Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Nebuďte závislí na srovnávačích, vyhledávačích ani na jiných zdrojích vašeho obratu. Budujte brand. Tvořte vlastní značku. Radí vám to mnoho marketingových specialistů, ale jak se k tomu postavit prakticky?
Brandbuilding je disciplína, na kterou spousta e-shopařů nemá čas. Ten investují do marketingových kanálů, které jim přinesou rychlejší zisk. Jenomže ne vždy to musí být to nejlepší řešení a v rozhovoru s Matezem Jindrou jsme rozebrali, kdy má smysl značku budovat a kdy zase ne.
Matez není jen teoretik. Vybudoval několik značek, z nichž za nejsilnější považuje svůj e-shop Bastard.cz. Je také spoluzakladatelem agentury Lovebrand, jejímž posláním je klientům budování značky usnadňovat.
Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.
Inzerce | Chci tu být také
Poslání firmy jsou důvody, proč jste začali podnikat (a peníze do toho teď netahejte). Zahrnuje popis toho, jak díky vaší službě nebo produktům pomůžete společnosti (vize), způsoby, jak se do tohoto stavu dopracovat (mise) a řešení – co konkrétně pro to děláte. Jak se dostat k poslání firmy a jak ho pak využít v marketingu se dozvíte v tomhle článku.
Pilíře značky jsou základními kameny značky. Na jakých tématech stojí a co si pod ní mají lidé představovat. Najděte tři okruhy témat a výstižně je pojmenujte. Ukažte příklady, jak se budou konkrétně projevovat třeba v marketingu. Tady je článek, jak na to.
Ideální asociace je jeden z mnohým konstruktů, jak stavět značku. V Lovebrandu nastavujeme ideální stav a k tomu se snažíme dostat. Co si mají lidé spojovat s vaší značkou, co se jim má vybavit v hlavě. Řekněte si, co to bude, a snažte se je v lidech vzbuzovat.
Název značky je klíčová věc. Nevděčný úkol musíte vyřešit ještě dřív než začnete podnikat. Zkuste to tedy pořádně promyslet, abyste měli jistotu, že vás název v budoucnu nebude omezovat. Tady je sedm kritérií, podle kterých si srovnat vaše nápady na název firmy. A k tomu přidejte pravidla pro používání názvu – má se skloňovat, podle jakého vzoru atp.
Logo a základní vizuál potřebujete hlavně proto, aby vás lidi rozeznali a zapamatovali si vás. I proto je potřeba být v téhle otázce konzistentní a používat nejenom jedno logo, ale i jedny barvy nebo písma. Zkrátka jak vám to jednou grafik nastaví, držte se toho. Tady zjistíte, jak zadat práci na logu grafikovi.
Tonalita komunikace je nedílnou součástí nastavení značky. I tím, jak mluvíte, se můžete odlišovat. A zase platí pravidlo, že byste měli i v různých kanálech mluvit stejně. Nemůžete zákazníkům v obchodě vykat a na Facebooku jim tykat. Tady je návod, jak si tonalitu komunikace nastavit.
Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce