Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Nevybavuji si někoho dalšího, kdo by nepodnikal tak úplně sám, ale se svým manželem. Míša a Adam Vránovi spolu tvoří takový marketingový tandem. Ona se specializuje na SEO a linkbuilding, on na UX a copywriting. Jak jim to šlape a jak podnikat s partnerem?
Míša s Adamem jsou pro mne inspirací hned ve dvou věcech. Jako první dokazují, že i manželé se mohou v podnikání doplňovat a společně se profesně posouvat dopředu. A také jsou ztělesněním odpovědi na otázku, zda marketéři na volné noze mohou pracovat v týmu a pracovat na společných klientech.
Míšo, zvládáte doma i odpočívat?
Jirko, bohužel nezvládáme. Musíme se to naučit. Později, až děti odrostou.
S trochou nadsázky se dá říci, že odpočíváme večer. Děti spí, dáme si skleničku červeného vína a pracujeme. Užíváme si klidu na pracovní věci.
Inzerce | Chci tu být také
S dětmi se nám jednou za čas podaří odpočívat o víkendu venku. Jezdíme na výlety, chodíme do přírody.
Mám strach se zeptat, ale funguje u vás nějaké pravidlo jako „nenosit si práci domů”?
My ji nikam neodnášíme. Prolíná se celým naším dnem a nemáme přesně daný čas, kde je to „jen práce” a kdy rodina. Často začínáme rozebírat klienty už u snídaně. Bavíme se o tom, co je ten den priorita a co je nutné vyřídit, i kdyby trakaře (nebo děti) padaly.
Občas u toho kojím Vincenta, Lilce nosíme plyšové psy a medvědy na stůl. Bez nich se jíst nedá. Odháníme živého psa, který si přišel vyloudit kus žvance. Občas je duševně velmi náročné pochytit důležité věci ohledně práce, padající drobečky a reagovat na žvatlání dětí. Ale nakonec to vždycky musí jít.
Jaké to je, podnikat společně s manželem jako konzultanti na volné noze?
Skvělé, opravdu. Myslím ale, že by to s někým jiným nešlo. Adam je člověk, který se nebojí (ach ano, z pavouků má strach). Zatím jsem si nevšimla, že by narazil na překážku, kterou by se nepokusil zdolat.
S Adamem mám pocit, že se dá všechno zvládnout. To je ve vypjatých situacích velmi důležité.
Nese to s sebou nějaké nevýhody?
V tom, že podnikám spolu s Adamem, nevýhodu nevidím. Nemáme se dost. Myslím, že nemáme ani typické ponorky ve vztahu, což je určitě pro naše podnikání důležité. Moc si toho vážím.
Přijde mi, že to máte dobře rozdělené. Ty návštěvníky na web přivádíš, Adam z nich na webu dělá zákazníky. Jak tohle rozdělení činností vzniklo?
Vyplynulo z našich profesních zaměření. Já jsem SEO a linkbuilding začala dělat před 8 lety v agentuře Ataxo. Sešla jsem se tam s Pavlem Ungrem, Jardou Hlavinkou a dalšími. Byl to moc pěkný start, na který ráda vzpomínám.
S Adamem jsme se ještě neznali. On už tehdy pracoval na svém vlastním projektu. Jeho ePřání.cz byla v té době unikátní služba, která umožňovala online nákup a rozesílání originální papírových blahopřání. Prostě jsi místo do trafiky šel do jeho e-shopu, vybral sis blahopřání k narozeninám, vepsal do něj vlastní vzkaz a nechal ho vyrobit a odeslat poštou rovnou do schránky oslavence. V roce 2011 ale ePřání zavřel, protože byl projekt ztrátový a na další rozvoj už nebyly investice.
No a právě v roce 2011 jsme se potkali v Dobrém webu. Já jsem v agentuře vedla oddělení linkbuildingu a pomáhala převážně korporátním klientům zlepšovat pozice ve vyhledávačích. Adam si do agentury přišel vyzkoušet obchod a později se do projektů zapojoval i jako konzultant. Podle jeho slov si prohluboval zkušenosti s vylepšováním webů, které předtím několik let sbíral jako samouk na vlastním projektu.
Po narození Lily Aničky byl odchod na volnou nohu otázka času a rozdělení činností bylo díky naší historii jasné.
Vaše práce vás jako pár spojila?
Dá se říci, že ano. Tedy více přesná budu, když řeknu, že nás spojilo zaměstnání v Dobrém webu. Když spolu makáte na projektech v práci, odhalí se toho hodně. Dobrého i špatného. U nás to zafungovalo. Když jsem pracovala na projektu s Adamem, on vyřídil obchodní část a pak se mnou šel třeba na prezentaci ke klientovi, bylo to fajn. Měla jsem vedle sebe týpka, který s klienty umí mluvit, vidí do jejich byznysu a radí jim. Vážila jsem si ho za to.
Samozřejmě vztah na pracovišti trochu zamíchal s kartami a já odešla do Economie (dříve Centrum Holdings) pracovat jako SEO konzultantka, Adam se také rozhodl pro změnu a vystřídal ještě 2 firmy, než zakotvil v domácí kanceláři jako freelancer.
Pracujete pouze na společných klientech, nebo máte i nějaké vlastní?
Každý máme i pár vlastních klientů, ale většinu klientů máme společných. Nejvíce poptávek máme na linkbuilding. Ale většinou to končí tak, že kromě SEO klientovi pomáháme i s UX a copywritingem, protože sama vím, že dělat linkbuilding pro „nedokonalé” weby je tak trochu vyhazování peněz oknem. Ostatně, klientům se taky zamlouvá, když jim jeden dodavatel pomůže s více oblastmi online podnikání.
Jak si navzájem organizujete práci?
Než se narodil Vincent (naše druhé dítě), fungoval nám celkem obstojně pravidelný harmonogram. V Google kalendáři jsme viděli, kdo z nás dvou kdy pracuje a kdo se stará o domácnost a Lilku. K pevnému harmonogramu se vrátíme asi až za pár měsíců, kdy Vinca povyroste.
Teď pracuje ten, kdo má důležitější úkoly a více možností. Adam pracuje, když zmizím s dětmi ven. Já pracuji, když si Adam bere na starost Lilku. Vincent zůstává se mnou, mám ho většinu pracovní doby v nosítku na sobě, takže od jisté doby praktikuju práci vestoje. Už je to 8,5 kilové miminko, rostou mu zuby a bývá to s ním docela očistec. (smích)
Zvládáte si vedle práce a rodiny vyhradit čas i na vlastní sebevzdělávání?
Přiznám se, že to s časem na vzdělávání není s malými dětmi žádná sranda. Díky tomu ale mnohem pečlivěji zvažujeme, zdali a kam na konferenci vyrazíme. Spíše čteme odborné knihy nebo se koukneme na webinář. Adam byl nedávno na konferenci UXZ a také na workshopu přípravy informační architektury webu, kterou pořádal Ošklivý Sup z UXZ. Já si momentálně prohlubuji znalosti v Google Analytics a občas odhaluji kouzla nových nástrojů, o kterých pak napíšu report na blog.
Dneska je mezi online marketéry poměrně silná konkurence – je jich stále více. Jak se vám daří se prosadit?
Většinu online marketérů nevnímáme jako konkurenci, ale jako šikovné kolegy z oboru a některé i jako dobré kamarády. Nesoupeříme spolu. Poslední rok navíc máme spíše přetlak poptávek. Víme, že jsme omezeni časem a nestačíme obsloužit všechny, proto občas poptávku odmítneme a doporučíme právě ty “konkurenty”. Větší část klientů s námi spolupracuje déle, než rok, takže soudím, že se nám daří.
Máte jako pár nějaké plány do budoucna, kam se podnikatelsky či profesně posunout?
Ano, máme. Popravdě si ani jeden z nás nedokážeme představit, že to, co děláme nyní, nás bude živit až do důchodu. Těch úvah je hned několik, od rozšiřování našeho zatím 2členného týmu až po spuštění vlastního e-commerce projektu. Momentálně si zkoušíme affil na vlastním rodinném magazínu o zdravém životním stylu, který jsem si „spíchla” celkem nedávno jednou večer, když děti spali. Zvažujeme, že bychom tam rozjeli online prodej, ale blíže to zatím nechci komentovat, tak se prosím nezlob.
→ Je podnikání na internetu i pro lidi se závazky?
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 5 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |