Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Začít s podnikáním při studiu na vysoké škole je možná příběhem mnoha našich čtenářů. Stejně tak to měl i František Szabó, který si svůj živnostenský list založil v třetím semestru v roce 2007. Jak se dál vyvíjela podnikatelská kariéra člověka, který se proslavil díky několika svým projektům?
„Tehdy jsem programoval pro kamaráda CMS. Měl jsem už několik svých projektů, které mi vydělávaly na svačinu. Až ve čtvrtém semestru jsem začal vydělávat více, a to na PPC díky Adsense,“ popisuje svoje začátky František, jehož kroky skončily hlavně u affiliate: „Dnes mám čtyři zdroje příjmu, jednak PPC, prodej inzerce a programování, ale tím úplně největším zdrojem je právě affiliate. Programování pro firmy jsem však dělal pořád, ale postupně jsem to začal omezovat, protože mě práce na cizích projektech příliš nenaplňovala.“
TIP: V jakých oborech se ještě vyplatí podnikat? Poradí zkušený affilák
František píše od roku 2010 poměrně populární blog o affiliate, tedy Affilblog.cz. Na něm se se čtenáři dělí o svoje zkušenosti, které získal v průběhu svého podnikání. Začátečníky do vydělávání v affiliate podporuje, ale dodává: „Na affiliate může sice vydělávat každý, dokonce k tomu nepotřebuje ani živnostenské oprávnění, ale stejně si musí hlavně vybrat vhodný produkt, který chce propagovat, tedy i vhodného provozovatele partnerského programu, a rozmyslet si, jak chce získávat traffic. Tím nejdůležitějším je ale začít!“
Inzerce | Chci tu být také
V České republice zatím není affiliate tak rozšířeno, jak by se dalo očekávat, a tak se rozhodl pořádat školení, kde chce tento problém vyřešit: „U nás je opravdu povědomí o podobném byznysu minimální. To má ale za následek poměrně velký potenciál růstu, takže budoucnost affiliate v ČR vidím růžově.“
Možná, že o něco známějším, je Františkův další projekt. Linkmonitor.cz je trhem internetové a sociální reklamy. Je to dokonce první místo, na němž se u nás začaly prodávat příspěvky na Facebooku. „Celý systém je určen pro dvě skupiny lidí. Jednak pro majitele internetových a sociálních stránek, kteří chtějí v rámci sítě prodávat, poptávat, ale i vyměňovat inzerci s jinými partnery, a jednak pro inzerenty, nejčastěji tedy marketingové agentury, majitele eshopů, služeb a další,“ dodává František s tím, že dnes má systém necelých pět stovek registrovaných uživatelů, přes tři tisíce webů a osmdesát sociálních stránek. Rovněž je evidováno téměř tři sta poptávek.
„Na webu pracují dva lidé stabilně a dva externě. Umožňujeme kompletní evidenci webových a sociálních stránek, tedy i evidence prodejů a výměn odkazů a další. Hlavní myšlenkou je propojit nabídku partnerů s poptávkou inzerentů,“ popisuje systém, který se od těch konkurenčních liší hlavně v tom, že uživatelé nemusejí platit žádné provize z prodejů. Služba je navíc centralizovaná a lze na ní zakoupit jak odkazy, články, bannery a další, tak i placené tweety, statusy a podobně.
Linkmonitor lze používat i zdarma, ale v případě zájmu o nákup, prodej a další služby je nutno zaplatit VIP členství. To se vyplatí, protože se samotným projektem má František velké plány: „Chceme toho dokázat skutečně hodně. Z těch největších cílů je asi vstup na anglicky mluvící trh a poté i na ten španělský.“
A jak ho vůbec napadlo vymyslet systém, který podle jeho slov každý týden přináší nějaké novinky a před několika dny implementoval autorespondery, které umožňují automatické reakce partnerů na poptávky inzerentů? „Potřeboval jsem vlastní evidenci prodejů a výměn odkazů. A také jednoduchý nástroj, který by udržoval aktuální nabídku, včetně ranků a podobně. Proto jsem Linkmonitor založil, bylo to na začátku roku 2011 a v dubnu 2012 jsem spustil speciální placené funkce.“
Jak již bylo řečeno, František se zabývá i problematikou SEO v rámci svých projektů. Může se tedy snadno vyjádřit ke strastem, jež nás v poslední době potkávají u vyhledávačů: „Google Pandu a další zvířátka naprosto schvaluji. Je to krok kupředu. Tučňák i panda dělají pořádek v už tak zaneřáděném fulltextu. Byla by ale škoda, kdyby tyto algoritmy poškozovaly drobné informační a originální weby na úkor obřích magazínů velkých mediálních společností.“
Často zmiňovanou otázkou je i důležitost ranků, ale i na to je tu odpověď: „Ranky jsou důležité pro ego a prodej odkazů. Pro SEO je to diskutabilní, ale váha v nich taky bude. Pořád platí, že opravdu kvalitní stránky mají velmi vysoké ranky. Nicméně pokud chcete na webu vydělávat třeba pomocí PPC nebo affilu, je nejdůležitější relevantní návštěvnost a konverze, ranky vás zajímají pouze, pokud prodáváte odkazy.“
Budoucnost PPC vidí František v jeho rozšiřování vyhledávači na úkor organického vyhledávání. Už dnes tvoří PPC velkou část příjmů Googlu i Seznamu a podíl výsledků PPC se stále rozšiřuje. Začíná se používat i na sociálních sítích, což jí opět otevírá zajímavou budoucnost.
Františkovi děkujeme za odpovědi. A vy se můžete ptát do komentářů, kde vám určitě rád odpoví.
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 měsíce
Před 4 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |