Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Psaní vlastního blogu je jednou (pochopitelně však nikoli jedinou) cestou, jak získat pozornost veřejnosti a potažmo i možných budoucích klientů a zákazníků. Právě zájem lidí je ovšem velmi vrtkavý a oč snadnější je ho ztratit, o to hůř se získává.
Vedení vlastního blogu je poměrně náročnou marketingovou strategií, která se rozhodně nehodí pro každého a ani pro každý obor podnikání. Váš obor musí být atraktivní, aby se o něm lidé chtěli dozvídat nové informace. Jako osoba musíte být k vedení blogu dostatečně vybaveni, samozřejmě především co se týče vlády nad psaným slovem a ochoty se blogu pravidelně a důsledně věnovat.
Odměny, které vám poctivé vedení kvalitního blogu nabízí, jsou ovšem značné: o lákání nových příznivců a zákazníků jsme se zmínili již v úvodu; dále vám ale blog umožní navázat s těmito lidmi kontakt (v době všudypřítomného diktátu sociálních sítí a neustálé komunikace neocenitelná záležitost). Díky blogu se také v očích laické i odborné veřejnosti časem vyšvihnete mezi experty na slovo vzaté. Vaše reputace vám zajistí některé milé výhody včetně dalších zákazníků, kteří dají na dobré jméno. Nemluvě o tom, že šťastnějším jedincům samotný blog poslouží i jako zdroj zajímavých příjmů.
Jestliže jste se rozhodli začít vést blog, počítejte raději dopředu s tím, že začátky budou krušné. Váš blog bude mít zpočátku maximálně jednoho čtenáře – vás samotného. Záleží jen na vás, jak rychle a jak brzy toto číslo začne stoupat.
Inzerce | Chci tu být také
Aby byl úspěch co největší, můžete vyzkoušet některé z následujících tipů:
Publikujte pravidelně. Je mnohem výhodnější publikovat třeba dvakrát týdně pravidelně než dvanáctkrát za měsíc, ale nahodile. Váš blog postupně objeví první čtenáři, jeho obsah je zaujme a oni se rozhodnou vám dát ještě jednu šanci. Pokud v určitém časovém rozpětí nezveřejníte další článek, pomyslí si, že se jedná zase o jednu z těch opuštěných rychlokvašek a už se nikdy neukážou. Konzistentní publikování lidem napovídá, že o blog stále pečujete a že mají důvod se po čase vrátit.
Citujte lidi a dělejte rozhovory. Vést blog znamená víc než jen dobře psát. Je to také o navazování vztahů s lidmi ve vašem oboru a komunitě. Jak na svůj blog nalákat další lidi? Vyzpovídejte je! Udělejte s nimi interview a požádejte je, aby je sdíleli s vlastní komunitou. Tímto způsobem můžete v relativně krátkém čase získat velké množství příznivců.
Hvězdný hostitel. Vytipujte si několik nejlepších blogů ve svém oboru a požádejte je, zda byste jejich prostřednictvím nemohli zveřejnit vlastní článek – samozřejmě bez jakéhokoliv nároku na honorář. Ano, psát článek na blog není snadné – jedná se o činnost, která je náročná na čas i zdroje. Když se vám však podaří jej zveřejnit na cizím a mnohem slavnějším blogu (jedná se o tzv. guest-blogging), získáte tolik žádanou pozornost a část publika jistě najde ve vaší bloggerské činnosti zalíbení.
Šiřte slovo bloggerovo. V souvislosti s psaním článků pro blogy jiných autorů se vynořuje ještě jedna možnost, jak získat nové čtenáře: publikujte své články na různých webových stránkách. O této možnosti se mnoho neví, řada důležitých médií ale ráda publikuje články od důvěryhodných bloggerů. Vše záleží na vaší schopnosti vytvořit takovéto „strategické přátelství“, což není vůbec snadné. Spousta malých bloggerů ale díky dovednostem v této oblasti dokázala značně rozšířit svou čtenářskou obec.
Vytvořte si seznam e-mailů. E-mailová adresa je nesmírně cenný údaj. Lidé, kteří se rozhodnou prostřednictvím svého e-mailu odebírat váš obsah, tím dávají najevo, že je pro ně cenný a zajímavý. Ti samí lidé se stanou vašimi nejvěrnějšími čtenáři a s největší pravděpodobností budou obsah vašeho blogu sdílet dál. V počátcích bloggerské činnosti dejte lidem možnost stát se odběrateli vašeho obsahu. Nezapomínejte jim dát vědět, když zveřejníte nový příspěvek – oni si rádi udělají čas, aby si jej přečetli.
Naslouchejte svým čtenářům. Velká řada blogů zkrachuje ne proto, že by jejich obsah byl nekvalitní, ale protože naprosto nerespektuje přání a potřeby případných čtenářů. Bloggeři píšou, co chtějí napsat, ale ne to, co by si kdokoliv chtěl přečíst. Jak to zjistit? Ptejte se svých čtenářů. Pokud je ještě nemáte, hledejte, co zajímá lidi na jiných blozích ve vašem oboru. Sepisujte si, na co se lidé ptají – to je také vše, o čem potřebujete psát. Nic víc, nic míň.
Jako začínající blogger bez patřičných zkušeností jste bohužel náchylnější k tomu, abyste udělali některé základní (až hloupé) chyby. Které to jsou – co rozhodně nedělat?
Neutrácejte za SEO. Pro začínajícího bloggera jsou poplatky za různé nástroje pro SEO v podstatě zbytečné. Můžete vycpat svůj blog klíčovými slovy až k prasknutí, ale algoritmus Googlu to stejně neobměkčí – ten funguje na jiném základě. Co na něj nejvíc platí? Odkazy na váš blog z důvěryhodných zdrojů. Dokud si nevytvoříte solidní základ těchto linků, o posunu ve vyhledávači si můžete nechat zdát…
Skvělý obsah není vše. Pište na blog úžasné, informativní, zábavné články a čtenáři už si vás najdou? Kdepak. Tímhle způsobem se dopracujete na pozici, kdy budete mít perfektní blog – o kterém ale nikdy nikdo neslyšel. Současný internet je natolik rozsáhlý a aktivní, že velké množství i skvělých informací bez povšimnutí zapadne. Nenechte se chytit do pasti takových očividných zjednodušení.
Nevyprávějte příběh svého života. Lidé milují příběhy. Krutá pravda ale je, že pravděpodobně nebudou milovat zrovna ten váš. Většina lidí má bohužel sklony přeceňovat důležitost a pestrost vlastního života. Pokud váš příběh neobsahuje zážitky blízké smrti, exploze, nahé lidi nebo vydělané miliony, patrně moc čtenářů nezaujme. Pracujte na svých vypravěčských dovednostech, abyste jednou mohli svůj příběh popsat, ale rozhodně tímto způsobem nezačínejte samotnou existenci svého blogu.
Neplýtvejte časem na neustálé redesigny. Možná vás při pohledu na váš blog napadá zhruba následující scénář: Na blog přijde čtenář. Uvidí takový nijaký design, nebo lépe šablonu, a pomyslí si, že váš blog stojí za houby. A už se nevrátí. Na takové myšlenky zapomeňte. Pravda je, že čtenáři blogů jsou obvykle vůči designu blogu poměrně lhostejní a zapomnětliví. Jedinou – samozřejmě negativní – výjimkou je design, kvůli kterému váš obsah vůbec nebude možné přečíst…
Neplýtvejte časem ani na Facebook nebo Twitter. Sociální sítě mohou úžasným způsobem zvýšit množství přístupů na váš blog. Má to ovšem malý háček – platí to pouze v případě, že máte na Facebooku velké množství přátel/fanoušků či na Twitteru svou obec followers. Jinými slovy, tato taktika platí pouze pro hrstku nejzářivějších hvězd v oboru. Pokud mezi ně nepatříte, ztrácet čas na rozličných sítích se vám nevyplatí – soustřeďte úsilí na jednu oblast a neopouštějte ji, dokud si nevybudujete silnou základnu příznivců.
Zapomeňte na efekt sněhové koule. Ten je v myslích mnoha bloggerů obzvláště zakořeněný. Efekt sněhové koule ve vztahu k blogování říká, že je v pořádku mít jen pár čtenářů, když je váš blog nový. S každým článkem se vaše čtenářská obec o kousek rozšíří, stejně jako se nabaluje sníh na kouli, kutálející se ze stráně. Faktem je, že skutečně úspěšné blogy nerostou pomalu – naopak. Zaznamenávají raketový růst v řádu týdnů a měsíců. Pokud to není případ vašeho blogu, je na čase přestat být trpěliví a radši se zamyslet, co jste udělali špatně.
Začátky nejsou nikdy snadné a pro blogování to platí samozřejmě také. V obrovském množství různě kvalitních blogů není snadné se prosadit. Přesto, pokud máte pocit, že máte světu co říct – a nyní už také víte, jak to nejlépe udělat – jen do toho!
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |