Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
„Uděláme blog! Budeme psát novinky! Obsah je přece král a co je obsahovějšího než takový blog?“ Tak zní slova řady majitelů firem, kteří přemýšlí nad svými webovými stránkami a jejich obsahem. A tak taky vzniká spousta blogů. Jenomže pak následuje řada chyb a blog postupně upadá. Co ho zabíjí?
V nedávném článku jsme si povídali o tom, jak vytvořit efektivní blog. Zjistili jsme i to, jak k němu přistupují různé firmy a proč ho vlastně dělají. I ony se ale mohou dopustit řady chyb, které ovlivní vnímání blogu čtenáři i jeho efektivnost.
Mít blog je sice hezké, ale nestačí to. Musíte mít blog, který plní vaše představy a následuje vaše cíle. Vytvářet jeden článek za druhým se může naprosto minout účinkem, pokud tomu nestanovíte pevný řád a předem si nezodpovíte následující otázky:
Na základě odpovědí na tyto otázky teprve můžete sestavit strategii, která vám při jeho tvorbě bude pomáhat. Řada firem brzy skončí na tom, že nemá dostatek témat pro nové články, chybí jim inspirace, blog negeneruje očekávané výsledky a z psaní se stává otravná rutina.
Inzerce | Chci tu být také
Tomu můžete předcházet vytvořením plánu, podle nějž budete při tvorbě blogu postupovat. „Pokud firma bloguje jednou týdně, v pohodě se takový plán vejde na dvě strany formátu A3. Je třeba dopředu alespoň orientačně vědět, o čem budou autoři příspěvků psát. Pak to bude dávat smysl a příspěvky na sebe budou pěkně navazovat,“ radí obsahový stratég a copywriter Marián Kábele.
Druhým častým prohřeškem firemních blogů je samotný obsah, který vůbec nereaguje na potřeby a očekávání svých čtenářů. Je to sice škoda, ale nikoho moc nezajímá to, že se vaše firma zúčastnila velkého školení nebo že máte nový certifikát. Čtenářům to samozřejmě sdělit můžete, ale není to nic, za čím by se někdo chtěl vracet.
Pokud si nejste jisti tím, co čtenářům psát, zkuste před založením blogu provést vlastní průzkum nebo se zeptat někoho zkušenějšího. „Nemá-li interní firemní tým dobré nápady, o čem blogovat, pak může být řešením najmutí obsahového stratéga,“ radí Kábele a jedním dechem dodává: „Publikovaný obsah musí být čtenářům užitečný, bavit je. Jinak blog nebude nikdo chtít číst a pro firmu to bude ztráta času.“
V minulém článku jsme se zabývali frekvencí, s jakou na firemním blogu přispívat. Dozvěděli jsme se třeba to, že se společnost ACOMWARE snaží přispívat až 10 články měsíčně. Kábele zase radil přispívat alespoň jednou týdně.
Pravidelnost publikací nového obsahu je ale mnohdy i velmi přeceňovaným tématem. Stejně jako by mezi články neměly být dlouhé intervaly, neměla by se naopak upřednostňovat kvantita před kvalitou. Snadno najdete blogy, které vydávají sice málo článků, ale když už něco vydají, čtenáři jsou kvalitou nového obsahu nadšeni.
Zvažte proto, jak často jste schopni přispívat, kolik času vám zabere vytvoření kvalitního článku a pokuste se najít kompromis, který bude přijatelný jak pro vás, tak pro vaše čtenáře.
Ano, i blog zaslouží propagaci. Překvapivě nikdo nebude číst vaše články, když o nich nikomu neřeknete. Způsobů, jak firemní blog propagovat, je přitom několik. Posloužit mohou sociální sítě, pro něž můžete vytvářet hodnotný obsah, který vaše fanoušky bude zajímat.
„Facebook lze použít jako médium k doručení obsahu. Cílem je v takovém případě dostat uživatele Facebook na blog. Doporučuji dbýt na správný náhledový obrázek odkazu ve velikosti 1200×628 px s CTA. Představte si ho mezi 100 dalšími příspěvky a udělejte vše pro to, aby ten váš zaujal nejvíc,“ radí Bartoš a dodává: „Do příspěvku napište pár slov, kterými se pokuste vyvolat zvědavost. Péči věnujte i headline a podheadline, díky nimž opět můžete získat body navíc.“ Videorozhovor s Honzou najdete zde, je plné dalších tipů.
Bát byste se neměli ani investování do reklamy. Podle Honzy stačí pár stovek a váš příspěvek se může dostat k podstatně více lidem.
Celý rozhovor je zde.
Posledním častým zabijákem firemních blogů je nedočkavost. Výsledky se totiž nedostaví hned a nestačí pár článků k tomu, abyste najednou měli tisíce čtenářů a z nich většina poptala vaše služby. Naopak je potřeba s blogem pracovat dlouhodobě a jako dlouhodobý projekt jej i vnímat. Blog není nástroj, jak rychle zvýšit svůj zisk, ale spíše jak zpropagovat svou značku, budovat vztah se zákazníky a ano, i jak oslovit zákazníky nové.
V Česku sice příliš firem nebloguje, přesto zde ale máme několik skvělých firemních blogů, kterými se můžete inspirovat. Všímejte si zejména kvality jejich obsahu, jeho struktury, frekvence publikování a pokuste se pochopit i jejich strategii.
Jaký je váš blog? Pochlubte se do komentářů.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 3 roky