Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
„Kámen? Zde! Kámen? Zde! Kámen? Zde! Kámen? (ticho) Kámen? (ticho) Jasně, zas nepřítomen. A kámen je určitě taky nepřítomen.“
Všichni prodáváme mobily, a tak nás napadlo, že se všichni budeme jmenovat stejně. Proč tolik majitelů volí domény na základě klíčových slov a jaký to má vliv na výsledky vyhledávání – odpoví vám SEO konzultant – Tomáš Zahálka.
Jste-li postaveni před výběr domény, zapomeňte na staré SEO poučky z internetu, které hovoří o klíčovém slovu. To vám sice může trochu pomoci na jednu frázi, ale e-shopy obvykle nestavíte jen s jedním druhem zbožím, odpovídající na jedno klíčové slovo. Proto se nesnažte za přemrštěné částky kupovat domény od překupníků a raději si vymyslete originální název, který se bude dobře vyslovovat, je zapamatovatelný a ideálně i vystihuje prodávaný sortiment.
Máte volnou ruku, ale přesto bych volbu domény nepodceňoval. Při výběru se zamyslete nad několika faktory, které mohou ovlivnit budoucnost vašeho podnikání.
Inzerce | Chci tu být také
1) Vyhněte se názvům, které vás mohou obchodně omezovat
Klasickým příkladem jsou domény typu levnezbozi.cz. Takový brand je dobrý pro lowcostové zákazníky, ale limituje vás pro získání prémiových značek, které nechtějí být se slovy levné, či laciné spojovány.
2) Vyhněte se názvům, které vás blokují při expanzi do zahraničí
Na začátku podnikání jste rádi, když uděláte pár objednávek pro české zákazníky, časem však možná budete chtít expandovat do zahraničí. Proto se ujistěte, že doména prvního řádu není obsazená v cizině (například .com, .uk, .fr, .de) a ideálně si všechny varianty registrujte.
Vysvětlivka:
3) Poslouchejte své zákazníky, to oni šíří vaše jméno
Pamatujete si ještě na e-shop s komponenty Alzasoft? Dnes je z něj gigant Alza, který velmi rychle podobně jako CZC (czechcomputer.cz) přišel na to, že zákazníci raději používají kratší a jednodušší názvy, které se lépe zapamatují a snadněji napíší.
4) Snažte se název domény spojit s tím, co prodáváte
Mezi úspěšné e-shopy, které dokázaly vybrat originální název a elegantně ho spojit s nabízeným produktem je tu třeba Megapixel.cz (fotoaparáty), Pilulka.cz (léky), Hanibal.cz (outdoorové zboží), Ruzovyslon.cz (sexshop) a Rohlik.cz (potraviny). Představme si tyto silné brandy s doménou tipu: Mamefotaky.cz, Levneleky.cz, Outdoorova-vybava.cz, Sexualnipomucky.cz a Dovezemejidlo.cz – osobně bych zůstal u původních názvů.
5) Doporučuji se vyhnout výrazům, které jsou obecně používané pro něco jiného
Příkladem může být e-shop DivokeOpice.cz, kde doména jen velmi těžko bojuje s články o divokých opicích v Kongu, Indonésii, Thajsku a dalších zmínkách na silných doménách. Podobně však jako Hanibal.cz, který bojoval s jmény Hannibal Lecter či Hannibal Barkas se všechno dá časem přeskákat a obsadit první pozice.
SEO není o tom vlastnit domény s klíčovým slovem, ale o tom, jaký máte na webu obsah, nadpisy, jak dobře máte popsané kategorie, produkty, kolik stránek na vás odkazuje, jak rychle se stránka načte, jestli máte e-shop na HTTPS a zda-li je responzivní. Hnát se za nákupem domény jen pro jedno klíčové slovo je přežitek, který ve většině případů nestojí za peníze. Raději investujte do kvalitního redakčního systému, který umí správně pracovat s obsahem a vy si budete moci vytvářet efektivní landing page, ale o tom až v příštím díle …
Q: Několik let provozuji doménu s pomlčkou, mám ji přesměrovat na bez pomlčky?
A: Nemusíte, i domény s pomlčkou můžou být jedničky na trhu. Důležité je, že máte registrovanou verzi i bez pomlčky a všechny možné překlepy přesměrujete na jednu doménu.
Q: Je lepší používat česká slova, anglická nebo kombinovat?
A: Je lepší mít originální slovo, které nemusíte překládat. Pokud to ale musí být, zamyslete se nad cílovou skupinou, výslovností a pojistěte se proti překlepům v doméně.
Q: Kupuji už registrovanou a dříve provozovanou doménu, může být problém?
A: Jen zřídka vidím důvod k odkupu domény, ale když už se to děje, nechte si vypracovat audit off-page faktorů a zjistěte si její historii. Může se snadno stát, že koupíte doménu plnou veřejně negativních recenzích, stejně tak, jako e-shop s uměle generovaným trafficem.
Q: Je dobrý nápad do domény dávat číslice, třeba jako www.1-2televize.cz
A: Zkuste si vzít telefon a pokusit se někomu doménu nadiktovat, to je nejlepší zkouška.
Q: Četl jsem, že klíčové slovo v doméně pomáhá, když na vás třetí strana odkazuje v textu?
A: Ano, pokud celý váš web je postavený na 1 klíčovém slovu, tak to berme jako výhodu. Osobně však doporučuji při linkbuilingu pracovat s více slovy a tomu uzpůsobit odkazy.
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tomáš pracuje jako SEO konzultant se zaměřením na e-commerce. E-shopům se věnuje od roku 2011 a svým klientům pomáhá s optimalizací pro vyhledávače, volbou správných požadavků na redakční systémy a SEO-UX poradenstvím při redesignech webů.
Před 3 měsíce
Před 3 měsíce
Před 3 měsíce
Před 4 měsíce
Před 6 měsíců
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |