokoli důvodu, je dobré postavit se k ní nikoli jako k možnosti získat pár doplňků, které Vám chybí a vyřešit něco málo omezení, které Vás aktuálně trápí, ale jako k možnosti pozvednutí Vašeho e-shopu na vyšší úroveň.
Při migraci nově sestavujete celý e-shop a máte k dispozici množství dat z původního provozu. Můžete tak pro Vaše zákazníky vytvořit lepší nákupní prostředí, můžete jim nákup usnadnit, vytvořit e-shop přehlednější a více přizpůsobený potřebám zákazníků.
Jen zřídka kdy se u e-shopu při migraci zachovává původní design a struktura, jelikož původní e-shop se většinou stavěl několik let nazpět. Za dobu jeho provozu se změnily trendy v designu i přístup k přehlednosti a optimalizaci e-shopu (UI/UX/CRO).
Většinou tedy dojde současně k úpravě designu dle aktuálních trendů a struktury dle nasbíraných dat, aby e-shop byl pro zákazníky co nejpřehlednější. Což je současně postup, který doporučuji. Jedná se o jednu z možností, jak migraci využít k pozvednutí celého projektu na vyšší úroveň.
Současně často může dojít i k optimalizaci expedičních procesů, automatizace a procesů automatického informování zákazníka o jeho objednávce nebo řešení požadavků. Časy potřebné pro expedice a vyřizování komunikace se zákazníky je možné snížit např. až o více než polovinu.
Poznámka z praxe:
U většiny projektů provozovatel nemá přesnou představu, co vše může migrací získat. Má specifické požadavky na funkce, které aktuálně u e-shopu nemá k dispozici. Když mu odprezentujeme jaké možnosti tvorby e-shopu má systém UPgates, většinou se rozhodne pro komplexnější úpravy a optimalizaci celého projektu.
Přesměrování url adres je při migraci zásadní krok, který nesmíte za žádných okolností vynechat nebo mu věnovat malou pozornost.
Váš e-shop již nějakou dobu funguje, má množství stránek, kategorií a produktů. Tyto všechny podstránky e-shopu mají konkrétní url adresu (např. mujeshop.cz/kategorie). Tyto adresy vyhledávače ukládají do své databáze a díky tomu jsou schopni zobrazovat Váš e-shop ve výsledcích vyhledávání. Jenže, každé e-shop řešení má mírně odlišný způsob, jakým url adresy vytváří, tím se mohou po přechodu lišit a je potřeba vyhledávači jasně sdělit, jaké změny proběhly a kde najde obsah, který se nacházel na původní url adrese. To provádíme přesměrováním URL s kódem 301.
Poznámka z praxe:
Při tvorbě e-shopu UPgates jsou pro přesměrování vytvořeny potřebné moduly a to dokonce i v případě změny domény a tedy přesměrování url z jedné domény na druhou.
V případě systému UPgates je v administraci k dispozici modul “Designer”, ve kterém si dle vlastních preferencí poskládáte a nastavíte design nového e-shopu a to i včetně nastavení vzhledu jednotlivých modulů.
Poznámka z praxe:
Designer v UPgates je opravdu velice zajímavý nástroj, který dává konečně prostor nastavit si moderní a pěkný e-shop bez znalosti kódování. Takový nástroj u krabicových e-shop řešení není zrovna běžný. Většina jiných nástrojů Vám umožní vybrat si z předem připravených šablon, kde si maximálně změníte barvy a font. Výsledkem je smutná realita tisícovek stejných e-shopů jejichž design není vůbec přizpůsobený na míru sortimentu e-shopu.
Nastavení samotného e-shopu a jeho funkčností jsou v systému UPgates rozsáhlé. Veškerá nastavení jsou uživatelsky zpracovaná a dobře pochopitelná. Stačí v podstatě jen projít nastavení jedno po druhém a tím si “naklikat” veškeré potřebné funkce e-shopu.
Článek pro vás připravil e-shop konzultant a specialista na UPgates, Kamil Kopecký.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 dnem
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |