Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jeho mottem jsou slova Steva Jobse: „Být nejbohatším člověkem na hřbitově – to mě nezajímá. Ale jít večer spát s pocitem, že jste něco dokázal – to je úžasná věc. Ten pocit chci mít!“ Bronislav Markowicz je online marketingový specialista, který se svému oboru věnuje již přes 7 let a nasbíral velké množství zkušeností. Je takovou šedou eminencí, která se na rozdíl od konkurence nedere do popředí, ale přesto je poměrně úspěšná.
V poslední době na našem magazínu publikujeme řadu rozhovorů se začínajícími podnikateli i úspěšnými byznysmeny, s majiteli firem, psychology i odborníky na různá témata. Rádi bychom ale dali prostor i všemožným konzultantům, aby nám řekli, jaké je to být konzultantem a jak složité je v jejich oboru uspět. Bronislav Markowicz konzultantem je, a proto nám o tom může hodně říct – včetně svého příběhu a doporučení pro začínající podnikatele.
Bronislave, jak oslovujete potenciální klienty? Všiml jsem si, že vlastní webové stránky příliš neprezentujete.
Každý začínající podnikatel nabízející poradenské služby (ať už v kterémkoli oboru) si mylně myslí, že webové stránky jsou jediným a tím hlavním klíčem k úspěchu, není to pravda. Naprosto stěžejní je totiž tvorba vlastního brandu (budování vlastní značky, jména) nikoli webu. Budování důvěry a získávání kladných referencí je podstatně složitější, trnitější a náročnější disciplína. Webové stránky vám mohou pouze mírně dopomoci k tomu, abyste se dostali do povědomí, ale nedokážou to plně zařídit.
Jak to tedy děláte vy?
Já osobně jsem začínal svou prezentaci šířit formou inzercí na portálech jako Navolnenoze.cz, Jobs.cz, Webtrh.cz, kde jsem si od píky začal budovat reputaci a jméno. Pokud je člověk šikovný, umí oslovit, zvládá komunikaci s klientem a odvádí prvotřídně práci, kterou nabízí, nabídky poté přicházejí zcela samy a webové stránky jsou tak prakticky zbytečné, tím ovšem nechci snižovat jejich hodnotu! Jen tím chci říct, že zejména v začátcích je zde X důležitějších faktorů.
Inzerce | Chci tu být také
Mé portfolio je složeno převážně z dlouhodobého budování klientely a drtivou většinu nových klientů získávám na základě doporučení či nabídkou služeb na inzertních serverech. Tudíž není zatím potřeba investovat do reklam a „příliš se ukazovat“, klientů mám dost a už teď mám co dělat, abych stíhal.
Vím, že se specializujete zejména na SEO. Co by podle vás měl správný SEO konzultant splňovat?
Kvalitní SEO konzultant by se měl řídit nepsaným pravidlem, které platí snad ve všech oborech podnikání, a to: Klient vždy na prvním místě.“ Klient je tím primárním a všechno ostatní je vedlejší. Pokud budete maximálně pečlivý a uděláte vše, co bude ve vašich silách, klient se vám štědře odvděčí – a to nejen jednorázovou částkou za provedenou práci (to je pouze „vedlejší produkt“), ale především kladným hodnocením / doporučením, které napomůže vašemu dobrému jménu. Z praxe vím, že až 70 % klientů mě doporučí dále a získávám tak další a další zakázky bez větší snahy. Doporučení je v tomto oboru zkrátka zlatý důl.
Co se týče podmínek, které by měl správný konzultant splňovat, ty bych shrnul do několika bodů: komunikativnost, profesionální, avšak přátelský přístup, upřímné a férové jednání a zejména skutečná aktuální znalost problematiky a oboru. Slovo aktuální zmiňuji proto, jelikož na SEO scéně se změny nedějí jen jednou za rok, ale téměř každý týden a kvalitní konzultant by měl být vždy připraven se učit a sledovat nejnovější vývoj a trendy, kterými se SEO ubírá.
Kdo dnes vůbec takovým konzultantem je? Co všechno musí klientovi umět nabídnout? Jaké musí mít znalosti?
Kvalitní konzultant musí umět klientovi nabídnout především nabídku šitou stránkám klienta přímo „na míru“ musí umět zhodnotit současný stav stránky, udělat SWOT analýzu, stanovit pevnou a účinnou strategii, cílení a dosažitelné výsledky v rámci určitého časového období. Ohledně znalostí je to dosti individuální, samozřejmě že čím více tím lépe, ale jak říkám zde je nejdůležitější aktualizace vědomostí.
Jak si své znalosti aktualizujete vy? Musí internetový konzultant sledovat zahraniční zdroje? Je možné, aby neuměl třeba anglicky?
Rozšiřování obzorů je samo o sobě v tomto oboru poměrně velkou investicí – a to jak peněz, tak hlavně času. Nejrůznější školení, kurzy, semináře (ať už virtuální, nebo reálné), akademie, webináře, knížky apod. zaberou spousty času a stojí také nemalé peníze. Ovšem spousta informací je zveřejněna také na internetu (zejména na zahraničních serverech), a pokud má člověk dobré zdroje, může se ledacos naučit i „zadarmo“. Jedinou obětí je v tomto případě čas.
Ohledně jazyka – angličtina není podmínkou kvalitního konzultanta, ale dle mého názoru je velice důležitá a konzultant bez znalosti tohoto jazyka se dost omezuje v „rozhledu“ .
Všiml jsem si, že se zajímáte o více oborů. Kromě optimalizace pro vyhledávače se zaobíráte i copywritingem, affiliate, PPC, tvorbou webových stránek a dalším. Proč toho máte tolik? Pomáhá vám tak široký rozhled ve vaší činnosti?
Jsem zastánce „komplexního marketingu“. Zajímám se tedy o více činností, ovšem o některé jen okrajově – například affliliate jsou pouze okrajovou činností, koníčkem. Copywriting, PPC a tvorba webových stránek jsou dnes téměř povinné disciplíny a důležitá součást každého moderního SEO konzultanta, takže je zkrátka potřeba umět se v těchto oborech či podoborech pohybovat, stejně tak i ovládat systémy jako Google Analytics, Collabim apod.
Může se člověk specializovat na tolik věcí naráz? Neznamená to, že dělá vše, ale pořádně neumí nic?
Určitě ne, všechny výše zmíněné činnosti jsou totiž vzájemně provázány a jejich zvládnutí je klíčem k úspěšné optimalizaci webu. Dost dobře si neumím představit, kdybych se zaměřoval pouze na jeden tento „podobor“, který je vlastně součástí jednoho celku. To je podobné jako nabízet PPC kampaně bez znalosti Google Analytics, tedy bez schopnosti vyhodnotit úspěšnost těchto kampaní.
Takže by každý SEO konzultant měl ovládat i copywriting, PPC, tvorbu webových stránek a další?
Můj osobní názor je, že ano, může tak totiž klientovi nabídnout mnohem pestřejší servis než SEO konzultant, který je svým zaměřením omezen pouze na určitou část problematiky. Copywriting a PPC by měl být základ, tvorba webových stránek není nutností, ale například při vytváření promo stránek na nějaký produkt či službu, kterou primární web nabízí, se tento um hodí. To samé outsourcing, to je další „dovednost“, kterou by měl mít každý podnikatel, který chce být úspěšný, zvládnutou.
V Česku se pohybuje řada SEO konzultantů a firem. Jak se od nich odlišujete a jak potenciální klient pozná, že jste skutečný profesionál?
Stejně jako každý obor i SEO má svou konkurenci. Já ke konkurenci velice vzhlížím a je tu spousta „kolegů“, kteří jsou pro mě velkým vzorem, vždy se od nich snažím něčemu přiučit a být stále lepší a lepší. Jako svoji hlavní výhodu vidím široké spektrum kvalitních služeb. Nabízím zkrátka vše, co je k úspěšné SEO optimalizaci potřeba, jsem velice komunikativní a vždy se ve všem snažím vyjít vstříc. Dále mám skvělý poměr ceny a kvality, nabízím služby se stejnými výsledky jako firmy, které si říkají o 3x větší sumy.
Jak se člověk vůbec může stát konzultantem? Určitě je to běh na dlouhou trať…
Snadné to není, vyžaduje to odhodlání, píli, čas a hlavně pevnou vůli. Člověk na té cestě několikrát zakopne, ale důležité je se z chyb poučit, jít dál a ne dumat na místě. Člověk se učí za chodu a dělá chyby, za které také náležitě pyká, ale zvednout hlavu, podívat se pravdě do očí a poučit se, to je dle mého klíč k úspěchu.
Za chyby se ale platí. Nemyslíte si, že pro konzultanta může mít ledajaká chyba i fatální následky? Ztrátu dobrého jména, zkažení pověsti atd.?
Jistě, že může mít fatální následky, ale to snad v každém oboru podnikání. Dobré jméno je v dnešní době základ, na druhou stranu je dobré rozeznat kritiku, která je vytvořena přirozeně, a kritiku uměle vytvořenou od konkurence. Dnes dokonce existují firmy, které za určitou sumu poškodí vaše jméno všemožnými způsoby. Je to občas vážně těžké se v té „džungli“ vyznat.
Jak lze ale zvládnout učení se tolika dovednostem, které jste zmínil? A musí konzultant umět i něco naprosto mimo obor?
Jde jen o tu vůli se něco učit, odhodlat se a obětovat svůj volný čas rozvíjení sama sebe, a to nejen v tomto oboru, ale také v psychologii myšlení, time managementu apod. – to jsou totiž obory, které obecně s podnikáním velice úzce souvisí.
Já jsem se vše začal učit sám, začal sem už ve svých 15 či 16 letech, kdy jsem poprvé začal zkoumat funkce a možnosti marketingu. Dnes jsem mladý podnikatel (troufnu si tvrdit a zároveň musím zaťukat) s poměrně zajímavou budoucností, chce to začít skutečně co nejdříve, ale na druhou stranu nikdy není pozdě začít.
Jak se vypořádáváte s konkurencí? Máte nějaké negativní zkušenosti?
Jak se vypořádávám s konkurencí? Pouze pozitivně, snažím se vždy přiučit něco na víc, častokrát si dokonce nechávám dělat marketing svých vlastních projektů od konkurence, abych zjistil, jakým stylem pracuje, jaké má metody, strategie apod. Ano i z tohoto se učím.
Ohledně negativních zkušeností… Jistě, bylo jich pár, konkurenční boj je stejně tak ostrý „online“ jako v reálné podobě. Problémy jsou zejména se snahou zničení odkazového profilu pomocí závadných odkazů, snažení se o pošpinění jména atd. Ani bych se nedivil, kdyby v komentářích k tomuto článku přibyly takové, kterými by se konkurence snažila pošpinit mé jméno. Ovšem každý je strůjce svého štěstí, a kdyby konkurence využila tolik síly, co dává do konkurenčního boje, do vzdělávání se, mohla by být úplně někde jinde.
A co vaši nejbližší, projevuje se u někoho hněv a závist?
To vidím veskrze pozitivně, moji nejbližší to přijímají velmi pozitivně. Ovšem jsem poměrně mladý podnikatel, kterému se daří, a tak se najdou i lidi, kteří to nemůžou přenést přes srdce a snaží/snažili se mě od podnikání odradit. Proti takovým lidem mám jen jedinou zbraň, a to smích. Mám svoji cestu a jdu si za tím, abych se měl jednou dobře a dělal to, co mě baví a za velmi slušné peníze. Ten, kdo nemá tu odvahu a nepřeje druhým úspěch, je pro mě neviditelný člověk, který mě absolutně nezajímá.
Občas mě pobaví lidé, kteří po mě chtějí, abych jim vše vysvětlil, a myslí si, že za pár hodin mých lekcí budou všechno umět (smích). Když je poté chci navést krok po kroku stejně, jako jsem začínal já, tak se jim to nezdá a prakticky vždy to vzdají hned na začátku. Nikdo totiž nechápe, že za tím vším stojí roky práce, času a úsilí.
Myslíte, že byste byl schopný pracovat jako řadový zaměstnanec? Popřípadě co vidíte jako hlavní výhody či nevýhody podnikání? Co vám to dalo a co vzalo?
Tak schopný asi ano, člověk se musí přizpůsobit situaci a zkrátka přijímat co přijde. Ovšem udělám vše, co je v mých silách, abych mohl zůstat „na vlastní noze“ a nemusel poslouchat nějakého namyšleného nadřízeného v kvádru (smích), co mě bude komandovat.
Jako hlavní výhody podnikání vidím prakticky neomezenou hranici příjmů, nejste ničím vázání a je jen na vás, jak budete daný měsíc pracovat a kolik si vyděláte. Další velkou výhodou je časová flexibilita – já sám si volím, kdy budu pracovat a kdy ne. Chci letět na 14 dní na dovolenou? Není problém, uspořádám si to tak, abych vše zvládal, a nemusím se nikoho ptát. Zkrátka člověk je sám sobě pánem a nemá nad sebou žádnou „hůl“. Jako nevýhodu vidím (ironicky) výše zmíněnou výhodu „volné ruky“, právě ta volnost a flexibilita svádí k flákání se a člověk musí mít občas opravdu velké odhodlání, aby se k práci „dokopal“.
A co mi podnikání vzalo? Určitě dost času, nervů, psychické uvolněnosti (neustále mám v hlavně tolik nápadů, tolik věcí, které chci dodělat/realizovat, že soustředit se občas na něco jiného, je poměrně složité). Navíc jsem celkem dost aktivní člověk, který se zajímá o různé obory a mám X desítek dalších zájmů a koníčků, které musím často odsouvat na „druhou kolej“, což je holt taková „nutná oběť“.
Podle čeho se dá měřit úspěšnost konzultanta?
Zde vidím jediné měřítko a tím jsou zkušenosti, znalosti a hlavně reference.
SEO je obor, o jehož budoucnosti se často diskutuje. Jak ji vidíte vy?
SEO je obor, který bude potřeba vždy, otázka je, v jaké to bude podobě, protože SEO jako takové se neustále vyvíjí a transformuje – to co platilo před rokem, dnes již částečně neplatí. Ubírá se různými směry, ale jak říkám, dokud budou existovat internetové stránky, dokud bude fungovat vyhledávání, bude marketing zkrátka potřeba. Poslední dobou se SEO stále více a více soustředí na kvalitní obsah, originalitu, inciativu a začíná také stále více sázet na sociální sítě.
Co linkbuilding?
Linkbuilding je stále (dá se říct) stěžejní formou při výsledcích vyhledávání, ovšem musí být skutečně kvalitní. Především Google dokáže ocenit kvalitní obsah s přirozenými odkazy, Seznam je trošku pozadu, ale pomalu začíná svého strýčka dohánět.
Na co především by se provozovatelé webových stránek měli zaměřit?
Originalita, obsah, odkazový profil. To jsou 3 body, kterými se musí každý majitel internetových stránek (ať už firemní prezentace, blogu, či e-shopu) zaobírat nejvíce. Pod pojmem originalita mám na mysli něco, čím se bude odlišovat od konkurence, zkrátka něco, co může nabídnout jen on sám, a odlišuje se tím od konkurence (ať už sortimentem, rozhraním služeb webu, které bude mít návštěvník k dispozici apod.). Příkladem moderního obsahu mohou být například videa k nabízenému zboží, online poradna, nákupní pomocník atd. Dalším bodem je obsah – kvalitní, přehledně a poctivě sepsaný obsah, který dokáže zaujmout, je dalším klíčem k úspěchu. V neposlední řadě je to samozřejmě také odkazový profil, budování výsledků v přirozených výsledcích vyhledávače. Těch faktorů jsou stovky, ale tyto 3 bych zařadil na pomyslný vrchol žebříčku.
Na závěr oblíbená otázka. Máte nějaké doporučení pro budoucí podnikatele?
Začněte! Neváhejte už ani minutu! Jestli nechcete dělat do smrti práci, co vás nebaví, za mizerné peníze, pod nadřízeným, kterého byste nejradši nakopali do zadnice, tak se začněte realizovat. Ano, není to lehké, je to dlouhá a trnitá cesta k cíli, ale pokud se budete snažit, garantuji vám, že to přinese ovoce. Největším problémem lidí je strach – strach z neúspěchu, strach z chyb…
Je komické, jak se lidi bojí chybovat a když chybu udělají, sesypou se jako domeček z karet. To je přeci hloupost. Chyby jsou nejlepší učitel a bez nich to prostě nejde, já mám z každého klopýtnutí a chyby dokonce vlastně radost, protože se dokážu ponaučit a vím, že mě každá chyba a neúspěch posune zase dál. Důležité je v této branži také umět dělat těžká rozhodnutí a volby, nenechat se nikým a ničím odradit, protože často i od kamarádů uslyšíte, že je to moc náročné, moc velké riziko, radši buď v klidu a nestresuj se, není kam spěchat apod. Možná se vám také budou smát a říkat vám, že jste jiní, ale vy byste měli být hrdí na to, že se snažíte být jiní, a oni by se měli stydět za to, že se snaží být jen součástí stáda oveček jako ostatní. Vždycky bude těch oveček více, a tak budou mít převahu a ve snaze znepříjemnit vám cestu, se vás budou snažit odradit, ale vy se nesmíte nechat odradit od svého cíle a jít dál. To je správná cesta, a to nejen v podnikání, ale i v životě jako takovém.
Důležité je také přemýšlet jako podnikatel. Například: rozmýšlíte se, zda jet vlakem nebo autem? Říkáte si, že vlakem to vyjde levněji? Tak potom si spočtěte čas, který strávíte ve vlaku, a čas, který strávíte jízdou v autě. Poté si uvědomte, kolik volného času díky autu ušetříte a ten čas si proměňte na peníze, které v tomto čase vyděláte. Opravdu je cestování vlakem levnější? (Nehledě na komfort). Primární je také určit si priority (což sebou nese i určitá omezení) – jet na 100 % a něco pro to dokázat i obětovat, můžete mít totiž buď výsledky, nebo výmluvy, nikdy ne obojí!
Pokud nechcete jednou skončit v hloučku seniorů, kteří se schází na pivu v hospodě U Tří oslů a tráví tam hodiny a hodiny stěžováním si na současnou politickou situaci, korupci, ceny potravin apod., začněte pro to něco dělat.
Ještě bych rád dodal něco ohledně vysokých škol, o kterých se na tomto webu často diskutuje. Denně všude, ať už ve škole, nebo někde jinde, slyším, jak je vzdělání důležité, jak bez titulu dneska nemáte šanci na lepší práci, degradace školství už je snad na takové úrovni, že dnešní Bc. je bráno jako maturita pár let zpět a studenti se denně dřou nad učivem, které je vlastně většinou ani nezajímá, ztrácejí čas chozením na přednášky, které je nudí a otravují.
Dřou se a v hlavě mají tu vizi (sen / naivní představu), že až vylezou ze školy s titulem, ať už Bc. nebo Ing., tak jim snad vše padne k nohám a najdou si skvělou práci za skvělé peníze… Kdyby lidi radši místo plýtvání času dojížděním a seděním na přednáškách, snažením se získat výborné hodnocení ze zkoušek a učiva (které je nezajímá je jim k ničemu a stejně ho nikdy nevyužijí), trávili čas efektivněji svým osobním rozvojem, finanční gramotností a pustili se na vlastní pěst do podnikání (jakéhokoli zaměření či směru), tak by se jednou možná skutečně stali nezávislí, sami sobě pánem, nemuseli by dělat za pár šupů, vstávat každý den v 6 ráno a lézt do prdele nadřízenému. Nechci dělat chytrého ani nějak machrovat, ale není špatný se nad tím zamyslet.
Bronislav si pro naše čtenáře připravil 20% slevu na své služby!
Stačí ho kontaktovat na telefonu 728580073 nebo emailu proficopywriter@email.cz a uvést kód „Mladypodnikatel“.
Tento článek/rozhovor vyšel před 10 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |