Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Michala Majgota už naši čtenáři znají. Před nedávnem jsme s ním totiž vydali populární rozhovor o affiliate, který si získal tisíce přečtení a Michalovi přinesl i několik prodejů jeho knihy Affilák. Právě ta je jedním ze základních kamenů aktuálního Michalova podnikání, které začíná rozvíjet zejména kolem projektu Affilák.cz. Na něm chystá mnoho novinek, které by mohly zajímat všechny naše čtenáře.
Projekt je zaměřen zejména na affiliate, ale najdete na něm i řadu zajímavých obecných myšlenek, jež vám mohou pomoci ve vašem podnikání. Michal navíc chystá novou placenou členskou sekci, chce zefektivnit budování své komunity a zároveň je i zajímavou inspirací z hlediska tvorby i monetizace webových stránek.
Michale, ty toho Motejlka máš fakt rád, co? Hodně lidí tě k němu už teď připodobňovalo a ty přijdeš s placenými články. Právě Miroslav Motejlek je považován za českého průkopníka placeného obsahu.
Na pana Motejlka jsem narazil v souvislosti s kauzou Sazka. Mé konzumování zpráv je specifické v tom, že mě zaujme nějaká konkrétní kauza a o té chci vědět všechno. Kupuju si časopisy, kde je pak o kauze zmínka, hledám články na internetu a podobně. Sazka byla jedním z těch témat, které jsem chtěl sledovat, a tím jsem pochopitelně narazil na web motejlek.com, protože jedině tam byly ty nejlepší informace.
Došlo to do té míry, že jsem se i fyzicky účastnil soudního sporu mezi panem Motejlkem a Sazkou jako jediný návštěvník. Občas ho někde potkám a pozdravím. Považuji ho za profesionála a chovám k němu respekt (pozn. redaktora: rozhovor s Miroslavem Motejlkem najdete zde).
Inzerce | Chci tu být také
Proč myslíš, že tě k němu lidé připodobňují?
To je spíš otázka na ty, kteří mě tak označili, já mohu jen spekulovat. Myslím si, že hlavní podobnost je v tom, že pan Motejlek má tak silný přehled o dění mezi nejbohatší elitou, jako by byl sám jedním z nich, a přitom není.
U mě je situace dost podobná. Znám situaci mezi nejlepšími affiláky a znám jejich práci, aniž bych byl sám jedním z top affiláků. Oba se o své znalosti a přehled dělíme na webu. Spuštěním placeného obsahu se mu podobám ještě víc, protože to je v ČR stále raritou.
Jak moc se od něj inspiruješ?
Skoro vůbec. Sleduji, jak to dělá, považuji ho za úspěšného, a přesto jsou mé kroky v podstatě ve všem odlišné. Placený obsah jsou v praxi jediná dvě slova, která naše weby spojují.
Realizace této strategie bude v mnohém opačná. On na první pohled barevně rozlišuje placené články od neplacených. U mě je na první pohled nerozlišíte. On umožňuje zakoupit předplatné komukoliv a kdykoliv, já omezuji čas i množství a tak dále.
A proč tolik rozdílností? Myslíš si, že tak je to lepší?
Myslím, že ano. V jeho situaci bych to také dělal po svém, jen neomezoval množství. Má větší trh. Já si v malém affil rybníčku tenhle luxus dovolit můžu.
On se ale přece jen pohybuje v jiné sféře než ty a jeho informace mají ještě větší dosah. Myslíš si, že se jeho styl dá alespoň z části aplikovat na cokoliv?
Závidím mu hodnotu jeho informací, cílovou skupinu, její bonitu a šíři. Já pracuji s mnohem menší skupinou lidí a menší cenou kvůli hodnotě informací. Na konverzní poměr do prodeje mám tedy výrazně vyšší nároky. Musím to dělat jinak. Jeho styl tedy neaplikuji kromě faktu, že některé mé články budou v placené sekci.
Je podle tebe affiliate komunita dostatečně široká, aby uživila podobný projekt, jako je Affilák?
Široká moc není. Jestli chcete něco prodávat affiliate komunitě nebo jiné malé skupině, musíte být drahý. Moje cenovka bude rozumná, takže je to na hranici uživení projektu a mě. Tým 5 lidí by to neuživilo, ale to ani nehledám.
Jde o lifestyle byznys a nevidím nic špatného na tom, nechat si tuhle velikost a zůstat na ní. Růst můžu s růstem affiliate komunity, kterou se snažím vzdělávat. Kromě toho je mou povinností nadále dělat sám affiláka a zkoušet všechno, o čem píšu. To taky leccos hodí.
K tomu, aby ti čtenáři platili za články, je ale nutné mít opravdu přínosný a propracovaný obsah. Co chystáš ty?
Obecná formulka je psaní o věcech, o kterých tu nikdo psát nemůže, dělat rozhovory s lidmi, kteří rozhovory zásadně nedávají, a popisovat postupy, které tu nikdo nechce zveřejňovat.
Když to rozeberu podrobněji: tím, že nepracuji pro nikoho kromě sebe, nemusím být opatrný na to, co můžu a co nemůžu sdělit. Neovlivní mě, když budou čtenáři informovanější, protože mé hlavní podnikání je informovat, a ne něco jiného.
Rozhovory hodně vychází ze vztahů. Mám dobrý vztah s celou řadou velkých affiláků. Vždycky jsem jim jako affiliate manager pomáhal víc, než jsem musel, a oni mi za to říkali víc, než bylo nezbytně nutné. S řadou z nich jsme přátelé, vždy jsem se k nim choval korektně a neprozradil jejich specifické know-how. Tyto nadstandardní vztahy mi umožňují získávat rozhovory i od hodně uzavřených affiláků. Navíc do uzavřené sekce pro předplatitele to půjde ještě snadněji.
Jako třetí bod jsem zmínil postupy. Tady je zřejmé, že jako affilák můžu zveřejnit vše, co dělám, jak postupuji a co mi to přináší, i za cenu téměř jistého zkopírování. Core byznys je totiž magazín a informace pro něj.
A co zbyde na ty, co platit nebudou?
Mrkni na magazín. Všechno, co nevyšlo v nějaký pondělek, ale v jiné dny, je to, co bude k dispozici zdarma všem. Placené články budou vycházet každé pondělí. Jde tedy o 52 článků ročně.
Mluvil jsi o vztazích. Nebojíš se, že by tvoje nová činnost mohla tyto vztahy trochu narušit? Nebudou ti toho říkat méně, když budeš tolik psát?
Nikdy jsem nic z jejich hlav nezveřejnil bez svolení. Vždy posílám náhled článku ke schválení. Navíc, řekli mi toho mnohem víc, než zveřejňuju. To musí vidět, že z jejich cenného know-how je tam zlomek.
Dá se o tom psát dál a nemusíš být konkrétní. Vysvětlit princip, který funguje, to můžu. Ukázat jejich konkrétní web a klíčové výrazy, které konvertují, to by byl průser. Myslím, že už mě znají a vědí, co čekat.
Kromě toho budeš vše stavět na unikátních informacích. To ti je budou dávat zadarmo?
Když se v nějaké komunitě pohybuješ, tak spoustu informací máš, aniž bys je z někoho páčil. A ano, vždy se mi svěřovali bez nároku na odměnu. Stejně jako jsem nikdy neplatil za rozhovor. Michal Hradil mi dokonce řekl, že nikdy nikomu o svém podnikání neřekl tolik jako mně.
Neznamená to ale automaticky, že mám na vše veřejná práva. Když stavím článek, můžu jim otevřeně říct, o čem ho chystám a jestli by mi s tím nepomohli. Přesně tak vznikl článek o propagaci infokampaní, který brzy vyjde.
Bude to vše určeno jen pro zkušené affiláky, nebo i pro naprosté začátečníky, případně ty, co affiliate ani nedělají?
Mám to rozdělené jen do dvou skupin. Obsah zdarma pro začínající a placený obsah pro pokročilejší a profesionály.
Dokážeš tedy tvořit obsah pro obě tyto skupiny, aby tam každá našla to své?
Obsah pro zkušené je základem předplatného. Obsah pro začínající už není takový problém. Každý profesionál by měl umět vysvětlovat základy a začátky, protože si jimi prošel.
Ideální by bylo, kdyby si začátečníci pročetli veškerý obsah zdarma, něco se naučili, přineslo jim to první výsledky a pak se stali pokročilejšími předplatiteli.
Mluvíš o lidech, kteří rozhovory nedávají. Na koho se tedy můžeme těšit?
Můžu uvést například toho Michala Hradila – největšího affiláka u nás a na Slovensku. Chystáme rozhovor s odkrytím čísel a některých rad u příležitosti jednoho jeho překvapení. O podobné články se vede doslova zákulisní boj. Nejdál se dostal Affiliate Club, který s ním zveřejní obecný rozhovor o podnikání. Affiliate lízne jen trochu.
V době, kdy tohle čtenáři budou číst, už asi bude zmiňovaný rozhovor na blogu Affiliate Clubu zveřejněný. V tuto chvíli není a to, že o něm vím, také něco vypovídá. Podobně mám také přehled o tom, koho dalšího odmítl s žádostí o rozhovor, aniž by mi to sám řekl. Někdy mi to připadá jako taková válka o kvalitní obsah. Z mé zkušenosti takové boje vyhrávají ty nejlepší vztahy a kontakty.
Pro smysl tvého magazínu je ale nutné, abys ji dlouhodobě vyhrával právě ty. Jak to chceš zajistit? Vztahy se mění…
Mám pár es v rukávu, ale asi nejpodstatnější výhoda je, že oproti ostatním mám na tohle nejvíc času. Jediný to dělám full-time. Pro konkurenty je podobná činnost okrajová.
Affiliate je u nás komunita sama pro sebe. V poslední době vidím velkou snahu ji spojovat, kultivovat a rozšiřovat. Čím to podle tebe je?
Máme obrovský počet affiliate programů, ale málo affiláků. Čím víc inzerentů se bude shánět po affilácích, tím větší budou mít cenu a budou se snažit je nejen hledat, ale i vychovávat z řad studentů.
Mário Roženský (pozn. redaktora: rozhovor s Máriem najdete zde) má byznys založený na tom, že budou vznikat další affiliate programy. I pro něj je tedy důležité, aby se jeho klienti dostali k affilákům. Petr Baloun má už vlastní affil program, tam je shánění affiláků samozřejmost. Franta Szabó (pozn. redaktora: i Franta mi odpovídal na otázky) dělá affiliate managera a shánět je musí. Každý máme důvod a ty důvody jsou rozdílné.
Snažíš se o to i ty?
Já pro ně píšu, pro mě to jsou zákazníci. Doposud jsem se snažil spíš z těch malých vychovat velké a zkušené. Nově se snažím myslet i na naprosté začátečníky, což jsem nikdy dřív nedělal.
Napadlo mě, zda není škoda, že se bude část Affiláka zpoplatňovat, a to právě vzhledem k rozšiřování komunity. Nebylo by pro ni lepší, aby co nejvíce informací bylo zadarmo?
Jak pro koho. Pro affiliate síť nebo affiliate program určitě. Pro mě by to musela být nezisková činnost, a tedy vedlejšák. S takovou pozicí bych ale nikdy netvořil tak kvalitní obsah, na jaký jsem se vrhnul. Stálo by to moc času, který bych vedlejšáku nemohl dát.
Jak tě vůbec zpoplatnění napadlo?
Vlastně to nebyl můj nápad. Navrhl mi to Michal Hardyn (pozn. redaktora: rozhovor s Michalem najdete zde) a já s tím nesouhlasil. Michal se ale nevzdal a snažil se mi ten nápad připomínat tak dlouho, dokud jsem se nad ním nezamyslel ze všech stran. Nakonec jsem v něm našel smysl a od Michala Hardyna jsem pak paradoxně odešel dělat to na full-time.
Michalův AffiliateClub.cz jsi zmínil už výše. Nebylo pro něj logické, aby něco jako Affiláka rozjel on?
Dělá blog.affiliateclub.cz, který dle jeho slov nemá ambici konkurovat magazínům jako Affilák a AffilBlog. Obsah má ale občas velmi kvalitní.
Vím, že ses už v minulosti kolem magazínů pohyboval. Baví tě je tvořit? Co tě na tom baví?
Marketing obsahem. Máš na výběr buď dělat magazín, psát a psát, přičemž návštěvnost se přímo úměrně zvedá, nebo uděláš produktovou stránku a pak musíš ten marketing dělat jinde okolo. Často dojdeš k tomu, že musíš udělat produktu podpůrný blog a jsi zpátky u obsahu.
Střídal jsem typy affiliate stránek, které jsem vlastnil, a tím, že jsem měl hodně magazínů, jsem se už vypsal natolik, aby pro mě článek nebyl problém. Psát mě baví a baví mě sledovat, jak kvalitní obsah zvedá čísla. Možná proto mám těch produktových tolik, protože jsem s úpravami nechtěl skončit.
Takže baví mě psát a baví mě affil. V zahraničí bych psal magazín o affilu s vloženými affil linky, tady by to ale bylo leda na zmrzlinu. Placený magazín o affilu je něco, co mi sedí.
Proč by to tu bylo tak rozdílné?
V zahraničí tě může uživit sebemenší úzké téma. Vždy najdeš obrovské množství lidí s podobným zájmem, i kdyby to mělo být šermířství v bazénu. U nás je jen řádově 10 000 lidí, kteří znají affiliate spolupráci. Magazín o affilu žijící z provizních odkazů by tu vzhledem k množství potenciálních čtenářů nevydělal ani na jeden plat.
Ve svých e-mailech prohlašuješ, že se Affilákovi budeš věnovat naplno. Promiň tu otázku na tělo, ale někdo by to mohl pochopit tak, že ti affiliate moc nevynáší, a tak hledáš nové možnosti. Je to tak?
Kdybych se rozhodoval, na čem makat, podle toho, kolik mi to vynáší, tak bych určitě nezvolil magazín. Ten mi zatím nevynáší nic, žádný banner tam nenajdeš. I kdybych mu přisoudil výdělky z knížky, pořád by mi affil weby nesly víc.
Nejvíc mi vydělávala pozice affiliate managera, i když byly měsíce, kdy to s affil weby bylo 50/50. Fakt je ten, že mi hodně klesly v době, kdy jsem vedl Affiliate Club. Neměl jsem už čas skoro na nic. Moje hlavní myšlenka proto byla najít jednu jedinou věc, které se pracovně věnovat. Žádné rozptylování mezi projekty, čistý focus. Měl jsem toho nad hlavu.
Věděl jsem, že magazínu Affilák.cz se nevzdám, je to srdcovka. Věděl jsem, že se affil webů nevzdám. Vzdal jsem se tedy práce affiliate managera a ty další dvě role spojil do jedné. Dělat affil weby proto, abych na nich testoval strategie a mohl o nich psát v placeném magazínu.
Kromě toho, i kdybych z affilu nevydělal ani halíř, pořád bych měl hodně co kecat do toho, jak se affil má dělat, vzhledem k tomu, kolik affiláků, webů a provizí mi proteklo rukama.
Vytvářet dlouhodobě kvalitní obsah je ale velice náročné. Je to každodenní dřina, neustálé psaní, shánění materiálů, oslovování lidí atd. Nebojíš se, že jsi jen pod vlivem chvilkového nadšení a za dva roky o Affilákovi neuslyšíme?
Nebojím, vždyť se o to snažím už 2 roky ve svém volnu a bez odměny. Je jasné, že kvalita zpočátku nebyla valná, ale dělat něco před usnutím a po probuzení bez vidiny odměny je čistá vášeň. Nezakládal jsem ho za účelem zisku, byl to koníček.
A je dostatek prostoru pro vytvoření opravdu kvalitního obsahu o affiliate, aby projekt mohl fungovat dlouhodobě? Přece jen, lidé na rozhovory někdy dojdou…
Pouze na rozhovorech to samozřejmě nestojí, těch je v tuhle chvíli v magazínu přesně 7,8 % z celkového počtu článků. I když ale zůstaneme u nich, dojdou lidé, které znáš v tuhle chvíli. Jde však o generační záležitost, neustále vznikají noví affiláci a neustále se pokročilejší mění v profesionály. Stále je o kom psát, hodněkrát už mě překvapil nějaký nový affilák, kterého jsem dosud neznal. Musíš ale zůstat v oboru, musíš si udržet přehled.
Inspirace na články by mi došla, kdybych ležel doma. Musím se tedy stále pohybovat mezi lidmi z oboru a neustále jako affilák působit.
Máš už dnes nějaké vize, jakým směrem chceš magazín rozvíjet, co k němu přidávat, co budovat vedle něj a podobně?
Má vize je takový mix mezi smartpassiveincome.com, motejlek.com a performancein.com. Poslední jmenovaný je mimochodem také mediálním partnerem Affilák.cz. Jsou rádi, že mají partnera v České republice. Nejvíc se ale chci blížit smartpassiveincome.com, líbí se mi jeho styl psaní, obsah i jeho pracovní život, jaký si nastavil. Poslední dobou bohužel píše dost málo.
Nějakou dobu jsem usiloval o koupi AffilBlog.cz a o jeho integraci do Affiláka. Franta o tom nechtěl zprvu slyšel, ale otravoval jsem ho tak dlouho, dokud jsme se na posledním setkání nezačali bavit o částce. Bohužel tam to také končí. Jeho částka mi přijde mimo realitu a jemu zase přijde absurdní ta moje. Nepředpokládám, že se v dohledné době sejdeme na nějakém středu.
Vedle magazínu chci jen dělat affiláka a psát o tom. Nerad bych si tříštil pozornost něčím dalším.
Pokud to tedy chceš dělat naplno, jaké máš plány? Jak budeš tvořit články, plánovat je, pracovat s komunitou atd.?
Začal jsem chodit pracovat do Národní technické knihovny v Dejvicích. V létě je tam liduprázdno. Protože má snoubenka dělá krátký/dlouhý týden, zvolil jsem si pracovní dobu stejnou. Mám několik rozpracovaných článků a témat, tak je tam dokončuji.
Snažím se scházet s affiláky a účastnit se akcí, kterých je hodně málo. To mi dá další podněty. Momentálně mám napsány články na 14 dní dopředu, protože se chystáme na dovolenou. Až se vrátím, chtěl bych si ale opět vybudovat tenhle dvoutýdenní náskok, protože pak nepíšu zbrkle a narychlo. Články jsou kvalitnější, když je můžu ještě týdny ladit, na něco si vzpomenu atd. Samozřejmostí je automatizace zveřejňování a automatické mailingy.
Když nejsem v knihovně, tak se věnuju sledování affiliate oboru a marketingu na Facebooku a Twitteru. S komunitou tu pracuji tak, jako by seděli vedle mě na kafi. Přirozeně. Pokud by mě to nebavilo a propagoval jsem nějaké potrubí, tak bych asi měl nějaký plán. Takhle stačí ale jen psát, co cítím, co si myslím, co mě zaujme a co mi vadí.
Co je pro tebe dnes stěžejním kanálem, jímž oslovuješ své čtenáře?
E-mail a Twitter. Pokud mi dáš svůj mail k odebírání zpravodaje a budeš mě sledovat na Twitteru, nemůže ti nic uniknout a všechno budeš mít z první ruky tak rychle, jak jen je to možné. E-mail posílám jednou týdně až na výjimečné situace. Například dnes jsem poslal poděkování zákazníkům za nákup mé knížky. Žádná nabídka, prostě jen upřímné díky.
Všem odběratelům obecně posílám vždy v pondělí upozornění na pondělní článek, nějaký krátký text, třeba proč zrovna tohle téma a pár vět o tom, co aktuálně řeším.
Maily posílám promyšleně, naopak na Twitteru spontánně plácnu, co mě zaujme v danou chvíli. Na Facebook se dostane jen něco z toho a často druhořadě.
Tvoje články i e-maily jsou často poměrně osobní a odlehčené. Proč ses místo formálnější formy rozhodl zrovna pro tuto?
Snažím se být upřímný a takový, jaký opravdu jsem, kdybyste mě potkali. Je to jednodušší než se schovávat za kecy typu „Jsme mladá dynamická společnost s proaktivním přístupem ke klientům a orientací na výsledky.“
Čtenáři jsou mí vrstevníci a často i kamarádi. Své předplatné jsem schopen upřímně doporučit i z očí do očí. Kdybych nevěřil tomu, co dělám a jak to dělám, pak bych žil ve strachu, jestli jsem napsal marketingové texty dost marketingově, jestli si někdo něco vůbec koupí, jestli neprokouknou, že jsem na to sám a nemám sekretářku a podobně.
Kromě toho, že je osobní přístup pohodlnější, je také účinnější. Pokud ti jde o informace z praxe, ty bys radši koupil produkt od obchodního zástupce s profesionálním vzhledem, značkovým oblekem a úsměvem jak z reklamy, nebo od ubláceného profesionála, který v daném oboru sám praxi každý den vykonává? Informace mohou mít stejné, ale oblek ti směrem k affilákům nepomůže, spíš naopak. Navíc jsem sám vyslechl stížnost jednoho TOP affiláka na škrobenou profesionální komunikaci jedné affiliate sítě, namísto upřímného volného způsobu, se kterým to střídá.
Bude vždy Affilák jen o tobě, nebo třeba budeš chtít platit i své redaktory?
Redaktory nikdy platit nebudu. Co bych jim řekl? Ať překládají zahraniční články, kterým ani nerozumí v češtině? Jak by pak ten magazín vypadal? Nejspíš jako RSS čtečka.
95 % obsahu kromě rozhovorů bude z mé hlavy, někdy si ale půjčím pohled nějakého affiláka nebo jiného odborníka a doplním jeho názor jako citaci. Přemýšlím i nad možností dát prostor nějakému specifickému affilákovi, aby třeba formou seriálu ukázal své metody. Tam by pak záleželo na odbornosti, jestli by byly články zamčené, nebo ne. Nikdy ale nebudu za obsah platit nějakému pisálkovi, a tedy ho následně přeprodávat.
Hodně ti pomohla i tvoje stejnojmenná kniha. Jaké výsledky ti doposud přinesla?
Prodalo se tuším 114 knížek, takže jsem z toho získal 80 tisíc. Přinesla mi zkušenosti z přímého online prodeje, na které dnes navazuji. Nebudu opakovat některé chyby. To je pro mě v tuto chvíli nejcennější. Samozřejmě mi dělá i dobré jméno. Dal jsem si na ní záležet.
Můžeme od tebe čekat i nějaké pokračování?
To zatím zvažuji. Jisté však je, že pokud nějaké sepíšu, předplatitelé ho budou mít v ceně.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 měsíce
Před 4 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |