Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Časopis Forbes zveřejnil článek Jasona Nazara, tvůrce Docstoc, o věcech, které „dnešní mladí“ možná tak úplně nechápou. Nazarovi je nyní 34 let a Docstoc vytvořil také v době, kdy mu bylo něco málo přes dvacet. Sám si všímá, jaká byla v tomto věku jeho generace a jací jsou ti dnešní dvacetiletí lidé, co očekávají od života.
Následující dvacítka rad a doporučení pro mladé lidi je spíše orientovaná na dvacátníky, kteří se snaží uplatnit jako běžní pracovníci ve firmě. Věříme ale, že v následujících řádcích najdete kousek inspirace a poznání i coby profesionálové na volné noze – možná podobnými neduhy mládí sami trpíte, možná s takovým člověkem spolupracujete nebo jej zaměstnáváte. Tak tedy: Co dnešní dvacetiletí „nedávají“?
Velmi zřídka mají dnešní mladí profesionálové vybudovaný smysl pro naléhavost, když přijde na dosahování příštího levelu. V našich dvaceti letech máme pocit, že máme všechen čas na světě. Čas je poklad, jehož máme na začátku mnoho, ale který nikdy nemůžeme dostat zpět. Využijte co nejvíce příležitostí, které nyní máte, neboť jednou přijde čas, kdy už žádné nedostanete.
Gratulujeme, patrně jste nejtalentovanější, nejkreativnější a nejvíce multi-taskingová generace, jaká se kdy narodila. Nezpracovaný surový materiál ovšem, bez ohledu na svou hodnotu, je jen vyplýtvaným potenciálem. Ceny se neudělují za talent, ale za výsledky. Dokonce i ti nejtalentovanější jedinci tvrdě dřeli, aby dosáhli svých cílů.
Inzerce | Chci tu být také
Jason Nazar popisuje, jak ve svých dvaceti letech s oblibou zůstával v kanceláři do tří ráno, protože měl pocit, že v nočním tichu zvládne více práce. Ano, více úkolů zvládl, zato utrpěly všechny ostatní podstatné činnosti: všechna důležitá setkání, telefonáty, zkrátka vše, co bylo potřeba zvládnout během běžných pracovních hodin. I vy nejspíš časem poznáte, že je třeba se přizpůsobit většině světa, uvázané v běžném zaměstnání, a respektovat obvyklou pracovní dobu.
Tyto názvy zaměstnání nebudou za pět let existovat. Sociální média jsou pouze funkcí marketingu – pomáhají brandingu, ROI nebo obojímu. Jsou určena k tomu, abyste jejich prostřednictvím získali více pozornosti, uživatelů nebo lepší výnosy. Sama o sobě nejsou cílem. Uvědomte si to a vyvarujte se toho, aby se vaše ráce týkala pouze sociálních médií.
Přestaňte se schovávat za svým počítačem. Byznys se dělá tváří v tvář a přes telefon. Zvednout telefon a zavolat důležité osobě by měl být váš první instinkt, ne poslední. Když vám spadne Internet, přestaňte se tvářit tak bezradně a zkrátka popadněte telefon do ruky!
Tato rada je určena všem, kteří právě začali novou kariéru nebo se stále nacházejí ve formativní fázi své kariéry. Máte svému okolí co dokazovat – a je jediný způsob, jak to dokázat. Pracujte tvrději než všichni kolem.
Bez smyslu pro zodpovědnost nemůžete mít pocit oprávněnosti k čemukoliv. Pokud jen stojíte a čekáte, až vám někdo řekne, co máte dělat, nikdy se nikam neposunete. Věta „Nikdo mi neřekl, že to mám udělat“ je nejrychlejší cestou k selhání. Přikloňte se na stranu lidí, kteří toho dělají příliš, a nechte za sebou lidi, kteří nedělají dost.
Na počátku vaší kariéry je samozřejmé a snad také v pořádku, že uděláte spoustu chyb. Pokud k tomu dojde (jako že dojde), neměli byste zaujímat defenzivní postoj a snažit se své chyby obhajovat. Místo toho se k nim postavte čelem a vezměte si z nich ponaučení – jen tak je možný další růst.
Meryl Streepová v „Ďábel nosí Pradu“ – to je podle Jasona Nazara perfektní šéfka. Práce pro někoho, kdo požaduje excelentní výkon a každý den vaše limity posouvá o kousek dál, se může ukázat jako nejcennější a nejdůležitější lekce vaší kariéry.
Série zaměstnání, jejichž délka nepřekročí jeden rok, nedělá dobrý dojem. Možná máte pocit, že vypadáte jako superschopný talent, jehož žádná firma zkrátka nedokázala docenit. Spíš ale budete vypadat, že nejste dostatečně disciplinovaní k tomu, abyste skutečně něčeho dosáhli. Trvá to minimálně dva až tři roky, než ovládnete novou důležitou dovednost, dejte si tedy alespoň tyto dva roky, než opustíte loď.
Firmy dnes nabízejí svým zaměstnancům řadu úžasných výhod: vlastní bazény, posilovny, herní místnosti nebo flexibilní pracovní dobu. Mnohem důležitější ovšem je, s kým a pro koho budete pracovat. Vynikající vůdcové se stanou vašimi mentory a budou loajálním zdrojem zaměstnání dlouho poté, co odejdete. Vsaďte spíše na charakter a vykašlete se na nadýchané, ale prázdné a povrchní výhody.
Budete nuceni dělat věci, které nechcete nebo které vás nebaví. Myslete na odměnu, kterou dostanete. Udržujte spojení mezi dřinou, kterou musíte odvést dnes, a odměnou, která přijde zítra. Měl by to být jediný stimul, který budete potřebovat.
Vychováváme generaci tlachalů. Je to rakovina každého pracoviště. Pokud máte jakékoliv problémy, promluvte si o nich s lidmi, kteří vám s nimi mohou pomoci. Vyhněte se ale stěžování, brblání a anonymním výkřikům do tmy. Pokud dokážete konstruktivně komunikovat o problémech, máte moc změnit vaše pracovní prostředí a profesionální osud.
Napsat do životopisu, že umíte zacházet s Microsoft Office hned na prvním místě vašich schopností, asi nikoho neoslní. Daleko žádanější jsou kandidáti, kteří se zdárně dokážou poprat s Photoshopem, WordPressem, HTML/CSS, iOS, MySQL, pokročilým Excelem, Final Cut Pro – a to vše bez ohledu na to, jaká je vlastně jejich profese.
Jsou to lidé, kteří vědí víc než vy, kdo vás posune dál. Nestačí dobře znát malou skupinu lidí nebo mít naopak velmi povrchní kontakty s davem – seznamujte se s tolika lidmi, s kolika jen můžete, a investujte čas a energii do prohlubování těchto kontaktů.
Nejjistější cesta, jak dosáhnout vašich cílů, spočívá v napodobování těch, kteří dosáhli úspěchu, o kterém sníte. Vyberte si tři lidi, kteří již jsou tam, kde jednoho dne chcete být i vy. Jejich dobré rady a průvodcovství se jednou ukážou jako ten nejcennější dar.
Možná nevíte, co teď máte dělat, ale váš profesní idol si ví vždycky rady. Vyberte si osobnost z vaší profesní oblasti a chovejte se podle ní. Kdyby byl (dosaďte jméno svého idolu) v mé situaci, jak by se zachoval? Ze začátku vám nezbyde nic jiného, než předstírat schopnosti, které ještě nemáte. Tak aspoň předstírejte podle těch nejlepších.
Generace dnešních dvacátníků konzumuje všechny informace z nadpisů a zpráv o 140 znacích. Kreativita, schopnost přemýšlení a hloubavost se rozvíjí pouze tak, že začnete číst plnohodnotné knihy, od úvodu až po rejstřík. Klíč k vašemu budoucímu úspěchu leží ve zkušenosti předchozích generací. Dejte si bojový úkol přečíst aspoň jednu knihu měsíčně.
Jestliže vaše materiální potřeby spolknou, nebo dokonce přesáhnout váš měsíční příjem, nemáte šanci dosáhnout něčeho velkého. Zahoďte zlatá pouta – drahé auto na splátky nebo hypotéku na byt. Měli byste být schopni se okamžitě uskromnit o 20 % vašeho současného příjmu, pokud to může v budoucnu znamenat 200% nárůst výdělku. Byli byste blázni, pokud byste kvůli pár korunám navíc zahodili jedinečnou šanci. Utrácejte vždy o 25 % méně, než vyděláte. Zbaví vás to stresu a stanete se flexibilními, abyste mohli chytit tu pravou příležitost za pačesy, až se objeví.
V průběhu času se vaše reputace stane tou nejtvrdší měnou, jakou budete v byznysu platit. Je to klíč, který otevírá nebo naopak zavírá dveře nových příležitostí. Obzvláště v dnešní době, kdy lze vše zaznamenat a uchovat navěky, musí být vaše reputace chráněna a opatrována jako ten nejcennější poklad. Když ji ztratíte, už nikdy ji nezískáte zpět.
Možná jste se v některých bodech sami našli, možná v nich poznáváte někoho ze svého okolí. Jakými nešvary jste trpěli nebo stále trpíte v krásných letech mládí po dvacítce? A co byste dnešní mladé generaci sami doporučili?
Zdroj: http://www.forbes.com/sites/jasonnazar/2013/07/23/20-things-20-year-olds-dont-get/
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 2 týdny
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |