Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Vzali jsme vzorek desítek různých klientů a sepsali, jakých chyb se dopouštějí nejčastěji. Ukážeme vám, jak své problémy mohou vyřešit a co je nejčastěji způsobuje. Dopouštíte se těchto chyb i vy?
V iParťákovi se setkáváme s mnoha odlišnými typy klientů. Oslovují nás malé firmy i nadnárodní korporace. Nezaleknou se nás ani neziskové projekty, podnikatelé se svým e-shopem, magazínem či osobními webovými stránkami.
Pro mnohé z nich jsme nejenom dodavatelem služeb, ale zároveň i jakýmsi kritikem jejich současné aktivity na internetu a „inspirátorem“. Zjišťujeme, proč jejich web nefunguje tak, jak by měl, zda vynaložené prostředky investovali správně a vymýšlíme další postup. Řada z těchto klientů často využívá jen naše konzultantské služby, aniž bychom pro ně webové stránky sami kdy tvořili.
Díky tomu všemu máme poměrně velkou představu o nejčastějších chybách, kterých se zadavatelé tvorby webových stránek dopouští. Sepsali jsme je v tomto článku a jsou to chyby, které řešíme skutečně velmi často. Pojďme zjistit, zda se jich nedopouštíte také.
Inzerce | Chci tu být také
Já už snad nevěřím nikomu, kdo se s tím nesetkal. U nás se to totiž vyskytuje velmi často – klienti strašně spěchají. Web potřebovali spustit už včera a teď mají nohu na plynu.
To je bohužel vede k chybám. Rychlý a mnohdy zbrklý a nepromyšlený postup při realizaci webu zabije nejen jeho potenciál, ale často i celou smysluplnost. Však to sami znáte, je lepší dvakrát měřit a jednou řezat.
Ačkoliv neděláme weby jen na něm, zaměřujeme se hlavně na WordPress. Pro tento oblíbený redakční systém máme něco přes 20 programátorů a dovolím si tvrdit, že na něm dokážeme udělat úplně všechno. Otázkou však zůstává, co na něm doporučujeme udělat klientovi.
Řada agentur a freelancerů se s WordPressem naučila také. Je to to jediné, co umí. Proto na něm svým klientům postaví cokoliv, a to mnohdy zcela bez rozmyslu.
Jenomže on WordPress, ačkoliv je zdarma a tak strašně super, nemusí být vždy tím nejlepším řešením. Setkali jsme se s případy, kdy bylo pro klienta ekonomicky výhodnější vytvořit řešení na míru či využít jiné CMS než lámat a dokola znásilňovat WordPress, jež pro jeho potřeby vůbec nebyl určen.
A to se bavíme jen o ekonomické stránce věci. Pro váš e-shop možná nebude to nejlepší, když poběží na primárně blogovacím systému. Nebo snad ano?
Webové stránky by měly plnit určitou úlohu v celém marketingovém mixu klienta. Měly by mít cíl, smysl, stanovenou strategii… Bohužel tomu tak často není a my se setkáváme s klienty, kteří investují mnohdy i stovky tisíc do webu, který ve skutečnosti vůbec nepotřebují. Nebo ho nepotřebují v podobě a v rozsahu, v jakém ho dnes mají.
Podobná situace nastává i v případě samotného vzhledu či funkcionalit webu. „Oni to ale mají takhle,“ říkají nám často klienti, ukazujíc na web své konkurence. Zda jim ale dané „to“ funguje, už nikdo neví.
„Víte o tom, že uživatelé budou mít značný problém se na vašem webu vyznat a provést jakoukoliv konverzní akci? Kdo vám tu grafiku dělal?“
„No přece programátor.“
Je vám to povědomé? Zejména u klientů s nízkým rozpočtem se často setkáváme s one-hand weby, jak tomu interně s úsměvem přezdíváme. Jsou to stránky, které zbastlil jeden člověk. Udělal vše od obsahu přes grafiku až po naprogramování.
Takové lidi je nutno platit zlatem, pokud dokážou odvést ve všech směrech kvalitní práci. Bohužel tomu tak ale často není a zejména programátoři se svými rádoby grafickými momenty překračují všechny hranice naší fantazie.
Tvorba webu je dnes velmi komplexní disciplína. Klientům se proto snažíme vysvětlit, že v případě nízkého rozpočtu skutečně nemusí jeho 90 % dát do pohledné grafiky lámané na koleni, ale mohou jej investovat do obsahu a třeba využít nějakou dostupnou šablonu, pokud jim finance neumožňují více. Snažíme se apelovat i na to, že je potřeba se každé části vývoje webu věnovat s maximální pozorností a nic se nesmí podcenit.
Zejména uživatelé různých redakčních systémů se často vyžívají v jednoduchosti jejich rozhraní. Třeba WordPress docela jednoduše umožňuje instalaci různých pluginů a šablon. To je báječné, protože vám to jako uživateli dává velkou volnost v dalším vývoji webu. Už se ale nikde nepíše, kdy vám WordPress poradí, co je skutečně správné a co byste raději neměli dělat.
Volnost klienta při tvorbě webu je sice poptávaná, ale zároveň i velmi zrádná. Naklikat si to dokážete sami, ale kvalitativně posoudit a vyhodnotit už ne.
Chcete jenom malý web? Nebude toho na něm příliš? To je fajn. Proč nám to ale říkáte? Chcete skutečně malý web, nebo tím spíše narážíte na váš nízký rozpočet? Karty na stole dávají oběma stranám možnost celou situaci zhodnotit objektivně a přemýšlet nad ní s rozvahou.
Předmětem podnikání některých dodavatelů je pravděpodobně demotivování svých klientů. Je strašně snadné udělat všechno složité. Zamotat klienta, vytvořit chaos a z tvorby webu udělat noční můru. Ano, vytvořit efektivní webové stránky není jednoduché, a proto dnes máme spoustu specialistů na různé oblasti. Budoucnost ale podle mě nepatří těm, co vědí, ale těm, co to dokážou vysvětlit a lidsky podat klientovi.
Vyhněte se proto všem, kterým nerozumíte. Nedávejte váš web do jejich rukou, ale ptejte se, kontrolujte, snažte se vše co nejvíce pochopit. Pokud nemáte někoho, kdo to udělá za vás, jste vy v roli kontrolora, protože vy rozhodujete o rozpočtu. Kvalitní dodavatel s tím musí počítat, ale zároveň i on musí najít otevřenost a respekt na vaší straně – konec konců toho o tvorbě webu bude vědět více.
Klientům bez rozdílu ve výši rozpočtu vždy doporučuji následující:
Při tvorbě webů se může každý snadno spálit. Kdy jste se spálili vy?
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Včera
Před 3 dny