Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Každý si někdy položí otázku, jaké by to bylo začít investovat. Existuje celá řada možností, jak své peníze rozmnožovat, a proto je vždy potřeba si promyslet, jakou cestou chce člověk jít. Investice mají celou řadu podob.
Někdo chce investovat do jistoty v podobě spořícího účtu, kde přesně ví, kolik peněz bude za určitou dobu mít. Spořicí účet se úročí pravidelně předem dohodnutou sazbou. Jiný chce ale vyšší výnos, a tak hledá jiné možnosti. Těch je na trhu nespočet. Investovat se může pomocí termínovaných vkladů, dluhopisů, podílových listů či přímo do akcií. Investice do akcií jsou u nás zatím spíše okrajové, ale například v USA má každá rodina ve svém finančním portfoliu minimálně 30 % finančních prostředků v akciích.
Investování do akcií je jednou z možností, jak investovat své volné peněžní prostředky. Způsobů, jakými to lze uskutečnit, je hned několik. Samozřejmě člověk nemůže přijít fyzicky na Burzu cenných papírů a tam nakupovat akcie. Ale prostřednictvím nějakého zprostředkovatele už se na burzu virtuálně dostanete (můžete obchodovat z domova, na svém počítači).
Takových zprostředkovatelů je hned několik. Mají povolení přistupovat na burzu a vám to prostřednictvím jejich aplikace či webového prohlížeče umožní také. Říká se jim brokeři. Tito brokeři vám umožní nakupovat a prodávat akcie na burze pomocí jejich aplikace a přístupu. Je to velice snadné.
Inzerce | Chci tu být také
Prvním krokem je tedy zřízení účtu u poskytovatele takové služby – brokera. Po zřízení účtu už máte plnou odpovědnost za své činy. Proto se často nabízí využití takzvaného demo účtu, jehož prostřednictvím si můžete celou aplikaci osahat, otestovat, nakupovat a prodávat s virtuálními prostředky a podobně.
Poté, když se přihlásíte do ostrého účtu u brokera, si musíte na účet nahrát své vlastní peníze. A až potom můžete nakupovat. To, co je možné prostřednictvím brokera nakupovat, máte uvedené ve smlouvě, kterou při zřízení účtu podepisujete.
Záleží pak pouze na vás, jaké činnosti si do smlouvy dáte a jaké možnosti nákupu investičních nástrojů váš vybraný broker má. Pokud se tedy budeme bavit o akciích, určitě je dobré se s vaším brokerem domluvit na základním přístupu na pražskou burzu, ale i na burzy zahraniční. Americké akcie jsou totiž velice zajímavé a poplatková politika více než vřelá.
Pak už záleží pouze na vás, jestli chcete nakupovat i akcie na německé či japonské burze. Vždy se ale nejprve informujte u svého brokera, zda takové služby vůbec nabízí.
Pokud máte otevřený účet, máte na něm peníze a spojili jste se s danou burzou, můžete nakupovat dle své libosti. Obvykle se nakupuje v určitém množství, aby se člověk vyhnul větším poplatkům. Především na pražské burze je výhodnější nakupovat v předem daném množství. Můžete si samozřejmě koupit i jednu jedinou akcii třeba společnosti ČEZ, ale bude vás to na poplatcích stát nemalé peníze.
Poplatková politika má totiž svá pravidla, která je třeba dodržovat. Vždy je vhodnější nakupovat méně často za větší objemy peněz a tím v českých podmínkách šetřit. Samozřejmě systém je výrazně složitější, a proto je potřeba před prvním nákupem vstřebat celou řadu informací a detailů, které mohou hrát v konečném účtování velkou roli.
Následně už běží obchodování s akciemi podle vašich požadavků a přání. Někdo dává raději přednost nákupu akcií a jejich následnému držení. Jiný má rád zase adrenalin spojený s několika nákupy a prodeji denně. Vždy je to odvislé od vaší strategie a plánu investic.
Každý investor by ale měl dodržovat nějaké svoje vlastní zásady a předem si stanovit hodnoty, pod které když hodnota dané akcie klesne, tak se prodá. Existují k tomu takzvané inteligentní pokyny, které hlídají vaše akcie v tu dobu, když vy nemůžete být u internetu nebo nechcete celý den sledovat vývoj. Jsou vhodné především proto, že vyřadí z rozhodování emoce.
Emoce jsou totiž největším nepřítelem investora. Emoce by měly vždy zůstat stranou a obchodování s akciemi by vždy mělo být podloženo nějakou formou analýzy a fakty. Emoce dostanou vás i vaše obchody pod tlak a místo investování peněz se z obchodování s akciemi stane strašák, který vás bude budit ze spaní.
To, že se nějaký obchod nepovede, je zcela normální investorský život. Inteligentní pokyny ale zabrání tomu, aby se z nepovedeného obchodu stal propadák a životní problém.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Vystudoval jsem Podnikovou ekonomiku a management. Zajímám se o internetové podnikání, investování a finanční trhy.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |