Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Třiatřicetiletý Jarek Mikeš podniká od svých 18 let. Podnikání ho baví a naplňuje, je v něm úspěšný a všímá si nejen potřeb vlastních, ale i potřeb ostatních lidí. Proto se rozhodl vytvořit službu WebSeller, která má za úkol uživatelům pomáhat s jejich podnikáním na Internetu. Jak, to nám prozradil v dnešním rozhovoru.
Jarku, jaké služby podle tebe podnikatelé využívají nejčastěji?
Záleží, o jakých podnikatelích se bavíme. Pokud se budeme bavit o těch, co podnikají na Internetu, tak většinou je to takový stále se opakující balík služeb a aplikací. Určitě tam patří nějaký redakční systém na správu webových projektů a e-commerce řešení pro e-shopy či nějaké prodejní stránky. Potom nesmí chybět něco na vystavování faktur a on-line platby. V Česku je to často řešeno platebními branami. To je takový základ.
Pak přichází údržba a propagace. Zde se to už značně rozchází. Protože každý je navyklý na jiné nástroje. Někdo miluje Google Analytics, někdo jiný ho proklíná. Jsou zde nejrůznější e-mailingové služby, nástroje na SEO či time a project management.
Obecně se ale dá říct, že koncept těchto služeb je vesměs u každého podnikatele velmi podobný.
Inzerce | Chci tu být také
A všechny tyto služby sjednocuje WebSeller?
Kéž by! (smích) WebSeller je jakási myšlenka, která stojí za tím, že základní nástroje by měly být sjednoceny v jednom prostředí. Cílem WebSelleru rozhodně není udělat náhražku za všechny tyto nástroje, potažmo služby. To ani není možné.
No ale jak je tedy chceš sjednocovat? To bude WebSeller jen odkazovat na jiné služby?
Většina kvalitních externích služeb dnes již má tzv. API rozhraní. To slouží vývojářům, jako jsme my, plně integrovat funkce dané služby do daného systému. Když se bavíme konkrétně o tom Google Analytics, asi se shodneme, že vytvořit podobný nástroj je pro kohokoliv velmi náročné. Google má k dispozici nepředstavitelný výpočetní výkon společně propojený s datovou analýzou samotného vyhledávače.
Nicméně prostřednictvím API je možné velice snadno a pohodlně integrovat zpracované informace do libovolného prostředí. V tomto prostředí pak můžete data filtrovat nebo ovládat.
Důležité na tom však je to, že se opravdu laik nemusí učit složité rozhraní třeba zmíněného Google Analytics. Ergonomie administrace je stále stejná. Stejná tlačítka, tabulky, způsob užívání. Jestli používá Google Analytics, naše aplikace nebo aplikace někoho dalšího, je to jedno. Nemusí se tedy opakovaně přizpůsobovat několika prostředím. Vše má hned po ruce bez nutnosti přelogování.
Samozřejmě, že API neumožňuje pracovat 100% s danou službou. Ne u Google Analytics. Jsou ale služby, které mají naprostou většinu dostupnou přes API. Dokonce řada vývojářů služeb si backend rovnou vyvíjí na svém vlastním interním API (patříme mezi ně), a tak má prakticky celou aplikaci snadno integrovatelnou do dalších služeb.
Proč si myslíš, že by měl existovat portál, který nabídne vše?
Protože žijeme v době, kdy je pro nás hrozně důležitý čas. Nikdo z nás nechce řešit aktualizace redakčního systému nebo hledání programátorů, kteří tam udělají pár změn. Prostě to chci někam nakliknout a fungovat. Rozhodnu se pro e-shop, kliknu si v administraci a mám e-shop.
Spousta služeb je takřka bezkonkurenčních. Jediná „nevýhoda“ je obrovská rozmanitost administračních rozhraní. Představte si, že máte třeba 10 služeb, se všemi jste prakticky spokojeni, ale musíte se naučit 10 různých administrací. Ze své zkušenosti i ze zkušenosti našich uživatelů vím, že je to neskutečný konzument času i peněz.
Jenom na ovládání Google Analytics máte řadu školení. Představte si, kdyby se všechny vaše oblíbené služby ovládaly pořád stejně a z jednoho místa. Bez nutnosti znát desítky loginů.
To by bylo skvělé, je to ale vůbec možné? Google Analytics je robustní nástroj plný různých funkcí, stejně tak e-shop vyžaduje víc než jen jedno kliknutí. Může tohle všechno skutečně obsáhnout jeden web – WebSeller?
Snažíme se integrovat externí aplikace tak, abychom co nejvíce využili jejich možnosti API rozhraní. Ne vždy jde ale zapracovat všechno. U Google Analytics naprostá většina uživatelů jak začínajících, tak i středně pokročilých využívá jen malý zlomek funkcí. Často je to používáno spíše jako nástroj na měření návštěvnosti. Občas na drobné analýzy klíčových slov, zpětných odkazů či zjištění demografických údajů. Většina těchto funkcí je dostupná v API, a tedy je i ve WebSelleru.
E-shop je jiná liga. Vygenerováním na jedno kliknutí přece e-shop nepřichází o svou robustnost. Máme u nás opravdu sofistikované internetové obchody. Řada z nich má obraty v desítkách milionů ročně. Jsou napojené na ekonomické systémy, spediční společnosti, platební brány a třeba i na banky.
Celé ty roky se systém vyvíjel vlastně tak, aby šel přizpůsobit prakticky na cokoliv. Běží u nás třeba poptávkomat.cz. Myslíte si, že je to e-shop nebo obyčejný web? Je to prostě projekt, který využívá jádro systému, a pak je individuálně vytvořena aplikace pro potřeby projektu.
Myslíš si, že podnikatelé často vyhledávají podobné nástroje?
V Česku ne. Protože nic takového není. Ve světě jich pár je. Sám Google má konsolidované služby. Existuje i pár informačních systémů, které se také snaží mít řešení all-in-one.
WebSeller je trošku unikátní v tom, že se snaží reagovat na nový trend digitálního nomádství. Na podnikání na Internetu jako takové. Poptávku ale lze vytvořit, když bude vybudována a zdůvodněna potřeba.
Co má WebSeller společného s digitálním nomádstvím?
To je takový novodobý výraz, nicméně ono je tu odjakživa. Pokud žijete svobodně a vyděláváte on-line, jste prostě digitální nomád. Teoreticky se dá říct, že jsem jím byl již před více jak 10 lety. A vlastně to je i odrazem WebSelleru. Jak jsem již psal, spousty aplikací, funkcí a vůbec filozofie je postavena tak, abyste mohli svobodně podnikat díky Internetu. Minimum režie a starostí, když chcete vytvořit nový projekt.
Protože digitální nomádi a vůbec on-line podnikatelé musí prostě být schopni vyprodukovat svůj projekt velice rychle. Ať se jedná o blog, e-shop, či nějaký unikátní startup. Produkce je ale začátek. Protože na co někomu bude 10 projektů, když je nedokáže ukočírovat. Často dostávám otázky, proč mám tolik projektů. Jak to celé dokážu ovládat. Odpověď po tomto rozhovoru asi budete znát. (smích)
Nebojíš se trochu toho, že nebudete schopni nabídnout tolik služeb najednou ve vysoké kvalitě? Přece jen jsou firmy, které dělají třeba jen jednu z těchto služeb a mají plné ruce práce…
My jich zas tolik nemáme. Redakční systém a e-shop vyvíjíme téměř dekádu. Několik let máme fakturační systém a o něco méně pak e-mailing. Zbylé aplikace slouží jako alternativa k placeným službám.
Například máme aplikaci Sledování zpětných odkazů. Ta umí pravidelně testovat, zda je váš odkaz na dané URL, zda se nachází v podobě, v jaké chcete. Podobných služeb je na Internetu velká řada. Tyto služby mají mnoho funkcí navíc. Otázka je, zda je opravdu potřebujete. Třeba já u svých projektů potřebuji vědět, zda tam odkaz je, či ne. Chci vědět, kdy tam nebyl. Nepotřebuji znát podrobné reporty, filtrování, napojení na další systémy.
Tak je to s většinou našich aplikací. Dávají lidem základ, díky kterému si velmi dobře vystačí i na pokročilém užívání. A když budou chtít víc, mají vždy možnost vzít si něco placeného mimo WebSeller.
A může pak uživatel přejít jinam, kde třeba ty reporty uvidí? Když už mu základ nebude stačit?
Proč by nemohl přejít jinam. K dispozici má kompletní frontend. Což je prakticky celý projekt. Nemáme problém na vyžádání zdarma vyexportovat celou databázi s daty.
Nechci ale, aby docházelo k mýlce. WebSeller nedává základ tak, že vám nebude plnohodnotně stačit k celému podnikání. Bude. I u nás jsou dokonce reporty. Jsou ale uživatelé, kteří chtějí být více techničtí. Například vyžadují FTP/SSH přístupy do svého datového prostoru. To třeba u nás není možné. Máme datový cloud, který lze ovládat pouze přes administraci.
Pokud se ale objeví náročný uživatel, máme připravené rozhraní tak, že lze nainstalovat unikátní aplikaci na zakázku, která bude přizpůsobená přesně potřebám uživatele. Po dohodě je dokonce možné, že vývoj této aplikace si bude zajišťovat samotný uživatel.
Proč jste se rozhodli některé služby vést přes externí dodavatele a jak jste je vybírali?
Jednoduše proto, že je snadnější se spojit s partnery než si vést vlastní vývoj. Navíc vytváření nástrojů, potažmo služeb není jen o vývoji. Je to i o pravidelných průzkumech trhu, práci s klienty, neustálém rozvoji a hledání nových příležitostí.
Jako krásný příklad se dá uvést Affilbox.cz. Ve WebSelleru máme nástroj, který umí podle speciálního odkazu navázat objednávky na provizní partnery. Umí sledovat tyto nákupy přes cookies. Nicméně pokud chcete pokročilý provizní systém, nemám problém doporučovat jiná řešení.
Kdy se ale rozhodnout, zda chceme základ, nebo pokročilý systém? Všichni chceme to nejlepší, co se bude dobře ovládat…
Chtěl jsem, aby lidé dostali vše hned. Veškeré aplikace a nástroje. Bez omezení. Proto WebSeller není postaven jako řada služeb v Česku i ve světě. Tedy koupíte si například e-shop za pár stovek měsíčně a pak si musíte dokupovat moduly pro jednotlivé funkce. U WebSelleru je prostě všechno hned a na maximum. Funkce i aplikace jsou okamžitě k dispozici.
Omezení je pouze ve výši využití. Tedy platíte podle toho, jak je vaše podnikání velké.
Ale samozřejmě se stává, a já jsem za to velmi rád, že některý náš uživatel vyroste. A může nacházet omezení v užití naší služby. Sice mne po pravdě nenapadá, jak by takové omezení mohlo vypadat, resp. jaké by bylo, abychom na něj nenašli nějaké řešení. Nicméně pokud existuje nějaká služba, která bude alternativou dané aplikace u nás, rád naše uživatele v tomto podpořím. Dokonce pokud bude externí služba natolik kvalitní a oblíbená, určitě budu dělat takové kroky, abych se s majiteli domluvil na nějaké formě spolupráce.
Pro koho tedy tyto služby jsou? Jsou i pro velké firmy?
WebSeller je pro živnostníky, malé a střední firmy. Pro velké firmy není. Velké firmy mají své robustní informační a ekonomické systémy na zakázku. Pro WebSeller to není cílová skupina.
Pro nás jsou typickou skupinou živnostníci. Například máme velmi velké zastoupení podnikatelek. Maminky na mateřských, které prostřednictvím Internetu prodávají zboží či nějaké své služby.
Jsou u nás ale také právníci či účetní, fotografové, lékaři a nebo blogeři. Blogery se snažím osobně motivovat. Myslím si, že to má velkou budoucnost. Protože potřebujeme upřímný obsah, ne to, co nám často zkresleně prezentují média.
A která z těchto skupin vás využívá nejčastěji a proč?
Nejčastěji to jsou živnostníci a malé firmy. To bych řekl, že je i námi nejžádanější skupina. Podle posledního průzkumu, co jsem si dělal, je to ze dvou důvodů. Cena a univerzálnost.
Tito zákazníci nejsou tak nároční, mají čas se tomu věnovat. Nemusíte nic řešit s prostředníky a velice rychle máte přímou vazbu. Navíc když jsou spokojení, nemají problém vám vyjádřit veřejně podporu.
U středních a velkých firem je to už složitější. Podpora a zpětná vazba bývá minimální, komunikace je často velmi komplikovaná a zdlouhavá.
Co je pro tebe při tvorbě WebSelleru nejdůležitější?
Sám mám své projekty postavené na WebSelleru. Takže nejdůležitější je, aby to, co vytváříme, ušetřilo lidem čas, tak jak to šetří čas mně. Nebojím se přiznat, že máme něco špatně. Pokud nám někdo doporučí něco upravit či vylepšit, často tak činíme na vlastní náklady a pro dobro všech.
Inspiruješ se třeba v zahraničí? Vidíš někoho, kdo by se snažil jako ty nabídnout all-in-one?
Sleduji tak průběžně, co kde vzniká. Ale moc to neřeším. Inspiruji se maximálně, když řešíme něco konkrétního. Například když jsme chtěli udělat editor frontendu webových šablon, zjišťoval jsem, jak by se dal jednoduše editovat kód webů. Některé služby mají na editování webů nejrůznější WYSIWYG udělátka, u jiných se edituje kód třeba přes šablonové systémy. Například Smarty v PHP. To jsem ale nechtěl. Protože většina kodérů programovat neumí.
Takže když se inspiruji, tak maximálně hledám něco, co mi potvrdí, že takto to dělat nechci, a pak si to udělám nějak po svém.
Jak tě vůbec napadlo podobný systém založit?
On to nebyl nápad jako takový. Byla to taková evoluce v podnikání. Roky vytváření webů, e-shopů a projektů. V tomto čase si člověk vytvořil řadu mini nástrojů a skriptů, co mu podnikání usnadňovaly.
A kdy ses k tomu odhodlal? Jak starý WebSeller je?
Před zhruba rokem a půl. Cestoval jsem po Asii a vlastně na těchto cestách mi došlo, že to, co jsem si budoval více jak 10 let, by vlastně šlo sjednotit do jediného produktu s jasným konceptem.
Na WebSelleru mne zaujala jedna věc – žebříček úspěchů. Co to je?
To je takový interaktivní nástroj, který říká uživatelům, co mají ještě udělat, aby se jejich projektům dařilo. Několik let jsem dělal školení marketingu a SEO. Dodnes mám před očima celodenní školení SEO, kde vysvětluji zástupcům firem i jednotlivcům, co všechno mají udělat.
Ti odcházeli s hromadou poznámek, ale ve výsledku nebyli většinou schopni realizovat doporučení v praxi. Nebo nebyli schopni si své výsledky změřit, otestovat.
Žebříček úspěchů je proto taková nápověda, která radí, jak si vše nastavit, aby to prostě fungovalo. Technicky i marketingově. Dá vám například instrukce, jak si nastavit on-page faktory na webu, stejně tak ale poradí, jak si správně nastavit e-mailing, fakturaci či jak si optimalizovat vaši agendu.
A když tedy splním vše, tak se mému projektu bude dařit?
Žebříček je sezónní. Každé zhruba tři měsíce se část úkolů vyresetuje a je nutné je splnit znovu. Sice se některé automaticky opět hned splní, ale u většiny bude nutné dál bojovat.
Navíc vytváříme desítky nových cílů. Troufám si říci, že vše určitě nesplníš. (smích) Každopádně není důležitý cíl, ale samotná cesta. Žebříček by měl motivovat k plnění cílů a naučit návyky a principy, jak internetová existence funguje.
A ano, pokud bude procento – ohodnocení v žebříčku vysoké, projektu se bude rozhodně dařit.
Nabízíte i affiliate program. Jak vám v prodeji služeb pomáhá?
Ano. Rozhodl jsem se pro celoživotní provize. Chtěl jsem něco stálejšího. Rád bych s provizními partnery spolupracoval více než tím, že na nás dají pár odkazů. Proto provizní spolupráci řeším trošku netradičně.
Spolupracuji například s kodéry na volné noze, kteří nás používají jako oporu při tvorbě webů. Oni dodají svým klientům kompletní řešení, nástroj, aplikace a celý systém použijí náš. Tím, že u nás je 100% otevřený frontend, mohou vytvořit na WebSelleru prakticky cokoliv, aniž by museli řešit vývoj, pluginy či něco podobného.
Jinak affiliate se stává naším hlavním zdrojem nových uživatelů. Jsme velmi otevřeni novým spolupracím, kde jsou firmy i jednotlivci schopni nás integrovat do svého portfolia.
Snažíš se o gamifikaci podnikání? Jaký na to máš názor? Může podnikatelům nějak pomoci?
Podnikání je jedna velká šachová hra. Ať si to přiznáme, nebo ne. A proč se u toho nebavit? Gamifikaci se snažím pomalu nastartovat přes náš Žebříček úspěchů. Do budoucna chci vzájemně propojit jednotlivé uživatele-podnikatele.
Myslím, že pokud nás něco baví, máme zdravou konkurenci a hlavně srovnání s ostatními, může nás to obrovsky namotivovat. To je asi největší přínos.
Dá se zde založit i web. Co za stránky například mohu mít?
Ano. V základu je k dispozici jedna webová šablona. Naším cílem není mít stovky až tisíce webových šablon. Na této cestě jsem již byl a není to směr, kterým chci jít.
Nicméně ze základní šablony lze vytvořit velké množství variací. Blog, firemní web, landing stránky, e-shopy atp.
Jak je mohu upravovat?
Pro laické uživatele je k dispozici klasické nastavení. „Naklikávátko“ barev, textů, obrázků, pozadí a jednotlivých prvků. Pro pokročilé uživatele máme otevřený šablonovací systém postavený na čistém HTML. Výstup dynamického obsahu je možné upravit přes velmi jednoduché XSL šablony.
Lze prakticky vytvořit jakýkoliv projekt, tak jak ho navrhne designér. Případně lze implementovat jakoukoliv webovou šablonu dostupnou na Internetu. Včetně těch, co jsou určeny třeba pro WordPress či Open Source redakční systémy.
Vytvořené šablony jde pak opakovaně používat pro jiné projekty. Můžete si například nachystat šablonu, kde si jen změníte pozadí a barvy, a vznikne vám z ní naprosto odlišný projekt.
Která funkce je ze všech nejžádanější?
Asi editace stránek, tedy základní aplikace redakčního systému, jako jsou články, kategorie, statistiky. Hned potom jsou to marketingové nástroje. Třeba aplikace E-mailing.
Poslední dobou se rozmáhá i počet e-shopů. Což je pro mne vždycky překvapením. Protože e-shopů máme v Česku už tak dost.
Ty se ale nevěnuješ jen WebSelleru. Co ještě tvoje firma dělá?
Staráme se ještě o pár našich dlouhodobých klientů. Na WebSelleru běží třeba kompletní e-commerce řešení portálu Omlazení.cz, který má vcelku přes 700 000 unikátních návštěvníků měsíčně. Jsou u nás ale postavené některé české startupy. Mohu zmínit třeba firmu Smart Source Synergies s.r.o. se svým Geal.cz.
Je tedy WebSeller vhodný i pro startupy?
Ano. V posledních měsících u nás vzniklo hned několik startupů. Je to dáno hlavně tím, že vlastně máme vše pro nově začínající projekt připraveno. Od té IT / webařské části až po marketing a firemní agendu.
Jak vývoj takového systému firmu ovlivnil?
Je to velmi těžké. Spolupráce např. s p. Ing. Vodičkou (Omlazení.cz) nás nesmírně posouvá kupředu, co se týče vývoje e-shopu. Ať už co se týče optimalizace zátěže, tak třeba i bezpečnosti nebo vývoje nových funkcí. Takto nějak to vypadá i u jiných klientů.
Vývoj zakázkového řešení u starších klientů je pro nás spíše komplikací.
Jakým směrem se chystáš WebSeller rozvíjet?
Chci, abychom se mohli plně věnovat vývoji naší služby. Poslední rok postupně ruším zakázkový vývoj, který není postaven na WebSelleru. Do budoucna bych rád nabral více partnerů, kteří dodají své skvělé aplikace a služby. Moje vize WebSelleru je určitě cestou komunitní sítě podnikatelů, kde si budou později i vzájemně pomáhat.
Takže určitě rozvoj existujících nástrojů a zapojení více partnerů, to je cesta, kterou chci jít.
Jak by ta síť měla vypadat?
Mám v hlavě několik nápadů. Hned jak budu mít tyto nápady trošku srovnané, určitě o tom dám vědět.
Určitě bych chtěl podpořit to, aby mohly firmy mezi sebou obchodovat. Pomoci jim se vzájemně spojovat či se podívat, jak moc aktivní jsou v rámci umístění v žebříčku úspěchů. Musí se to hodně promyslet, aby nebyla narušena integrita firmy, citlivé údaje a zároveň aby to celé mělo přidanou hodnotu.
Vím, že jste před nedávnem oznámil vstup na slovenský trh. Chystáte se i jinam?
Ano, to je pravda. Slovensko je takový mezikrok. Díky této expanzi budeme lépe připravení na práci v eurozóně. Až budeme mít vše vychytáno daňově a účetně, otevřeme anglickou verzi. Ta je nyní již z 90 % hotová a prakticky také veřejná.
TIP: S Jarkem jsme si nepovídali poprvé, všechny rozhovory můžete najít zde.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |