Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Umět vytvořit dobrou landing page, je jako umět zaparkovat mezi dvě auta. Pokud to neumíte, zbytečně darujete dobré místo někomu jinému.
Při parkování vás to stojí čas, ale u e-commerce vás to může stát pozice ve výsledcích vyhledávání, a tím i potenciální tržby. K čemu všemu používat landing page a kdo je ke své práci potřebuje, vám napoví SEO konzultant Tomáš Zahálka.
Pro slovo landing page existuje mnoho překladů, ať už jí budete říkat přistávací stránka, vstupní stránka, cílová stránka, tak se stále bavíme o tom samém. Jakákoliv stránka, která přesně odpovídá určitému dotazu nebo účelu, je landing page (zkráceně už jen LP).
Většina e-shopů považuje jako LP všechny svoje viditelné stránky, tedy domovskou stránku, kategorie, podkategorie, články a v lepším případě i parametry. Tedy vše, co vidí běžný uživatel a snadno se k tomu prokliká skrze menu a patičku.
Inzerce | Chci tu být také
Co když ale budete chtít vytvořit stránku, která nebude ve viditelné struktuře webu? Je několik důvodů, proč takové stránky pro marketingové účely potřebujete, a ty si rozebereme.
Nejčastěji asi narazíte na situaci, kdy vám SEO konzultant vytvoří analýzu klíčových slov a vysvětlí vám, že pro uvedené dotazy potřebujete vytvořit LP. Na řadu slov už budete mít kategorie, a tak je bude stačit pouze optimalizovat. Jenže pak objevíte i synonyma, která se vám nehodí do stromové struktury a ani jako parametr.
Podívejme se třeba na klienta, který prodává “pánské tašky přes rameno” a krátký výsek variant, jak tento produkt zákazníci mohou nazvat:
Určitě by bylo skvělé, kdyby na všechny tyto výrazy byla optimalizovaná jen jedna stránka, ale dosáhnout toho s konverzní pozicí je občas až nemožný úkol. Nastupují tedy LP, které “nebudou zobrazované” na webu, mají ve výpisu produktů stejný nebo obdobný obsah, ale speciálně na dané klíčové slovo upravený popis a on-page faktory.
Je mnoho způsobů, jak dělat placené reklamy. Někdo všechno cílí jen na homepage, jiným stačí pouze základní kategorie, ale z mé zkušenosti se ti lepší snaží najít na každou reklamu co nejrelevantnější vstupní stránku.
Čím více bude vstupní stránka odpovídat dotazům např. u vyhledávací sítě, tím lepší bude skóre kvality, což může vést k nižším nákladům za proklik a lepším pozicím v PPC. Proto vytváříte-li nové LP, dejte jejich seznam i svým PPC specialistům či ještě lépe, pokud jsou políbení více obory, dejte jim práva je vytvářet.
LP nemusí nutně sloužit jen pro výsledky vyhledávání, ale také pro další marketingové nástroje. Proč neumět na webu vytvořit vstupní stránku pro Saint Patrick’s Day a dát do ní všechno zelené zboží s hezkou slevou? Takovou stránku pak můžete promovat pomocí bannerů, newsletteru, sociálních sítí, remarketingu a třeba v rámci PPC i v obsahové síti. Získáte tak úžasný nástroj pro cílení na různé svátky, mezinárodní dny a akce, které vám správně uchopené mohou přinést velmi zajímavé tržby.
Nedělají se vytvořením LP zakázané duplicity stránek?
Z mého pohledu je duplicita jakákoliv neošetřená stránka, která z více indexovaných URL nabízí stejný obsah. Pokud tedy upravíte on-page faktory a navíc třeba seřadíte jinak posloupnost produktů, nemusíte se ničeho bát.
Jak získám různá synonyma pro vytvoření LP?
Nechte si vypracovat od SEO konzultanta analýzu klíčových slov, ale pro začátek můžete sáhnout i do Skliku či AdWords, jenž vám přes návrhy klíčových slov napoví.
Když vytvořím LP, jak změřím její efektivitu a jestli funguje?
Vyzkoušejte dané klíčové slovo přes anonymní režim (Google Chrome = Ctrl+Shift+N), podívejte se do Search Console (Analýza vyhledávání), do Google Analytics (Vstupní stránky) nebo využijte nástroje pro měření pozic, jako je třeba Collabim.
Zaindexuje se každá takto “skrytá stránka”?
U Seznamu většinou stačí poslat stránku k zaindexování, ale u Googlu je to těžší a může je ignorovat. Aby se stránka dostala do Google výsledků vyhledávání, je dobré ji mít v sitemapě, pro jistotu ji ručně přidat (zadejte do vyhledávače “Google add to”) a mít dostatečný interní linkbuilding.
Landing page jsou velmi dobrým pomocníkem pro SEO, PPC, ale i další kanály. Vyberte si proto vždy takový redakční systém, který umí nejen editovat kategorie a produkty, ale zvládne i parametry a správné vytváření “skrytých stránek”. Pro SEO vždy nestačí jen stránku někde mít, ale je třeba pro první pozice zajistit správný interní a externí prolinkování. O tom, jak vylepšit pozice pomocí linkbuildingu, si povíme v dalším díle…
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tomáš pracuje jako SEO konzultant se zaměřením na e-commerce. E-shopům se věnuje od roku 2011 a svým klientům pomáhá s optimalizací pro vyhledávače, volbou správných požadavků na redakční systémy a SEO-UX poradenstvím při redesignech webů.
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |