Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Miroslav Motejlek je považován za českého průkopníka placeného zpravodajství na internetu. Na svém webu motejlek.com a přidružených profilech na sociálních sítích publikuje velmi zajímavé informace z české politické a podnikatelské scény. V minulosti působil jako redaktor Lidových novin, časopisu Týden či jako vedoucí reportérů v Českém rozhlase. Najít ho můžete i na Wikipedii.
Nejvíce se proslavil zejména webem motejlek.com, který provozuje společnost motejlek.com, s.r.o., v níž je 66% vlastníkem a dělí se s Ondřejem Tomkem, spoluzakladatelem portálu Centrum.cz. Ačkoliv je velmi vytížený a mohl nám odpovědět jen na několik otázek, rozhodli jsme se ho zeptat, jak svůj portál rozvíjí a co chystá do budoucna.
Pane Motejlku, proč jste se v minulosti rozhodl založit vlastní webové stránky a nepokračoval jako redaktor nějakých novin?
Nikdy jsem neměl ambice typu „pokračovat jako redaktor nějakých novin“, pokud jsem o něco skutečně usiloval, tak to byla snaha „změnit obsah komunikace mezi čtenářem a poskytovatelem informace“.
Jaké jste měl tehdy ambice? Co byl váš cíl?
Vždy jsem chtěl, a to byl můj cíl, poskytovat informace pravdivé, unikátní a s předstihem před ostatními.
Inzerce | Chci tu být také
Začal jste podnikat a vytvořil firmu s ročním ziskem v řádu jednotek milionů korun. Můžete nám přiblížit, co vše za vedením takové firmy a takového webového projektu stojí? Co to vše obnáší?
Můj cíl nebyl „založit firmu s ročním ziskem v řádu jednotek milionů korun“, můj cíl byl nastavit informační tok, který není napadnutelný, jinými slovy – co napíšeme, za tím si stojíme. Kromě toho pracuji nepřetržitě. Loňský zisk před zdaněním dosáhl 6,3 milionu korun.
Jak vám vůbec role podnikatele sedí? Byl jste původně novinář. Co vás na podnikání lákalo a baví nejvíce?
Každý člověk se musí najít, a já jsem se našel v tom, co dělám. Až neskutečně mě to uspokojuje.
Je vaší jedinou podnikatelskou aktivitou web motejlek.com?
Určitě ne, budete překvapení našimi dalšími nápady
Váš web si podle inzertní nabídky přečte přes 15 tisíc unikátních návštěvníků měsíčně. Jak jste svůj web propagoval, abyste tohoto čísla dosáhl?
Každý den jsem se snažil pracovat v tom, co mě baví. Unikátních návštěvníků dnes máme kolem 40 tisíc měsíčně. U nás je ale mnohem podstatnější složení čtenářů než množství.
Web čte velmi specifická skupina lidí. Jsou to úspěšní podnikatelé, manažeři a další. Jak jste je dokázal oslovit? Přeci jen, cílení na ně nemůže být snadné…
Na internetu je spousta balastu, naši čtenáři se rekrutují z kategorie čtenářů, kteří umí rozlišovat. Kromě toho je za mnou patnáct let tvrdé práce.
Mezi našimi čtenáři jsou určitě i tací, co by také rádi vybudovali ve svém oboru tak úspěšný projekt, jako je ten váš. Co byste jim doporučil?
Když se podívají kolem sebe, tak zjistí, že prostory pro obdobný projekt jsou nekonečné, záleží na invenci a tahu na branku každého z nich
Publikujete velmi zajímavé informace. Můžete nám prozradit, kde a jak je získáváte?
Přeci nechcete, abych vás pustil do ložnice. (smích)
To určitě ne, ale často se o vás mluví jako o novináři, který publikuje nezkreslené informace. Podle čeho vy sám vybíráte témata, kterým se budete na webu či na sociálních sítích věnovat? Máte nějaké hranice?
Určitě, mám svoje hranice, ale při podrobnějším zkoumání zjistíte, že jsou neomezené.
Podle čeho třídíte informace na ty, které zpoplatníte a které ne?
Podle očekávaného cash flow.
Nesetkal jste se někdy s odporem těch, o kterých se ve svých příspěvcích občas zmiňujete? Nevyžadoval po vás třeba někdy někdo, abyste o něm nepsal, případně příspěvek smazal a podobně? Jak byste se v takové situaci zachoval?
S tím jsem se pochopitelně v minulosti mnohokrát setkal. Dnes už nikoli.
Radíte se třeba někdy se svým právníkem, zda danou informaci můžete vůbec publikovat? Je pro vás i z tohoto hlediska nutné mít vše nějak podložené, dokazatelné? Lze to vůbec?
O takových věcech se s právníkem určitě neradím. Naposledy mě žalovala před lety Sazka, která následně zkrachovala. Dodnes mi dluží peníze.
Pracujete s nějakými pravidly, například jak mají články vypadat, jak mají být dlouhé, jak často mají vycházet a podobně?
Žádná pravidla tohoto typu nemám. Základ je v tom, že články musí být pravdivé, unikátní a zajímavé. A to především pro čtenáře, který si za ně platí.
Kolik pro vaši společnost pracuje lidí? Jsou to vše zaměstnanci?
Základní tým tvořím já, Petr Skočdopole a minoritní spoluvlastník Ondřej Tomek. Občas požádáme o příspěvek borce, kterých si vážíme. Jde například o Františka Heczka, Michala Šnobra nebo naposledy profesora Ivo T. Budila
Není to tak dlouho, co jste spustili nový podprojekt lawyers.motejlek.com. Ten se zaměřuje na trh advokátních služeb. Jak zde získáváte zdroje pro zajímavá témata? Váš přesah do této oblasti je obrovský.
Tvrdá práce, respekt komunity.
Proč jste se vůbec rozhodl pro nový projekt a zrovna na toto téma?
Trh advokátních služeb prochází mimořádně turbulentním obdobím. My to víme a chceme být u toho. Umíme jít hluboko pod kůži.
Chystáte do budoucna další projekty?
Zcela jistě ano.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |