Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
„Jak je možné, že mu taková maličkost vydělává? To mu opravdu stačilo založit jednu webovou stránku a ta ho teď živí? To je to tak lehké?“ Takto zní jedna z nejčastějších otázek, jaké si lidé pokládají při obdivování práce nějakého internetového podnikatele a jeho živobytí. Odpověď na ní je jednoduchá: Ano, opravdu stačí založit jednu stránku, která vás uživí. Ale co se za tím skrývá? Je to opravdu tak lehké?
Začínající internetoví podnikatelé dělají mnoho chyb. To je v podnikání zcela normální. Začátky jsou těžké a ne každému se jeho start povede. V čem ale podobní začátečníci dělají nejčastější chyby?
Podnikání je činnost, která si zaslouží svůj čas. Nikomu z nás se s nejvyšší pravděpodobní nepovede zbohatnout přes noc nebo vymyslet nápad a díky němu vydělat miliony. Většina podnikatelů začíná od píky a budování jejich byznysu mají čistě ve vlastních rukou.
Mnoho lidí dodnes nebere online podnikání vážně. Vždyť je to přežitek, zbohatnout na tom může jen někdo, musíte umět programovat, je to nejisté a těžké, nejsme Američani a nemáme na to prostředky. A co je nejlepší: Na těch internetech se nedá zbohatnout!
Inzerce | Chci tu být také
Na to zapomeňte. Podnikání na internetu je dnes stále rostoucím světem, v němž se točí neskutečné množství peněz. Budoucnost bude jen v jeho režii a podnikat v něčem tak perspektivním se rozhodně dá. Podnikatel ale musí svojí internetovou činnost brát vážně, přistupovat k ní jako k „normálnímu“ podnikání a nebát se zkoušet věci, s nimiž se ještě nesetkal.
Strašně moc rádoby podnikatelů se do podnikání pustí jen proto, že jejich známý vydělal pár korun. Jak jsem psal v úvodní otázce, je přeci velice jednoduché založit jednu stránku a na ní vydělávat. Pro laika to tak vypadá. Není to ale pravda.
Před začátkem podnikání si musíte rozmyslet, zdali se podobné činnosti chcete věnovat i do budoucna. Musíte si stanovit vlastní cíle, rozšířit si obzory a zjistit, zdali vaše podnikání bude mít smysl. Zřizovat si živnostenské oprávnění jen kvůli chvilkovému nadšení je opravdu hloupost…
Začít podnikání bez peněz je přeci naprostý nesmysl. Copak můžete začít něco budovat, když to nemáte jak zaplatit? Dá se vůbec podnikat bez počátečního kapitálu? Ano, dá.
Snad si nemyslíte, že všichni podnikatelé měli na začátku haldy peněz a díky nim jsou úspěšní. Budovat něco od píky znamená, že vybudujete něco sami, vlastníka rukama a bez peněz. Ty vám cestu sice zpříjemní a jsou velkou výhodou, ale jejich nedostatek rozhodně není překážkou v podnikání, natož aby vás zastavily.
Pokud chcete podnikat s webovými stránkami, můžete si je vytvořit na zdarma dostupných systémech. Chcete-li si založit eshop, rovněž existují systémy, za něž nemusíte platit. Internet nabízí tisíce volně dostupných šablon, log a další grafiky. Hosting se dá sehnat za pár korun i s doménou. Vaše počáteční investice nemusí být vyšší než 500 Kč. Pokud vůbec bude muset…
Samozřejmě se zde uplatňuje pravidlo ceny na úkor kvality, ale ze začátku nemusíte mít to nejlepší.
I když je online podnikání v mnoha ohledech odlišné od podnikání bez internetu, stále na něm platí stejné ekonomické zákony. Podnikání vždy bylo, je a bude činností, kterou chcete dosáhnout zisku. Podniká tedy ten, kdo chce vydělat peníze.
To je základním kamenem všeho, co se v online podnikání odehrává. Vy musíte nabízet lepší služby než vaše konkurence. Musíte být levnější, rychlejší, lepší a vyčnívat z řady. Musíte nakupovat levněji, než budete prodávat. Musíte být vidět a musí o vás být slyšet. Pokud to nesplníte, vaše podnikání bude zbytečné…
Každý podnikatel by měl začínat postupně. Mnoho z nich si však myslí, že ten, kdo má webových stránek více, je úspěšnějším podnikatelem a musí vydělat daleko více, než když má stránku jenom jednu. Může to být pravda, ale musíte tedy začínat byznys tím, že založíte desítky webů a vy mezi nimi budete běhat a snažit se vše utáhnout?
Ne. Začněte tvořit jen jeden web. Udělejte ho pořádně, zajistěte ho a třeba na jeho údržbu najměte další lidi. Ve svém eshopu nemusíte hned nabízet tisíce výrobků, váš sortiment může být užší. Můžete vyrobit jen jeden výrobek, ale za to kvalitní a propracovaný.
Ne nadarmo se říká, že úspěšná firma je taková, která dokáže pracovat sama…
SEO optimalizace (což je vlastně špatné označení, jelikož to „o“ znamená onu „optimalizaci“) je pojem sám o sobě. Nepřeberné množství podnikatelů si myslí, že je SEO zachrání. „Udělám si ho, zaplatím to někomu, pak budu nejlepší!“
Je to hloupost. K čemu bude podnikateli SEO, když nedokáže zákazníky zaujmout a přemluvit je, aby opustili od konkurence, u níž si už něco zakoupili. Umístění ve vyhledávači totiž neurčuje zisk vašeho obchodu a zákazníci si vás nevyberou jen kvůli tomu, že jste první.
Samotné SEO navíc není jednorázovou záležitostí. Pokud svoje stránky dnes zoptimalizujete pro vyhledávače a třeba se i dostanete na první místo, nebudete na něm navždy. Nikdo dnes nezná algoritmy, pomocí nichž vyhledávače webové stránky řadí. Na dobrém SEO tedy budete muset pracovat i do budoucna…
Můžete přečíst miliony knih, ale nedá vám to tolik co praxe. Je sice dobré si nastudovat příběhy jiných podnikatelů, přečíst si jejich metody, zkušenosti, převzít od nich poselství, které knihou předat chtějí. Tím vším se z vás ale nestanou milionáři, peníze si tím nevyděláte, zdaleka vás to na podnikání nepřipraví.
Podnikatel se nesmí bát zkoušet. Musí umět riskovat, zvládat nátlak. Měl by umět od všeho něco, učit se od konkurence a v každém oboru, do něhož hodlá vstoupit, by si měl něco zjistit. Pokud by úspěšnost v podnikání závisela na počtu přečtených knih, svět by byl hned krásnější. Bohužel není…
Pokud hned na začátku svého podnikání usoudíte, že na to nemáte, raději to zabalte. Myslíte si, že Steve Jobs čekal, že se stane jedním z nejbohatších lidí planety? Že Mark Zuckerberg tušil, kolik lidí bude používat jeho síť? Ne, netušil to nikdo. Všichni to chtěli zkusit… tak to prostě zkusili.
Bát se neúspěchu je jeho základem. Co se stane, když váš obchod nebude prodávat? Co se stane, když něco vybudujete a zítra se objeví daleko lepší konkurence? Nic. Máte dvě možnosti. Buďto se pokusíte s tím něco udělat a zainvestujete do vývoje, nebo se na to vykašlete a podnikání zabalíte.
Tak i tak je to na vás. To je totiž základní podstata podnikání – jste v něm sami, jste sám sobě pánem…
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 13 hodin
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |