Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Zažíváme boom influencerských spoluprací. Kdo dnes nemá za sebou alespoň jednu spolupráci, ať už úspěšnou nebo ne, jako by nebyl.
Čím dál víc si ale všímám, že tlak na firmy je tomto ohledu tak velký, že často nevědí, jak správně s influencery pracovat, jaké podmínky spolupráce nastavit a jak ji následně vyhodnotit. Hlavně je ale alespoň jednu spolupráci mít.
Tady ovšem nastává ten největší problém a většinou začátek konce, protože pokud má být influencerská spolupráce úspěšná, tak na influencera musíte změnit pohled.
Influencerských kampaní mám za sebou opravdu hodně. Jak na straně marketingové, kdy je v rámci We Are Signature zastřešujeme pro naše klienty, tak na straně influencerské, protože už několik let působím sama jako influencer a bloger. Troufám si proto tvrdit, že mi pod rukama prošly doslova stovky povedených, méně povedených a pak naprosto šílených spoluprací s různými výsledky.
Inzerce | Chci tu být také
Nedokážu ani spočítat, kolik mi měsíčně přijde e-mailů s nabídkou na spolupráci. To, co odděluje ty dobré od těch, co skončí v koši, je fakt, že ty dobré nabídky vědí, že si v rámci spolupráce „kupují“ můj reklamní prostor, ne mě jako osobu.
Tohle je na úplném začátku velmi důležité si uvědomit. Je to úplně stejný princip, jako když si kupujete mediální prostor na televizní stanici v prime time.
Těžko na bojišti, lehko na cvičišti. Tak proč je ve většině případů přípravná fáze tou nejopomínanějším když na ní celá spolupráce stojí a padá?
Správný výběr influencerů je základním stavebním kamenem celé kampaně. Když mu nevěnujete dostatek času, základy budou vratké a může se stát, že se celá kampaň sesype.
Investujte čas a energii do správného výběru. Projíždějte sociální sítě, zkoumejte fanoušky vs. interakce u fotek, všímejte si aktivity influencera a fanoušků vůči němu, prolistujte jeho nedávné spolupráce, jeho životní styl a filozofii, zjistěte, zda do kampaně a k vaší značce zapadá. Zaměřte se na styl fotek, mluvení, psaní, propagaci. Vše musí sedět a zapadat.
Vyberte raději menší počet influencerů. Kampaně, které zaplaví internet, jsou sice krásné, ale v konečném důsledku se ukazuje, že přílišná visibilita a objevení se produktu u každého druhého influencera má spíše negativní dopad.
Vždy také oslovujte influencery separátně. Hromadné maily by měly být pasé, ale stále mi chodí maily, které začínají: „Milá blogerko“ nebo ,„Dobrý den“ nebo nejhůř „Krásný den, Nikolo, u nás v XY milujeme Vaše videa na YouTube“. Jmenuji se Tereza a YT nemám dobré tři roky. Tyhle e-maily končí rovnou v koši.
Všechny podmínky spolupráce si nastavte předem. Počet výstupů, v jakých kanálech, v jaké formě, zda video nebo foto, jaké produkty mají být vidět, jaké informace o nich mají zaznít, jaké hashtagy použít, že má být označena reklama/spolupráce, jaké profily mají být na fotce označeny.
Stanovte si také, zda má být obsah předem zaslán ke schválení a že vyžadujete po konci spolupráce vyhodnocení s čísly ze všech kanálů, kde spolupráce probíhala. Domluvte si zkrátka vše předem tak, abyste předešli možným komplikacím a nedorozuměním.
Pokud je spolupráce rozsáhlá a dlouhodobá, doporučuji vše přehledně sepsat do briefu, který si s influencerem odsouhlasíte.
Vše je domluveno, naplánováno. Teď je nechte tvořit. Není nic horšího než nedočkavý klient, který píše každý den, zda už je fotka vyfocená a jak se nám produkt líbí.
Celý proces tvorby obsahu je kreativně i prakticky hodně náročný, nechte je proto pracovat. Dejte jim volnost ukázat obsah spolupráce ve světle, jak ho sami vidí, jak ví, že to jejich fanoušky nejvíce zaujme. Buďte ale k dispozici pro případné dotazy, připomínky, pomoc. To je ale to jediné, co byste v této fázi měli dělat.
Vyhodnocujte. Vím, zní to jako klišé a přijde vám to triviální, když se bavíme o kampani, na kterou jste si prosadili budget. Přece potřebujete vědět, co kampaň přinesla a zda byla úspěšná. Je to jasné.
Je to ale jasné i u influencerů? U nich musíme kalkulovat s více proměnnými, potřebujeme proto vidět jejich čísla. Rovnou si proto po skončení nechte poslat všechna čísla vztahující se ke spolupráci, a to ze všech kanálů influencera.
Byla vaše kampaň úspěšná? Skvěle! Po vyhodnocení se můžete rozhodnout, zda má pro vás spolupráce s influencery smysl, pokud ano, tak s jakými. Nyní už se můžete odrazit od konkrétních čísel a stanovit si případnou dlouhodobou spolupráci, která pro fanoušky působí vždy důvěryhodněji než jednorázová.
Shrnuto, podtrženo, tohle jsou základní pravidla pro správné uchopení influencerů jako marketingového nástroje:
A pokud po přečtení článku máte pocit, že je to spousta práce, tak se nemýlíte, je. S nejistým výsledkem? Tak trochu. Ale ve většině případů to stojí za to.
Poslechněte si náš rozhovor s Terezou o práci influencera a její agentuře:
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tereza je spoluzakladatelkou digitální agentury We Are Signature, která firmám pomáhá s on-line marketingem. Sama píše blog Brunettie.com a aktivně rozvíjí své profily na sociálních sítích.
Před 5 dny
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce
Před 5 měsíců
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |