Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
V jednom ze článků jsme psali o zajímavých brigádách pro studenty. Rozepsali jsme několik možností, jak si jednoduše vydělat na internetu a nepotřebovat k tomu žádné větší znalosti. Získání takové brigády nemusí být těžké, ale všechno má svůj háček…
Práce studentů je na internetu žádaná. Online podnikání je v mnoha ohledech velice oddělené od reálného světa. Platí v něm mnoho zcela jiných pravidel než tam venku. Při výběru brigády si vás zaměstnavatel pravděpodobně nevybere podle vzhledu, jako tomu může být v obchodě. Na internetu se mohou uplatnit zdravotně postižení lidé. Brigádníci mohou práci odvést, kdy chtějí, mohou psát článek v noci, pracovat na něm několik dní anebo ho šrotit v den odevzdání…
Rozdílů mezi offline a online brigádou je mnoho. Studenti jsou však žádaní všude. Proč si myslíte, že velké obchody raději zaměstnají desítky brigádníků, než aby musely platit stálé zaměstnance? Proč je na pokladnách v marketech tolik mladých lidí a nesedí tam žádná postarší paní?
Důvod je jednoduchý. Na studentech ušetří. V online světě je pro zaměstnavatele velice příjemným faktem i to, že studenti nedokáží ocenit svojí práci tak, jako zkušený člověk. Zeptejte se sami sebe, za kolik byste byli schopni napsat článek o libovolném tématu a délce na jednu A4. Kolik se za to platí? Dvacet korun? Stovka? Tisícovka? Na kolik si toho ceníte? Jaká je průměrná cena na trhu? Co máte odpovědět, když se vás zaměstnavatel na vaší cenu zeptá?
Inzerce | Chci tu být také
Samozřejmě neodpovíte nic. Většina studentů odpoví: „Já nevím, kolik se za to platí. Nemám v tom žádné zkušenosti. Kolik navrhujete?“ A i když je průměrná cena za jednu normostranu běžného textu kolem 100 Kč, zaměstnavatel může odpovědět něco ve smyslu: „Normálně mi moji redaktoři píší za pajdu za článek.“ Berte nebo nechte být.
Ocenit svojí práci je těžké, ale opravdu to nejde, když nemáte zkušenosti. Mně samotnému se to stalo před několika dny, kdy mě jeden člověk požádal o práci. Chtěl psát články, protože téma se mu líbilo a měl co říct. Byl by schopný napsat článek za zmrzlinu a vesele rozhlašoval, jak skvělou taxu jsem mu nabídl. A takových je víc. Je pak jen věcí zaměstnavatele, zdali vaší neznalosti využije nebo ne. Já jí nevyužil…
Přitom stačí tak málo. Otevřít Google a chvíli hledat. I naprostý laik by měl umět hledat na internetu a umět si udělat rozhled.
Nejlepší, co můžete udělat, je hledat…
Vyhledat si ceny je jednoduché i proto, že pokud brigádu hledáte na inzertních serverech, zrovna ten vámi vybraný inzerát určitě nebude jediný. Můžete se podívat na ceny ostatních a následně vybrat tu nejlepší. Berte ale na vědomí i skutečnost, že pokud jste opravdový začátečník, nemůžete samozřejmě hned pobírat stejné peníze, jako zkušený redaktor. Rozhodují vaše znalosti, schopnosti, podaný výsledek…
Mnoho studentů se bojí navrhnout vlastní cenu. Raději to nechají na zaměstnavateli. Ten si pak může říct, kolik chce. Vžijte se do jeho role. Jedná s cizím studentem hledajícím brigádu. Potřebuje co nejkvalitněji odvedenou práci za co nejmenší cenu, což je cíl každého. Nemusí se nervovat, protože na internetu je pisálků nespočet, a pokud to zrovna s tímhle nevyjde, určitě se ozve mnoho dalších…
A role studenta? Baví se s cizím člověkem, beztak milionářem. Nemá ani páru o tom, kolik si vlastně má říct. Netuší, jestli je to moc nebo málo. A tak něco tipne. Buďto dá cenu podhodnocenou, trefí tu správnou nebo dá moc velkou. Kolik z nich trefí tu správnou?
Stejně jako pisálků je na internetu hodně i práce. Pokud to s tímto zaměstnavatelem nevyjde, zkuste najít jiného. Zkuste nabídnout sami sebe a nehledat jen inzeráty. Napište vlastní. Nebojte se říct vlastní cenu, určitě si uděláte přehled a dozvíte se, kolik je průměrná cena a kolik byste mohli pobírat vy sami. A pokud ne, tak se zeptejte…
Tento článek/rozhovor vyšel před 12 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 14 hodin
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |