Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Mladý muž Mike Ramsey v roce 2009 založil agenturu pro internetový marketing Nifty Marketing. Čtyři roky budování úspěšné agentury nyní pro stránku Moz.com shrnul do dvaceti životních lekcí, které mu podnikání uštědřilo.
Mike začal svou kariéru podobně jako mnoho jiných mladých podnikatelů: bez zdrojů a v podstatě na koleni. Po vystudování univerzity v rodném Idahu se zdálo, že má před sebou svou kariéru jasně nalinkovanou. Předpokládalo se totiž, že se ujme manažerské funkce ve firmě, v níž doposud působil jako podomní prodejce.
Situace ve firmě se ovšem změnila a vzhledem k tomu, že Mikova žena otěhotněla a manželský pár rozestavěl dům, bylo jasné, že se muž musí poohlédnout po jiném, výnosnějším zaměstnání. Nejprve podnikal se stránkou HugeIdahoPotato.com, která lidem po celém státě rozvážela brambory větší než lidská hlava. „Stránka na dvě věci,“ hodnotí ji dnes Mike. Díky ní si ovšem uvědomil, jak moc jej baví internetový marketing, a tak stránku stále udržuje při životě jako pomníček svých podnikatelských počátků.
Po neúspěchu s obřími bramborami se tedy Mike vrhl na budování agentury pro internetový marketing. Díky nasbíraným zkušenostem se s vámi nyní může podělit o dvacet užitečných lekcí, co dělat a hlavně co nedělat, pokud chcete uspět na podobném poli jako on. Zde jsou:
Inzerce | Chci tu být také
Mike vyrůstal a žil v Burley v Idahu, tedy v jedné ze zemědělských oblastí Spojených států. Zde také hodlal zůstat a všiml si, jak těžké je pro mnoho jeho vrstevníků v této oblasti žít a vydělat si slušné peníze, pokud se nechtějí lopotit v potu tváře na farmách. Muž se rozhodl, že jeho agentura nejen vydělá peníze, ale zároveň poskytne lidem pracovní pozice v jiné než zemědělské oblasti. Tento cíl je právě tím, co jej žene dopředu. Jistěže je nutné, aby vaše společnost generovala zisk. Pokud se ale na fungování vašeho podniku díváte pouze optikou peněz, brzy se to na něm neblaze podepíše. Jestliže sledujete jen zisk, činíte rozhodnutí, která nejsou přínosná pro vaše klienty, zaměstnance ani komunitu. Generujete krátkodobý zisk a směřujete k dlouhodobému selhání.
Pokud svou společnost začnete budovat takříkajíc na zelené louce, brzy narazíte na mnohá úskalí tohoto postupu. Zjistíte, že nemáte žádné přátele ani známé ve vašem oboru, nevíte, jak podobné společnosti vůbec fungují a jak jsou strukturované. Sice můžete najít velké množství informací na Internetu, ale z pozice nezkušeného nováčka je velmi těžké rozlišit, kdo vám poskytuje cenné rady a kdo balast nebo hůř, kdo vám svými poučkami vyloženě škodí. Ušetříte si mnoho zbytečných těžkostí, pokud absolvujete kratší kariéru v zavedeném podniku a naučíte se, jak to zde vlastně chodí.
Mikova stránka byla zpočátku esencí amatérismu – vždyť on sám ani nevlastnil doménu. Protože se kšefty moc nehýbaly, udělal ze svého hlediska logický krok: postoval odkaz na svou amatérskou stránku na veřejné fórum. Odezva byla okamžitá a brutální. Uživatelé Mika nešetřili, když mu vyčetli, že jeho stránka za nic nestojí. Pak mu ale někdo řekl jednu věc, která změnila jeho život:
„Nabízíš SEO, webdesign a PPC. To je přesně totéž, co nabízí dalších 100 000 společností po celém světě, které jsou už od pohledu lepší než ty. V čem můžeš být nejlepší? Díky čemu se můžeš stát známým?“
Díky této reakci si Mike uvědomil řadu věcí – třeba tu, že jeho klienti jsou především malé společnosti z jeho nejbližšího okolí, které si on sám vyhledává pomocí Google Maps, a že jej tato činnost vlastně nesmírně baví. A tak se z jedné průměrné globální SEO agentury stala výborná lokální agentura.
Mike se zpočátku snažil využít své zkušenosti prodejce, který dům od domu obchází potenciální klienty a nabízí své produkty – takové agenty s teplou vodou ostatně asi všichni dobře známe a máme na ně svůj názor. Také si vzal na pomoc telefonní seznam a obvolával vybrané společnosti, u nichž větřil potenciál. Jediné, co získal, ovšem bylo zjištění, že je tento týden již pátým člověkem, který volá a nabízí totéž. Každý navíc „znal člověka, který zná člověka, který jim webovky rád udělá“. Tenhle postup evidentně nefungoval. Bylo třeba zahodit seznam a vyrazit mezi přátele – a těch se ptát, jestli neznají někoho, kdo by potřeboval vytvořit webové stránky nebo marketing na míru. Tak se dostavily první úspěchy.
Mike posléze napsal SEO expertovi Davidu Mihmovi, jak se nejlépe vypořádat s lokálním průzkumem. Mihm mu doporučil stránky a blogy, díky kterým Mike načerpal potřebné vědomosti – a vy nyní můžete také:
Nejsnadnější způsob, jak propagovat své služby a získat nové kontakty, se dá shrnout do jednoho slova: Sdílejte. Pište blog, pořádejte místní malé konference, účastněte se veřejných diskusí. Mike poznamenává, že všichni jeho klienti, o které nyní v rámci Nifty Marketing pečuje, k němu přišli na základě referencí přátel, jiných klientů, díky webinářům, blogu nebo konferencím. Ani jeden klient nebyl získán podomním prodejem nebo telefonátem.
Není špatné mít někoho, kdo váš podnik finančně podpoří. Stačí se ale rozhlédnout kolem sebe a spatříte řadu společností, které i přes vydatné financování třetí stranou zkrátka neuspěly. Ve finále se vyplatí štědré nabídky odmítnout a putovat svou cestou, klidně pomalejší. Cizí finance vám umožní rychlejší růst, rychlejší vstup na trh. Zároveň s sebou ale přináší mnohá rizika: nutnost zodpovídat se třetí straně, někdy také určitou krátkozrakost při rozhodování a potřebu činit riskantní kroky.
Pomalý, systematický růst společnosti, kterou držíte pevně ve svých rukou, je do budoucna mnohem lepší investicí. Ani sólová dráha vám pochopitelně úspěch nezaručí, ale kolik obchodních partnerství má šanci vydržet třeba desítky let? Navíc v zemích, kde rozvodovost manželství dosahuje padesáti procent… Takových asi moc nebude. Spoléhejte se především na sebe a operujte s tím, co skutečně máte.
Přes Mikeovy počáteční neúspěchy se z něj postupně stával SEO expert a byl schopen svým klientům zaručit skvělé výsledky. Přesto se od nich kolikrát dočkal kritiky. Myslel si, že problémem jsou klienti, dokud nezjistil, že problémem je on sám. Klíčovým slovem byly služby.
Vezměme si nějakého anonymního řemeslníka: ten může přijít k vám domů, prohlédnout si jej za patnáct minut a pak vám poskytnout produkt, který potřebujete. Jiný přijde, klekne si na všechny čtyři a stráví třeba hodinu důkladným obhlížením všeho, co potřebuje vidět. Tomu druhému patrně bez okolků zaplatíte víc a ještě rádi, neboť budete mít pocit, že odvedl dobrou práci – dobrou službu. Produkt si můžete vždycky koupit sami v obchodě. Co dělá rozdíl mezi špatným a dobrým řemeslníkem, je právě služba.
V prostředí internetového marketingu to funguje podobně. Mike svým klientům poskytl skvělé služby, co se týče zvyšování návštěvnosti stránek, ale klienti jeho práci nerozuměli a nevěděli, co za výsledkem stojí. Nevěděli, za co vlastně platí. Ve výsledku to často vedlo k tomu, že Mikeovu práci považovali za zbytečnou.
Klienti Nifty Marketing tak najednou začali dostávat složité přehledy plné screenshotů, šipek a vysvětlivek, seznamy odkazů, kompletní analýzy webu, zkrátka přehled všeho, co Mike a jeho tým dělali, aby u webu dosáhli kýžených výsledků. Lidé si přestali stěžovat – věděli, za co platí. Jasná a transparentní komunikace je základ dobrého byznysu.
Dost možná děláte všechno sami, stejně jako Mike. Někdy si možná najmete nějakého externistu přes Internet, něco pro vás třeba dělá vaše žena nebo váš manžel, ale všechny důležité postupy a informace jsou pouze ve vaší hlavě. A naopak, velmi málo informací je uspořádáno někde jinde, mimo vaši mysl. Pravděpodobně ani nemáte čas se takovéto činnosti věnovat – při všech starostech s klienty, prodejem a vedením podniku.
Právě vám je určen E-Myth. Hovoří totiž o tom, jaký je rozdíl mezi technikem a vlastníkem podniku. Vysvětluje nezbytnost vedení podniku jako franšízy vybavené jasnými pravidly, postupy a manuály a zejména vědomostí, jak nenechat vyhořet sebe ani své první zaměstnance.
Mikova agentura se po uspořádání všech potřebných informací rozrostla a zvětšila se i její prosperita. Agentura začala najímat lidi v nejbližším okolí (místo aby je sbírala po celé zemi přes Internet) a vytvořila centrální systém pro uchování informací. Ačkoliv Mike přiznává, že v oblasti delegace úkolů či systému má ještě jisté mezery, říká, že bez úprav v této oblasti by další růst vůbec nebyl možný.
Ve chvíli, kdy pracujete sami, jste jistě schopní vystačit s málem a své služby stále poskytovat za nejvýhodnější ceny. Možná se s tímto stavem spokojíte, protože veškeré náklady se omezují na pár pomůcek a váš čas. Pravda o zaměstnancích je taková, že stojí více než jen váš čas: stojí peníze. Bez ohledu na to, jak si zrovna vaše firma vede, plat vašich zaměstnanců musí být stálý. Pokud chcete získat dobré zaměstnance, nezbývá vám, než zvýšit své ceny a taxy. Díky tomu ovšem budete schopni si najmout skvělé lidi, kteří vaše podnikání pozvednou o úroveň výš.
Na začátku budování agentury nebyla pro Mika situace mnohdy nijak růžová a nezbývalo mu nic jiného než přijmout každého klienta, který mu vstoupil do dveří. Kvůli výdělku snášel zneužívání, klienty, kteří mu říkali křestním jménem, takové, kteří neposlouchali jeho rady a pak ho obvinili, když věci nešly podle plánu. Bral klienty, kteří zaplatili s tří až čtyřměsíčním zpožděním, ale byli schopni udělat scénu, když Mike nevzal hovor po prvním zazvonění telefonu.
Pokud i vy máte takové klienty a máte pocit, že je kvůli výdělku nesmíte odmítnout, zamyslete se, kolik času věnujete jejich duševním výkyvům, nerealistickým přáním a projektům. Ten čas byste mohli s klidným svědomím využít na něco lepšího: výdělek z náročných klientů si bohatě vynahradíte a jako bonus získáte i mnohem lepší kvalitu života. Pokud se cítíte frustrovaní a nešťastní kvůli konkrétnímu klientovi, dejte mu sbohem a v čase, který byste museli věnovat jemu, radši promyslete svůj poslední báječný nápad.
Nejjednodušší cestou, jak ztratit své klienty, je lhát jim. Mikova agentura Nifty Marketing má jako jeden ze základních požadavků požadavek „nahoty“, samozřejmě ne doslovný. Jedná se o požadavek naprosté upřímnosti vůči klientům – říká se jim všechno, i když je pravda brutální a oni si nepřejí ji slyšet. Čím upřímnější budete, tím více vám budou vaši klienti důvěřovat.
Zaujaly vás Mikeovy rady pro úspěšný rozjezd vlastního podnikání? Druhou desítku jeho tipů najdete v pokračování našeho článku…
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 3 dny
Před 1 týdnem
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |